missä ovat kaikki perinteiset naiset
Onko missään enää sellaisia naisia jotka eivät hae elämänsä pääsisältöä sosiaalisesta statuksesta ja varsinkaan kuluttamisesta? Onni löytyy jatkuvuudesta (= perhe), oman kodin ja lähiympäristön kehittämisestä sekä sosiaalisista suhteista ystäviin, sukulaisiin ja muihin lähiyhteisöihin.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Olen sellainen nainen, mutta olen sinkku ja kotona itkemässä yksinäisyyttäni. Ei ole aavistustakaan siitä, missä voisin tavata potentiaalisen elämänkumppanin. Ainakaan ovelle ei ole kukaan koputellut, enkä halua mennä mihinkään menopaikkoihin (en käytä alkoholia ja inhottaa muutenkin sellainen känniörvellyksen ja lihatiskimeiningin yhdistelmä) tai Tinderiin (pinnallista pelurointia).
No voi voi voi, eikö tosiaankaan ole MiljunääriHughGrant :it käyneet huhuilemassa itsenirhaus yksiön postiluukusta ? No kyllähän NYT SIINÄ tapauksessa ymmärtää, että kaunis sinkku nainen itkee kotonaan itseään uneen päivä toisensa jälkeen. Oliskohan mitään ideaa tehdä ITSE asialle jotain ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sellainen, mutta olen jo naimisissa samat arvot omaavan miehen kanssa ja lapsikin löytyy. Jos eroaisin niin olisin av:n mukaan alinta pohjasakkaa: yh. En varmaan enää kelpaisi kenellekään?
Et varmaan kovin monelle, jos rehellisiä ollaan. Harvemmin mies jaksaa toisen kakaraa katsoa. Seksiseura tietenkin on eri juttu. Mutta joku komea parisuhteeseen, juu, kannattaa unohtaa se juttu.
Mä onnostuin kyllä tuossakin helposti, tosin oli nuori ja nätti yh. Perinteisen naisen vihille viejiä olisi riittänyt ensimmäisen aviomiehen tartuttua pulloon. Nykyinen puoliso on komea vielä nelikymppisenäkin, ja ennen kaikkea hyvin rakas. Siitähän se on kaikki kiinni, rakkaudesta, ja toisen arvostamisesta. 14 vuotta myöhemmin ollaan jäämässä kaksin, edelleen onnellisia.
Ok, mutta mulle et olisi kelvannut. Et myöskään niille kavereilleni joille löytyy paljon vientiä naisten keskuudessa. Mutta hyvä kun voitit lotossa.
Olen eri, mutta mikä ihme on tällaisenkin viestin tarkoitus? Millainen ihminen kokee tarpeelliseksi mainostaa muille että lälläslää sua en ainakaan olis huolinut?
Millainen ihminen kokee sen tarpeelliseksi antaa valheellista toivoa yksinhuoltajille? Jäävät sitten vaan ikisinkuiksi kun ei sitä komeaa laatu-urosta löydykään parisuhteeseen.
No sinä et sellainen ainakaan ole. Laatu-uros nimittäin.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan nuoret naiset ovat aivan toisenlaisia kuin 80- luvulla.
Millä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin, jos saisin siihen mahdollisuuden. Eli olisin kotiäiti ja mun mieheni on se, joka tuo rahan kotiin, antaa sen vaimolle, joka sitten päättää, mitä sillä hankitaan.
No ei se noin oo mennyt, että mies on luovuttanut rahan naiselle. Mies on hallinnut taloutta ja nainen on saanut vain tarvittaessa ostoksiin rahaa, jos mies on katsonut sen tarpeelliseksi. Näin ainakin tietämissäni tapauksissa.
Haeppa se ulkolainen vaimo ja katso miten käy. Palkastasi voit tuurilla pienen viikkorahan saada, loput vaimosi käyttää perheen hyväksi haluamallaan tavalla.
On se kyllä sen arvoistakin. Saa panna nuorta ja kaunista joka yö. Vertaa sitten tuota siihen millaiseksi kuvittelet että elämä olisi tyypillisen suomalaisen naisen kanssa.
Kovat luulot sinulla, että se nuori ja kaunis viitsii panna joka yö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin, jos saisin siihen mahdollisuuden. Eli olisin kotiäiti ja mun mieheni on se, joka tuo rahan kotiin, antaa sen vaimolle, joka sitten päättää, mitä sillä hankitaan.
No ei se noin oo mennyt, että mies on luovuttanut rahan naiselle. Mies on hallinnut taloutta ja nainen on saanut vain tarvittaessa ostoksiin rahaa, jos mies on katsonut sen tarpeelliseksi. Näin ainakin tietämissäni tapauksissa.
Höpö höpö. Isovanhemmillani oli ihan tavallinen avioliitto. Ollessaan vielä työelämässä pappa aina toi viikon päätteeksi avaamattoman tilikuoren ja antoi sen suoraan mummolle, joka hoiti taloudenpidon. Heidän elämänsä oli yhteinen yhtiö, jossa vaimolle ei annettu armeliaisuudesta viikkorahaa, vaan hän oli yhtiön toinen täysivaltainen osakas ja täysin yhtä oikeutettu papan tienaamiin rahoihin, sillä hän mahdollisti papan tienaamisen ja perhe-elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä itse tapaat niitä pinnallisia designlaukkunaisia, ap? Oletko ulkoiselta olemukseltasi sellainen, että ne pinnalliset naiset kiinnostuvat sinusta? Annatko mahdollisuutta niille hijaisemmille, tavalliseen tapaan pukeutuville hissukoille. Itselläni on sellainen käsitys, että ainakin pk-seudulla ne sosiaaliset, suositut, nuoret "alfanaaraat" ovat melko pinnallisia lähes kaikki, ellei sitten joku ideologia (uskonto, poliittinen aate ym.) ole merkittävämmässä asemassa heidän elämässään.
