Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinulta pyydettäisiin antamaan perinnöstäsi sukulaiselle, jolle sitä ei testamentattu, mitä tekisit?

Vierailija
26.11.2018 |

Sain tällaisen pyynnön, ja olin niin hämmentynyt, etten osannut sanoa mitään. Perin siis 80 000e.

Asun yksin lapsen kanssa kaupungin vuokraluukussa, vuokra 900e, ajelen vanhalla autonrieskalla, ikinä en tule varmasti omistamaan omaa asuntoa tällä palkalla.... perintöosuudestani olen jo maksanut 30 000e velkojani pois, pyynnön esittäjillä on omakotitalo sekä kesämökki, kahden ihmisen tulot. Hekin perivät samasta pesästä, mutta "vain" 20 000e. Pyyntö koski antaa heidän lapselleen, kyseessä 1000e.

Mitä sinä tekisit?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en antaisi. Miksi antaisin, kun ovat lainmukaisen osuuden jo itse saaneet? Ei tulisi mieleenkään edes miettiä asiaa. Et kai tosissasi sinäkään mieti ton pidempään?

Vierailija
2/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten he perusteli tuon?

Ja en varmaan antaisi ellei ao. lapsi olisi itselle läheinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en antaisi, ihan sentakia kun kehtaavat pyytää! Antakoot omasta osuudestaan. Aika röyhkiää.

Vierailija
4/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä. Antaisivat itse.

Vierailija
5/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi, koska kyseessä ei ole mikään hätä, eli pyytäjällä on omasta takaa rahaa lapselleen. Ajattelisin omaa lastani, ehkäpä sijoittaisin perintöäni hänen tulevaisuuttaan ajatellen.

Vierailija
6/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ei.

Vierailija
7/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes ajattelet asiaa?

Vierailija
8/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään antaisi.

Jaa että pahoittavat mielensä? Mitä helvettiä tekisin sellaisten ihmisten "ystävyydellä" joille olisin vain kävelevä lompakko?

Vierailija
9/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään anna. Ajattele lastasi, laita säästöön tai sijoita tulevia vuosia varten. Perintöverot olet varmaan jo maksanut?

Vierailija
10/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten he perusteli tuon?

Ihan vaan sillä perustelivat, että koska minä sain "aikamoisen potin", ja heidän lapsella on rahatilanne huono. Lisäksi koska lapsi oli perinnönjättäjän kummi. 

ap

Vierailija
11/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos takana olisi selvä epäoikeudenmukaisuus, esim sisaruksista toinen saisi 20 000, toinen 80 000, niin kyllä minä varmaan antaisin.

Jos ihan muuten vaan, niin tuskin.

Vierailija
12/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Kai perinnön jättäjällä on ollut syynsä testamentata juuri nuo summat. Miksi lapselle pitäisi antaa tuhat euroa. Ja jos summat ova tmuodostuneet virallisista perintöosuuksista, miksi antaisin jonkun varakkaan lapselle mitään? Vai mikä on suhteesi tuohon lapseen? Harrastavatko nuo pyytäjät itse noin huomattavia lahjoja? Antakoot omistaan.

Vierailija
13/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyntö on outo.

Antaisin rahan jos haluaisin antaa sen, ja se olisi mielestäni perusteltua. Miten perustelivat pyynnön?

Luulen, että jos vain annat rahan ilman keskustelua, tavallaan ”myönnät” että osa perintörahoistasi kuuluu sille lapselle, ja teet selväksi että sinulta saa rahaa pyytämällä. Varmaan pyytävät lisää myöhemmin.

Jos se on rakas ja läheinen lapsi, joka pyytää osallistumista esim ajokorttiin, niin sittenhän on ihan eri tilanne.

Vierailija
14/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten he perusteli tuon?

Ihan vaan sillä perustelivat, että koska minä sain "aikamoisen potin", ja heidän lapsella on rahatilanne huono. Lisäksi koska lapsi oli perinnönjättäjän kummi. 

ap

Eli tämä tonnia pyytävä lapsi oli vainajan kummi?

Vierailija
15/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummius ei velvoita perintöön. En antaisi ja jo pyyntö on sen verran röyhkeä että tuskin heille puhuisin sen jälkeen.

Vierailija
16/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu, että peritte eri summat rahaa?

Vierailija
17/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tällaisen pyynnön, ja olin niin hämmentynyt, etten osannut sanoa mitään. Perin siis 80 000e.

Asun yksin lapsen kanssa kaupungin vuokraluukussa, vuokra 900e, ajelen vanhalla autonrieskalla, ikinä en tule varmasti omistamaan omaa asuntoa tällä palkalla.... perintöosuudestani olen jo maksanut 30 000e velkojani pois, pyynnön esittäjillä on omakotitalo sekä kesämökki, kahden ihmisen tulot. Hekin perivät samasta pesästä, mutta "vain" 20 000e. Pyyntö koski antaa heidän lapselleen, kyseessä 1000e.

Mitä sinä tekisit?

En antaisi.  Aika  törkeää kerjäämistä. He saivat itse rahaa, antakoot niistä rahoista lapselleen. Testamentintekijä  halusi sun saavan tuon 80 000 ja ne rahat sinä pidät. Tuliko selväksi?

Vierailija
18/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavataan heidän kanssaan max. kerran vuodessa, asuvat eri paikkakunnalla.

Tiedän, että perinnönjättäjä jätti osuudet juuri niinkuin halusi, mutta muut eivät ehkä ymmärrä minun isoa osuuttani. Olimme läheisemmät kuin kukaan muu heistä.

Kamalaan rakoon laittoivat kyllä nyt tuolla pyynnöllä....

Luulevat minun olevan nyt kroisos, mutta en kyllä ole. Ikinä en tule enää mistään esim perimäänkään mitään. Tällä ja omillaan on tultava toimeen niinkuin aina elämässä. Kotoa kun lähdin, en saanut kuin vaatteet päälle, ja siitä lähtien yksin, ilman ns. suvun tukea.

ap

Vierailija
19/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi opetelkoon hoitamaan ihan itse raha-asiansa.

Vierailija
20/83 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi olisi vaikka kummilapseni, niin olisin varmaan hänen säästötililleen laittanut vastaavan summan, mutta tuo että hänen vanhempansa rahaa ehdottavat on mielestäni vähän härskiä ja tulisi painostettava olo asiasta. Painostuksen alaisena tuo taas tuntuisi pahalta, enkä sitä siksi tekisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme