Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi etukäteen tietää, että tuleeko mies hoitamaan lapsia sitten kun niitä saadaan?

Vierailija
28.11.2018 |

Täällä on koko ajan ketjuja, joissa joku äiti valittaa, että hänen mies ei osallistu lasten hoitamiseen tai kotitöihin eikä ymmärrä äidin väsymystä, ja sitten muut kommentoivat ketjuun, että mitäs menit lisääntymään miehen kanssa, jota ei kiinnosta omien lasten hoito. Mistä sen voi etukäteen tietää, että mies tulee tai ei tule hoitamaan niitä omia lapsiaan tai omaa vauvaansa, sitten kun niitä lapsia on saatu? Itse sain yhdessä suunnitellun lapsen miehen kanssa, joka ennen lapsen syntymää teki paljon kotitöitä, hoiteli paljon yhteisiä asioita, tykkäsi leikkiä kavereiden lasten kanssa ja sanoi monta kertaa, että sitten kun saadaan lapsia, niin hän tietenkin hoitaa niitä yhtä paljon kuin minä. No eipä hoitanut, lapsi on nyt vuoden, eikä mies ole hoitanut häntä juuri yhtään, joskus muutaman minuutin jaksaa lapsensa kanssa leikkiä. Miten olisin voinut ennakoida tämän ja olla lisääntymättä juuri hänen kanssa?

Kommentit (332)

Vierailija
21/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän miehetkään saa takuuta siitä, että nainen ei jää lihavaksi.

Tai, että nainen on hyvä äiti. Voihan se olla näitä äitejä joiden lapsi kasvaa purkkiruualla ja ruudun eessä.

Tai että nainen tekee kotitöitä.

Jos joku nainen osoittautuu huonoksi äidiksi, joka ei huolehdikaan lapsestaan, vaikka ennen lapsen saamista teki paljon kotitöitä, tykkäsi hoitaa kavereiden lapsia jne, niin ei siinä tilanteessa kukaan tule miehelle sanomaan, että mitäs menit lisääntymään tuollaisen huonon äidin kanssa. Naista sensijaan syyllistetään joka ainoa kerta siitä, että mies ei hoida omaa lastaan ja huudetaan, että mitäs menit lisääntymään tuollaisen miehen kanssa. Ap

Älä puhu potaskaa. Ihan yhtälailla miehelle sanotaan tästä.

Vierailija
22/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nuori mies on vähän hukassa sen kanssa, että miten sen lapsen kanssa pitäisi olla. Äiti kun luonnollisesti on sen kanssa enemmän tekemisissä lapsen ollessa pieni. Sitten mies yrittää jotain, eikä äidin mielestä osaa juuri oikein, saa siitä palautetta ja tulee entistä varovaisemmaksi. Pieni lapsi on mysteeri miehelle ja hän ei oikein tiedä kaikkea siitä ja sen hoidosta. Aina tuntuu, että kyllä se äiti tietää paremmin, vaikkei äiti itse sitä mainostaisikaan. Niinpä mies monesti tuumaa, että olkoon sitten, kyllä äiti hoitaa ja lähtee sitten kavereiden luo tai harrastuksiin - asioiden pariin jotka hän hallitsee. Toki on myös laiskoja ja välinpitämättömiä miehiä, joiden ei isäksi pitäisi koskaan ryhtyäkään. Mutta moni ihan kelpo tyyppi on vaan hukassa isän roolin kanssa, varsinkin kun se monella pitäisi olla erilainen kuin mikä heidän omalla isällään oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä oikein mitenkään voi tietää. Vaikka mies kinuaisi lasta niin useimmilla se asenne on sama kuin lapsella koiraan. "juu juu kyllä mä hoidan" lupaillaan silmät kirkkaana...eikä varmana toteudu.

Ainoa tapa varmistaa että isä edes osaa olla lapsensa kanssa on jättää hänet lapsen kanssa yksin. Eli ei päällekkäisiä isyys- ja äitiyslomia vaan lomat eri aikoihin, jolloin isäkin joutuu(lue:saa) olemaan lapsensa kanssa ja kehittää omat rutiininsa tämän kanssa. Ja tietenkin isä kotona olevana hoitaa suurimman osan kotitöistä samoin kuin äitikin tekee äitiysvapaallansa. Tasapeli ja yhtäläiset vastuut vanhemmiksensa vaikka sitten pakolla, ei muuten miehiä isiksi saa koulittua.

Sitkeää laistajaisää ei kyllä pakolla saa koulittua. Jätä sellainen yksin lapsen kanssa, niin laistajaisä makuuttaa huutavaa lasta sitterissä tekemättä yhtäkään hoitoliikettä äidin poissaoloaikana. Päälle vielä murjottaa seuraavan viikon, kun häntä pakotettiin omaa lastaan hoitamaan äidin käydessä kaupassa.

Kyllä siinä lapsen hyvinvointi ajaa miehen koulutuksen edelle ja ennen pitkää seuraa vääjäämätön ero.

Hoitoliikettä :D Mahtava sana!

Vierailija
24/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehen pitää elättää perheensä ja lisäksi hoitaa kotityötkin? Mitä se äityislomaäityli/kotirouva päivisin tekee muuta kuin nillittää vauvapalstalla?

Aloituksessani en kommentoinut mitään kotitöiden tekemisestä vaan pelkästään oman lapsen hoitamisesta. Luitko aloituksen? Siinä kirjoitin, että mies ei hoida omaa lastaan. Vai onko oma lapsi mielestäsi kotityö? Ap

Niin millainenkohan olit, kun mies yritti hoitaa lasta? Itse ainakin ajoin itse miehen ns. apuriksi. En antanut olla täysvaltainen vanhempi. Minusta mies ei osannut hoitaa oikein ( minun tavallani). Sitten heittäydyin marttyyriksi, kun päävastuu lapsesta jäi minulle.

Näin siis toimin nuorena äitinä. Iltatähden ilmestyessä tilanne oli aivan eri. Olin muuttunut. Ei paljon kiinnostanut oliko lapsi, kuin muotilehdestä reväisty tai tekikö koko ajan just oikeita, kehittäviä asioita. Olin rennompi. Annoin miehelle tilaa olla omanlaisensa vanhempi.

Olen aina antanut miehen hoitaa omalla tavallaan, en ole ollut vieressä kommentoimassa miten tekee, vaan olen mennyt suihkuun tms siksi aikaa. Ap

Vierailija
25/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä oikein mitenkään voi tietää. Vaikka mies kinuaisi lasta niin useimmilla se asenne on sama kuin lapsella koiraan. "juu juu kyllä mä hoidan" lupaillaan silmät kirkkaana...eikä varmana toteudu.

Ainoa tapa varmistaa että isä edes osaa olla lapsensa kanssa on jättää hänet lapsen kanssa yksin. Eli ei päällekkäisiä isyys- ja äitiyslomia vaan lomat eri aikoihin, jolloin isäkin joutuu(lue:saa) olemaan lapsensa kanssa ja kehittää omat rutiininsa tämän kanssa. Ja tietenkin isä kotona olevana hoitaa suurimman osan kotitöistä samoin kuin äitikin tekee äitiysvapaallansa. Tasapeli ja yhtäläiset vastuut vanhemmiksensa vaikka sitten pakolla, ei muuten miehiä isiksi saa koulittua.

Sitkeää laistajaisää ei kyllä pakolla saa koulittua. Jätä sellainen yksin lapsen kanssa, niin laistajaisä makuuttaa huutavaa lasta sitterissä tekemättä yhtäkään hoitoliikettä äidin poissaoloaikana. Päälle vielä murjottaa seuraavan viikon, kun häntä pakotettiin omaa lastaan hoitamaan äidin käydessä kaupassa.

Kyllä siinä lapsen hyvinvointi ajaa miehen koulutuksen edelle ja ennen pitkää seuraa vääjäämätön ero.

Hoitoliikettä :D Mahtava sana!

Kalevauva.fi-matskua

Vierailija
26/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä totta.

Pitäisi laittaa molemmat vanhemmat allekirjoittamaan hoitosopimus jossa lupautuvat hoitamaan lasta vaikka sakon uhalla.

Saattaa se vaipan vaihtoon sujua jos vaihtoehtona on 100e sakko.

Laitetaan sakko sillekin, et jos äiti yhä kahden vuoden päästä synnytyksestä kantaa " raskauskiloja". Sakko sille, jos äiti jämähtää vuosikausiksi kotiin, ja jättää miehen vastaamaan yksin perheen elättämisestä. Sakko napsahtaa joka kerta, kun äiti nalkuttaa tyhjästä.

Jne. Jne. Jne.

Vierailija
27/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehen pitää elättää perheensä ja lisäksi hoitaa kotityötkin? Mitä se äityislomaäityli/kotirouva päivisin tekee muuta kuin nillittää vauvapalstalla?

Aloituksessani en kommentoinut mitään kotitöiden tekemisestä vaan pelkästään oman lapsen hoitamisesta. Luitko aloituksen? Siinä kirjoitin, että mies ei hoida omaa lastaan. Vai onko oma lapsi mielestäsi kotityö? Ap

Niin millainenkohan olit, kun mies yritti hoitaa lasta? Itse ainakin ajoin itse miehen ns. apuriksi. En antanut olla täysvaltainen vanhempi. Minusta mies ei osannut hoitaa oikein ( minun tavallani). Sitten heittäydyin marttyyriksi, kun päävastuu lapsesta jäi minulle.

