Suomalaisen kivunlievityksen loogisuus
2008 sain julkiselta Panacod-reseptin nielusta puhkaistun paiseen kipujen hoitoon.
2009 sain julkiselta Panacod-reseptin nielusta puhkaistun paiseen kipujen hoitoon.
2010-luvulla sain julkiselta Panacod-reseptin viisaudenhampaan tuottamaan kipuun ennen ja jälkeen hampaan poiston.
2018 saan leikkaushoitoa vaatineeseen murtumaan yksityiseltä Mehiläiseltä Buranaa josta ei ollut mitään hyötyä!
Naurettava logiikka. Yhä edelleen melkein vuosi leikkauksen jälkeen kärsin kivuista. Pyytämällä ei Buranaa parempaa saanut vaan hoitava kirurgi vaan toteaa "toivottavasti et aliarvioi ammattitaitoani".
Se on hienoa, että kokoomusvetoiselle kapitalisti firmalle kelpaa terveydestä revityt rahat, mutta kun pitäisi poistaa potilaan kivut niin heitetään kädet ilmaan.
Kommentit (122)
Olen käyttänyt voimakkaita kipulääkkeitä hermosärkyyn jo kymmenen vuotta. Kipu pääsi aikoinaan kroonikseksi, kun lääkäri ei uskonut että kipu oli niin kovaa kuin väitin. Valitin kivuista vuoden päivät, en päässyt edes ohjattuun fysioterapiaan, ei ollut kuulemma apua minulle. En pystynyt kivun takia kunnolla kävelemään. Olin työtön ihminen, joten kivuillani ei ollut väliä, olinhan muutenkin vain kotona! Sitten porukat huolestuivat kivuistani ja maksoivat minulle erikoislääkärikäyntejä. Ensin mentiin mri-kuviin joissa näkyi rakenteellinen vika, selkäni on kuin paperia, 4 välilevyn pullistumaa, yksi repeämä välilevyissä, yksi pullistuma painoi suoraan selän hermoratoja. Selkä leikattiin, osa kivuista jäi leikkauspöydälle mutta hermoissa oli jo pysyviä vaurioita. Osa kivuista pysyy poissa uinnin ja joogan avulla. Yöt ovat aivan hirveitä kivun suhteen, silloin vedänkin aika satsin kipulääkkeitä. Jatkuva kipu pilaa elämän. Koskaan ei tiedä milloin kipujakso alkaa ja kauanko se kestää. Nyt kipujaksoni on kestänyt 2kk. Pystyn makaamaan kylkiasennossa lattialla, silloin ei satu niin paljon...
Lääkäreitä arvostetaan vähän liikaa. Osa palkoista pois hoitajille ja lähihoitajille. Kun olen jutellut hoitajien kanssa niin heillä näyttäisi olevan paljon realistisempi näkemys hoidon tasosta ja mitä pitäisi tehdä.
Joku totesi että lääkäri on nykyajan pappi.
Näyttäisi pitävän paikkansa.