Miksi Suomessa p#rsesuihku vessassa toimii vain jos lavuaarin hana on auki?
En ymmärrä tämän logiikkaa. Olen käynyt muualla maailmassa ja nuo käsisuihkut toimivat aina omillaan siellä.
Suomessa pitää nousta seisomaan takapuoli sontaisena, laittaa hana päälle, istua takaisin alas, suihkuttaa, pyyhkiä (ja vesi virtaa hukkaan lavuaarissa tänä aikana) ja sitten hana pois. Meilläkin lavuaari on muutaman metrin pöntöltä joten todella iljettävää.
Onko tässä järkeä? Eikö Suomessa putkisuunnittelijat osanneet parempaa systeemiä väsätä?
Kommentit (101)
Mikä estää sinua asentamasta kotiisi juuri sellaisen bide suihkun kuin haluat?
Eikös tuon bide-suihkun pitänyt olla joku suomalainen omituisuus, jota ei muualla maailmassa ole?
Mä oon ihmetellyt miten muut ihmiset on niin notkeita että pystyvät noilla takapuolen pesemään. Multa ei onnistu, en vaan jotenkin ylety. JOten vessakäynnin jälkeen jos tarvii pestä, menen suihkun hanan alle ja valutan sieltä vettä. Ei onnsitu bideellä.
kuinka lyhyet kädet aapeella on?? itse 155cm pitkänä yletän hanaan kaikkialla pöntöllä istuen.
Olen miettinyt samaa kuin aloittaja. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
kuinka lyhyet kädet aapeella on?? itse 155cm pitkänä yletän hanaan kaikkialla pöntöllä istuen.
2 metrin päässä pytystä olevaan lavuaariinkin? Vau, kätesi ovat todella pitkät! Olet varmasti mainio näky.
ei tuu vesivahinkoa jos käsisuihku alkaa vuotamaan.
Sinun kämäinen kusikomerosi ei ole Suomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 metrin päässä pytystä olevaan lavuaariinkin? Vau, kätesi ovat todella pitkät! Olet varmasti mainio näky.
wc on huonosti suunniteltu . yleensä lavuaariin on alle metri.
Vierailija kirjoitti:
Öö, ehkä se pönttö ei ole joka paikassa minkään vakiomitan päässä lavuaarista, urpå?
Mielestäni fiksumpi ja hygienisempi kuin bidee-allas. Tietenkin hankalaa, jos lavuaari sijaisee vessanpyttyyn nähden liian kaukana.
Siihen käsisuihkuun asennetaan mikrokytkin silloin, jos etäisyys lavuaarista on liian suuri. Silloin saa vedentulon päälle ja pois ilman lavuaarihanaa.
Näin esim. inva-wc:t, joissa pesuallas kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 metrin etäisyys vaatii erikoispitkän letkunkin, yleensä tällaisissa tapauksissa on käytössä mikrokytkin tai erillinen hana käsisuihkulle.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihmetellyt miten muut ihmiset on niin notkeita että pystyvät noilla takapuolen pesemään. Multa ei onnistu, en vaan jotenkin ylety. JOten vessakäynnin jälkeen jos tarvii pestä, menen suihkun hanan alle ja valutan sieltä vettä. Ei onnsitu bideellä.
Siis... miten et muka ylety?? Eihän se mitään notkeutta vaadi. Vai oletko 250-kiloinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yllä käsisuihkun letkukaan noin kauas?
Vierailija kirjoitti:
ei tuu vesivahinkoa jos käsisuihku alkaa vuotamaan.
Jos on käsisuihku, pitää olla lattiakaivo.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä yletyt edes paperilla pyyhkimään, jos ei pesu onnistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, miksi sitä vettä ei voi valuttaa siitä käsisuihkusta yhtälailla, jos ei kädet yllä avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, paperilla p#rsettä pyyhkiessä pitää itse asiassa "yltää" vielä pitemmälle kuin suihkua käyttäessä, joten on aika outoa jos ei suihkulla takasilmään yletä.
Hieman voi mennä vettä hukkaan mutta sitähän meillä on. Plussana sitten se että veden lämpötilan voi säätää helposti juuri haluamakseen.