Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsensä uhraaminen ei ole rakkautta

Vierailija
27.11.2018 |

Kirjoitin toiseen ketjuun, miten tällä palstalla on erityisen paljon sellaisia parisuhdekäsityksiä, jotka korostavat uhrautumista ja toisen tarpeiden asettamista muiden edelle. Sillä ei minusta ole juurikaan tekemistä rakkauden kanssa.

Minä olen aikuinen pitkäaikaissairas ihminen, ja selviän omasta arjestani ja omista vaivoistani ihan itse. Kumppania tarvitsen seksiin, läheisyyteen, romantiikkaan, kivaan yhteiseen tekemiseen, keskusteluihin ja silloin tällöin rohkaiseviin halauksiin. Jos kumppanini kokee, että kanssani on raskasta tai ikävää, silloin kuuluukin erota. Eroaisin itsekin, vaikka todennäköisesti olen aina suhteessa se sairaampi osapuoli.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsensä uhraaminen ei ole aina rakkautta, mutta eikö rakkauteen kuulu se, että olisi valmis uhrautumaan toisen puolesta?

Ei minusta kuulu ainakaan romanttiseen rakkauteen. Korkeintaan vanhempi voi haluta uhrautua lapsensa puolesta, mutta kyllä tasavertaisten ja itsenäisten aikuisten suhteessamme ensisijaisten moraalisten velvollisuuksien tulee kohdistua itseen ja omaan hyvinvointiin.

Onko romanttisessa rakkaudessa "rakkaus" siis oikeastaan harhaanjohtava sana?

Katso ketjun otsikko.

Eli kyllä? Ärsyttää tuollainen näsäviisasteleva vastaustapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan