Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto ihmetellyä. Ostettiin talo

Vierailija
25.11.2018 |

ja kauppakirjat tehty ja rahat siirtyneet tilille. Muuttopäiväksi on sovittu 1.12. Mutta kun käytiin äsken uudella talolla ja oltaisiin viety sinne ulkovarastoon tavaroita niin entiset asukkaat asuivat vielä täysin talossa. Siis ihan normaalisti, ei merkkiäkään että muuttoa tekisivät. Mä vähän ihmettelen? Eikö noin iso muutto vie kauan?

Kommentit (289)

Vierailija
201/289 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

näinajattelen kirjoitti:

Yllättävän nuivaa porukkaa täällä keskustelijat.   Miksi se on niin vaikeaa olla ystävällinen ja huomaavainen.

Ymmärrän varsin hyvin, että uusi omistaja tuli katsomaan josko voisi tuoda jo jotain tavaraa omistamaansa taloon.

Oletpa sinä ihanan avosydäminen ihminen. Minä taas en haluaisi ketään pihaani muuttokuorman kanssa sopimatta siitä etukäteen.

Vierailija
202/289 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja varmaan pettyy, jos ja kun talo onkin lauantaiaamuna tyhjä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/289 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taloon tehty täydellinen kuntotarkastus ?

Vierailija
204/289 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aiot asua talossa jossa tehdään pintaremonttia?"

Mun on pakko sanoa että ollaan asuttu jo 5 vuotta talossa jossa melkeinpä koko ajan tehdään pintaremonttia 😂 Ei siis otettu erikseen remppalainaa, joten hiljalleen uusittu lähes kaikki talon pinnat, kattoremppa tehty ja kylppäriremontti ois tulossa ens keväänä. Ja siis tuleehan omakotitaloon aina jotain remppaa, muuttaako joku oikeasti aina rempan ajaksi pois 🤔

No aw. Toivottavasti ap pääsee muuttamaan ajallaan ja lopettaa talon myyjien ahdistelun.

Vierailija
205/289 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä odota torstaihin vaan ajele jo tänään. Haluan lisää!

Vierailija
206/289 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttopäivä sinällään on yhdentekevä. Katso kauppakirjasta milloin on hallinnanluovutus. Ennen hallinnanluovutusta talo on myyjän omaisuutta, etkä sinä voi sinne tavaraa viedä.

Hallinnanluovutus on se päivä jolloin omaisuus=talo siirtyy sinulle ja voit viedä tavarasi.

Miten myyjä aikoo pakata tavaransa ei kuulu sinulle. Muuttoliike on liikkeissään nopea, muuttiliikkeiltä saa ostaa myös muuttosiivouksen, jos siis on oikea muuttoliike eikä mikään mies+pakettiauto.

Vierailija
207/289 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko taloon tehty täydellinen kuntotarkastus ?

Mitäs se tähän avaukseen kuuluu?

Vierailija
208/289 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi murehdit jo etukäteen? Murehdi vasta, jos on aihetta siihen. 

Eivät he muuta nopeammin sinun murehtimisella vaan todennäköisesti määräaikaan mennessä.

Tiedä vaikka ovat ottaneet viikon vapaata muuttoa varten ja laittavat hihat heilumaan huomenaamulla. 

Eivät ole. Sen tiedän. Mutta katsotaan. Myyntivaihessa sekä kauppakirjaa tehtäessä ei heitä paljon mikään kiinnostanut. Jos olisin vaatinut siihen vaikka että talo pestään hammasharjalla niin oisvat suostuneet. Eivät edes lukeneet vaa laittovat nimen.

JOS ovat lukeneet etukäteen? Myin hiljattain asuntoni ja välittäjä toimitti sopimuksen minulle etukäteen luettavaksi/kommentoitavaksi.

EN USKO että aloittajan tarina on edes totta, niin kaukana on asiat todellisesta kiinteistökaupasta, tai sitten kauppoja ovat tehneet Urpo ja Tosiurpo

Vierailija
209/289 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin organisoidun muuton hoitaa kyllä parissa päivässä. Eikä sulla ole mitään oikeutta viedä kamojasi sinne etukäteen, odottele nyt rauhassa vaan. 

Vierailija
210/289 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi murehdit jo etukäteen? Murehdi vasta, jos on aihetta siihen. 

