Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV: Jelmiinan lasten isä teki itsemurhan ja pappa surmasi itsensä ja mummin

Vierailija
24.11.2018 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jelmiinan-lasten-isa-teki-itsemurha…

Pidetään tämä keskustelu asiallisena, niin ei poistu kuten edellinen. Kyllä tästä on saatava puhua, kun asianomaiset ovat sen itse julkisuuteen tuoneet!

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistuu lähihoitajaksi mielenterveys- ja päihdetyön puolelle. Ei ehkä kovin hyvä idea. Eikö tuossa olisi jo ihan tarpeeksi muutenkin.

Ei auttanut omaa miestään, miten voisi auttaa muita?

Vierailija
42/61 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erosin alkoholistista, kun lapsemme oli 1-vuotias. Mietin eroa tosissani raskausajasta lähtien. Olen itse normaalista, hyvästä perheestä enkä ollut koskaan ollut tekemisissä päihdeongelmaisten kanssa. Meni pitkään ennen kuin ymmärsin, että tämä ei ihan oikeasti ole normaalia. Miehellä oli hyvin rikkinäinen lapsuus, hänen isänsä oli alkoholisti, äiti vakavasti mielisairas jne. Heillä oli paljon ongelmia.

Minut auttoi suhteesta pois se, että en pystynyt antamaan lapsen elää sellaisessa perheessä. Ilman lasta olisin varmaan edelleen siinä suhteessa, koska ei olisi mitään oikeaa syytä lähteä. Ennen eroa pelkäsin eniten sitä, että mies vaatii lasta kahdenkeskisiin tapaamisiin ja lapsi ei olisi turvassa. Se oli suurin kynnys, minkä takia emmin eroamista. Lopulta kuitenkin oli valittava: elääkö lapseni tällaisessa p*skassa koko ajan, vai elämmekö kahdestaan hyvää perhe-elämää ja otamme sen riskin, että isästä tulee ongelmia.

Minä olin koko ajan kireä ja varuillani, kun mies joi. Ja myös silloin, kun hän ei juonut, koska pelkäsin seuraavaa repsahdusta. Kun hän lähti kauppaan, pelkäsin hänen menevän alkon kautta. Kun olin poissa kotoa, pelkäsin tulla takaisin, koska en tiennyt mitä siellä odotti. Karmeaa, epäluottamuksen täyttämää elämää. Muistan edelleen nyt vuosienkin päästä sen onnen tunteen, kun muutimme pois, ja tajusin että nyt tiedän tasan tarkkaan mitä kotonamme tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JELMIINA😂😁 Siinä on vanhemmilla taas oikein välähtänyt!

Äidillä ei ainakaan ole kaikki inkkarit kanootissa:

". Äiti oli ollut onnellinen tyttärensä puolesta; Pasista Jelmiina saisi hyvän miehen itselleen.

– Minä vielä kysyin Pasilta, että onko hän varma, että haluaa tämän meidän Jelmiinan ja rakastaa häntä ja hänen lapsiaan. Ja Pasi vakuutti. Hän oli aina niin auttavainen ja huolehtivainen, äiti muistelee."

Mitä nyt vähän kännissä riehui.

Vierailija
44/61 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan vanhempien poikien isä kuvioissa? Aika rankkaa menettää montaa isää / isähahmoa varhaislapsuudessa.

Eipä ne noissa piireissä yleensä ole kuvioissa.

Vanhimmilla pojilla jo kolmas "isi" elämässä.

Vähän jäi kyllä vaivaamaan jutussa, että miksi uutta miestä kutsutaan isäksi. Lapsillahan on isä, kuollut sellainen. Ja miksei itsemurhasta voinut kertoa lapsille? Parempi sitten kuulla muilta lapsilta koulussa, niin kuin jutun mukaan oli käynyt?

Jutussahan sanottiin, että lapset eivät olleet edes Pasin, vaan sitä edeltävästä suhteesta. Outoa, että kaikkia miehiä kutsuvat isäksi, nyt myös tätä Japea.

Vierailija
45/61 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känniriehumiset oli varmasti omien lapsuustraumojen ilmentymiä. Miksi Jelmiina ei hakenut miehelleen apua? Piti ilmeisesti käytöstä normaalina, kun ehti miehelle kaksi lastakin tehdä ja naimisiin mennä. Nyt sitten ihmettelee. Miksi ylipäätään hakeutuu lehtiin neljä vuotta tapahtuneen jälkeen?

Vierailija
46/61 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan vanhempien poikien isä kuvioissa? Aika rankkaa menettää montaa isää / isähahmoa varhaislapsuudessa.

Vähän jäi kyllä vaivaamaan jutussa, että miksi uutta miestä kutsutaan isäksi. Lapsillahan on isä, kuollut sellainen. Ja miksei itsemurhasta voinut kertoa lapsille? Parempi sitten kuulla muilta lapsilta koulussa, niin kuin jutun mukaan oli käynyt?

Jutussahan sanottiin, että lapset eivät olleet edes Pasin, vaan sitä edeltävästä suhteesta. Outoa, että kaikkia miehiä kutsuvat isäksi, nyt myös tätä Japea.

Kaksi vanhempaa poikaa eivät ole Pasin. Kaksi nuorempaa lasta ovat. Poika ja tyttö, syntyneet ennen avioliittoa. Nuoremman ristiäisissä menivät myös naimisiin.

Vierailija
47/61 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä: Miten osa alkoholistien lapsista tajuaa sen ettei mikään aineiden käyttö ole normaalia ja osa taas jatkaa samaa rataa kuin vanhempansa?

Miettinyt tuota, koska mussa on alkoholistin geenit. Tykkään juoda, edelleen ja jossain vaiheessa olin vuosia ilman alkoholia, koska pelkäsin sen vievän mut mennessään.

Mun veli on alkoholisti, hänen ex-vaimonsa ollut juonut jotain 10 vuotiaasta saakka ja heidän lapsensa käyttävät viinaa sekä huumeita. Kaikki kolme viisaita, järkeviä ihmisiä. Näin 22 vuoden mututuntumalla sanoisin, että lasten äiti on narsisti, vieläpä erittäin fiksu sellainen. Lapset todistaneet monta ikävää tapahtumaa ihan pienestä lähtien ja silti he ovat luisuneet samalle tielle. Ovat käyneet terapiassa ja mä olen yrittänyt kaikkeni, ei mitään vaikutusta.

Onko heillä vain niin huonot geenit päihteiden suhteen vai mistä johtuu, että haluavat elää kurjaa elämää, kun voisivat olla oikeasti onnellisia? Ovat siis itsekin sitä mieltä etteivät haluaisi elää niin, tietävät, että auttavia käsiä olisi joka puolella, mutta eivät vain halua raitistua.

Vierailija
48/61 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat vaikuttavat ihmisiin eri tavoin ja sitä ei voi etukäteen tietää mikä itse kullekin on se murtumispiste. Voihan olla että Pasille se oli sen tajuaminen, että toistaa vanhempiensa virheitä

Vierailija
49/61 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vanhempaa poikaa eivät ole Pasin. Kaksi nuorempaa lasta ovat. Poika ja tyttö, syntyneet ennen avioliittoa. Nuoremman ristiäisissä menivät myös naimisiin.

Ah, ajatuskatkos. Unohdin kirjoittaa vanhemmat lapset ja tuli siis pelkkä lapset. Tarkoitin siis näitä kahta vanhempaa lasta, jotka hekin silti ilmeisesti kutsuivat Pasia isäksi ja nyt kaikki lapset ymmärtääkseni kutsuvat Japea isäksi. 

Onkohan lapsille kukaan pelkkä isä tai isi? Jutussa kerrottiin, että Pasi oli Pasi-isi ja Jape Jape-isi. Kauhean sekavaa varmaan pienille lapsille, kun miehiä tulee ja menee ja on aina isi.

Vierailija
50/61 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asian vierestä: Miten osa alkoholistien lapsista tajuaa sen ettei mikään aineiden käyttö ole normaalia ja osa taas jatkaa samaa rataa kuin vanhempansa?

Miettinyt tuota, koska mussa on alkoholistin geenit. Tykkään juoda, edelleen ja jossain vaiheessa olin vuosia ilman alkoholia, koska pelkäsin sen vievän mut mennessään.

Mun veli on alkoholisti, hänen ex-vaimonsa ollut juonut jotain 10 vuotiaasta saakka ja heidän lapsensa käyttävät viinaa sekä huumeita. Kaikki kolme viisaita, järkeviä ihmisiä. Näin 22 vuoden mututuntumalla sanoisin, että lasten äiti on narsisti, vieläpä erittäin fiksu sellainen. Lapset todistaneet monta ikävää tapahtumaa ihan pienestä lähtien ja silti he ovat luisuneet samalle tielle. Ovat käyneet terapiassa ja mä olen yrittänyt kaikkeni, ei mitään vaikutusta.

Onko heillä vain niin huonot geenit päihteiden suhteen vai mistä johtuu, että haluavat elää kurjaa elämää, kun voisivat olla oikeasti onnellisia? Ovat siis itsekin sitä mieltä etteivät haluaisi elää niin, tietävät, että auttavia käsiä olisi joka puolella, mutta eivät vain halua raitistua.

Olen pohtinut samaa, itselläni on alkoholisti ja narsisti äiti. Tarkkailen paljon juomistani ja käytöstäni, varon visusti luisumasta samaan kuin äitini, minulla oli todella onneton lapsuus ja varsinkin teini-ikä. Minulla oli sisaruksia, mutta äitini valitsi minut sylkykupikseen, joten sisaruksista ei ollut tueksi, kun äitihän oli niin rakastava ja huolehtiva. Vanhempi sisarukseni on yhtä kamala juoppo kuin äitini, nuoremmasta en tiedä kun lähdin heti kun vain pystyin.

Jokin vain tekee sen, ettei halua samaa. Jotkut sitten vain luovuttavat ja antavat aineiden viedä, itse en halua sellaista elämää enkä anna tilanteeni siihen mennä. En tiedä, mikä minussa on erilaista, kuin heissä, jotka eivät haluaisi elää niin, mutta elävät silti.

Vierailija
51/61 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen elänyt suvussa, jossa tuo olisi voinut olla hyvin mahdollista. Nyt olen jo haudannut lähimmän sukuni kokonaan,kaikki kuolivat viinaan. Itse yritän elää aika tavallista ja lähes raitista 35-vuotiaan elämää.

Kukaan muu ei selvinnyt hengissä.

Vierailija
52/61 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Jelmiina ei ole enää hankkinut lisää lapsia uuden miehen kanssa, vaan opiskellut. Tulee varmasti olemaan tarpeeksi rankkaa aikanaan selittää lapsille suvun historia.

Vierailija
53/61 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin oli ilmeisesti suljettu perhepiiriin, eikä puhuttu ongelmista kenellekään. Meidän suomalaisten täytyy muuttua ja alkaa puhua kipeistäkin asioista, jotta näiltä vältyttäisiin.

Vierailija
54/61 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin aina särähtää, kun löytyy lapsiperheessä lause: Selvinpäin oli maailman ihanin ja lapsirakkain, mutta humalassa pelottava. Ja alkoholi maistui liiankin hyvin

En ymmärrä. Joko korkki kiinni tai sitten toiselta aikuiselta päätös että lasten kanssa muualle. Se ei ole loppujen lopuksi tuon vaikeampaa.

Ja ei, en vaadi tipatonta lapsuutta, mutta jos vanhempi on rähinäviinaan kallistuva, sen korkin on pysyttävä kiinni kun talossa on lapsia.

Noniin, tällaisia hurskastelijoita näissä keskusteluissa aina kaivataankin!!

On hyvä jos itse on saanut elää hyvän ja seesteisen lapsuuden. Siltä pohjalta ja vailla avarakatseisuutta on helppoa tuollaisia tekstejä kirjotella.

Toivon että henkilöt joilla on näin vähän elämänkokemusta olisivat mielummin hiljaa tai ai akin yrittäisivät leikkiä fiksua.

Millä tavalla hurskastelua? Jos ei toisella pysy korkki kiinni, toisen, sen ei traumatisoituneen, pitää ymmärtää viedä lapset turvaan?

Vierailija
55/61 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta mistä näitä uusia isejä aina löytyy? Mulla on ero edessä, mutta en tähän mitään Japeja tai Pepejä halua. Mutta kiinnostaa, jos joskus haluaisinkin, niin mistähän löytäisin?

Vierailija
56/61 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta mistä näitä uusia isejä aina löytyy? Mulla on ero edessä, mutta en tähän mitään Japeja tai Pepejä halua. Mutta kiinnostaa, jos joskus haluaisinkin, niin mistähän löytäisin?

Ihmettelen samaa. Tässäkin pyörinyt lauma pieniä lapsia jaloissa ja silti Jelmiina on ehtinyt etsiä uuden miehen suht nopeasti.

Vierailija
57/61 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain otsikon luettuani mainitsen, että luin kirjan tapahtumasta, jossa mummo surmasi tyttärensä miehen ja lapsenlapsensa isän. Kaikki ymmärsivät, miksi hän teki sen.

https://www.apu.fi/artikkelit/isa-raakkasi-aitia-ja-poikaa-mummo-tappoi…

Vierailija
58/61 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain otsikon luettuani mainitsen, että luin kirjan tapahtumasta, jossa mummo surmasi tyttärensä miehen ja lapsenlapsensa isän. Kaikki ymmärsivät, miksi hän teki sen.

https://www.apu.fi/artikkelit/isa-raakkasi-aitia-ja-poikaa-mummo-tappoi…

Onko hyvä kirja? Alkoi kiinnostaa, jos vaikka lainaisi ja lukisi.

Vierailija
59/61 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Besservisserit taas liikkeellä. Muiden arvostelu on helppoa jos itsellä  ei ole asiasta kokemusta.

Pidin silloin ja pidän edelleenkin niitä luusereina jotka selittää päihderiippuvuuden olevan sairaus - minulla se sairaus tulee geeneissä mutta ei se vaadi kuin itsekuria eikä mitään muuta. En todellakaan halua olla sellainen luuseri kuin vanhempani ja muuttaessani omilleni sanoin "kiitos siitä että sain oppia miten ei ainakaan pidä rahaa ja viinaa käyttää."

Sama pätee näihin ns "masentuneisiin" anorektikoihin jne.  Ei se vaadi kuin itsekuria eikä mitään muuta.

Alkoholismiin sairastuu vain juomalla. Jos tietää oman geneettisen alttiutensa sairastua, niin miksi itsekuri ei auttaisi? Ei ihminen nyt kai sentään niin geeniensä vietävissä ole, että ne pullonkin avaavat puolestasi? Elintavoilla voi ehkäistä monien sairauksien puhkeamista. Sitten kun alkoholismi, masennus, syömishäiriö etc. on jo puhjennut, itsekurista ei ole enää apua. 

Mitä tulee Pasin tapaukseen, hän olisi tarvinnut ammattiapua jotta normaali perhe-elämä olisi onnistunut. Ihmetyttää, miten äiti voi altistaa lapsensa tuollaiselle. Kyllä alkoholistiakin saa rakastaa, mutta miten nykypäivänä vielä naisten ja lasten täytyy elää pelossa? Parempi olisi sitten elää eri asunnoissa ja toinen terapiaan. 

Vierailija
60/61 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karseaa, olen itse kokenut väkivaltaisen ja muutenkin kamalan lapsuuden, ja ihan viimeinen asia jonka olisin tehnyt, on saman kurjuuden siirtäminen seuraavalle sukupolvelle. En vaan voi ymmärtää, miten omille lapsille voi tehdä noin, pistää katselemaan kun isäpuoli riehuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän