Voiko liikunnanopettaja vaatia lääkärintodistuksen kuukautisista?
Koulussa on liikunnassa uintia, ja koska opettajan mukaan joillakin lapsilla on ollut poissaoloja aiempina vuosina niin paljon, nyt vaaditaan kaikilta poissaoloista lääkärintodistus. Siis myös tytöiltä, jotka eivät kuukautisten takia pysty uimaan! Onko tämä ihan laillista?
Kommentit (284)
Ei voi uida tampoonin kanssa, se kyllästyy kloorilla joka on ns. virallinen karsinogeeni.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa voi uida kuukautisten aikaankin tamponin kanssa. Ja ne, jotka eivät voi, eivät tietenkään saa olla poissa, vaan tulevat paikalle, ja opettaja laittaa heidät kävelylenkille. Ja he suorittavat puuttuvat suoritukset sovittuna rästiaikana.
Aloittaja puhui poissaolosta, ja siihen eivät kuukautiset todellakaan oikeuta. Eikä uintisuorituksia voi kokonaan laiminlyödä. Ne pitää suorittaa sitten johonkin toiseen aikaan.
Ja miksiköhän? Mikä tekee liikunnasta niin tärkeän oppiaineen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinne uimaan ei vain voi mennä?
En ikinä itse ollut menkkojen ti minkään munkaan syyn vuoksi pois uintikerroilta tai muiltakaan liikuntatunneilta.
Ja minä kuitenkin olin se, jolla ei ollut ainuttakaan kaveria ja jota kaikki kiusasivat ja hylkivät.
Miksi ne herccäpimppinne eivät voi mennä koulun liikuntatunneille?
Miksi itse ette menneet?
Minusta oli täysin yhdentekevää vaikka saisin huonon numeron liikunnasta. Ajattelin että mieluummin otan sen kuin ahdistavan tilanteen. En ole myöskään koskaan ollut mikään hirveän hyvä uimari ja yläasteella ainakin oli jo oletus että kaikki osaa, ei siellä erikseen opetettu enää ketään. Yläasteella oli joku uintitesti ja ihan jo itsesuojeluvaistosta ei käynyt mielessäkään osallistua. Olisin saanut varmaan paineiden ja voimien loppumisen takia paniikkikohtauksen ja minut olisi jouduttu kohta sukeltamaan ylös. Ala-asteella uin kyllä.
Mulla oli yläasteella joskus viikon välein. Ettekö muista että ne voi alussa olla epäsäännölliset?