Onko kellään muualla ongelmana että puoliso ei välitä mistään jouluun liittyvästä ja se latista tunnelmaa?
Mies ei varmaan viettäisi joulua ollenkaan jos ei mun ja lasten vuoksi olisi vähän pakko.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Tuo on just niin perseestä. Lapsille sitä joulua kuitenkin pääasiassa laitetaan. Ettei vaan olisi pelkkä tekosyy, kun ei viitsi laittaa tikkua ristiin.
Itse väsyin yhtenä jouluna siihen että kuusen hankkiminen, koristelu ja edelleen siivoaminen joulun jälkeen oli aina mun harteilla. Päätin sitten että ollaan ilman kuusta. Kun lapsi sitten aatonaattona kysyi ääni väristen että eikö meille tule ollenkaan kuusta, niin en sitten kuitenkaan pystynyt pysymään päätöksessäni. Miehelle se oli edelleen tuossa kohtaa evvk.
Eikö teillä ole muovikuusta?
Hommaa suhteellisuudentajua tai oikeita ongelmia. Valittaako miehesi jos et innostu jääkiekon MM kisoista? Onko edes lapset valittaneet mitään joulutunnelman puutteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi koko perheen pitää hössöttää?
Ei kai se tunnelma latistu jos et ota hernettä nenuun turhan takia ja mies ei ole naama nutturalla.
Muutenkin osalla (varsinkin naisilla) on jostani elokuvista saatu turhan romanttinen ja ylenpalttinen joulukuvitelma päässä. Joulua pitää suorittaa vimpan päälle. Relaa ja nauti.
Ei ole mistään hössöttämisestä kyse vaan ihan alkaen siitä että toinen ei siedä joululauluja ja siksi ne ei saisi soida kodissa. Tai naama menee just nutturalle siitäkin että laitan jouluvaloja.
Jos olet tosiaan ripustanut jouluvaloja ja soittanut joululauluja jo nyt, jumalauta MARRASKUUSSA, niin ymmärrän miestäsi kyllä täydellisesti.
N33
No en ole soittanut, eikä ole sisällä jouluvaloja vielä. Ulkona on pensaassa ollut valot pari päivää, mutta sekin paikassa ettei juuri osu miehen silmiin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hommaa suhteellisuudentajua tai oikeita ongelmia. Valittaako miehesi jos et innostu jääkiekon MM kisoista? Onko edes lapset valittaneet mitään joulutunnelman puutteesta?
No lapsille se ongelma on ehkä vielä isompi, kyllä ne aistii että isää ei kiinnosta mikään mistä he intoilevat, on se sitten joulukalenteri, kuusen koristelu tai lahjat. Enkä mä kiellä miestä intoilemasta mistään mikä häntä kiinnostaa.
ap
m85 kirjoitti:
ei yksinkertasesti jaksa joka vuosi samaa oravanpyörää, oon ajatellu lähteväni joku joulu reissuun ihan vaan että pääsee tosta hässätyksestä eroo
miehen pitäis siis joustaa teidän vuoksi mutta te ette jousta miehen vuoksi, JEE!
Lasten pitäisi luopua joulusta kun isä ei niin välitä?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on just niin perseestä. Lapsille sitä joulua kuitenkin pääasiassa laitetaan. Ettei vaan olisi pelkkä tekosyy, kun ei viitsi laittaa tikkua ristiin.
Itse väsyin yhtenä jouluna siihen että kuusen hankkiminen, koristelu ja edelleen siivoaminen joulun jälkeen oli aina mun harteilla. Päätin sitten että ollaan ilman kuusta. Kun lapsi sitten aatonaattona kysyi ääni väristen että eikö meille tule ollenkaan kuusta, niin en sitten kuitenkaan pystynyt pysymään päätöksessäni. Miehelle se oli edelleen tuossa kohtaa evvk.
Voi jestas mitä uhriutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lapsille se ongelma on ehkä vielä isompi, kyllä ne aistii että isää ei kiinnosta mikään mistä he intoilevat, on se sitten joulukalenteri, kuusen koristelu tai lahjat. Enkä mä kiellä miestä intoilemasta mistään mikä häntä kiinnostaa.
ap
Et vaikka mies intoilisi niistä MM kisoista kaksi kuukautta putkeen?
