Mitä mieltä olette nimestä Mimosa?
Mun mielestä se on niin ihana nimi ja haluisin antaa sen jos tytön joskus saisin :D
Mitä mieltä? Mitkä sopii toiseksi nimeksi entä onko tuo kansainvälinen nimi?
Kommentit (37)
Ihan kiva nimi. Tyttäreni nimi on Mimosa ja poikani nimi Timosa.
Mulla tulee mieleen Mimosa Willamo ja Sara Parikan tytär on Mimosa. Ihan kiva nimi!
Mimosa Koiranen FDL tulee mieleen.
Kai tiedät, että Mimosa on kasvi, joka kosketettuna vetää lehtensä suppuun? Jos jotakuta sanotaan "Mimosaksi", annetaan ymmärtää että se on turhan herkkänahkainen. Kaunis kasvi kyllä kyseessä.
Jos et edes tiedä onko nimi kansainvälinen vai ei, kyseinen nimi tuskin sopii perheeseenne. Mutta sehän yleinen wt-tapa, annetaan korealta kalskahtavia nimiä joita ei ymmärretä. Kuten vaikka Melena.
Miksi pitäisi olla toinen nimi?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa romani-nimeltä.
Ei ole romani nimi :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee mieleen Mimosa Willamo ja Sara Parikan tytär on Mimosa. Ihan kiva nimi!
Miia Nuutilankin tytär on Mimosa :)
On ihana nimi ja olin aikeissa antaa sen tyttärelleni 10 vuotta sitten. Silloin se tuntui erikoisemmalta nimeltä kuin nykyään ja vähän arkailin, kun siitä tuli sit jotenkin lolita-vibat, ja sitten on se Mimosa-drinkki, ja nyt kun joku mainitsi romanit, niin onhan siinä vähän niitäkin viboja. Mutta voisin siltikin vielä antaa sen lapselleni nimeksi, jos vielä tyttären saisin. Tosi kaunis ja söpö nimi, kaikista nimistä voi keksiä ikäviä mielleyhtymiä joka tapauksessa joten enää en arkailisi. Lempinimeksi varmaankin muodostuisi Mimi.
Mimosa Maria/Maaria
Mimosa Kristiina
Mimosa Katariina
Mimosa Aurora
Mimosa Amanda
Mimosa Ellen
Mimosa Emilia
Mimosa Helena
Mimosa Josefina
Mimosa Iris Aurora
Mimosa Emma Linnea
Mimosa Eva Maria
Mimosa Inka Sofia
Hyvä nimi. Löytyy ihan nimipäiväkin suomalaisesta kalenterista!
Onhan tuo ihan kansainvälisesti tunnettu drinkki. En antaisi lapselleni juuri sen vuoksi.
Se on kasvi
Kuvakielessä mimosa viittaa herkkänahkaiseen ihmiseen.
Kuulostaa terveyssiteeltä.
Suomalaisena etunimenä herättää naurunhalua: on taas ollut hienostelevat vanhemmat ja iskeneet kirveensä kiveen.
Laita mieluummin vaikka Embolia.
Tai Lutra.
Samaa sarjaa kuin Jasmin. Sopii sellaiselle aasialaiselle naiselle.
5-kymppinen Mimosa ei kuulosta hyvältä.
Kuulostaa romani-nimeltä.