Tapailemani mies ei kehu kauniiksi
Olen jonkun aikaa tapaillut miestä johon tutustuin nettideittisivulla. Hän ei ole kertaakaan kehunut ulkonäköäni millään tavalla. Kerran vain sanoi millaiset hiukset minulle sopisi paremmin.
Tunnen oloni tosi epävarmaksi kun mies ei koskaan kehu ulkonäköäni. Pitääkö hän minua epäviehättävänä? En viitsi kysyäkään... miten on, kehuuko miehet aina tapailemaansa naista?
Minulla oli useampi vuosi etten treffaillut miehiä. Mutta mielestäni sain paljon kehuja ulkonäöstäni ennen ja silloin tunsin oloni mukavaksi.
Mies ei kehu edes silloin kun kehun hänen ulkonäköä. Olen jopa miettinyt etten halua tämän takia jatkaa juttua koska pelkään etten viehätä miestä ja olen hänelle vain paremman puutteessa. Mies on sellainen joka viettää aika paljon yksin aikaa, eli sen perusteella saattaisi vain tyytyä seuraani paremman puutteessa.
Mielipiteitä? Murehdinko turhaan?
Ei minulla mikään hinku ole suhteeseen jos mies ei oikeasti pidä minusta, myös ulkonäöstäni.
Kommentit (275)
Niin, joitakin naisia ei saa kehua...
Ei kaikki osaa kehua. Mun miehelle olen jankuttanut hellyyden puutettani ja silti saan sitä edelleen pyytää jos tahdon näin kymmenen vuoden jälkeenkin.
Exäni ei kehunut koskaan, vaikka muut kehuivat usein. Kysyin, miksei niin vastaus oli, ettei nouse kusi päähän. Oli silti sairaan mustasukkainen jätti mua.
Mun on vaikea pitää mölyjä pitkään mahassa, jos pidän miestä viehättävänä. Ja jos mua ei kehuta, niin tulee olo, että en sovi tuon ihmisen kauneuspreferenssiin vaan olen kenties tarpeeksi hyvän näköinen tai mukiinmenevä hänen makuunsa. Tunnelma latistuu silloin sen verran, että suhde hiipuu.
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea pitää mölyjä pitkään mahassa, jos pidän miestä viehättävänä. Ja jos mua ei kehuta, niin tulee olo, että en sovi tuon ihmisen kauneuspreferenssiin vaan olen kenties tarpeeksi hyvän näköinen tai mukiinmenevä hänen makuunsa. Tunnelma latistuu silloin sen verran, että suhde hiipuu.
Ei se ole olo - se on melkoisen varmasti fakta. Miehet ovat yleensä hyvin visuaalisia, ja jos palaute sinulle on laimeaa, niin ”kelpaat”. Ja usko minua; kukaan ei halua ”kelvata” kenellekään loppuelämäänsä, ei edes niin pinnallisessa asiassa kuin ulkonäkö.
On ihan hyvä että suhde hiipuu - ja puolustusmekanismisi toimii.
Jos et ole kaunis? En muutenkaan tajua naisia että heitä muka pitäisi olla koko ajan ylistämässä. Nainen, milloin olet viimeksi kehunut itse tapailemasi miehen ulkonäköä?
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole kaunis? En muutenkaan tajua naisia että heitä muka pitäisi olla koko ajan ylistämässä. Nainen, milloin olet viimeksi kehunut itse tapailemasi miehen ulkonäköä?
Jokainen on kaunis jollekin. En suosittele tapailemaan ihmistä, jolle ei ole myös esteettisesti elämys.
Onhan se aika imelää, jos toinen sanoo, että sä olet kaunis. Voihan sitä muutenkin kehua vaikka esim. hauskaksi tai, että on hyvä laittamaan ruokaa tai jotain muuta. Jos ei oo mitään hyvää sanottavaa, niin sitten huolestuisin.
En ole varmaan koskaan sanonut miehelle, että se on komea. Ehkä jotain siihen suuntaan, että sä näytät ihan hyvältä tai urheiletko paljon.
Ei kannata kehua toisen ulkonäköä varsinkaan, jos se luulee olevansa kaunis tai komea.
Voihan sitä esim. kehua jotain yksittäistä ruumiinosaa mieluummin, vaikka että sulla on hyvät reidet ym. tai jotain muuta yksityiskohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä esim. kehua jotain yksittäistä ruumiinosaa mieluummin, vaikka että sulla on hyvät reidet ym. tai jotain muuta yksityiskohtaa.
Miksi tapailla ihmistä jota ei pidä kauniina? Etenkin jos toinen _haluaa_ tuntea sekä kuulla olevansa kaunis kumppaninsa mielestä? Eikö se ole jonkin sorttista hyväksikäyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki osaa kehua. Mun miehelle olen jankuttanut hellyyden puutettani ja silti saan sitä edelleen pyytää jos tahdon näin kymmenen vuoden jälkeenkin.
En minäkään osaa kehua. Usein kyllä jälkikäteen tulee morkkikset, että "olis pitänyt kehua jotenkin". Muttakun ei vaan osaa/kehtaa/mitälie. En tiedä. Tööt.
Oma kokemukseni on, että rakastunut mies pitää rakastamaansa naista kauniina ja viehättävänä, vaikka tämä ei mikään suuri kaunotar olisikaan. Itse olen saanut kuulla olevani kaunis meikit naamalle levinneenä, näppyläisena ja oksennustautisena, jolloin en todellakaan ole varmasti ollut mitenkään hehkeimmilläni. Jos mies ei sano mitään positiivista ulkonäöstäsi, ei ikinä kehu jne. niin hän ei varmasti ole kovinkaan ihastunut. Itse en olisi miehen kanssa, jolla ei olisi ulkonäöstäni mitään positiivista sanottavaa. Tykkään myös itse kehua miestä ja mielestäni kauniit sanat toisesta pitävät yllä positiivista ilmapiiriä ja hyvää mieltä.
Joo kuullostaa aika oudolta, jos edes silloinkaan ei sano mitään kivaa, kun sinä kehaiset hänen ulkonäköään. Tulis mullekki sellanen "vastavuoroton" fiilis.
Kyllä se itsetunto pitäisi olla sinulla itselläsi eikä riippua jonkun toisen sanomisista. Mutta jos miehen kommentointi ulkonäöstäsi liittyy vain ulkonäkösi muuttamiseen, niin hmm. Toisaalta hiukset on ehkä helpoimmin muutettava asia ulkomuodossamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tapailla ihmistä jota ei pidä kauniina? Etenkin jos toinen _haluaa_ tuntea sekä kuulla olevansa kaunis kumppaninsa mielestä? Eikö se ole jonkin sorttista hyväksikäyttöä?
Riippuu kuka sanoo ja miten sanoo ja kenelle sanoo. Ja tietysti missä sanoo.
Tietysti varmaan jokainen haluaa kuulla olevansa kaunis, ainakin jossain vaiheessa suhdetta.
Kumpi teistä on parempi? Kumpaa uskotte?
A) mies ei kehu, mutta katsoo sinua ihaillen, usein ja paljon.
B) mies sanoo aina joskus kauniiksi, hyväkroppaiseksi jne. Ei mitenkään jatkuvasti. Mutta harvoin katsoo päin, ellei juuri puhu jotain. Eikä katseessa näy oikein mitään erityistä, ellei ole joku vitsi mille nauratte yhdessä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka harvinaista taitaa nykyään ollakin, jotkut ihmiset eivät ole ulkonäkökeskeisiä. Heillä ihmissuhteet perustuvat ihan muihin juttuihin. Mieheni on tällainen. Hän ihastui minussa siihen, että olen hänestä mielenkiintoinen, osaan keskutella ja olen lämmin persoona. Ulkonäkö on hänelle ihan toisarvoinen asia. Hän kehuu minussa muita asioita kuin ulkonäköä, myös lapsiamme hän kehuu usein, muttei heidän ulkonäköään.
Ei tarvitse olla ulkonäkökeskeinen, jos ja kun yleensä ulkonäöllä on merkitystä. Eikä ap:lla tarvitse olla huono itsetunto, kun häntä häiritsee ja kummeksuttaa miehen "kehumattomuus". Itsestäni tuntuisi aivan samalta, koska mies joka ei ole jokin aseksuaali, yleensä kiinnittää huomiota ja osoittaa sanoin ja käytöksellä, jos naisen olemus häntä viehättää. Eri asia on, jos jotenkin taktisesti "pihtaa" niitä kehuja, ei halua esim. ap:n juurikin luulevan, että on ulkonäkökeskeinen tai seksin perässä, mutta kyllähän kehonkieli ja käytös silloinkin paljastavat, jos ihastusta on. Vähän huonolta näyttää, ap.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi teistä on parempi? Kumpaa uskotte?
A) mies ei kehu, mutta katsoo sinua ihaillen, usein ja paljon.
B) mies sanoo aina joskus kauniiksi, hyväkroppaiseksi jne. Ei mitenkään jatkuvasti. Mutta harvoin katsoo päin, ellei juuri puhu jotain. Eikä katseessa näy oikein mitään erityistä, ellei ole joku vitsi mille nauratte yhdessä tms.
Tietysti A. Ei sitä tarvitse sanoa sanoin, että pitää toisen ulkomuodosta tai muuten pitää toista kauniina.
Eräs aikoinaan tapailemani mies joskus mainitsi, että häntä mietityttää, kun en oikein koskaan kehu häntä. Tämä maininta sai minut ymmärtämään, että enpä tosiaan kehu, koska olen rehellinen, eikä miehen ulkonäössä ole kehuttavaa. Lopetin tapailun.
No jos mies ei kehu, ei hän ole kovin viehättynyt susta. Samaa kielii myös kampauksesi arvostelu.
Älä ihmeessä jatka tapailua kun kemiaa ei kertakaikkiaan ole. Tyhmäkö sä oot?