Eivät he muuta nopeammin sinun murehtimisella vaan todennäköisesti määräaikaan mennessä.

Tiedä vaikka ovat ottaneet viikon vapaata muuttoa varten ja laittavat hihat heilumaan huomenaamulla. 

Eivät ole. Sen tiedän. Mutta katsotaan. Myyntivaihessa sekä kauppakirjaa tehtäessä ei heitä paljon mikään kiinnostanut. Jos olisin vaatinut siihen vaikka että talo pestään hammasharjalla niin oisvat suostuneet. Eivät edes lukeneet vaa laittovat nimen.

JOS ovat lukeneet etukäteen? Myin hiljattain asuntoni ja välittäjä toimitti sopimuksen minulle etukäteen luettavaksi/kommentoitavaksi.

EN USKO että aloittajan tarina on edes totta, niin kaukana on asiat todellisesta kiinteistökaupasta, tai sitten kauppoja ovat tehneet Urpo ja Tosiurpo

Ap on juuri sitä rasittavaa uusavutonta touhottaja -tyyppiä, mitä ei tahdo jaksaa töissä eikä vapaa-aikana.

Vierailija
211/289 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muuttopäivä on 1/12 se on 1/12 ei aikaisemmin eikä myöhemmin ellei asiaa sitten muuteta

mitä siellä toisten nurkissa vielä pyörit ? et omista taloa vielä !

koeta malttaa odottaa että omistat talon ja sitten pääset sisälle.

Vierailija
212/289 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen mummo ja pappa, joille aikanaan myin rivitalokaksioni. Muutto oli sovittu muistaakseni 7.1., joka sinä vuonna oli lauantai. Yllättäen kodin pihaan kaarsi jo 22.12. muuttoauto, jossa oli kuljetajana ostajien poika ja sisältönä olohuoneellinen tavaraa. He olivat päättäneet, että se on mainio muuttopäivä etenkin, kun minäkin olin kotona ja saatoin olla apuna. He olivat saaneet oman talonsa kaupaksi ja koska sen ostajat halusivat jouluksi uuteen kotiin, niin minulta kyselemättä päättivät, että tavarat tuodaan ennen joulua minun asuntooni, joulun vanhukset olisivat pojan luona ja jo tapaninpäivän iltana tulisivat laittamaan kotiaan kuntoon.

Ilmoitin, että ehdottomasti ei käy. En anna kotiani varastoksi, en tyhjennä varastoa, en keksi mitään syytä sille, miksi minun pitäisi tapaninpäivänä antaa kotini muille etenkin kun kauppakirjan mukaan hallintaoikeus siirtyi vasta silloin 7.1. Tästä käytiin isoilla kirjaimilla keskustelua.Mummo itki, pappa kiroilija heidän noin 40v poikansa haistatteli. Lopulta oli pakko soittaa välittäjä paikalle selittämään, että vaikka kauppakirja oli allekirjoitettu ja maksupäivä sovittu, niin minun ei tarvitse muuttaa ennen sovittua päivää.

Mutta yrittivät ne silti jo uutenavuotena päästä "vähän katsomaan ja vaikka kahvit juomaan omaa kotiin".

Ei voi olla todellista. Järkyttävää toimintaa, miten kehtasivat? Uskomatonta.

Vierailija
213/289 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa yhtä typerältä kun ne joka muutti meidän kämppää. Samalla minuutilla kun kannettii omia kamoja ulos toi seuraava jo omat sisää. Olis voinnu luulla että on kiire muuttaa jos ei oo asuntoa mut kas vain, oma oli myymättä

Vierailija
214/289 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

justmuutin kirjoitti:

Muuttopäivä sinällään on yhdentekevä. Katso kauppakirjasta milloin on hallinnanluovutus. Ennen hallinnanluovutusta talo on myyjän omaisuutta, etkä sinä voi sinne tavaraa viedä.

Hallinnanluovutus on se päivä jolloin omaisuus=talo siirtyy sinulle ja voit viedä tavarasi.

Miten myyjä aikoo pakata tavaransa ei kuulu sinulle. Muuttoliike on liikkeissään nopea, muuttiliikkeiltä saa ostaa myös muuttosiivouksen, jos siis on oikea muuttoliike eikä mikään mies+pakettiauto.

Ja jos ei heti pääse viemään romujaan uuteen asuntoon, voi muuton tehdä konttiin. Kontti pihaan, kamat sisään, muuttofirma vie kontin konttihotelliin ja tuo uuteen osoitteeseen sovittuna päivänä.

Nämä ovat sopimus- ja järjestelykysymyksiä. Kauppakirjassa on takuulla myyjälle määrätty sanktio, ellei kämppä ole tyhjä ja siisti sovittuna päivänä.

Vierailija
215/289 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PROVO kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin paljon sapetti että oli ihan pakko soittaa niille ja kysyä että olihan se 1.12 lauantaina tyhjä se asunto. En kehannu suoraan kysyä nii sanoin kysyväni siksi että en tiiä pääsenkö muuttoon mukaan, ettå voiko olla asiasta varma ku ilmotan muuttomiehille.

Muuttaavat kuulema keskiviikkona ja torstaina JOS saavat jonkun auton mutta pihan kuulema tulee joku siivoamaan jo alkuviikosta. Sanoivat että muuttaavat vuokralle jonnekkin siihe melko läheelle ja hakeevat kyllä kaikki kamat. Ja ettå voi mennä lauantaiaamuna vaikka viideltä. Mies sanoi että kun rahasta ollu tiukkaa nii miettineet tähän asti sitä miten muuttaa ja auto hajalla nii eivät ole laatikoita kaupalta saaneet haettua. Lupasin huomenna käydå niille lootat. Koitin olla ystävällinen kun vaikuttivat vilpittömiltä. Että kiitti vaan kaikille. Olin jollain lailla oikeassA ja varmasti kaikki ei oo lähteny lauantaihin mennessä.

Joku tässä jutussa haisee ja pahasti. Juuri tehneet asuntokaupat, rahat tilillä ja rahasta silti tiukkaa. Auto hajalla vaikka piha täynnä autoja.

*pään pudistelua*

Ihan luulen ettå maksuihin jossain perintähommassa mutta myös uuten asuntoon varmasti menee se raha. En itse ainakaan kata perusmenoja millään talokaupparahalla, vaan sijoitan kaiken seuraavaan asuntoon jos mahdollista. En niin tiedä tämän myyjän elämästä mutta tulee mieleen pieni elämän hallinnan uupuminen. Ja en juopottelua tarkoita vaan sellasta yleisväli pitämättömyyttä.

Me rempataan asunto itse joten asutaan mieluusti siinä remppa aika. Minusta oli hyvä kun kävin siellä, ehkä se antoi myös hieman vauhtia asioille kuten soittaminen. Ja miten se tavaroiden vienti muka kotirauhaa häiritsi? Nykyään kaikki on niin sulkeutuneita. Kauppasumma oli himpun yli 100tuhatta ja velat.

Minusta on oikeasti todella huonoa käytöstä mennä toisten kotiin muuttokuorman kanssa. Eli jos talo ei ole tyhjä muuttopäivänä, et ole itse ainakaan yhtään sen paremmin toiminut. Eri asia, jos he olisivat sanoneet, että sinne voi tuoda tavaraa johonkin tilaan etukäteen.

Miten voit tietää mitään myyjien veloista?

En mennyt muuttokuorman kanssa vaa peräkärryllinen varastotavaraa, lähinnä työkaluja ja kesäkalusteita olisin vieny, niin olisi kärry vapautunut muille kamoille. En tiedä myyjien muista veloista mutta talolla oli kiinnitysvelkoja jotka maksoin kauppahinnan yhteydessä.[/quote

Ihan vain tiedoksi, pankki vaatii lainalle vakuudet.

Ja talon kiinnitykset ovat ihan eri asia, taloon voi tehdä kiinnitykset, mutta se ei kerro velasta mitään, se voi olla vaikka 0.00€ , mutta niitä voi käyttää vakuuteena, ihan samalla tavalla kuin osakekirjoja.

Vierailija
216/289 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PROVO kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin paljon sapetti että oli ihan pakko soittaa niille ja kysyä että olihan se 1.12 lauantaina tyhjä se asunto. En kehannu suoraan kysyä nii sanoin kysyväni siksi että en tiiä pääsenkö muuttoon mukaan, ettå voiko olla asiasta varma ku ilmotan muuttomiehille.

Muuttaavat kuulema keskiviikkona ja torstaina JOS saavat jonkun auton mutta pihan kuulema tulee joku siivoamaan jo alkuviikosta. Sanoivat että muuttaavat vuokralle jonnekkin siihe melko läheelle ja hakeevat kyllä kaikki kamat. Ja ettå voi mennä lauantaiaamuna vaikka viideltä. Mies sanoi että kun rahasta ollu tiukkaa nii miettineet tähän asti sitä miten muuttaa ja auto hajalla nii eivät ole laatikoita kaupalta saaneet haettua. Lupasin huomenna käydå niille lootat. Koitin olla ystävällinen kun vaikuttivat vilpittömiltä. Että kiitti vaan kaikille. Olin jollain lailla oikeassA ja varmasti kaikki ei oo lähteny lauantaihin mennessä.

Joku tässä jutussa haisee ja pahasti. Juuri tehneet asuntokaupat, rahat tilillä ja rahasta silti tiukkaa. Auto hajalla vaikka piha täynnä autoja.

*pään pudistelua*

Ihan luulen ettå maksuihin jossain perintähommassa mutta myös uuten asuntoon varmasti menee se raha. En itse ainakaan kata perusmenoja millään talokaupparahalla, vaan sijoitan kaiken seuraavaan asuntoon jos mahdollista. En niin tiedä tämän myyjän elämästä mutta tulee mieleen pieni elämän hallinnan uupuminen. Ja en juopottelua tarkoita vaan sellasta yleisväli pitämättömyyttä.

Me rempataan asunto itse joten asutaan mieluusti siinä remppa aika. Minusta oli hyvä kun kävin siellä, ehkä se antoi myös hieman vauhtia asioille kuten soittaminen. Ja miten se tavaroiden vienti muka kotirauhaa häiritsi? Nykyään kaikki on niin sulkeutuneita. Kauppasumma oli himpun yli 100tuhatta ja velat.

Minusta on oikeasti todella huonoa käytöstä mennä toisten kotiin muuttokuorman kanssa. Eli jos talo ei ole tyhjä muuttopäivänä, et ole itse ainakaan yhtään sen paremmin toiminut. Eri asia, jos he olisivat sanoneet, että sinne voi tuoda tavaraa johonkin tilaan etukäteen.

Miten voit tietää mitään myyjien veloista?

En mennyt muuttokuorman kanssa vaa peräkärryllinen varastotavaraa, lähinnä työkaluja ja kesäkalusteita olisin vieny, niin olisi kärry vapautunut muille kamoille. En tiedä myyjien muista veloista mutta talolla oli kiinnitysvelkoja jotka maksoin kauppahinnan yhteydessä.

Kuulostaa kyllä todella omituiselta, että olet maksanut jonkun toisen velkoja pois. Ja niin kuin täällä on todettu, ei kiinnitys ole sama asia kuin velka.

Vierailija
217/289 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää käytöstä. Ei se talo ole sinun ennen kuin sopimukseen kirjatusta päivämäärästä lähtien. Ja heidän tavarat on sun ongelma vasta jos ne odottaa sua siellä sinä päivänä. Huh, oot varmaan raskas ihminen.

Vierailija
218/289 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että ap oikeasti on mitään ostanut, jos luulee kiinnityksiä veloiksi, ja väittää jopa maksaneensa myyjän velat. Eli provo koko ketju. Valitettavasti, oli sinänsä ihan hauska variaatio teemasta.

Vierailija
219/289 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon velaton hinta oli reilu satatonnia. Velkojen kanssa hieman isompi. Koska maksoimme sen isomman summan, maksoimme velkoja pois. Nii se vaan oli. Muuten osan meidän talosta oisi omistanut pankki niin kauan kun olisivat velan maksaneet. Mikä asiassa on epäselvää?

Vierailija
220/289 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talon velaton hinta oli reilu satatonnia. Velkojen kanssa hieman isompi. Koska maksoimme sen isomman summan, maksoimme velkoja pois. Nii se vaan oli. Muuten osan meidän talosta oisi omistanut pankki niin kauan kun olisivat velan maksaneet. Mikä asiassa on epäselvää?

Aha. Ap onkin ostanut asunto-osakkeen, kun on ollut yhtiölainaa...

Voihan provo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme