Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kaurahiutaleita syödä "raakana"?

Vierailija
28.11.2018 |

Onko terveyshyödyt vähäisemmät jos ei keitä puuroksi?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi syödä

Vierailija
2/27 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten nannaa luonnonjogurtin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön monesti. Kaurahiutaleita ja mustikoita blenderiin. Laitan joskus joukkoon rahkaa, tai mustikka/mansikkakeittoa jne

Vierailija
4/27 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyshyödyt on jopa paremmat, kun hiilihydraatit imeytyvät keittämättömistä hitaammin kuin keitetyistä. Todella marginaalinen asia kuitenkin jos sulla ei satu olemaan diabetesta.

Vierailija
5/27 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakaurahiutaleet on esikypsennettyjä ja melkeinpä käyttövalmiita. 

Vierailija
6/27 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään! Kaurahiutaleet tulee ryöpätä, jotta siemenen luontaiset myrkky-yhdisteet poistuvat! Älä luota noihin trolleihin jotka muuta väittävät!

Vierailija
7/27 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä jumala...muksei voisi? Ovatko ihmiset oikeasti näin hemmetin avuttomia nykyään, että tällaisia pitää kysellä harva se päivä....

Vierailija
8/27 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurahiutaleista, jogurtista ja ananasmurskasta tulee hyvä ja täyttävä tuorepuuro, ei tarvitse erikseen edes makeuttaa.

Vierailija
9/27 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään! Kaurahiutaleet tulee ryöpätä, jotta siemenen luontaiset myrkky-yhdisteet poistuvat! Älä luota noihin trolleihin jotka muuta väittävät!

Eikös me kuulu lingota kuitenkin ennen ryöppäämistä pesukoneessa tai liottaa fairy liuoksessa vähintään 14 vuorokautta ennen ryöppämistä? 

Vierailija
10/27 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki,

Myös keitettäessä tulevalla kauralimalla on oma hyötynsä. Kaura muodostaa keitettäessä veden kanssa limaa, joka parantaa suoliston toimintaa ja vaikuttaa suotuisasti kolesteroliarvoihin sekä sokeriaineenvaihduntaan

Vierailija
11/27 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä jumala...muksei voisi? Ovatko ihmiset oikeasti näin hemmetin avuttomia nykyään, että tällaisia pitää kysellä harva se päivä....

Äiskä, mä söin just. Mitä mä nyt tekisin? o.0

Vierailija
12/27 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys, olen miettinyt samaa!

Voiko myös minuutin pikahiutaleita syödä raakana?

Vierailija
13/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurahiutaleet eivät ole "raakoja",ne lämpökäsitellään yli 90°c valmistusprosessissa joka muuttaa ne paahdetun makuisiksi.

Vierailija
14/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi syödä. Käytän itse mieluummin pikakaurahiutaleita, kun sekoitan sellaisenaan esim. soijajuoman ja hedelmien kanssa.

Kauran terveyshyödyt on kuitenkin paremmat silloin kun tavallisisista (ei pikakaurahiutaleista) hiutaleista keitetään puuroa. Tästä oli yliopistolehdessä tutkimus.

Vierailija
15/27 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena olen syönyt, samoin veljeni, elovena kaurahiutaleita sellaisenaan sokerin ja maidon kanssa.

Vierailija
16/27 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena olen syönyt, samoin veljeni, elovena kaurahiutaleita sellaisenaan sokerin ja maidon kanssa.

Juuri näin,ihan yleinen tapa ennen kuin tuli muroja,joskus vieläkin olen syönyt.

Vierailija
17/27 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös me kuulu lingota kuitenkin ennen ryöppäämistä pesukoneessa tai liottaa fairy liuoksessa vähintään 14 vuorokautta ennen ryöppämistä? 

Tästä se vanha sananlaskukin tulee ”linkoo, liota, ryöppää, sitten vasta syöppä”

Vierailija
18/27 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin,ihan yleinen tapa ennen kuin tuli muroja,joskus vieläkin olen syönyt.

Oliko teillä nimeä tälle ruoalle? Meillä se oli penkkivelliä.

Vierailija
19/27 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko teillä nimeä tälle ruoalle? Meillä se oli penkkivelliä.

Kyllä sitäpä hyvinkin 😊

Vierailija
20/27 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon parempaa "raakana". Keitettynä hiutaleista tulee räkää. Yäk!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan