Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hyvä tuliaisviemisidea näin joulun kyläilyjen alla, itse maalatut pilttipurkkituikkukipot?

Vierailija
24.11.2018 |

Mä syön paljon pilttiä ja näin joulun alla tulossa aika paljon kyläilyjä. Jotain tuliaisviemisiä olisi hyvä olla. Ajattelin, jos esim. vesiväreillä maalaisin noihin pilttipurkkeihin jotain jouluun liittyviä kuvia ja sitten ihan jotain abstrakteja juttua. Olisi varmaan aika kaunis, kun kynttilänvalo kuultaa läpi. Voisin vaikka laittaa myös valmiiksi jonkun tuoksukynttilätuikun sinne sisälle. Olisko hyvä idea. Monilla on jo kaikkea niin tämmöinen voisi olla hyvä. Ja monet tykkää ylikaiken itsetehdyistä jutuista.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tekele mikä tekele. Turhaa krääsää jää nurkkiin muutenkin pyörimään. Minä poltan tuikkuja vähän tyylikkäämmissä laseissa mieluummin.

Vierailija
42/60 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono idea ap:lta. Jos itse saisin tuollaisen lahjan, ajattelisin että lahjan antaja on pihi eikä välitä minusta sen vertaa että olisi vaivautunut ostamaan kaupasta jonkun tyylikkäämmän lahjan eikä näin ollen arvosta minua. Loukkaantuisin jostain rumasta itseväkerretystä jutusta ja se menisi varmaankin roskiin. Mielestäni itsetehdyt lahjat ovat yleensä rumia. Sen sijaan jotain omatekemää leipomusta jne arvostaisin kyllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itsetehtyjä lahjoja jos ei ole varmaa tietoa että lahjan vastaanottaja pitää sellaisista! Itse en ole koskaan pitänyt, ei vain sovi makuuni ja krääsää on ihan tarpeeksi muutenkin

Vierailija
44/60 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kysyä mitään täällä, jos loukkaantuu vastauksista.

Vierailija
45/60 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en ymmärrä," mä syön paljon pilttiä"??!!

Piltti on vauvojen ruokaa,aikuiset ei syö sitä edes porvoossa.

Vierailija
46/60 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei tämmöinen provo kanna pitkälle, vaikka kuinka yrität lietsoa.

Vierailija
47/60 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ymmärrä," mä syön paljon pilttiä"??!!

Piltti on vauvojen ruokaa,aikuiset ei syö sitä edes porvoossa.

No syön kun on hyvää terveellistä ja ravitsevaa. Mikään ei ole niin turvallista kuin vauvan ruuat. Ap

Vierailija
48/60 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tuliaisidea on vaikka kukkakimppu tai jouluhyasintti, ei jää turhaa tavaraa nurkkiin. Kuvitetut pilttipurkit sopivat lasten antamiksi lahjoiksi, ellet sitten ole todella taitava kuvittamaan näitä purkkejasi..

Vierailija
49/60 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuollainen lapsen tekemä maalattu purkki ja on mielestäni todella nätti. Eli miksi ei voisi antaa?

Vierailija
50/60 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuollainen lapsen tekemä maalattu purkki ja on mielestäni todella nätti. Eli miksi ei voisi antaa?

Kiva kuulla että joku osaa arvostaa! Taidan siis itsekin hyvillä mielin viedä näitä :) Ap

Vierailija
51/60 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tuliaisidea on vaikka kukkakimppu tai jouluhyasintti, ei jää turhaa tavaraa nurkkiin. Kuvitetut pilttipurkit sopivat lasten antamiksi lahjoiksi, ellet sitten ole todella taitava kuvittamaan näitä purkkejasi..

Ei näitäkään kannata nykyaikana viedä kun tuoksuherkät pahoittavat mielensä.

Vierailija
52/60 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään vesiväri ei pysy siinä lasin pinnalla vaikka jollain konstilla saisitkin sen ylipäätään tarttumaan siihen. Todennäköisesti et saa sitä edes tarttumaan. Toisekseen tuikkujen polttaminen pilttipurkissa on paloturvallisuusriski. Joten jos päädyt purkkejasi tuikkukippoina eteenpäin lahjoittamaan, laita sisään led-tuikut ja huomauta lahjan antamisen yhteydessä, että ainoastaan led-tuikkuja on turvallista polttaa purkissa. Huomioi myös se, että kaikki ihmiset eivät oikeasti halua turhaa krääsää nurkkiin pyörimään ja kyllä ne tuikkukipotkin ovat turhaa krääsää, jos niitä yli tarpeen on. Ja jotkut itsekoristellut pilttipurkit tuikkukippoina ovat kiva lahja korkeintaan silloin, kun kyse on lapsen tekemästä askartelusta.

Miksi et tekisi vaikka omatekoista sinappia niihin purkkeihin? Sinappia tuskin kukaan syö kerralla niin paljon, että se paino-ongelmia lisäisi. Ja sinapin loputtua purkin voi hyvällä omatunnolla heittää pois jos haluaa. Ei jää nurkkiin pyörimään.

Vierailija
53/60 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten saisimme sinut tajuamaan: Pilttipurkit eivät kestä tuikun polttamista, ne räjähtävät!

Kyse on siis turvallisuudesta. EI tuikkuja pilttipurkkiin, vaikka olisivat mielestäsi vieläkin hienompia.

Jos haluat ongelmia läheisillesi, tee tuikkukippa paperisesta muffinsivuoasta. Hm . . .

Vierailija
54/60 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäisi suoraan roskiin meillä. Saa olla todella taiteellinen ihminen, jotta saisi niistä hienoja.

Toiseksi: pilttipurkit voivat poksahtaa, jos niissä polttaa kynttilää.

Vierailija
55/60 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo leikkiraivostuminen paljasti provoksi. Liian läpinäkyvää.

Vierailija
56/60 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaprovo. Mene syömään suklaitasi, läski olet kuitenkin.

Vierailija
57/60 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provopisteitä 1/5. Muistutukseksi niille, jotka ihan oikeasti suunnittelevat vievänsä tai antavansa lahjaksi jotain sisustustavaraa: älkää sitten loukkaantuko, jos se antamanne lahja laitetaan kierrätykseen tai kaapin perälle piiloon eikä sitä näy esillä, kun seuraavan kerran kyläilette. En varmasti ole ainoa, joka haluaa ihan itse sisustaa kotinsa tavaroilla, jotka olen ihan itse omaan makuuni hankkinut.

Vierailija
58/60 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammativalittaja tuunaa purkkeja korttien lisäksi.

Vierailija
59/60 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Yksinkertaisesti ei. Kuten sanottu, pilttipurkki ei ole kynttiläkippo. 

Vierailija
60/60 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi