Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto ihmetellyä. Ostettiin talo

Vierailija
25.11.2018 |

ja kauppakirjat tehty ja rahat siirtyneet tilille. Muuttopäiväksi on sovittu 1.12. Mutta kun käytiin äsken uudella talolla ja oltaisiin viety sinne ulkovarastoon tavaroita niin entiset asukkaat asuivat vielä täysin talossa. Siis ihan normaalisti, ei merkkiäkään että muuttoa tekisivät. Mä vähän ihmettelen? Eikö noin iso muutto vie kauan?

Kommentit (289)

Vierailija
281/289 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasuntoa ei tarvitse siivota lähtiessään...

No höpsistä sinne, tottakai täytyy :D Riippuu ihan siitä mitä on sovittu ja papereihin laitettu ;)

Vierailija
282/289 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistusasuntoa ei tarvitse siivota lähtiessään...

Tottakai tarvitsee. Perusteellinen muuttosiivous, jossa rassataan lattiakaivot ja liesituuletin, pestään uuni ja jääkaappi yms ovat itsestään selviä juttuja. Tosin ei kaikille – asunto minkä ostimme muutama vuosi sitten oli tosi törkyisessä kunnossa. Uunissa ja liesituulettimessa oli 10 vuoden rasvat, lattiakaivossa jalkapallon kokoinen mönjäklimppi. Kiva kun siivottiin ensin edellinen asunto vimpan päälle kylppärin kaakeleita myöten, ja sitten alkoi toinen rupeama. Koska siivousta ei mainittu kauppakirjassa – useimmiten lukee tyyliin että asunto on jätettävä siistissä kunnossa jne – emme jaksaneet lähteä vänkäämään vaan hammasta purren siivottiin. Asumme pienellä paikkakunnalla, ja meidän ja myyjien lapset ovat samalla luokalla koulussa, joten annoimme asian olla yleisen sovun takia. Myyjät ovat lääkäreitä ja töissä kunnalla...Liedessä meni kaksi viikkoa, 2-3 tuntia per päivä.

Meillä mä ihmettelin että miten voi haista sellainen paskainenn koira koko ajan, vaikka miten siivoan. Irroitin sitten lattialistat, ja niiden takana oli monta senttiä ummehtunutta rasvalle haisevaa koirankarvaa. Sitä samaa oli myös kynnysten alla kun ne irroitettiin. Sekä oli eräs vaikeasti selitettävä paikka portaiden alla kaapissa, jossa oli kymmenen senttiä koirankarvamattoa. Hyi hele. Toisen "pesty, siivottu ja putsattu!" on siis ihan eri kaliiberia kuin jonkun toisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/289 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ostettiin talo reilu 3 viikkoa sitten.Hallintaoikeus siirtyy meille 7.12.

Eipä ole käynyt mielessäkään käydä talolla kyttäilemässä,miten muutto siellä edistyy.Asia ei kuulu meille tippaakaan,kunhan pääsemme 7.12 muuttamaan viimeistään.

Talo on sen verran perukassa,että ei sinne päin ole ollut muutenkaan vielä asiaa.

Vierailija
284/289 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, mulla oli popparit jo valmiina, jännitin koko eilisen päivän tätä ap:n muuttoa!

Vierailija
285/289 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikos tämä nyt tosiaan ihan asiallisen lopun?

Täytyy myöntää että olen hiukan pettynyt.

Vierailija
286/289 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aivan asiallista. Edellinen omistaja jätti varastoihin tavaroitaan kuten myös pihaan. Siivous oli pelkkä imurointi. Pihaa siis ei oltu siivottu.

Vierailija
287/289 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aivan asiallista. Edellinen omistaja jätti varastoihin tavaroitaan kuten myös pihaan. Siivous oli pelkkä imurointi. Pihaa siis ei oltu siivottu.

Ovatko nuo tavarat silkkaa romua vain onko niillä jotain arvoa?

Vierailija
288/289 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ottaen huomioon, että sinäkin olisit tuonut sinne omia roiniasi jo viikon etukäteen, niin eivöt nuo vielä ole lainkaan niin pahasti pielessä sopimuksesta kuin sinä.

Vierailija
289/289 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli joku olisi käynyt tunkemassa tavaroitaan ennakkoon kämpille ja vielä käynyt ihan erikseen uhkailemassa tavaroiden roskiin heitosta niin itsellä ei olisi enää siinä kohtaa käynyt mielessäkään tehdä mitään suursiivousta. Tosiaan omistusasunnossa on onat säännöt, ei vuokranantajan säännöt ja siivousta ei ole pakko tehdä. Sellasta lakipykälää ei vaan ole olemassa. Se tehdään yleensä kohteliaisuusesta mutta et itsekkään kovin kohteliaalta vaikuta joten et voi enempää odottaa kun imuroinnin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän