Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön ja joutunut kieltäytymään 4 työpaikasta!

Vierailija
26.11.2018 |

Kulkuyhteyksien takia! Asun Helsingissä, ja olen alle kouluikäisen yh, isä asuu muualla eikä tukiverkostoja ole. Lapsen päiväkoti aukeaa 6.30 ja työpaikkana olisi itselläkin pk jossa pitäisi olla 6.15. Mahdotonta! Vuorohoitopaikkaa en saa kun ei ole vuorotyö eli tarve myös iltahoidolle. Ei ole ajokorttia eikä varaa hankkia. Tarjotut työt pk seudulla, autolla kestäisi viimeksi tarjottuun 15 min ja julkisilla kahdella vaihdolla eli kolmella bussilla 55 min. Mitä tekisitte tilanteessani? Asuntotilanne ( vuokra) on hankala ja lpsem pk kifin vieressä joten en mielelläni lähtisi kesken vuotta vaihtamaan aluetta, varsinkin kun harrastukset kodin vieressä.

Miten te muut autottomat yksinhuoltajat olette ratkaisseet lapsen hoitokuviot?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet duuniin ja hankit hoitajan kotiin.

Vierailija
2/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jatkaa vielä, että miten ihmeessä muut yksinhuoltajat olette järjestäneet työvuoroasiat ja lapsen hoitoon viennin ja haut? Tuntuu niin pahalta kieltäytyä työstä kun elämme toimeentulotuella tällä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö sen hoitajan maksat?

Vierailija
4/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa, palkka olisi nettona n 1700 e/ kk, vuokra 900 e kk, asumislisä n 30,0 e kk, elarit ja lapsilisä 300 ekk joten käteen vuokran jälkeen n 1000 e kk. Ja mistä luotettavan hoitajan saa joka tulee kello 6 paikalle?

Vierailija
5/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoi itseni irti vakituisesta työpaikasta ja teen keikkaa. Töitä riittää, mutta palkka on pienempi ja epävarmempi.

Eräs ystäväni vie lapsen päiväkotiin työpaikkansa viereen. Ei siis kodin lähelle.

Vierailija
6/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko saada lapsen samaan päiväkotiin töihin? Tarvittaessa vaikka eri ryhmään? Hoito olsi helpompaa järjestää.

Vierailija
7/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni pk aukesi virallisesti klo 6.30, mutta poikkeusta tehtiin kahden lapsen vuoksi, eli heidät sai viedä jo klo 6 hoitoon, oletan, että voisi onnistua ap sinunkin lapselle... Ja älä odottele vain niitä tarjottuja paikkoja, hae itse sopiviin paikkoihin.

Vierailija
8/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene siihen kodin vieressä olevaan päiväkotiin töihin. miksi lähteä hevonmäntyyn?

avoimet hakemukset ja aktiivista soittelua lähistön päiväkoteihin.

Vierailija
9/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä tuossa olisi? AP:n palkkahan menisi suurelta osin hoitajan palkkaan.

Vierailija
10/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista oman lapsen siirtyä sinne sun päikkyyn? Tai sitten teille hoitaja joka menee sinne lapsen päiväkotiin( siis sieltä joku työntekijä). Ei taida Helsingissä onnistua? Olen itse lastenhoitaja vuoropäiväkodissa ja meiltä menee joskus hoitaja lapsen kotiin ja sieltä sitten päikkyyn( esim juuri yh: n lapsen eli tilanne perheen kanssa käydään läpi).

Vierailija
11/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavipit on nykyään sen verta suuria, että niillä kustantaa sen ajokortin.

Vierailija
12/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni pk aukesi virallisesti klo 6.30, mutta poikkeusta tehtiin kahden lapsen vuoksi, eli heidät sai viedä jo klo 6 hoitoon, oletan, että voisi onnistua ap sinunkin lapselle... Ja älä odottele vain niitä tarjottuja paikkoja, hae itse sopiviin paikkoihin.

En ehdi silti itse 6.30 alkavaankaan vuoroon kun viimeksi tarjottuun paikkaan yhteen suuntaan 55 min julkisilla. Autolla pääsisi 10 minuutissa! Ja Helsingissä olisi työpaikkakin! Aivan älytöntä.

Vierailija
13/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä tuossa olisi? AP:n palkkahan menisi suurelta osin hoitajan palkkaan.

Ei mitään kunhan purki huonoa oloaan

Vierailija
14/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo jos sinä maksat  hoitomaksut.

Vierailija
15/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi samaan päiväkotiin, missä itse töissä. Oletko lastenhoitaja vai lastentarhanopettaja? Ainakin Helsingissä lastentarhanopettaja saa valita työpaikkansa.

Vierailija
16/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko saada lapsen samaan päiväkotiin töihin? Tarvittaessa vaikka eri ryhmään? Hoito olsi helpompaa järjestää.

Hoitopaikat ei Helsingissä järjesty noin vain, jos työt alkaisivat 7.1.2019 ei hoitopaikkaa saa noin nopeasti kun nyt on pk paikka kodin lähellä

Vierailija
17/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on Suomessa hyvät tuet, kun töistä voi vaan kieltäytyä. Jos rahaa ei tulisi valtiolta, työ olisi pakko ottaa ja hoito järjestää jotenkin. Eikö lapsen isä, sinun vanhemmat tai joku ystävä pysty mitenkään auttamaan esim. hoitoon viennissä? Eikö lapsi pääse samaan päiväkotiin?

Vierailija
18/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehdi silti itse 6.30 alkavaankaan vuoroon kun viimeksi tarjottuun paikkaan yhteen suuntaan 55 min julkisilla. Autolla pääsisi 10 minuutissa! Ja Helsingissä olisi työpaikkakin! Aivan älytöntä.

Kysyit muiden kokemuksia, minä kerroin, ja vihjeeksi sulle sanoin, että etsi työpaikka lähempää.

Toki voisit palkata aamuihin tunniksi-kahdeksi hoitajan lapsellesi, joka vie sitten päiväkotiin. Vaihda lapsen päiväkotia työpaikan lähelle. 

Vierailija
19/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoi itseni irti vakituisesta työpaikasta ja teen keikkaa. Töitä riittää, mutta palkka on pienempi ja epävarmempi.

Eräs ystäväni vie lapsen päiväkotiin työpaikkansa viereen. Ei siis kodin lähelle.

Kai minunkin on jatkettava keikkatyöläisenä ja tt tuella... Keikkojakaan ei vain noin vain läheltä kotia saa ja välillä ollut viikkoja ettei ole ollut töitä. Sama ongelma siinäkin, eli kulkuyhteydet ja pk hoitoajat.

Vierailija
20/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jos ostaisit esim. skootterin? Sillä pääsisit ajoissa töihin. Päiväkodin aukioloajat ovat joustavia eli kun vain laitat tarpeen niin kahdessa viikossa osoitetaan hoitopaikka, joka on auki tuolloin ja kaikella todennäköisyydellä se on se sama, kun ei niin paljon avoimia hoitopaikkoja ole, että voitaisiin ruveta yhtä lasta siirtelemään. Skootterilla pääsee Helsingissä aivan yhtä nopeasti kuin autollakin, ei maksa maltaita eikä vie tolkuttomasti parkkitilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan