Sentinelit - mitä pitäisi tehdä vai ei mitään?
Tämä on herättänyt keskustelua viime viikkojen tapahtumien johdosta. Lyhyesti siis täysin eristettynä elävä alkuasukasheimo surmasi saarelle pyrkineen lähetyssaarnaajan brutaalisti ampumalla tätä ensin nuolilla, minä jälkeen hänet hirtettiin. Sama kohtalo on kohdannut vuonna 2006 myös kahta saarelle ajautunutta, joiden ruumiit laitettiin mädäntyvinä rantahiekalle kepin nokkaan.
Toiset sanovat, että sentinelien tulisi antaa olla rauhassa. Toiset, että murha on tutkittava ja samalla koko heimon rituaalit. Toimintamalleiksi on ehdotettu kaikkea aina maihinnoususta lähetysasemien perustamiseen ja asukkaiden kastamisiin.
Mitä mieltä olet?
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pudotetaan nuolivarastoon täydennystä ja lähetetään m u s.limeja käännyttämään.
Oikeasti, tämäkö on elämäsi polttavin ongelma? Eivätkö tänne tunkevat rikolliset vaivaa sinua ollenkaan?
Ihanaa nähdä, että on muitakin järjen ihmisiä. Sama ajatus nimittäin kävi myös täällä mielessä.
Tämä vauva-foorumi muuten autosensuroi artikkelit ja ketjut, joissa esiintyy tietyt "sensitiiviset" sanat kuten lslam tai Mus1imi. Totuuttahan näistä ei koskaan saa lausua ääneen. Tietämättöminä teidän siis kuuluu pysyä. Siksi #autosensuuri.
Miettikää hieman, että mitä yhteiskunnallemme on jo tehty ... ihan oikeasti.
Meiltä on jo viety totuus ja oikeus puolustaa itseämme ja olemassaoloamme. Tästä nimenomaisesta syystä on oudolla tavalla hienoa, että nuo Sentinelit tappavat saarelleen tunkeutujat. Ymmärrän heitä oikein hyvin. Meillä Eurooppalaisilla pitäisi olla samat oikeudet.
Mutta itsepuolustusoikeus on meiltä Eurooppalaisilta jo viety. Meille kerrotaan, että emme saa torjua valloitusideologiaa, joka jatkaa tunkeutumista yhteiskuntamme syviin rakenteisiin vuodesta toiseen ja jonka tarkoitus on muuttaa yhteiskuntamme aivan toisenlaiseksi. Meille kerrotaan (valehdellaan siis) että jos torjumme valloituksen olemme katsokaas rasisteja! Huutonaurua!
Naulan kantaan! Niin naulan kantaan että nyt veikkauksia käyntiin että viestisi saa täällä olla ennen kuin se häviää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä ei ole takuulla kenenkään hyvä olla
Ihan varmasti on.
No ei varmana ole!
t.kristallikissaNo onon!
t.kristallikassi
Ei ole! Ihme standardit sullakin "hyvälle ololle".
Totta kai on. Krisselivapaa alue on hyvä alue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse tehdä mitään. Saarelle meno on kielletty. Hyvin yksinkertaista.
Typerää rähmällään oloa. Sentineliläiset eivät kykene itse puolustamaan edes itseään
Muistutas nyt minua, kumpi siellä juuri kuoli? Saarelle punkeva jeesuspaska vai sentineliläiset?
Ei he pysty, vai kuvitteletko, että Suomi selvisi vaikkapa Venäjää vastaan, koska olemme yhtä vahvoja kuin he ja heillä on yhtä hyvä armeija, kuin meillä?
Mitä vittua oikein sönkötät?
Niin että eivät pysty puolustamaan itseään
Aika näppärästi ovat ainakin toistaiseksi puolustaneet itseään.
Häh? Kuvittelet heitä länsimaalaisia vahvemmiksi?
t.kristallikissa
Olen todella helpottunut, etteivät palstalaiset päätä heimon kohtalosta, vaan he voivat jatkaa rauhassa elämäänsä saarella.
Montaakohan homos tämä jeesuspelle oli elämänsä aikana ehtinyt syrjiä/halveksia? Ihan oikean kohtalon koki.
Vierailija kirjoitti:
Olen todella helpottunut, etteivät palstalaiset päätä heimon kohtalosta, vaan he voivat jatkaa rauhassa elämäänsä saarella.
Jaa voi vai? Amerikkalaiset ja intialaiset hoitaa homman varmasti mitä parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laissa ei voi olla poikkeuksia.
Totta kai voi, ja onkin. Ja mistä tiedät sentinelien lain sisällön?
Sentinelien saari kuuluu Intialle joten saarella pätee Intian laki
Eikä päde, kun nimenomaan Intian laki niin sanoo.
Niii-in, eli siellä pätee Intian laki. Ja intialaiset voivat sitä muuttaa . Se, mitä ne hottentotit ovat siitä mieltä, on aivan sama.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Laissa ei voi olla poikkeuksia. Murhaajat on pidätettävä ja tuomittava pitkiin vankeusrangaistuksiin. Se on tietysti väärin, mutta niin on moni muukin asia.
Kenen lain mukaan heidät sitten pitäisi tuomita? Intian? Suomen? Jos nämä ihmiset ei ole siitä laista koskaan kuulleetkaan, miten he siis osaisivat sitä noudattaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää rähmällään oloa. Sentineliläiset eivät kykene itse puolustamaan edes itseään
Muistutas nyt minua, kumpi siellä juuri kuoli? Saarelle punkeva jeesuspaska vai sentineliläiset?
Ei he pysty, vai kuvitteletko, että Suomi selvisi vaikkapa Venäjää vastaan, koska olemme yhtä vahvoja kuin he ja heillä on yhtä hyvä armeija, kuin meillä?
Ei minun tarvitse kuvitella yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidän turvallisuutensa kannalta on parempi, että saavat olla omissa oloissaan. Sitten kun maailmasta on saatu hävitettyä kaikki haitalliset virukset (mitä tuskin koskaan tapahtuu), voimme ehkä yrittää tehdä jotain tuttavuutta heidän kanssaan jos he itse ovat siihen halukkaita.
Heillä kun ei ole minkäänlaista vastustuskykyä nykyaikaislle taudeille, niin parempi antaa heidä olla rauhassa. Omaavat todennäköisesti terveemmän suhtautumisen luontoon, kuin ns. sivistyneet ihmiset.
Kuvitteletko sellaisia sukurutsaajia olevan olemassa vielä 50 vuoden päästä?
No jos he ovat siellä olleet jo 50000 vuotta, niin eiköhän yksi 50 vuotta vielä mene.
No mutta kun kristallikissaa harmittaa että olisi maailmassa yksi paikka jota ei saada kulttuureilla rikastettua :)
Pikemminkin harmittaa, että tuollaisen älyvapaan menon annetaan rehottaa. Sairaan, epäterveellisen, mielisairaan. Se on mätäpaise, mutta Intiassa on paljon muutakin mätää.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No silloin et sönkötä, että he ovat pitäneet hyvin puoliaan, lol.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa voi vai? Amerikkalaiset ja intialaiset hoitaa homman varmasti mitä parhaiten.
Kyllä. Intialaiset ovat hoitaneet asian ansiokkaasti jo vuosikymmenten ajan.
Mikä oikeus meillä on olla viemättä sivistystä näille villi-ihmisille? Leikimmekö me jumalaa? Myös villeillä on oltava oikeus sivistykseen!
Vierailija kirjoitti:
Tässä on niin monta epäkohtaa, ensinnäkin Suomalaiset päättäisivät tällaisesta? Tämä kansa ei osaa eikä uskalla päättää mistään mitään, ja vauvafoorumin mammat, hahaah.
Suomalaiset jos päättäisivät niin siellä olisivat hesalaiset puunhalaajat ensimmäisenä kouhottamassa ja pilaamassa koko paikan. Ja miehet olisivat kohta heillä puolisoina Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaavat todennäköisesti terveemmän suhtautumisen luontoon, kuin ns. sivistyneet ihmiset.
Mistä ihmeestä voit vetää tuollaisen johtopäätöksen?
Koska ne ei tuhoa luontoa ja omaa elinaluettaan.
Eivät myöskään tee mitään luonnon monimuotoisuuden suojelun eteen globaalilla tasolla. Ei se ole mikään meriitti että ei pasko omaan pieneen pesään. En minäkään ole millään muotoa tuhonnut kesämökkisaartani tai sen luontoa.
He eivät ole vastuussa muiden aiheuttamista ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaavat todennäköisesti terveemmän suhtautumisen luontoon, kuin ns. sivistyneet ihmiset.
Ovat niin sivistymättömiä, että eivät kykenisikän, siitä heille tietenkin propsit. Mutta ihmisoikeuksien toteutuminen saarella huolestuttaa minuakin.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laissa ei voi olla poikkeuksia.
Totta kai voi, ja onkin. Ja mistä tiedät sentinelien lain sisällön?
Sentinelien saari kuuluu Intialle joten saarella pätee Intian laki
Eikä päde, kun nimenomaan Intian laki niin sanoo.
Niii-in, eli siellä pätee Intian laki. Ja intialaiset voivat sitä muuttaa .
Eivät ole muuttamassa. Ihan riippumatta siitä mitä kaltaisesi hih huli täällä marisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No silloin et sönkötä, että he ovat pitäneet hyvin puoliaan
Oikein hyvin ovat, jo vuosituhansien ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät myöskään tee mitään luonnon monimuotoisuuden suojelun eteen globaalilla tasolla. Ei se ole mikään meriitti että ei pasko omaan pieneen pesään. En minäkään ole millään muotoa tuhonnut kesämökkisaartani tai sen luontoa.
He eivät ole vastuussa muiden aiheuttamista ongelmista.
Vastuunpakoilu ei kuulosta mitenkään erityisen terveeltä suhtautumiselta luontoon.
Ei ole! Ihme standardit sullakin "hyvälle ololle".
t.kristallikissa