IL: Syöpäsäätiö osti Roosa-nauhoja yli 150 000 eurolla säätiön varainhankinnasta vastaavan johtajan aviopuolison yritykseltä
Kommentit (50)
Säätiöt taitaa ollakin jotain epämääräisiä kähmijäporukkaa tai suorastaan rikollisia.
Tästä ei varmaan puhuta jatkossa mitään vaan vaietaan kuoliaaksi.
Sitten joku BC nyljetään elävältä.
Noissa säätiöissä on vielä koulutettua porukkaa joten tuollainen kähmintä on oikeasti paha rikos.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kuinka moni tähän ketjuun osallistuneista luki edes koko juttua? Itse luin, ja varsin selväksi kävi, että hankinnassa ei tapahtunut mitään vilunkia, vaan kyseinen säätiössä työskentelevä henkilö jääväsi itsensä eli toimi täysin oikein. Muut ihmiset säätiössä päättivät, että Roosa-nauhat hankitaan tämän säätiössä työskentelevän puolison firmasta.
Virhe, joka asiassa tapahtui, liittyi kaupan ilmoittamiseen sidonnaisuusilmoituksessa, ei itse hankinnassa. Jutun otsikosta ja alusta saa todella epämääräisen kuvan tapahtumista. Vastuutonta klikkijournalismia alusta loppuun.
Ja ei, en liity kyseiseen säätiöön millään lailla. Edes Roosa-nauhaa minulla ei ole, vaikka monesti olen ajatellut ostaa.
Se, että "virhe tapahtui sidonnaisilmoituksista ilmoittamisessa" on melkoinen virhe se.
Roosanauha kampanja on ollut niin näkyvä, että varmaan moni on sen avulla itsensä elättänyt. Hankintakokouksessa itsen jäävääminen on vain lakiseikka, toki tärkeä, mutta ei muuta sitä, että päättäjät ovat tienneet, kelle hankintapäätös todella menee. Ja odottaneet omaa vuoroaan.
Erittäin häikäilemätöntä. Miettikääpä itsenne vastaavaan tilanteeseen, eikö tosiaan tulisi mieleen, että tällaisesta ”sisäpiirikaupasta” saattaisi media kiinnostua ja siitä saattaisi koitua vähintäänkin merkittävää imagohaittaa tärkeälle hyväntekeväisyystyölle? Ovat kyllä tienneet mitä tekevät.
Kenkää vaan kyseiselle henkilölle. Taas olen entistä varmempi siitä etten anna hyväntekeväisyyteen lahjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kuinka moni tähän ketjuun osallistuneista luki edes koko juttua? Itse luin, ja varsin selväksi kävi, että hankinnassa ei tapahtunut mitään vilunkia, vaan kyseinen säätiössä työskentelevä henkilö jääväsi itsensä eli toimi täysin oikein. Muut ihmiset säätiössä päättivät, että Roosa-nauhat hankitaan tämän säätiössä työskentelevän puolison firmasta.
Virhe, joka asiassa tapahtui, liittyi kaupan ilmoittamiseen sidonnaisuusilmoituksessa, ei itse hankinnassa. Jutun otsikosta ja alusta saa todella epämääräisen kuvan tapahtumista. Vastuutonta klikkijournalismia alusta loppuun.
Ja ei, en liity kyseiseen säätiöön millään lailla. Edes Roosa-nauhaa minulla ei ole, vaikka monesti olen ajatellut ostaa.
Ottamatta kantaa tähän kyseiseen keissiin niin mietityttää, että näinköhän se jäävääminen todella vaikuttaa siihen mitä saunassa on ennalta sovittu
Vierailija kirjoitti:
'Nyt pitää olla säästäväinen. Mun firmalla ei mene hyvin. Tilauksia on liian vähän
'Älä huoli kulta. Mä voin junailla syöpäsäätiön tilaamaan sulta pari juttua. Mä en älä köyhäksi.'
Pannahinen kun ei enää elätä pinssien valmistus! 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Nyt pitää olla säästäväinen. Mun firmalla ei mene hyvin. Tilauksia on liian vähän
'Älä huoli kulta. Mä voin junailla syöpäsäätiön tilaamaan sulta pari juttua. Mä en älä köyhäksi.'Pannahinen kun ei enää elätä pinssien valmistus! 🤔
no mutta mulle tuli idea🎗
Sinne meni jonkun mummon testamentti että heilahti, ja vain sillä perusteella, että sattui kuolemaan syöpään kuten aika moni.
Rosa-nauhan osto loppui NYT. Mihinkään keräykseen en osallistu, en koskaan. Kiitos ahne Helena Hulkko.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen lastensairaala, jonka tonttia ei kilpailutettu ja nyt sijaitsee jonkun järjestäjän sukulaisen tmv vuokratontilla riistohintaan.
Siis tämä Meilahdessa oleva uusi lastensairaala? Minne se olisi sinusta pitänyt rakentaa? HUS keskitt toimintojaan Meilahteen, joten minnekään kauemmas sitä ei yksinkertaisesti voitu tehdä. Ja Meikussa ei ole montaa neliötä vapaata tonttimaata. Joskus on pakko rakentaa tietylle maapläntille, maksoi mitä maksoi.
Vierailija kirjoitti:
Rosa-nauhan osto loppui NYT. Mihinkään keräykseen en osallistu, en koskaan. Kiitos ahne Helena Hulkko.
Eikö tuo ole jo vähän liioittelua.
Tuntuu olevan huijareita kaikki "hyväntekeväisyys" järjestöt. Roposia saa itse kohteet ja organisaation pamput kerää hillot.
Miehenä saisi potkut, naisena tuskin.
Kisuttelija kirjoitti:
Miehenä saisi potkut, naisena tuskin.
?
Hyväntekeväsyysbisnes se vaan toimii tapansa mukaan. Ei mitään uutta. Onko joku oikeasti yllättynyt?
Vierailija kirjoitti:
Uuh. Ai, ihan jääväsi? Jipijajee. Minäpä kerron sinulle "jääväyksestä" esimerkin: Isäni oli aikanaan jonkinlainen pamppu pienehköllä paikkakunnalla ja äitini haki kunnalta virkaa. Isä tietysti poistui kokouksesta päätöksen ajaksi, joka tehtiin minuutissa ja äitini valittiin ko. virkaan. Toki äitini oli siihen pätevä ja varmaan ansioitunutkin, mutta olihan se selvä, kuka tuohon valitaan. Sulle-mulle -peliä. Isäni oli juuri hoitanut kunnanjohtajan vaimolle hyvän duunin ja toiselle pampulle hyvän maakaupan, jossa pääsi joutomaastaan eroon ylihinnalla. Se maa on vieläkin joutomaata 30 vuotta myöhemmin, ei sitä ole koskaan tarvittu, mutta tuo tyyppi sai siitä rahansa pois ja kunta omistaa sen nykyään. Opin jo lapsena, että asiat hoidetaan jakamalla hyvää toisille ja "jääväykset" on vain muodollisuus, ettei kukaan pääse rutisemaan jälkikäteen.
Hassu sattuma