Köyhä naapuri säästi jouluhankinnoissa ostamalla jouluviiden
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Me vietämme joulua antiikin roomalaisittain pystyttämällä olohuoneen nurkkaan jouluVI:n
Lähetin nörttimieheni ostamaan joulukuusta niin se tulikin joulu00000110 kainalossa kotiin :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me vietämme joulua antiikin roomalaisittain pystyttämällä olohuoneen nurkkaan jouluVI:n
Lähetin nörttimieheni ostamaan joulukuusta niin se tulikin joulu00000110 kainalossa kotiin :(
Joo, kuulostaa tutulta. Meillä nörttivaimo halusi välttämättä, että meille tilataan 00000111, vaikka itse en tykkää roskalehdistä.
Kuis se naapuri sillai köyhäks on ruvennu?
Vierailija kirjoitti:
Parempi sekin kuin valkoinen muovikuusi.
Meillä on valkoinen muovikuusi ja se on paikoillaan jo!!!
Mä joudun tyytymään joulukolmoseen, mut se on ihan jees.
Vierailija kirjoitti:
Puuta tarkoittava sana kuusi ja numero kuusi taipuvat eri tavalla.
Kumipuinen kuusi on taipuisampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somekulissilammas.
Vierailija kirjoitti:
Mä joudun tyytymään joulukolmoseen, mut se on ihan jees.
Joulukakkosessa sen sijaan ei ole mitään "tyytymistä" – kuuluu olevan monen nuoren ja vähän vanhemmankin miehen toivelistalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuta tarkoittava sana kuusi ja numero kuusi taipuvat eri tavalla.
Tämän korjaamme helposti: naapurille hankittittiin jouluviisi. Kenenkään ei tarvitse taipua.
Vasta tuon viestin jälkeen ymmärsin mitä ap ajatteli. Eipä tullut sanasta jouluviiden mieleen joulukuusi...
:D
Voin kuvitella kun joku kertoo vitsin, ja 20 minuuttia myöhemmin sinä purskahdat nauruun. "Hei nyt mä tajusin!"
Juuri tuon väärän taivutuksen takia tuossa ei ollut mitään vitsiä. Hän olisi voinut kirjoittaa että naapurille hankittiin jouluviisi, sen sijaan että kirjoitti naapurin ostaneen jouluviiden. Kukaan ei myöskään sano ostaneensa joulukuuden.
Meillä on jouluvartti. Sahasimme toisten köyhien kanssa kuusen neljään osaan ja arvoimme latvuksen voittajan. Voitimme sen! Ajattelin ehdottaa tasavertaisuuden vuoksi, että ensi vuonna voidaan arpoa niin, että vain kolme osallistuu ja me voidaan viedä saadusta jouluvartista ainakin oksia haudalle ja saadaan tuoksua myös sisälle kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somekulissilammas.
Siitä ei ole laitettu kuvia someen.
Kulissia ja lammasta en ymmärrä. Aitoon kuuseen liittyvää neulasrumbaa ei vaan viitsi joka vuosi hoitaa.
Tiedät että sulla on tylsää kun tää saa horjumaan D:
Syyllistyin.
Mutta jos Tatukin taipuu Tadun, niin kyllä kuusi(puu) voi myös taipua kuuden!
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos Tatukin taipuu Tadun, niin kyllä kuusi(puu) voi myös taipua kuuden!
Kuusipuuden
Meidän naapurilla on joulukaksitoista, tusinatavaraa minun mielestäni.
Oliko tuo naapurin toiminta köyhyyttä tosiaan? Meille ainakin jouluviisi hankitaan ihan ekologisista syistä, kun on joulukuusta pienempi niin kuluttaa vähemmän luonnonvarojakin.
Äiti kertoi että kun he olivat lapsia, niin köyhän mökin tupaan laitettiin PIENI kuusentupsu kattoon roikkumaan. Minne muualle se olisi mahtunutkaan, yksi huone, kuusi lasta kahden aikuisen lisäksi. Se oli 1930- ja 1940-lukua se.
Minusta se olisi ihan hyvä idea. Mutta kun mieheni kanssa mentiin yksiin 1993 niin hankittiin muovikuusi (vihreä!) ja se on vieläkin kunnossa ja kelpaa luultavasti meille loppuiän. Tilaa se kyllä vie. Ehkä siitäkin voisi sitten lopulta käyttää vain sen yläosan, jotain 1/5 koko kuusesta (kuudesta?).
Olen tyytyväinen muoviseen joulukuuteeni, se on palvellut minua jo 19:sta vuoden ajan.
Me miehen kanssa ei osteta mitään, mutta eilen pidettiin pikkujoulut kotona ja yöllä rakennettiin joulukuusysi!
20 minuutin päästä hän pyytää tarkennusta vitsiin.
Tunnin päästä hän hoksaa ja purkaa muillekin vitsin auki.