Muutto ihmetellyä. Ostettiin talo
ja kauppakirjat tehty ja rahat siirtyneet tilille. Muuttopäiväksi on sovittu 1.12. Mutta kun käytiin äsken uudella talolla ja oltaisiin viety sinne ulkovarastoon tavaroita niin entiset asukkaat asuivat vielä täysin talossa. Siis ihan normaalisti, ei merkkiäkään että muuttoa tekisivät. Mä vähän ihmettelen? Eikö noin iso muutto vie kauan?
Kommentit (289)
Voipi olla ettei talo ja piha ole tyhjiä 1.12. Meillä oli samantapainen myyjä joskus. Talokaupat tehtiin ja myyjällä peräti 3kk aikaa muuttaa tavaransa. Silti kun meidän muuttokuorma tuli, pihalla oli iso keko myyjän tavaroita, terassilla kalusteet, kengät yms, sisälläkin tuoleja ja muita huonekaluja. Oli jotenkin huvittavaa kun illan pimeydessä myyjä kävi aina hakemassa pakettiautollisen kamaa. Tätä jatkui viikon verran. Sisällä olevat tavarat myytiin pois. Ei jaksettu reklamoida asiasta, tontilta löytyy viikottain edelleen mitä erikoisempia esineita viskeltynä ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
No jaa, mulla kesti muutto omakotitalosta pois neljä tuntia. Siinä ajassa jo roinat oli kannettu uuteen asuntoon neljänteen kerrokseen. Toki pakkaamiseen meni muutama päivä.
Pöljäkkeet ette varmaan ole tehneet kauppakirjaan ehtoa muuton viivästyssanktioista? Yleensä se on muutaman satasen per alkava viikko, sen verran ettei kukaan huvikseen lykkää talon tyhjentämistä.
Oliko eromuutto jossa ex (ja osa tavaroista) jäi taloon?
Vierailija kirjoitti:
Niin paljon sapetti että oli ihan pakko soittaa niille ja kysyä että olihan se 1.12 lauantaina tyhjä se asunto. En kehannu suoraan kysyä nii sanoin kysyväni siksi että en tiiä pääsenkö muuttoon mukaan, ettå voiko olla asiasta varma ku ilmotan muuttomiehille.
Muuttaavat kuulema keskiviikkona ja torstaina JOS saavat jonkun auton mutta pihan kuulema tulee joku siivoamaan jo alkuviikosta. Sanoivat että muuttaavat vuokralle jonnekkin siihe melko läheelle ja hakeevat kyllä kaikki kamat. Ja ettå voi mennä lauantaiaamuna vaikka viideltä. Mies sanoi että kun rahasta ollu tiukkaa nii miettineet tähän asti sitä miten muuttaa ja auto hajalla nii eivät ole laatikoita kaupalta saaneet haettua. Lupasin huomenna käydå niille lootat. Koitin olla ystävällinen kun vaikuttivat vilpittömiltä. Että kiitti vaan kaikille. Olin jollain lailla oikeassA ja varmasti kaikki ei oo lähteny lauantaihin mennessä.
😂😂😂 tää on parasta viihdettä. Että kiitti vaan kaikille. Hienoa ap että hoidat tuon loota-asian, muista sitten että et ole enää oikeassa jos jätät lootat hoitamati.
PROVO kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin paljon sapetti että oli ihan pakko soittaa niille ja kysyä että olihan se 1.12 lauantaina tyhjä se asunto. En kehannu suoraan kysyä nii sanoin kysyväni siksi että en tiiä pääsenkö muuttoon mukaan, ettå voiko olla asiasta varma ku ilmotan muuttomiehille.
Muuttaavat kuulema keskiviikkona ja torstaina JOS saavat jonkun auton mutta pihan kuulema tulee joku siivoamaan jo alkuviikosta. Sanoivat että muuttaavat vuokralle jonnekkin siihe melko läheelle ja hakeevat kyllä kaikki kamat. Ja ettå voi mennä lauantaiaamuna vaikka viideltä. Mies sanoi että kun rahasta ollu tiukkaa nii miettineet tähän asti sitä miten muuttaa ja auto hajalla nii eivät ole laatikoita kaupalta saaneet haettua. Lupasin huomenna käydå niille lootat. Koitin olla ystävällinen kun vaikuttivat vilpittömiltä. Että kiitti vaan kaikille. Olin jollain lailla oikeassA ja varmasti kaikki ei oo lähteny lauantaihin mennessä.Joku tässä jutussa haisee ja pahasti. Juuri tehneet asuntokaupat, rahat tilillä ja rahasta silti tiukkaa. Auto hajalla vaikka piha täynnä autoja.