Vierailija kirjoitti:
m85 kirjoitti:
ei yksinkertasesti jaksa joka vuosi samaa oravanpyörää, oon ajatellu lähteväni joku joulu reissuun ihan vaan että pääsee tosta hässätyksestä eroo
miehen pitäis siis joustaa teidän vuoksi mutta te ette jousta miehen vuoksi, JEE!
Olisikohan siinä hampaat irvessä joulun laittamisen ja kokonaan joulunvieton lopettamisen välillä jotain vaihtoehtoja?
m85 kirjoitti:
Mitä se joustaminen olisi tässä tapauksessa. Ei mitään jouluun liittyvää? Lapsilta joulu peruttu?
m85 kirjoitti:
Inhositko sinä joulua jo alle kouluikäisenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m85 kirjoitti:
Olisikohan siinä hampaat irvessä joulun laittamisen ja kokonaan joulunvieton lopettamisen välillä jotain vaihtoehtoja?
Kuka laittaa hampaat irvessä? En minä ainakaan, mulle riittäisi ihan pienet jutut, mutta kun kaikki vähäinenkin tunnelmointi on jotain vastenmielistä.
ap
Meillä mies ei ole jouluihminen. Ilmoittikin itse asiassa olevansa joulun pyhät (vapaaehtoisesti) töissä.
Minulle joulu merkitsee yhdessäoloa ja herkuttelua, mukavaa aikaa kaiken kaikkiaan. Jos lapsemme olisi jo syntynyt, vaatisin yhteisen joulun puolesta, mutta teen sen vasta tulevana vuonna.
Kyllähän se turhauttaa, vielä kun uusi vuosikin menee samalla linjalla, eli erossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Intoilkoon, en käske sammuttaa telkkaria. Mies kyllä kysyy aina "onko pakko", jos ehkä kerran aattona laulan lasten kanssa joululaulua.
Vierailija kirjoitti:
m85 kirjoitti:
En ole tuo jolta kysyttiin, mutta minä inhosin joulua jo lapsena. Äiti oli aina kireä kun hössötti jouluvalmisteluiden ja tarjoamisten ja joulusiivouksen kanssa. Isä pakeni ylitöihin. Sitten kun pyhät tuli, tuli kylään ties mitä sukulaisia meluamaan ja häiritsemään. Jouluruoista en ole koskaan tykännyt. Lahjat oli ainoa ok juttu mutta nekin oli usein pettymys siihen nähden mitä oli toivonut.
Mun eksä oli ihan kiltisti mukana kuusenhaussa ja kinkunpaistossa. Mutta aina jossain vaiheessa se joulutauko kallistui juopotteluksi. Siinä meni tunnelmat kaikilta. Eli ap, sun tilanteesi ei ole edes paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Muutama ukko luistimilla pienen kumilätkän perässä? Mitä ihmeen intoilemista siinä on? Noiden televisioiminen pitäisi kieltää, ihan ajanhukkaa.
Miten te menette noin erilaisten ihmisten kanssa yhteen? Eikö sen nähnyt jo ekana yhteisenä jouluna onko toisella joulumieltä vai ei? Vai ajattelitteko että kyllä se siitä muuttuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m85 kirjoitti:
Joululaulujen soitto sillointällöin ja jouluvalot pihalla on hampaat irvessä laittamista? Mikä sitten olisi se välimuoto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m85 kirjoitti:
En ole tuo jolta kysyttiin, mutta minä inhosin joulua jo lapsena. Äiti oli aina kireä kun hössötti jouluvalmisteluiden ja tarjoamisten ja joulusiivouksen kanssa. Isä pakeni ylitöihin. Sitten kun pyhät tuli, tuli kylään ties mitä sukulaisia meluamaan ja häiritsemään. Jouluruoista en ole koskaan tykännyt. Lahjat oli ainoa ok juttu mutta nekin oli usein pettymys siihen nähden mitä oli toivonut.
En minäkään teidän jouluista olisi tykännyt, mutta syy surkeisiin jouluihin on sinun vanhemmissa.
Minä olen tehnyt molempia :D Mies tykkää. Itseasiassa aloitin "jouluilun" tavallista aikaisemmin tänä vuonna, ihan miehen takia. On hänelle ensimmäinen joulu ikinä <3