Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko Miljonääriksi 30 000 € kysymys: Minkä maan pääministeri oli Golda Meir? Miten voidaan kysyä noin helppoa

Vierailija
24.11.2018 |

kysymystä 30 000 € kohdalla? Saisi olla korkeintaan 1000 € kysymys.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleissivistys on monella niin heikkoa että osa ei oikeasti tiedä.

Israel.

Vierailija
2/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai noilta kysytään jotain ennakkotietoja, millä perusteella päätellään, mitä ne tietävät. Kysymykset asetellaan sen mukaisilta alueilta, eli sieltä mistä eivät tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei olisi ollut mitään tietoa.

Vierailija
4/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai noilta kysytään jotain ennakkotietoja, millä perusteella päätellään, mitä ne tietävät. Kysymykset asetellaan sen mukaisilta alueilta, eli sieltä mistä eivät tiedä.

Kuka olisi niin tyhmä että vastaisi rehellisesti tuollaisiin kysymyksiin jos sellaisia olisi?

Vierailija
5/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vissiin läpällä tehty avaus, mutta vastaan. En olisi tiennyt vaikka varmaan kohtuullisen yleistietäväinen olen. Nimestä päätellen olisin arvannut Israelia ja se olisikin sitten ollut oikein. M39

Vierailija
6/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historian tunnilla lintsanneet Jonnet eivät välttämättä tiedä. Vähän varttuneemmille tuo olisi enintään 10 euron kysymys.

Vierailija
7/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista minäkin olen epäillyt - tai sitä että seurataan kisan edetessä millä osa-alueilla kilpailija on vahva ja millä heikko- mutta moni väittää että tietokone arpoo kysymykset ihan summamutikassa.

Vierailija
8/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historia kymppi yläasteelta lukioon enkä olisi tiennyt.

Vierailija
9/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiesin, lapset ei (26 vee ja 36 vee). Nevö hööd sanoivat, vaikka molemmat käyneet lukion.

Vierailija
10/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei historian tunneilla 90-luvulla hänestä mitään mainittu. Muualta olen sitten kuullut/lukenut hänestä.

Vierailija
11/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaihtoehtoja tuossa annettiin?

Vierailija
12/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein jokaisessa sanaristikossa on golda meir

Vierailija
13/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaihtoehtoja tuossa annettiin?

Israel, Intia, Sri Lanka, Argentiina

Vierailija
14/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin reilu kymmenen vuotta sitten järkyttynyt kun eräs 23-vuotias neitokainen ei tiennyt kuka oli hit..r (äsken kommenttia ei hyväksytty kun kirjoitin nimen) ja mitä hän teki.

Miten on mahdollista?

Vierailija
15/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Minä sekoitin Benazir Bhuttoon:D Historiassa 10 lukiossa...

Vierailija
16/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nevöhöörd. Yhtä hyvin voin ihmetellä miksi näin helppo kysymys oli aikoinaan peräti 200000€ arvoinen? Minkä linnun tieteellinen nimi on Uria aalge? Vaihtoehtoja olivat A) pikkuruokki, B) etelänkiisla, C) isosirri ja D) ristisorsa.

Vierailija
17/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä käsittämättömän helppoja kysymyksiä.

Vierailija
18/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksenhan voi päätellä jo ihan nimen kielellisestä ulkoasusta, siis vaikkei edes tietäisi koko asiaa.

Vierailija
19/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmisten yleistiedon taso on erittäin heikko, varsinkin nuorten. Ei lueta sanomalehtiä eikä katsota TV-uutisia. Jos jotain luetaan niin iltapäivälehtien hömppäuutisia. Ohitetaan kaikki asiat mitkä ei kiinnosta. Sanomalehteä lukiessa tulee sentään silmäiltyä nekin sivut mitkä ei varsinaisesti kiinnosta.

Muutenkin netti on aiheuttanut sen, että ei jakseta keskittyä enää pidempiin lukukokonaisuuksiin.

Moni myös ajattelee että mitään ei tarvitse tietää kun kaiken voi tarvittaessa etsiä netistä.

Vierailija
20/50 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin veikannut intiaa (en ole nähnyt vaihtoehtoja)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi