Pitäisi painoa pudottaa ja karkit vaan koko ajan mielessä, voi v@@@u sentään!
Yritän syödä satsumia ja kunnon ruokaa vähän, nätisti ja sopivasti, mutta en nyt pääse tähän juttuun ollenkaan. Miten ne numerot oikeesti pienenee vaa'assa? Onko ruokahalua/makeannälkää vähentävää pilleriä?
Kohta lentää hanskat naulaan.
Kommentit (39)
Mulla 4,5 vk laihdutusta takana, painoa tippunut 2 kg ja siinä on ja pysyy:( yhden tuplan olen syönyt tänä aikana, muuten terveellisesti ja kalorit laskien. Ai vtuttaako? Kai se on vaan pihistettävä vielä vaan lisää jo valmiiksi pienestä ruokamäärästä mitä enää syön
Suosittelen täyslakkoa sokerista ainakin kuukaudeksi. Onko mitään muita, mielellään vähähiilarisia mielihaluja? Esim. itse herkuttelin kermavaahdolla ja erilaisilla juustoilla, hiilarit jätin alle 30g/vrk ja paino putosi 10kg parissa kuukaudessa, vieläpä normaalipainon sisällä.
Kun saat ferritiinin ylös niin paino lähtee laskemaan. Rautaa kun syöt niin makeanhimo poistuu. Kasvoille tulee väriä ja tukka kasvaa. Jaksatkin paremmin. Kyllä se siitä.
Ei kannata syödä vähän, vaan normaaleja annoksia perus kotiruokaa. Välipalaksi näkkileipää/ruisleipää juustolla ja kasviksilla ja maustamattomia viilejä ja jogurtteja, marjoja. Ei ylimääräisiä kaloreita juomista, eli vettä ja korkeintaan 2 lasia maitoa päivässä. n. 4 syömiskertaa päivässä.. Tai 5 jos kuluttaa paljon. 2 ruokaisaa ateriaa, loput paloja.
Jos jättää ylimääräisen sokerin kokonaan, sen himo katoaa nopeasti. Noin viikossa. Olen itse kokenut tuon monta kertaa, oli tapanani ostella suklaapatukoita jatkuvasti, melkein joka päivä. Mutta kun sen lopettaa eikä käytä sokeria muussakaan muodossa, alkaa ne tuotteet pikemminkin ällöttää. Ei kannata suhtautua laihdutuskuurina syömiseen, vaan miettiä miten saa kestävän ja tasapainoisen ruokavalion, jolla voi elää mukavasti koko loppuelämänsä. Sitten kun saavuttaa tasapainon, voi myös lisätä silloin tällöin jotain herkkuja, tai että ei kaikesta tarvitse enää kieltäytyä, jos pystyy sen pitämään rajoissa.
Sillä lailla kun lakkaat laihduttamasta. Tarkoittaa sitä, että lopetat vaa'alla käymisen ja mittanauhalla mittaamisen ja ajattelet vain niitä asioita, jotka sisältyvät uuteen elämäntapaasi. Et voi miettiä karkkeja, koska ajattelet uusia ruokia ja terveellisten ainesten joulumenuta jne. Osta pari mieleistä kirjaa, esim. Vegemania ja villikakut ja ala puuhastelmaan niiden parissa. Sitten on tietysti uudet harrastukset ja uudet liikuntaharrastukset. Työpaikalle eväidentekoa jne. Tee pakkaseen valmiiksi stressipalloja, eli terveellistä ja täyttävää pähkinämättöä jos iskee tosi paha hetki. Muutoin käytä aikaa sen opetteluun, että hallitset ja hillitset tunteita järjellä, etkä syömisillä. Itseterapointikirjoja jne. Laita vaikka maalausteline nurkkaan tai joku, jota voit aina jatkaa ja joka on aina valmiina ilman suurta hommaa.. Ellet sitten kaipaa sitä suurta hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 4,5 vk laihdutusta takana, painoa tippunut 2 kg ja siinä on ja pysyy:( yhden tuplan olen syönyt tänä aikana, muuten terveellisesti ja kalorit laskien. Ai vtuttaako? Kai se on vaan pihistettävä vielä vaan lisää jo valmiiksi pienestä ruokamäärästä mitä enää syön
Otatko huomioon myös kalorien kulutuksen? Mulla on urheilukellossa kulutettu kalorien määrä. Vertaan tätä kaloreihin. Kun tämä erotus on riitävän suuri, laihdun kyllä. En väitä, että kulutettu kalorien määrä olisi täysin oikea kellon mukaan, mutta löytämällä tarpeeksi suuren erotuksen, homma pelaa.
Pistelin poskeen Halvan salmiakkisuklaalakuja pussillisen kertaistumalta. Piti aina viedä pussi kaappiin, mutta jatkoin kunnes tyhjeni ja sormet ihanasti salmiakkitöhnässä. Joo, tämä ahmiminen on viheliäistä, kun ei koskaan tule makean syönnistä äklöä oloa. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otatko huomioon myös kalorien kulutuksen? Mulla on urheilukellossa kulutettu kalorien määrä. Vertaan tätä kaloreihin. Kun tämä erotus on riitävän suuri, laihdun kyllä. En väitä, että kulutettu kalorien määrä olisi täysin oikea kellon mukaan, mutta löytämällä tarpeeksi suuren erotuksen, homma pelaa.
Millään kellolla et pysty kulutustasi tietämään.
Syö vaan 2 tai 3 kertaa päivässä, eikä mitään välipaloja. Älä nyt ainakaan satsumia syö, kuin korkeintaan pari päivässä. Fruktoosi lihottaa enemmän kun tavallinen sokeri. Jos on pakko saada jotain makeaa, niin jotain keinomakeutusaineilla tai stevialla maustettuja 0 kalorikarkkeija luultavasti löytyy. tai voi itse tehdä.
Alkuun pääsy onkin hankalinta. Yleensä olen luovuttanut koska olen kärsimätön ja mitään ei heti tapahdu. En tiedä miksi viimeksi kun aloitin, eli noin kuukausi sitten, sain jatkettua siihen asti, kunnes pahin vaihe oli ohi. Edelleenkään ei mitään todella dramaattista muutosta ole tapahtunut, mutta senttejä on lähtenyt eri puolelta kroppaa ja nyt ei todellakaan kiinnosta repsahtaa kun on näinkin pitkälle päässyt.
Olen myös pitänyt herkkupäivän kerran viikossa, ei silloinkaan tule hirveää repsahdusta. Joillekin tosin voi tehdä hyvää olla aluksi kokonaan erossa herkuista ja itsekin aion nyt muutaman viikon tehdä näin.
Vierailija kirjoitti:
"Onko ruokahalua/makeannälkää vähentävää pilleriä?"
On. Metformin.
Punanen Nortti auttaa makeannälkään
Vain pääateriat, jolloin kunnon ruokaa. Ei välipaloja eikä muutenkaan mitään makeaa.
Ja minä en sitten suositellut tätä, mutta tupakan poltto hillitsee ruokahalua.
Vierailija kirjoitti:
Pistelin poskeen Halvan salmiakkisuklaalakuja pussillisen kertaistumalta. Piti aina viedä pussi kaappiin, mutta jatkoin kunnes tyhjeni ja sormet ihanasti salmiakkitöhnässä. Joo, tämä ahmiminen on viheliäistä, kun ei koskaan tule makean syönnistä äklöä oloa. ap
Haluatko ihan oikeasti tuosta eroon? Vai vingutko vain? Tai haluatko tehdä asialle jotain. Ihmepilleriä ei ole.
Minä laihdutin elämäni ekaa kertaa 10 kg alkuvuodesta.
Tein niin, että kun karkkinälkä iski, niin sitten söin karkkia pienen tai kohtuuannoksen. Ja söin muuta ruokaa sitten vähemmän. Laskin siis kaloreita.
Kerran viikossa oli mässypäivä, ja silloin söin oikein kunnolla.
Itsensä kieltäminen vain lisäsi karkkinälkää.
Kyllä mä söin laihduttaessani myös karkkia, enkä edes mitenkään vähäisesti. 300 grammaa viikossa suunnilleen. Olin aloittaessani 69 kiloa ja 168 cm, lopetin 58 kilon alle päästyäni, 3 kuukaudessa onnistuin ja pysyinkin tuossa. Voihan sitä kaikkea, siis ihan mitä vain, kohtuudella syödä dieetilläkin, mutta jos uskot, että yksi johtaa toisen ja pian kolmanteen, niin sitten ei kannata ottaa edes sitä vähää. Eikä ostaa karkkia kotiin tai käydä kaupassa nälkäisenä. Tai ollenkaan. Mä olen joskus palkannut kaverin tuomaan mulle kauppatarpeet, tosin en laihdutussyistä, ja silloin ei kyllä tullut tehtyä heräteostoksia. Auttaa etenkin talvella, jos kauppaa ei ole aivan alakerrassa.
Mun pahimman makeannälän vie kokis zero. Pääasiassa juon kuitenkin kahvia "herkuksi", mulle dieetit joilla ei juoda kahvia on no-go. Mielellään ei myöskään makeutusaineetonta dieettiä. Zeroa lasi/tölkki tai max 2 päivässä.
Ja nyt en ihan aluksi ollut millään tietyn mittaisella dieetillä, vaan ylipäätään paransin elämäntapojani. Kun tuntui että ne on kunnossa, tein pieniä muutoksia joilla yritän saada rasvanpalamisen ja laihtumisen paremmin käyntiin, sitten takaisin samoihin terveellisiin elämäntapoihin pikkuhiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun pahimman makeannälän vie kokis zero. Pääasiassa juon kuitenkin kahvia "herkuksi", mulle dieetit joilla ei juoda kahvia on no-go. Mielellään ei myöskään makeutusaineetonta dieettiä. Zeroa lasi/tölkki tai max 2 päivässä.
Ja nyt en ihan aluksi ollut millään tietyn mittaisella dieetillä, vaan ylipäätään paransin elämäntapojani. Kun tuntui että ne on kunnossa, tein pieniä muutoksia joilla yritän saada rasvanpalamisen ja laihtumisen paremmin käyntiin, sitten takaisin samoihin terveellisiin elämäntapoihin pikkuhiljaa.
Zerolla päivässä se terveellinen elämä lähtee :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä söin laihduttaessani myös karkkia, enkä edes mitenkään vähäisesti. 300 grammaa viikossa suunnilleen. Olin aloittaessani 69 kiloa ja 168 cm, lopetin 58 kilon alle päästyäni, 3 kuukaudessa onnistuin ja pysyinkin tuossa.
Sinun pituudessa ja aloituspainossa voi syödä enemmän kuin esimerkiksi minun, 160/58. Ei kannata kauheasti karkkia tai muuta sokeria syödä, varsinkin jos haluaa saada ruoasta tarvittavat ravintoaineet. Lisäksi sitten riippuu omasta insuliinituotannosta, aiemmista laihdutusyrityksistä ja vaikka mistä muustakin.
Olen kyllä monesti yrittänyt laihduttaa edelleen maltillisesti karkkia tmv. syöden, mutta ei se oikein toimi. Tiettyyn kohtaan paino jämähtää joten yritän nyt olla ilman sokereita ja toivon että alkaa jotain tapahtua.
Säännöllisesti syöminen edesauttaa kun ainakaan verensokerit ei pompi. Tietysti jos mieli tekee silti niin en minäkään kyllä ole koskaan keksinyt mitään oikeasti himoa vievää kikkaa jos muuten on homma kunnossa. Ajan kanssa tietysti helpottaa mutta alku oli aina vaikea ja jos tulee tänä päivänäkin mieliteko niin ei sitä pois saa noin vaan.