Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön ja joutunut kieltäytymään 4 työpaikasta!

Vierailija
26.11.2018 |

Kulkuyhteyksien takia! Asun Helsingissä, ja olen alle kouluikäisen yh, isä asuu muualla eikä tukiverkostoja ole. Lapsen päiväkoti aukeaa 6.30 ja työpaikkana olisi itselläkin pk jossa pitäisi olla 6.15. Mahdotonta! Vuorohoitopaikkaa en saa kun ei ole vuorotyö eli tarve myös iltahoidolle. Ei ole ajokorttia eikä varaa hankkia. Tarjotut työt pk seudulla, autolla kestäisi viimeksi tarjottuun 15 min ja julkisilla kahdella vaihdolla eli kolmella bussilla 55 min. Mitä tekisitte tilanteessani? Asuntotilanne ( vuokra) on hankala ja lpsem pk kifin vieressä joten en mielelläni lähtisi kesken vuotta vaihtamaan aluetta, varsinkin kun harrastukset kodin vieressä.

Miten te muut autottomat yksinhuoltajat olette ratkaisseet lapsen hoitokuviot?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois sieltä hkistä. Mikä ihne teitä kahta siellä pitää, jos tukiverkkojakaan ei ole. Luulisi lähikunnista jo löytyvän pyöräilymatkan päästä sulle töitä ja lapselle hoitopaikka ja vuokrakin pienenisi.

Problem solved 👍

Vierailija
22/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on Suomessa hyvät tuet, kun töistä voi vaan kieltäytyä. Jos rahaa ei tulisi valtiolta, työ olisi pakko ottaa ja hoito järjestää jotenkin. Eikö lapsen isä, sinun vanhemmat tai joku ystävä pysty mitenkään auttamaan esim. hoitoon viennissä? Eikö lapsi pääse samaan päiväkotiin?

Ei ole meillä ketään. Isä asuu toisella puolella Suomea, omat vanhemmat kuolleet. Ei ole sellaisia ystäviä joilta kysyä vakituiseksi hoitajaksi ja velvoittaa tulemaan meille kello 6. Helsingissä ei saa noin vain hoitopaikkaa ja samaan pk ei laiteta. Työt ovat määräaikaisia, mitä jos 6 kk jälkeen eivät jatku ja taas työt muualla? En miettisi jos olisi muita vaihtoehtoja, saisin kuitenkin vuokran jälkeen 1000 e työstä ja tuista joka on 200 e enemmän kuon toimeentulotuesta jää. En keksi ratkaisua ja joudun taas kieltäytymään tänään tarjotusta paikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on Suomessa hyvät tuet, kun töistä voi vaan kieltäytyä. Jos rahaa ei tulisi valtiolta, työ olisi pakko ottaa ja hoito järjestää jotenkin. Eikö lapsen isä, sinun vanhemmat tai joku ystävä pysty mitenkään auttamaan esim. hoitoon viennissä? Eikö lapsi pääse samaan päiväkotiin?

Mikä olisi ratkaisu jos tukiverkkoja ei ole ja pk paikkaa ei saa vaihdettua?

Vierailija
24/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoi itseni irti vakituisesta työpaikasta ja teen keikkaa. Töitä riittää, mutta palkka on pienempi ja epävarmempi.

Eräs ystäväni vie lapsen päiväkotiin työpaikkansa viereen. Ei siis kodin lähelle.

Kai minunkin on jatkettava keikkatyöläisenä ja tt tuella... Keikkojakaan ei vain noin vain läheltä kotia saa ja välillä ollut viikkoja ettei ole ollut töitä. Sama ongelma siinäkin, eli kulkuyhteydet ja pk hoitoajat.

Nyt on mystistä. Keikkoja tai työpaikkaa ei saa kodin läheltä alalla, jolla on työvoimapula?

Vierailija
25/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin työpaikan ja sitten ilmoitusta että lapsen hoitopaikka vaihtoon. Lastenopeista on niin iso pula että jos teet työt kunnolla, saat jatkoa ihan varmasti

Vierailija
26/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama itku joka päivä. Itse olet soppasi keittänyt. Joko olet kotona tai sitten järjestät asiasi niin että voit mennä sinne duuniin.

Vierailija
27/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois sieltä hkistä. Mikä ihne teitä kahta siellä pitää, jos tukiverkkojakaan ei ole. Luulisi lähikunnista jo löytyvän pyöräilymatkan päästä sulle töitä ja lapselle hoitopaikka ja vuokrakin pienenisi.

Problem solved 👍

Tuntuu työläältä yrittää etsiä sellainen paikkakunta, etsiä työpaikka, asunto ja hoitopaikka samaan aikaan. Kaiken tulisi olla järjestyksessä samaan aikaan. En tiedä mistä sellaisen paikan löytää jossa löydän asunnon ja työpaikan ja hoitopaikan heti läheltä toisiaan. Muitakin palveluita tulisi olla julkisten päässä tai lähellä

Vierailija
28/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama itku joka päivä. Itse olet soppasi keittänyt. Joko olet kotona tai sitten järjestät asiasi niin että voit mennä sinne duuniin.

? En ole aikaisemmin kirjoitellut tänne.

Vierailija
29/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoi itseni irti vakituisesta työpaikasta ja teen keikkaa. Töitä riittää, mutta palkka on pienempi ja epävarmempi.

Eräs ystäväni vie lapsen päiväkotiin työpaikkansa viereen. Ei siis kodin lähelle.

Kai minunkin on jatkettava keikkatyöläisenä ja tt tuella... Keikkojakaan ei vain noin vain läheltä kotia saa ja välillä ollut viikkoja ettei ole ollut töitä. Sama ongelma siinäkin, eli kulkuyhteydet ja pk hoitoajat.

Nyt on mystistä. Keikkoja tai työpaikkaa ei saa kodin läheltä alalla, jolla on työvoimapula?

En ole itse saanut.ap

Vierailija
30/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihan hän kysyi vinkkejä asioiden järjestämiseen. Itse olen ollut samassa tilanteessa. Se on aika v-mäinen olotila. Minulla oli pahin aika, kun lapsi oli alaluokilla koulussa. Pitkä kesäloma yksin pienellä lapsella. Lapsi selvisi, mutta äiti ei huolehdittuaan kaikki työpäivät lapsen pärjäämistä.

Vierailija
31/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kuljen Vantaan Hiekkaharjusta joka päivä Ruoholahteen Helsinkiin. Menee 50-60min per suunta. Ei ole muodostunut esteeksi niin, että olisin työpaikasta luopunut.

Vierailija
32/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Problem solved 👍

Tuntuu työläältä yrittää etsiä sellainen paikkakunta, etsiä työpaikka, asunto ja hoitopaikka samaan aikaan. Kaiken tulisi olla järjestyksessä samaan aikaan. En tiedä mistä sellaisen paikan löytää jossa löydän asunnon ja työpaikan ja hoitopaikan heti läheltä toisiaan. Muitakin palveluita tulisi olla julkisten päässä tai lähellä

Juu kyllä siihen vähän joutuu omaa vaivaa näkemään, mutta come on girl! Katsot etusivulta/tmv. sopivan kämpän, ilmoissa usein on tiedot missä on lähimmät päivähoitopaikat, soitat kuntaan ja kysyt onko heillä lastenhoitajille töitä. Tämä kaikki hoituu kännyn ääressä kotona huomisen aikana. Googlemapsista näet millasta asuinaluetta se on.

Sitten nostat bebasi soffalta ja käyt paikanpäällä tsekkaamassa et kaikki on jees ja pakkaat kamat.

Vierailija
33/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Problem solved 👍

Juu kyllä siihen vähän joutuu omaa vaivaa näkemään, mutta come on girl! Katsot etusivulta/tmv. sopivan kämpän, ilmoissa usein on tiedot missä on lähimmät päivähoitopaikat, soitat kuntaan ja kysyt onko heillä lastenhoitajille töitä. Tämä kaikki hoituu kännyn ääressä kotona huomisen aikana. Googlemapsista näet millasta asuinaluetta se on.

Sitten nostat bebasi soffalta ja käyt paikanpäällä tsekkaamassa et kaikki on jees ja pakkaat kamat.

Tiedän kokemuksesta ettei kaikki onnistu noin helposti. Jonotin lapsen nykyistä hoitopaikkaa 6 kk. En usko että missään kehyskunnassa olisi kuvailemasi hoitotilanne ja asunnon läheltä.Koulukin pitäisi olla kävelymatkan päässä, aloittaa eskarin vuoden päästä. Jos vaikka muuttaisin esim Järvenpäähän, saisinko oikeasti noin vain asunnon, hoito - ja työpaikan niiin että lapsella olisi hoitopaikka heti? En usko. Jos muutan vaikka sinne Jäkeen etukäteen ja jonotan hoitopaikkaa 6 kk ja saan sen, ja sitten en saakaan töitä sieltä? Taas sama tilanne ja huonompi kun vähemmän päiväkoteja kuin täällä Helsingissä. En uskalla muuttaa ennenkuin olisi vakituinen työpaikka.

Vierailija
34/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä kuljen Vantaan Hiekkaharjusta joka päivä Ruoholahteen Helsinkiin. Menee 50-60min per suunta. Ei ole muodostunut esteeksi niin, että olisin työpaikasta luopunut.

Miten olet järjestänyt lapsen hoidon? Vai vietkö kuudeksi päiväkotiin?

Vierailija
35/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se noi mee, mä vein lapsen 6.00 hoitoon ja sillon tuli eka hoitaja paikalle. Nämä on ihan sovittavia asioita.

Vierailija
36/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen neljän lapsen kanssa yksin. Ratkaisu oli muutto keskisuurelle paikkakunnalle, missä keikkatyötä tarjolla ja koti vuoropäiväkodin vierestä. Hoitopaikan sain parissa viikossa.

Helsinki olisi unelma (kantakaupungin jugendtalot ah), mutta totaalisen epärealistinen vaihtoehto juuri noiden mainitsemiesi seikkojen vuoksi.

Työt etusijalla.

Vierailija
37/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se noi mee, mä vein lapsen 6.00 hoitoon ja sillon tuli eka hoitaja paikalle. Nämä on ihan sovittavia asioita.

Itse kysyin, ja meidän pk aukeaa vasta 6.30, poikkeuksena voi olla 6.15. ja vaikka veisin kuudrksi en ehtisi siltikään omaan työhön kuin vasta lähempänä kello 7! Eli en voisi koskaan tehdä 6.30 alkavaa vuoroa. Kaikki työtarjoukset ovat olleet julkisilla 50 min- 1,5 h päässä.

Vierailija
38/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko saada lapsen samaan päiväkotiin töihin? Tarvittaessa vaikka eri ryhmään? Hoito olsi helpompaa järjestää.

Hoitopaikat ei Helsingissä järjesty noin vain, jos työt alkaisivat 7.1.2019 ei hoitopaikkaa saa noin nopeasti kun nyt on pk paikka kodin lähellä

Eikö ap voi irtisanoa nykyistä hoitopaikkaa ja hakea uutta lähempänä työpaikkaa tai samasta päiväkodista? Eihän hän tätä nykyistä paikkaa varsinaisesti tarvitse, kun ei ole vielä töissäkään. Minä ainakin soittaisin päivähoidon palveluohjaukseen ja kysyisin heidän neuvoaan.

Vierailija
39/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Problem solved 👍

En aivan ymmärrä miksi näiden kaikkien asioiden pitäisi olla uudessa paikassa kerralla kunnossa? Tällä hetkellä elämässäsi mikään palanen ei toimi keskenään niin miksi uudessa paikassa kaiken pitäisi olla täydellistä heti? Monet kaupungit ja kunnat tarjoaa työsuhdeasuntoja joten a) etsi työ b) ilmoita kämpän tarpeesta c) lykkää lapsi samaan päiväkotiin.

Jos muutat tarpeeksi kauas työsuhteen sopimisen jälkeen, voit saada Kelalta liikkumisavustusta.

Olen muutenkin kuullut että Helsingissä ollaan joustamattomia aikataulujen suhteen, esimerkiksi Vantaalla armollisempia. Et taida muutenkaan asua junan tai metron varrella kun kaikkialle kestää tunti niin jäin miettimään asutko jossain Laajasalossa tai Munkkivuoressa tai mitä näitä pussin periä nyt on.

Vierailija
40/70 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen neljän lapsen kanssa yksin. Ratkaisu oli muutto keskisuurelle paikkakunnalle, missä keikkatyötä tarjolla ja koti vuoropäiväkodin vierestä. Hoitopaikan sain parissa viikossa.

Helsinki olisi unelma (kantakaupungin jugendtalot ah), mutta totaalisen epärealistinen vaihtoehto juuri noiden mainitsemiesi seikkojen vuoksi.

Työt etusijalla.

Pelottaisi muuttaa johonkin keskiSuomeen pelkkien keikkatöiden varassa. En uskalla kun keikkatöitä on täällä Helsingissäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi