Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyväntekeväisyyttä olette tehneet täksi jouluksi jollekin oman perheen ulkopuoliselle?

Vierailija
28.11.2018 |

Olen neulonut ja tehnyt muilla käsityötavoilla lahjoitettavaa lahjoiksi ja tehnyt yksinäisten joulukorttikampanjoihin kortteja. Jakakaa omat kohteenne, tässä on vielä aikaa osallistua muihinkin juttuihin :)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisten joulukorttikampanja, mikä se on? Voisin osallistua ja ehkä saisin itsekin kortin. En vielä tehnyt mitään mutta jotain hyväntekeväisyyttä voisi tehdä.

Vierailija
22/31 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen niin paljon töitä kodittomien eläinten parissa sekä autan muutamaa eläkeläistä arjessa ympäri vuoden, että eiköhän se riitä. Eläimiä autan sekä rahallisesti että työnteolla. Ensi viikonloppuna leivon hyväntekeväisyysmyyjäisiin jotain pientä. Niin ja kyllä minä pelastusarmeijan lippaisiin pistän aina muutaman  euron kun ohi kuljen. Siinäpä ne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronpalautuksia tulee muutaman tonnia. Eläinsuojeluyhdistyksille Helsinkiin ja esim Varsinais-Suomeen lähtee lahjoituksia.😻

Ohi aiheen, mutta:

Jaksan aina ihmetellä, kuinka jotkut pystyvät noin päin mäntyä laskemaan ja suunnittelemaan veronmaksunsa. Miten voi saada palautuksia useita tonneja? Jos palkka on noin suuri, ettei vuodessa muutaman tonnin vaje palkkatuloissa tunnu missään, niin sitten ihmettelen missä duunissa nämä ihmiset ovat. Mistä työstä maksetaan noin hyvin niillekin ihmisille, joiden matemaattiset taidot on noin olemattomat?

Jaksan aina ihmetellä näitä, jotka eivät ymmärrä, että on vähennyksiä, joita ei aina pysty etukäteen ennakoimaan. Miten joku voi olla niin toope, että luulee kaikilla verojen menevän pelkän palkan perusteella? 

Kun olet matemaattisesti niin nero, niin laskepa nyt vero joka kuukaudele esimerkkihenkilöllä. Tämä on täysin kuvitteellinen tapaus,paitsi otin jotain pientä omasta parin vuoden takaisesta mukaan. 

Asuinpaikka Sipoo, seurakunta ev.lut, ikä 44, kaksi alaikäistä lasta.  Työmatka 47 km yhteen suuntaan. Julkisilla matkaan menee lyhimmillään 1 h 20 minuuttia yhteen suuntaa, yksi vaihto. Palkka vuoden alussa 2800 euroa. Toukokuussa henkilö vaihtaa työpaikkaa niin, että on kaksi viikkoa palkattomalla vapaalla. Pitämättömät lomat, joita on kertynyt lomamaksukauden alusta, maksetaan rahana.  Työmatka lyhenee niin, että on kesäkuun alusta 17 km. Palkka nousee 3200 euroon. Heinäkuussa henkilö teettä asunnossaan kotitalousvähennykseen oikeuttavan remontin. Remonttiin menee 6200 euroa. Lokakuussa tämä uusi firma menee konkurssiin ja henkilö on työttömänä 15.lokakuuta alkaen vuoden loppuun. Työttömyyskorvausta hän saa olettaen että palkka on ollut 2800 edellisen vuoden + tuo korotus. 

No niin, pari minuutti ja olet laskenut?

Vierailija
24/31 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoitan vähävaraisten toimeentuloa ja muita yleishyödyllisiä kohteita noin 3500 eurolla joka kuukausi (ansiotulovero), minkä lisäksi maksan välillisiä veroja samoille kohteille useita satoja euroja joka kuukausi.

Vierailija
25/31 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huutanut kaupassa leikkivälle, huonosti synnytetylle rakkauden hedelmälle, vaikka mieli teki. En tönäissyt kovinkaan lujaa liukuportaiden eteen rupattelemaan jääneitä mammoja. Tällä menolla olen pyhimys jouluun tultaessa.

Vierailija
26/31 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se oli se keräys, jossa kerättiin lahjoja kehitysmaihin? Joulunlapsi tai joku. Siihen olisi kiva osallistua. :)

Vierailija
27/31 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Kutonut villasukkia merimieskirkolle jaettavaksi yksinäisille merimiehille, ja osallistunut Unicefin Black Friday - keräykseen Jemenin lapsille. 

Ja sitten otan joulupöytään ma*hanmuuttajan ja perehdytän hänet suomalaisiin joulunviettoperinteisiin.

Mutta tätä viimeistä ei varmaan lasketa kun kyseessä on oma seurustelukumppani :D 

Mahtaa kinkku ja laatikot maistua mustalle murjaanille ...

Ohis...mun mieheni on myös ma*ahanmuuttaja ( kanadalainen ) eikä hänelle suomalaisessa joulukinkussa ole koskaan ollut mitään ongelmia. Hyvin on maistunut. 

Jep, omalla kohdallani kyse on entisen Persian alueesta. Ja hän kyllä tietää mitä suomalainen joulupöytä sisältää, ja on siitä todella innoissaan. :) Mutta tosiaan jännä että ma*hanmuuttaja = heti m*sta m*rjaani. No, kertoo varmaan kaikkein eniten kommentoijan itsensä kapeasta ajatusmaailmasta. :) 

Vierailija
28/31 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein polttopuita yksinhuoltajaperheelle. Riittää kesään saakka.

Vierailija
29/31 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkotilainen osallistui tuohon joulukorttikampanjaan (koko päiväkoti osallistui, mielestäni tosi hienoa!) ja ainakin omassa kunnassamme ne kortit menevät yksinäisille vanhuksille.

Olen itse joka vuosi osallistunut Joulupuuhun tms. keräyksiin, mutta tänä vuonna en. Ei vaan nappaa enää- jokainen saa kuitenkin samat etuudet. joista itsekin olen ostanut pitkin vuotta lahjoja alesta. Ei ole oma ongelmani, jos rahat käytetään väärin, eikä niitä sitten riitä jouluun. 

Vierailija
30/31 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kylän joulupuukeräykseen laittanut 2x20€ lahjat 12-15 vuotiaille lapsille.

Vierailija
31/31 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan sen kukka vanhukselle- lähetyksen kuten joka joulu.

Ystävälle vien kassillisen kissanruokaa ja koiralle myös jotakin. Kassi on jo pakattu valmiiksi.

Pelastusarmeijan pataan laitan hiluja.

Siinäpä ne. Olen itsekin köyhä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme