Voiko kaurahiutaleita syödä "raakana"?
Onko terveyshyödyt vähäisemmät jos ei keitä puuroksi?
Kommentit (27)
On muuten nannaa luonnonjogurtin kanssa.
Mä syön monesti. Kaurahiutaleita ja mustikoita blenderiin. Laitan joskus joukkoon rahkaa, tai mustikka/mansikkakeittoa jne
Terveyshyödyt on jopa paremmat, kun hiilihydraatit imeytyvät keittämättömistä hitaammin kuin keitetyistä. Todella marginaalinen asia kuitenkin jos sulla ei satu olemaan diabetesta.
Pikakaurahiutaleet on esikypsennettyjä ja melkeinpä käyttövalmiita.
Ei tietenkään! Kaurahiutaleet tulee ryöpätä, jotta siemenen luontaiset myrkky-yhdisteet poistuvat! Älä luota noihin trolleihin jotka muuta väittävät!
Voi hyvä jumala...muksei voisi? Ovatko ihmiset oikeasti näin hemmetin avuttomia nykyään, että tällaisia pitää kysellä harva se päivä....
Kaurahiutaleista, jogurtista ja ananasmurskasta tulee hyvä ja täyttävä tuorepuuro, ei tarvitse erikseen edes makeuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään! Kaurahiutaleet tulee ryöpätä, jotta siemenen luontaiset myrkky-yhdisteet poistuvat! Älä luota noihin trolleihin jotka muuta väittävät!
Eikös me kuulu lingota kuitenkin ennen ryöppäämistä pesukoneessa tai liottaa fairy liuoksessa vähintään 14 vuorokautta ennen ryöppämistä?
Voi toki,
Myös keitettäessä tulevalla kauralimalla on oma hyötynsä. Kaura muodostaa keitettäessä veden kanssa limaa, joka parantaa suoliston toimintaa ja vaikuttaa suotuisasti kolesteroliarvoihin sekä sokeriaineenvaihduntaan
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä jumala...muksei voisi? Ovatko ihmiset oikeasti näin hemmetin avuttomia nykyään, että tällaisia pitää kysellä harva se päivä....
Äiskä, mä söin just. Mitä mä nyt tekisin? o.0
Hyvä kysymys, olen miettinyt samaa!
Voiko myös minuutin pikahiutaleita syödä raakana?
Kaurahiutaleet eivät ole "raakoja",ne lämpökäsitellään yli 90°c valmistusprosessissa joka muuttaa ne paahdetun makuisiksi.
Voi syödä. Käytän itse mieluummin pikakaurahiutaleita, kun sekoitan sellaisenaan esim. soijajuoman ja hedelmien kanssa.
Kauran terveyshyödyt on kuitenkin paremmat silloin kun tavallisisista (ei pikakaurahiutaleista) hiutaleista keitetään puuroa. Tästä oli yliopistolehdessä tutkimus.
Lapsena olen syönyt, samoin veljeni, elovena kaurahiutaleita sellaisenaan sokerin ja maidon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena olen syönyt, samoin veljeni, elovena kaurahiutaleita sellaisenaan sokerin ja maidon kanssa.
Juuri näin,ihan yleinen tapa ennen kuin tuli muroja,joskus vieläkin olen syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös me kuulu lingota kuitenkin ennen ryöppäämistä pesukoneessa tai liottaa fairy liuoksessa vähintään 14 vuorokautta ennen ryöppämistä?
Tästä se vanha sananlaskukin tulee ”linkoo, liota, ryöppää, sitten vasta syöppä”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin,ihan yleinen tapa ennen kuin tuli muroja,joskus vieläkin olen syönyt.
Oliko teillä nimeä tälle ruoalle? Meillä se oli penkkivelliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko teillä nimeä tälle ruoalle? Meillä se oli penkkivelliä.
Kyllä sitäpä hyvinkin 😊
Paljon parempaa "raakana". Keitettynä hiutaleista tulee räkää. Yäk!
Voi syödä