Itsehän olen vain betanaaras ja muutenkin sinkku, niin enpä miehiä juurikaan missään edes kohtaa. Ei minua kiinnosta pinnalliset jutut juurikaan, tosin ympäristön painostuksesta pitää panostaa sellaiseen vähän. Aidosti kiinnostaisivat rakkaus ja perhe sekä ympäristöasiatkin elämäni ykkösasioina. Olen itse kohdannut vain hyvin pinnallisia ja materialistisia miehiä, jotka eivät halua isoa perhettä ja jotka ovat harrastaneet irtosuhteita jne. Mutta tyhjästä on kovin paha nyhjäistä.
Oksetti Helsingin meno niin että muutin heti kun pääsin opiskelemasta. Nyt kun on koulutus ja työtä niin pitäisi alkaa aikuisen elämää miettimään ja siihen kuuluu vaimo ja lapset. Rahaakin jää käteen kun perintötalossa asuu mutta ei täällä peräkylällä naisia näy. -ap
No tuo kuulostaa siltä että siellä peräkylällä on sinun valmiiksi määräämä uoma odottamassa täyttäjää, ei taida onnistua vaikka sellainen että muuttaisitte naisen kanssa jonnekin ihan muualle kuin siihen perintötaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sellainen, mutta olen jo naimisissa samat arvot omaavan miehen kanssa ja lapsikin löytyy. Jos eroaisin niin olisin av:n mukaan alinta pohjasakkaa: yh. En varmaan enää kelpaisi kenellekään?
Et varmaan kovin monelle, jos rehellisiä ollaan. Harvemmin mies jaksaa toisen kakaraa katsoa. Seksiseura tietenkin on eri juttu. Mutta joku komea parisuhteeseen, juu, kannattaa unohtaa se juttu.
Mä onnostuin kyllä tuossakin helposti, tosin oli nuori ja nätti yh. Perinteisen naisen vihille viejiä olisi riittänyt ensimmäisen aviomiehen tartuttua pulloon. Nykyinen puoliso on komea vielä nelikymppisenäkin, ja ennen kaikkea hyvin rakas. Siitähän se on kaikki kiinni, rakkaudesta, ja toisen arvostamisesta. 14 vuotta myöhemmin ollaan jäämässä kaksin, edelleen onnellisia.
Ok, mutta mulle et olisi kelvannut. Et myöskään niille kavereilleni joille löytyy paljon vientiä naisten keskuudessa. Mutta hyvä kun voitit lotossa.
Olen eri, mutta mikä ihme on tällaisenkin viestin tarkoitus? Millainen ihminen kokee tarpeelliseksi mainostaa muille että lälläslää sua en ainakaan olis huolinut?
Millainen ihminen kokee sen tarpeelliseksi antaa valheellista toivoa yksinhuoltajille? Jäävät sitten vaan ikisinkuiksi kun ei sitä komeaa laatu-urosta löydykään parisuhteeseen.
Eiköhän jokainen huomaa ihan itsekin, että onko siellä oman oven takana kosijoita jonoksi asti vai ei. Ei sitä lällättelyt miksikään muuta. Eikä läheskään kaikille ole elämässä tärkeintä kelvata edes jollekin. Jos ei löydy laatupartneria, niin aika moni on mieluummin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sellainen nainen, mutta olen sinkku ja kotona itkemässä yksinäisyyttäni. Ei ole aavistustakaan siitä, missä voisin tavata potentiaalisen elämänkumppanin. Ainakaan ovelle ei ole kukaan koputellut, enkä halua mennä mihinkään menopaikkoihin (en käytä alkoholia ja inhottaa muutenkin sellainen känniörvellyksen ja lihatiskimeiningin yhdistelmä) tai Tinderiin (pinnallista pelurointia).
No voi voi voi, eikö tosiaankaan ole MiljunääriHughGrant :it käyneet huhuilemassa itsenirhaus yksiön postiluukusta ? No kyllähän NYT SIINÄ tapauksessa ymmärtää, että kaunis sinkku nainen itkee kotonaan itseään uneen päivä toisensa jälkeen. Oliskohan mitään ideaa tehdä ITSE asialle jotain ?
Tuosta viestistäsi päätellen voisi sanoa, että olet itse peräkammarin poika.
Eikä teillä tietenkään olisi avioehtoa, sillä se ei kuulu perinteiseen avioliittoon. Työssäkäyvä miehesi varmaankin rakastaisi sinua niin paljon, että säästäisi tuloistaan myös sinulle eläkerahastoa ja itselleen massiivista henkivakuutusta, sillä ei ikinä haluaisi että joutuisit puille paljaille jos hän kuolisi ennen sinua? Hän myös jatkaisi osittain sinun elättämistäsi eron jälkeen, jos joskus haluaisi sinusta eron, sillä et varmasti pääsisi enää kunnolla työelämään kiinni kun olet uhrannut vuodet kodinhoidolle ja lasten kasvatukselle? Ja hän ymmärtäisi tämän ja olisi kiitollinen siitä, mitä olet hänen kotinsa ja lastensa eteen tehnyt ja uhrannut?
Aika harva mies tuntuu olevan innostunut tällaisesta "perinteisestä" kuviosta. Perinteisyys on kätevää niin kauan kuin se liittyy pelkästään naiseen, mutta ei lisää miehen velvollisuuksia.