*pään pudistelua*
Ihan luulen ettå maksuihin jossain perintähommassa mutta myös uuten asuntoon varmasti menee se raha. En itse ainakaan kata perusmenoja millään talokaupparahalla, vaan sijoitan kaiken seuraavaan asuntoon jos mahdollista. En niin tiedä tämän myyjän elämästä mutta tulee mieleen pieni elämän hallinnan uupuminen. Ja en juopottelua tarkoita vaan sellasta yleisväli pitämättömyyttä.
Me rempataan asunto itse joten asutaan mieluusti siinä remppa aika. Minusta oli hyvä kun kävin siellä, ehkä se antoi myös hieman vauhtia asioille kuten soittaminen. Ja miten se tavaroiden vienti muka kotirauhaa häiritsi? Nykyään kaikki on niin sulkeutuneita. Kauppasumma oli himpun yli 100tuhatta ja velat.
Vierailija kirjoitti:
Voipi olla ettei talo ja piha ole tyhjiä 1.12. Meillä oli samantapainen myyjä joskus. Talokaupat tehtiin ja myyjällä peräti 3kk aikaa muuttaa tavaransa. Silti kun meidän muuttokuorma tuli, pihalla oli iso keko myyjän tavaroita, terassilla kalusteet, kengät yms, sisälläkin tuoleja ja muita huonekaluja. Oli jotenkin huvittavaa kun illan pimeydessä myyjä kävi aina hakemassa pakettiautollisen kamaa. Tätä jatkui viikon verran. Sisällä olevat tavarat myytiin pois. Ei jaksettu reklamoida asiasta, tontilta löytyy viikottain edelleen mitä erikoisempia esineita viskeltynä ympäriinsä.
Mitä niille kengille kävi?
Ihme napinaa. Mietipä, jos olisit ostanut talon, jossa olisi ollut vuokralaiset? Vuokralaisilla olisi myynnin jälkeen ollut kuukausia aikaa etsiä uusi asunto, vaikka kuinka olisit sen maksanut ja se olisi sinun.
Mulla on kyllä vähän vastaava kokemus ja niinhän siinä kävi, että hallintaoikeuden siirtopäivänä piha ja ulkorakennus olivat vielä täysin koskematta ja talossa sisällä oli suuria huonekaluja, joita myyjä ei ollut vienyt uuteen kotiinsa ja ne jäivät meidän hävitettäväksi. Myyjällä ei ollut mikään kiire tyhjentää vuosikymmeniä kertyneitä romujaan kellarista ja ulkovajoista, meno oli niin epätoivoisen näköistä että kävi sääliksi. Hän tuli useana päivänä muuton jälkeen hakemaan tavaroitaan autonromullaan. Lopulta alkoi se pihalla ravaaminen ärsyttää niin paljon, että sanottiin myyjälle että jättää ne loput kamat paikoilleen ja hävitimme ne sitten itse. Sanktiomaksut oltiin sovittu niin pieneksi, että eivät ne olisi riittäneet kuin saamaan tyhjän roskalavan pihalle, eikä jotenkin hennottu edes vaatia summaa myyjältä, kun itse päärakennus kuitenkin oli muuttokunnossa ja siivottu (paitsi ne muutama huonekalu). Seuraavan talon kanssa olen sitten tiukempi, jos joskus vielä muutan.
Vierailija kirjoitti:
PROVO kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttaavat kuulema keskiviikkona ja torstaina JOS saavat jonkun auton mutta pihan kuulema tulee joku siivoamaan jo alkuviikosta. Sanoivat että muuttaavat vuokralle jonnekkin siihe melko läheelle ja hakeevat kyllä kaikki kamat. Ja ettå voi mennä lauantaiaamuna vaikka viideltä. Mies sanoi että kun rahasta ollu tiukkaa nii miettineet tähän asti sitä miten muuttaa ja auto hajalla nii eivät ole laatikoita kaupalta saaneet haettua. Lupasin huomenna käydå niille lootat. Koitin olla ystävällinen kun vaikuttivat vilpittömiltä. Että kiitti vaan kaikille. Olin jollain lailla oikeassA ja varmasti kaikki ei oo lähteny lauantaihin mennessä.Joku tässä jutussa haisee ja pahasti. Juuri tehneet asuntokaupat, rahat tilillä ja rahasta silti tiukkaa. Auto hajalla vaikka piha täynnä autoja.
*pään pudistelua*
Ihan luulen ettå maksuihin jossain perintähommassa mutta myös uuten asuntoon varmasti menee se raha. En itse ainakaan kata perusmenoja millään talokaupparahalla, vaan sijoitan kaiken seuraavaan asuntoon jos mahdollista. En niin tiedä tämän myyjän elämästä mutta tulee mieleen pieni elämän hallinnan uupuminen. Ja en juopottelua tarkoita vaan sellasta yleisväli pitämättömyyttä.
Me rempataan asunto itse joten asutaan mieluusti siinä remppa aika. Minusta oli hyvä kun kävin siellä, ehkä se antoi myös hieman vauhtia asioille kuten soittaminen. Ja miten se tavaroiden vienti muka kotirauhaa häiritsi? Nykyään kaikki on niin sulkeutuneita. Kauppasumma oli himpun yli 100tuhatta ja velat.
Minusta on oikeasti todella huonoa käytöstä mennä toisten kotiin muuttokuorman kanssa. Eli jos talo ei ole tyhjä muuttopäivänä, et ole itse ainakaan yhtään sen paremmin toiminut. Eri asia, jos he olisivat sanoneet, että sinne voi tuoda tavaraa johonkin tilaan etukäteen.
Miten voit tietää mitään myyjien veloista?
Aina voi soittaa ja kysyä, että voiko tavaroita jo tuoda🙋🏼♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PROVO kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*pään pudistelua*
Me rempataan asunto itse joten asutaan mieluusti siinä remppa aika. Minusta oli hyvä kun kävin siellä, ehkä se antoi myös hieman vauhtia asioille kuten soittaminen. Ja miten se tavaroiden vienti muka kotirauhaa häiritsi? Nykyään kaikki on niin sulkeutuneita. Kauppasumma oli himpun yli 100tuhatta ja velat.Minusta on oikeasti todella huonoa käytöstä mennä toisten kotiin muuttokuorman kanssa. Eli jos talo ei ole tyhjä muuttopäivänä, et ole itse ainakaan yhtään sen paremmin toiminut. Eri asia, jos he olisivat sanoneet, että sinne voi tuoda tavaraa johonkin tilaan etukäteen.
En mennyt muuttokuorman kanssa vaa peräkärryllinen varastotavaraa, lähinnä työkaluja ja kesäkalusteita olisin vieny, niin olisi kärry vapautunut muille kamoille. En tiedä myyjien muista veloista mutta talolla oli kiinnitysvelkoja jotka maksoin kauppahinnan yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PROVO kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*pään pudistelua*
Me rempataan asunto itse joten asutaan mieluusti siinä remppa aika. Minusta oli hyvä kun kävin siellä, ehkä se antoi myös hieman vauhtia asioille kuten soittaminen. Ja miten se tavaroiden vienti muka kotirauhaa häiritsi? Nykyään kaikki on niin sulkeutuneita. Kauppasumma oli himpun yli 100tuhatta ja velat.Minusta on oikeasti todella huonoa käytöstä mennä toisten kotiin muuttokuorman kanssa. Eli jos talo ei ole tyhjä muuttopäivänä, et ole itse ainakaan yhtään sen paremmin toiminut. Eri asia, jos he olisivat sanoneet, että sinne voi tuoda tavaraa johonkin tilaan etukäteen.
En mennyt muuttokuorman kanssa vaa peräkärryllinen varastotavaraa, lähinnä työkaluja ja kesäkalusteita olisin vieny, niin olisi kärry vapautunut muille kamoille. En tiedä myyjien muista veloista mutta talolla oli kiinnitysvelkoja jotka maksoin kauppahinnan yhteydessä.
Mikäs kuorma tuollainen on, jos ei muuttokuorma? Kaatopaikkakuorma? Kirpputorikuorma? Talon edellisille omistajille lahjoitettava kuorma?
Yllättävän nuivaa porukkaa täällä keskustelijat. Miksi se on niin vaikeaa olla ystävällinen ja huomaavainen.
Ymmärrän varsin hyvin, että uusi omistaja tuli katsomaan josko voisi tuoda jo jotain tavaraa omistamaansa taloon.
Yllättävän nuivaa porukkaa täällä keskustelijat. Miksi se on niin vaikeaa olla ystävällinen ja huomaavainen.
Ymmärrän varsin hyvin, että uusi omistaja tuli katsomaan josko voisi tuoda jo jotain tavaraa omistamaansa taloon.
Mutta eihän ap varsinaisesti taloa vielä omista. Vasta 1.12. siirtyy hallinta hänelle.
Mua kiinnostaisi tietää, että kuinkakohan tarkasti ap on siellä sisällä käynyt tölläämässä, kun on ollut alusta saakka niin varma ettei mitään oo tehty.
Muutoissa aloitan itse aina pakkaamalla kaapeista ja varastoista pois tavarat, joita ei aktiivisesti käytetä. Kaappeihin jätetään vain ne vaatteet ja astiat, joita tarvitaan päivittäiseen elämiseen ja nekin pakataan pois sitten muuttopäivän aamuna. Asumismukavuuden kannalta oleskelutilat ja keittiö on viimeisiä huoneita jotka tyhjään - pikaisesti pyörähtämällä joku voisi kuvitella ettei mitään olisi vielä pakattukaan pois (varsinkin, jos tulee tutkimaan tilannetta viikkoa! ennen muuttoa), vaikka kaapit, varastot ja makuuhuoneet alkaisi olla jo tyhjennettyinä. Olohuoneen ja keittiön kalusteet kantaa muuttoautoon kuitenkin muutamassa tunnissa.
Niin että kävitkö ap ihan kaapitkin tutkimassa vai vilkaisitko vain eteisen ovelta olkkariin ja siitä päättelit, ettei mitään ole tehty?
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän ap varsinaisesti taloa vielä omista. Vasta 1.12. siirtyy hallinta hänelle.
Eikö olisi ollut asiallisempaa soittaa? Aika epäasiallista käytöstä tuoda tavaroita lupaa kysymättä.
PROVO kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*pään pudistelua*
Jos asunto ostettu tai tehty aikanaan paljon kalliimmalla? Jos pariskunta on menettänyt työnsä, firman konkurssi? Ylivelkaantunut? Perheessä sairautta, ero edessä?
On lukemattomia syitä, että perheen taloudellinen tilanne muuttuu ja asunnon myynnin jälkeen "matti" on kukkarossa.
Tositarina tässäkin. Mekin ostettiin talo. Piti olla tyhjä kk 1. päivä, olimme jo remppamiehet tilanneet siihen aamuun. Emme olleet itse muuttamassa, koska tiloissa piti tehdä remontti, pesuhuone ja keittiö täysin uusiksi.
Edellisenä iltana kävelimme ohi, mitään merkkiä muutosta ei ollut. Niinhän siinä sitten kävi, että aamulla jouduimme toteamaan, että ei ala remppa vielä.... Edellinen asukas (kuolinpesän ns. peräkammarin poika) ei ollut tehnyt MITÄÄN muuttamisen eteen. Asunto hänellä oli uusi, mutta ei hän sinne ollut mitään vienyt. Vastasi vaan meidän kysymyksiin, että "hän ajatteli tästä pikkuhiljaa lähteä..."
Oli muuten kyllä häipynyt viikon päästä. Autotalli vaan jätettiin täyteen romuja :(
Tulepa, ap kertomaan sitten 1.12, että miten kävi. On ihan turha ennen sovittua päivää vinkua, että ei ole talo tyhjä, kun sen ei tarvitse olla, saatika, että niitä omia romujaan saisi viedä ennen sovittua päivää.
Vaadimme jatkoa. Kerrankin jotain erilaista.