Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Luulitko lapsena että oltuasi tuhma joudut Lastenlinnaan?

Vierailija
25.11.2018 |

Meillä äiti oikein pelotteli sillä asialla. Toinen oli, että jos et syö mukisematta - joudut Biafraan...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mahdollisuus oli kyllä mielessä. Kokeilin miten telkkarin Nopan täti reagoi linnalapseen katsomalla Noppaa pinnaselkäisen tuolin läpi niin että näyttäisi siltä kuin olen kalterien takana kun täti katsoo minua telkkarista. 

:)

Vierailija
2/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei peloiteltu Lastenlinnalla, vaan mustalaisilla, jotka tulee ja vie mennessään.

Tämäkään ei tosin tehonnut, kun olin tottunut isovanhempien maatilalla mustalaisiin, koska vaarilta löytyi aina yösija ja ruokaa matkalaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan sanan kasvatuslaitos 70-luvulta. Se oli pahojen lasten paikka.

Vierailija
4/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan sanan kasvatuslaitos 70-luvulta. Se oli pahojen lasten paikka.

Totta! Sinne joutui melkein varmasti jos koulussa joutui... tarkkailuluokalle.... *väristys* :)

Vierailija
5/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kasvatuslaitoksessa, oikomishoidossa ja katkaisuhoidossa. Silti olen 4 lapsen isä ja rakastavan vaimon mies.

Vierailija
6/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla luokalla luokkatoverit toivat esiin sellaisen mahdollisuuden. Siellä kuulemma ruoskittiin lapsia paksulla vyöllä. En tiedä miksi juuri Lastenlinnalla peloteltiin, sehän on sairaala. Koulukodeissahan on ollut kyllä sentyyppistä meininkiä.

Vierailija
7/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta luulin että Lastenlinna on joku valtava prinsessaleikkipaikka ☺

Vierailija
8/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta sanottiin että minut viedään kaatopaikalle jos en siivoa jälkiäni

Vierailija
9/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska Lastenlinna oli tuttupaikka sairaalana. Sen sijaan tarkkailuluokka ja kasvatuslaitos olivat pahojen ja kurittomien lasten paikkoja. Mua tosin ei niillä uhkailtu, mutta "kaikkihan sen tiesivät" .... :)

Vierailija
10/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan aikaisemmin kuullut sanaa Lastenlinna. Kasvatuslaitoksella peloteltiin.

Vierailija
11/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpäs olen nähnyt Kasvatusneuvolan oven! Se oli samassa rapussa oikeaa neuvolaa vastapäätä. Kasvatusneuvolaan joutui jos oli Huonoista Perheoloista, isä joi viinaa ja itse kiroili. 

B- rapun Peten kohtalo oli riskirajoilla, hänen isänsä oli hulttio koska poltti tupakkaa sisällä ja heillä ei ollut makuuhuonetta vaan patja lattialla alkovissa verhon takana. En usko, että Pete kuitenkaan ajautui kunnon vaikeuksiin, naapuritaloon muuttanut Jukka vei Peten paikan korttelin pahana poikana. :) 

Vierailija
12/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut Lastenlinnaan!! Se kuulosti hienolta, oikea linna. Ei ollut reilua kun piti mennä vaan klinikalle. Vähämpä tiesin, onneksi on päässyt, siellä vaan ihminen sairastuu.

Vierailija
13/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, ettei lähettänyt sinua sinne Biafraan. Olisit ainakin ollut omassa kehitystasossasi, kun et näköjään osaa galluppia edes tehdä.

Minkälainen on hyvä gallup? Onko siinä palkintoja vai?

.

.

Ei -ap-

Vierailija
14/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni päiväkodin täti uhkaili Lastenlinnaan joutumisella. Eipä se paljoa menoa haitannut...

Vierailija
15/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlinna oli sairaala, jossa toisinaan olin hoidettavana. En siis pelännyt sitä.

Meilläkin myytiin mustalaisille ja vedottiin ruokapöytä keskusteluissa Afrikan nälkää näkeviin.

Vierailija
16/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua peloteltiin koulukodilla. Olin kyllä tosi kiltti lapsi, niin ei usein tarvinnut.

Vierailija
17/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottiin vaan että ensin joutuu kasvatuslaitokseen jonka jälkeen katkaisuhoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi