Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin vuorokausirytmi "korjaantuu"? T. 19v

Vierailija
27.11.2018 |

Olen siis lapsesta asti ollut yökukkuja, mutta teini-iässä luonnollisesti tilanne kärjistyi entisestään. Nyt kun on ollut vapaapäiviä yliopistolta, rytmi on taas hetkessä keikahtanut siten, että valvon kolmeen ja herään puoli kahdelta. :/ Univelkaa on toki taas kertynyt, voi johtua osittain siitä.
Missä iässä teillä ns. korjaantui viivästynyt vuorokausirytmi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/10 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmi korjaantuu, kun sen korjaa, ei ole iästä kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen sitä vielä T: 52v

Vierailija
5/10 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi korjaantua noin 25-vuotiaana, ja nyt 35-vuotiaana olen suoranainen aamuvirkku ja illantorkku entisen yökukkujan sijaan. Kärsin lapsena ja teininä univaikeuksista, ja vielä nuorena aikuisenakin muistan aamuheräämisten olleen vaikeita. Tilanne on muuttunut minulla nähdäkseni itsestään. Minulla ei ole esimerkiksi lapsia, joiden piikkiin muuttuneen rytmin voisi pistää. Sen verran toki elämäntilanne vaikuttaa, että viikonloppuisin ei tule enää käytyä juhlimassa eikä öisin tekstailtua kavereiden kanssa.

Vierailija
6/10 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kiertää unirytmi lomilla moneen kertaan. Saattaa olla, et viikon jaksolla joskus nukkuu yöllä 16-03, joskus nukkuu päivällä 03-15. Jos ei ole pakko lähteä minnekään, niin tosi herkästi kiertää rytmi ympäri parikin kertaa...

M32

Vierailija
7/10 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuorokausirytmi mitä sattuu niin kauan kunnes pääsin kiinni työelämään kunnolla. Pari viikkoa lomaa ja elämänhallinta menee taas ikkunasta.

Vierailija
8/10 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaantuu kyllä siinä vaiheessa, kun on ns. pakko. Eli kun menet töihin. Nukkuisin itsekin aamulla mielelläni pidempään, ellei olisi herättävä töihin tiettyyn kellonaikaan. Luontaisesti olen iltavirkku.

Vierailija
9/10 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut seuraavia?

- Yövalon käyttäminen tietokoneessa ja kännykässä. Tai ainakin se, ettei käytä näyttölaitteita illalla. Niiden valo nimittäin heikentää melatoniinin tuotantoa.

- Melatoniinitabletit.

Vierailija
10/10 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytätkö alkoholia?