Näin siis toimin nuorena äitinä. Iltatähden ilmestyessä tilanne oli aivan eri. Olin muuttunut. Ei paljon kiinnostanut oliko lapsi, kuin muotilehdestä reväisty tai tekikö koko ajan just oikeita, kehittäviä asioita. Olin rennompi. Annoin miehelle tilaa olla omanlaisensa vanhempi.

Olen aina antanut miehen hoitaa omalla tavallaan, en ole ollut vieressä kommentoimassa miten tekee, vaan olen mennyt suihkuun tms siksi aikaa. Ap

Ihan varmaa juu. Sinä nyt tietenkin sanoisit noin.

Vierailija
28/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy töissä 8 tuntia päivässä työpaikalla. Ei äitiysloma ikuisesti kestä. Ja äitiysloman aikana äidille voisi sallia vaikka suihkun ja yhden ruokailun rauhassa, vaikka 30 minuuttia oman lapsen kanssa isän vastuulla.

Vierailija
29/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku osallistumaton iskä tuli tänne alapeukuttaan.

Minä olen kolmen lapsen äiti ja tulin tänne alapeukuttamaan ja pilaamaan teidän sikamiesketjun.

Vierailija
30/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy töissä 8 tuntia päivässä työpaikalla. Ei äitiysloma ikuisesti kestä. Ja äitiysloman aikana äidille voisi sallia vaikka suihkun ja yhden ruokailun rauhassa, vaikka 30 minuuttia oman lapsen kanssa isän vastuulla.

Lapsesi oli hereillä 24/7?

Mä kävin kaikessa rauhassa saunomassakin itkuhällärin odottaessa kuuloetäisyydellä kotiäitinä.

Mahdatko nyt vähän liioitella kiireitäsi...

Vierailija
31/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava kysymys, jonka tunnustan omalla kohdallani vaikuttaneen päätökseen siitä, että en perusta perhettä. En yksinkertaisesti uskalla. En ole yhtään kotiäitityyppiä, ja suostuisin lapsentekoon ainoastaan, jos olisi takeita siitä, että perhevapaat jaetaan puoliksi ja isä osallistuu neuvolakäynteihin, synttärijärjestelyihin ja kumisaappaiden hankintaan samalla intensiteetillä kuin äitikin. Mitään takeita ei kuitenkaan ole, joten en lähde ottamaan turhia riskejä. Todennäköisyys sille, että joutuisin äitinä joustamaan isää enemmän, on suurempi, kuin että en joutuisi.

Vierailija
32/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kolmen lapsen äiti ja tulin tänne alapeukuttamaan ja pilaamaan teidän sikamiesketjun.

Niin varmaan. Kyllä sut tunnistaa, arvoisa naistenvihaajamies. Just tuosta "sikamies"-termistä.

Vierailija
33/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hoitaako kotityöt?

ohis

Vierailija
34/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmaa juu. Sinä nyt tietenkin sanoisit noin.

Tiedätkö mitä? Kun ne muutamat minuutit viikossa, jotka mies suostuu leikkimään lapsensa kanssa tai alussa pitämään vauvaa sylissä, olivat ainoat hetket jolloin pystyin pääsemään suihkuun, niin kyllä minä silloin sinne suihkuun heti menin. Ap

Vierailija
35/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies mustasukkainen?

Vierailija
36/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders kirjoitti:

Moni nuori mies on vähän hukassa sen kanssa, että miten sen lapsen kanssa pitäisi olla. Äiti kun luonnollisesti on sen kanssa enemmän tekemisissä lapsen ollessa pieni. Sitten mies yrittää jotain, eikä äidin mielestä osaa juuri oikein, saa siitä palautetta ja tulee entistä varovaisemmaksi. Pieni lapsi on mysteeri miehelle ja hän ei oikein tiedä kaikkea siitä ja sen hoidosta. Aina tuntuu, että kyllä se äiti tietää paremmin, vaikkei äiti itse sitä mainostaisikaan. Niinpä mies monesti tuumaa, että olkoon sitten, kyllä äiti hoitaa ja lähtee sitten kavereiden luo tai harrastuksiin - asioiden pariin jotka hän hallitsee. Toki on myös laiskoja ja välinpitämättömiä miehiä, joiden ei isäksi pitäisi koskaan ryhtyäkään. Mutta moni ihan kelpo tyyppi on vaan hukassa isän roolin kanssa, varsinkin kun se monella pitäisi olla erilainen kuin mikä heidän omalla isällään oli.

Moni nainen on vähän hukassa sen vastasyntyneen kanssa, että miten sen lapsen kanssa pitäisi olla. Se lapsikin on yksilö, joka tykkää asiasta x eikä tykkää asiasta y. Jos äiti on kokeillut kymmentä eri tapaa rauhoittaa lapsi ja yhdestoista tapa tepsii, niin pitääkö miehen käydä kaikki läpi vaikka nainen osaisi heti sanoa, miten vauva rauhoittuu?  Sinäkin kuvittelet, että nainen osaa kaiken luonnostaan, mutta ei, ihan ne jutut on opeteltava. Vauvan huuto on karmeaa kuunneltavaa, helposti siinä sanoo miehelle, että älä tee noin vaan näin, niin huuto loppuu.

Vierailija
37/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet oikeasti kolmen lapsen äiti, niin mikä on motiivisi pilata ketju, jossa kysyn mistä etukäteen voi ennustaa, että hoitaako mies lapsiaan vai ei? Ei tämä ole sikamiesketju, enkä ole yhtään miestä haukkunut. Kysyin kysymyksen, että mistä tuon asian voi etukäteen tietää. Olisiko sinulla vastausta siihen kysymykseen alapeukutuksen sijaan? Ap

Vierailija
38/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä totta.

Pitäisi laittaa molemmat vanhemmat allekirjoittamaan hoitosopimus jossa lupautuvat hoitamaan lasta vaikka sakon uhalla.

Saattaa se vaipan vaihtoon sujua jos vaihtoehtona on 100e sakko.

Laitetaan sakko sillekin, et jos äiti yhä kahden vuoden päästä synnytyksestä kantaa " raskauskiloja". Sakko sille, jos äiti jämähtää vuosikausiksi kotiin, ja jättää miehen vastaamaan yksin perheen elättämisestä. Sakko napsahtaa joka kerta, kun äiti nalkuttaa tyhjästä.

Jne. Jne. Jne.

Sakko tulisi hoitosopimuksen rikkomisesta, koska sopimus käsittelisi LAPSEN oikeutta kahden vanhemman tasapuoliseen hoivaan. Äidin orjuuttamisella isän seksiorjaksi ja piiaksi ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.

Mutta et sinä naisvihaaja vaimoa kuitenkaan hankkisi, saatika lasta, joten sinun ei tarvitse tästä huolehtia.

Vierailija
39/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi oli hereillä 24/7?

Mä kävin kaikessa rauhassa saunomassakin itkuhällärin odottaessa kuuloetäisyydellä kotiäitinä.

Mahdatko nyt vähän liioitella kiireitäsi...

En minä ainakaan päässyt mihinkään äitiyslomalla, siis sen ekan 9 kuukauden aikana. Vauvalla oli koliikki, allergioita, söi vain tissiä ja nukkui vain kainalossa tai sylissä niin että haistoi ja tunsi koko ajan minun läsnäoloni. Oli muuten elämäni rankin vuosi, painoin sen lopussa 48 kiloa ja stressin määrä oli valtava. 

Itse aloitukseen, ei mistään. Meillä merkit ilmestyi raskausaikana jo, esim. mies alkoi käymään viihteellä ja minä istuin yksin kotona raskausvaivoineni. Siis se sama mies, joka ennen raskautta kävi viihteellä ehkä kerran vuodessa - jos sitäkään. Tajusin heti että siitä eteenpäin lapset on minun yksinäinen projektini, johon mies osallistuu lähinnä muodollisesti. Saatiin kaksi enkä kyllä lapsiani kadu, koska liekö se olis ollut sen parempaa kenenkään muunkaan kanssa loppupeleissä. 

Raskainta oli kyllä se miehen taantuminen henkisesti jonnekkin teinipojan tasolle. Mikä lie ilmiö sekin, johon en todellakaan osannut varautua. 

Vierailija
40/332 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen toista kertaa naimisissa. Ekassa sain lapseni, toisessa ei ole yhteisiä lapsia, mutta miehelläkin on omia.

Eksäni oli huippuahkera, ja myös aktiivinen lasten kanssa. Selitän tätä sillä, että hänen isänsä oli hänen lapsuudessaan samanlainen. Isänsä oli sairaseläkkeellä ja hoiti kodin, kun äiti oli töissä. Eli lapsuudenkodin malli vaikuttaa.

Toinen syy oli varmaan perfektionismi. Eksä oli suorittaja, kuten moni nainen on. Kaiken pitää olla tip top. Ja siihen kuuluu, että myös vanhemmuudessa ollaan tip top.

Nykyinen mieheni ei ole mikään isähahmo. Jotenkin huomasin sen etukäteenkin, kun hän perui lapsitapaamisiaan, jotta pääsee ennemmin reissuun. Kun hänellä oli pikkujoulut, niin tarjouduin lapsenvahdiksi, niin mies sanoi, ettei tarvi, kyllä ne pärjää itsekin. Oli muutenkin rento ote lapsiin ja isyyteen, ja elämään yleensäkin. Hän on tyyppi, jonka kanssa ei ikinä kandeis tehdä lapsia, jollei näitä itse haluaisi hoitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi