Kauniiden ihmisten pintaliitojengi
Helsingiss, ja varmaan muuallakin Suomessa, pyörii sellainen kauniiden ihmisten pintaliitojengi. Monet heistä (miehet ja naiset) ovat osallistuneet erilaisiin missi/misterkisoihin ja elämäntapaan kuuluu pyöriä ns. seurapiireissä. Monnet näistä julkisuustyrkkyjä. Käyvät kaiken maailman avajaisissa ja tasokkailla klubeilla.
Yksi asia mikä ihmetyttää, että minä tavallinen pulliainen, joka teen duunarityötä, pukeudun verkkareihin ja kumppareihin ja rasvaan naamani perusvoiteella, jostain syystä olen koko elämäni vetänyt puoleeni tätä pintaliitojengiä.
Eli näistä pintaliitäjistä homot ja naiset aina haluavat kaveerata kanssani. Pintaliitomiehet taas aina ihastuvat minuun. Olen sosiaalinen, joten tapaan paljon ihmisiä vapaa-ajalla ja työssäni ja aina nämä kauniit pintaliitäjäihmiset tarrautuvat minuun ja luulevat jostain syystä minun olevan samaa porukkaa kanssaan.
Pointti on siinä, etten todellakaan ole. Olen duunari, nörtti, älykkö, enkä juurikaan puunaa ulkonäköäni. En myöskään käy ollenkaan viihteellä viikonloppuisin.
Olen jo vuosia miettinyt tätä, että miksi ihmeessä nää tyypit luulevat mun kuuluvan samaan porukkaan kanssaan?
En osaa muuta keksiä kuin ulkonäkö. Olen kasvoiltani luonnonkaunis ja kropaltani hoikka. Vaikken kauheesti laittaudu enkä pue itseäni nätisti, niin ehkä nuo pintaliitäjät ajattelevat mun olevan speciaali ihan pelkän ulkonäköni vuoksi.
Ja juu, tähän sataa varmaan miinuksia nyt kun kehuin ulkonäköäni, mutta haluaisin miinusten lisäksi myös ihan oikeaa ja rehellistä analyysia, miksi tämä ilmiö on olemassa. Itse ihan oikeasti ihmettelen tätä!
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Näitä kateellisia ja katkeria kommentteja lukiessani mietin, että ehkä mun täytyis oikeesti hyödyntää tilannettani jotenkin. En koskaan ole kyennnyt siihen eikä ole ollut kiinnostusta. Ehkä saisin helpomman elämän. Tai jotain.
Löytäisinkö onnen jos liittyisin seurapiireihin? Ehkä. Ehkä en.
-ap.
Mulle ei vielä ihan valjennut, missä yhteyksissä ja tilanteissa sä joudut tän pintajengin piirittämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm. Onko ulkonäkösi jotenkin laitetun/muovisen näköinen? Siis luonnostaan? Esim oudon isot huulet/rinnat että luullaan täytetyiksi? Onko ripsienpidennykset? Oletko huomionhakuinen/äänekäs/käytät paljon alkoholia?
Hauska ja mielenkiintoinen kommentti! En siis mitään noista. En ole millään tavalla keinotekoisen näköinen, ei ole irtoripisiä tai muhkeita huulia tai mitään sellaista. En myöskään ole huomionhakuinen enkä käytä paljoa alkoholia :)
-ap
Mutta edelleen kysymys. miten nämä ns. pintaliitäjät aina osuvat tiellesi? Valota vähän? Vai oikeinko itse hakeudut heidän seuraansa?
Niin, jos et kerran koskaan käy missään bilettämässä, niin mistä ihmeestä nämä ihmiset sinut sitten löytävät?
🇺🇦🇮🇱
Lätisin tuossa jo yhden joutavan viestin verran, mutta teen toisenkin: mikä on pintaliitoa ja mikä ei? Partiovuosina tapaamani pintaliitoihmiset ovat menestyneet elämässään. He ovat juhlineet, olleet kauniita, luoneet sosiaalisia suhteita, opiskelleet ja tehneet työtä. Se, että minä en ole menestynyt, ei johdu siitä, että en kuulunut pintaliitoporukkaan enkä ollut kaunis. Kaiketi ulkonäkö jossain määrin korreloi maallisen menestyksen kanssa, mutta eiköhän työ ja järkevä tavoitteellisuus yhä ole ne seikat, jotka kantavat pärstäkerrointa pitemmälle. Näiden liitäjiksi kutsumieni elämässä sitä liitoa oli ehkä 1 - 3 iltaa viikossa, useimmiten kai pikemminkin yksi kuin kolme. Muun ajan he tekivät jotakin, joka on osoittautunut taloudellisesti ja sosiaalisesti kannattavaksi.
En epäile, etteikö Helsingistä löytyisi päätoimisiakin pintaliitäjiä: tyyppejä, joiden ei tarvitse opiskella ja tehdä työtä elääkseen, vaan jotka ovat perineet tai saaneet elämän taloudelliset perusedellytykset ilmaiseksi ja vaivatta. Ehkä lyhytjänteinen nautinnontavoittelu saa heidät liitämään. Ei ole tarvinnut opetella kärsivälliseksi. Kun omistetaan valmiiksi, oletetaan, että lisää materiaalista hyvää kertyy tekemättä itse mitään ja toisaalta ollaan opportunisteja: jos rahaa saa roskalehtien haastatteluista, niin miksei tehtäisi niitä, tai ainakin tavoteltaisi sitä elämää. On kai se helpompaa kuin pienipalkkainen lasten hoitaminen päiväkodissa 7 - 10 tuntia vuorokaudessa.
Mutta miksi nämä liitelijät kiinnittäisivät huomiota johonkuhun, joka on meikkaamatta kaunis, eikä edes liiku samoissa ympyröissä liitäjien kanssa? Missä he edes tapaisivat sellaisia? Jos kyse on tavallisista nuorista, kauniista ihmisistä, jotka viihtyvät klubeilla, he oletettavasti tekevät muutakin kuin liitävät: käyvät töissä ja/tai opiskelevat (jos opiskelijalla nyt on mitään varaa liidellä..) En voi olla ajattelematta kuin että ap:n antama kuva näistä liitäjistä on vähän turhan kapea. Eivätköhän useimmat heistä tee jotakin vallan muutakin, ja siinä yhteydessä tapaa mitä erilaisimpia ihmisiä.
Minkä ikäisiä te oikein olette? Kuulostaa meinaan sen verran hölmöltä tuo pohdiskelunne.
Vierailija kirjoitti:
Lätisin tuossa jo yhden joutavan viestin verran, mutta teen toisenkin: mikä on pintaliitoa ja mikä ei? Partiovuosina tapaamani pintaliitoihmiset ovat menestyneet elämässään. He ovat juhlineet, olleet kauniita, luoneet sosiaalisia suhteita, opiskelleet ja tehneet työtä. Se, että minä en ole menestynyt, ei johdu siitä, että en kuulunut pintaliitoporukkaan enkä ollut kaunis. Kaiketi ulkonäkö jossain määrin korreloi maallisen menestyksen kanssa, mutta eiköhän työ ja järkevä tavoitteellisuus yhä ole ne seikat, jotka kantavat pärstäkerrointa pitemmälle. Näiden liitäjiksi kutsumieni elämässä sitä liitoa oli ehkä 1 - 3 iltaa viikossa, useimmiten kai pikemminkin yksi kuin kolme. Muun ajan he tekivät jotakin, joka on osoittautunut taloudellisesti ja sosiaalisesti kannattavaksi.
En epäile, etteikö Helsingistä löytyisi päätoimisiakin pintaliitäjiä: tyyppejä, joiden ei tarvitse opiskella ja tehdä työtä elääkseen, vaan jotka ovat perineet tai saaneet elämän taloudelliset perusedellytykset ilmaiseksi ja vaivatta. Ehkä lyhytjänteinen nautinnontavoittelu saa heidät liitämään. Ei ole tarvinnut opetella kärsivälliseksi. Kun omistetaan valmiiksi, oletetaan, että lisää materiaalista hyvää kertyy tekemättä itse mitään ja toisaalta ollaan opportunisteja: jos rahaa saa roskalehtien haastatteluista, niin miksei tehtäisi niitä, tai ainakin tavoteltaisi sitä elämää. On kai se helpompaa kuin pienipalkkainen lasten hoitaminen päiväkodissa 7 - 10 tuntia vuorokaudessa.
Mutta miksi nämä liitelijät kiinnittäisivät huomiota johonkuhun, joka on meikkaamatta kaunis, eikä edes liiku samoissa ympyröissä liitäjien kanssa? Missä he edes tapaisivat sellaisia? Jos kyse on tavallisista nuorista, kauniista ihmisistä, jotka viihtyvät klubeilla, he oletettavasti tekevät muutakin kuin liitävät: käyvät töissä ja/tai opiskelevat (jos opiskelijalla nyt on mitään varaa liidellä..) En voi olla ajattelematta kuin että ap:n antama kuva näistä liitäjistä on vähän turhan kapea. Eivätköhän useimmat heistä tee jotakin vallan muutakin, ja siinä yhteydessä tapaa mitä erilaisimpia ihmisiä.
Viimeisiä lauseita kommentoiden, kyllä, olet oikeassa. Ehkä olen pikkasen itse ennakkoluuloinen näitä hyvännäkäisiä pintaliitäjiä kohtaan. Törmään heihin siis pääasiallisesti töissä, jossa tietenkin joudun olemaan erityisen sosiaalinen. Voi olla, että he viehättyvät siitä, että olen tavallinen sosiaalinen ihminen, vaikka näkevät että voisin hyödyntää ulkonäköä.
No missä sä sitten olet töissä, jossain kuntosalillako?
Eikös se ole ihan normaalia, että ihmiset juttelevat keskenään? Jos nuo pintaliitäjät juttelevat sinulle joskus, niin eihän se sitä tarkoita, että he haluaisivat sinua elämäänsä millään tavalla. Vai oletko saanut paljonkin kutsuja juhliin tai kaffelle?
Sitä en epäile, etteivätkö miehet yrittäisi sinua iskeä, jos olet hyvännäköinen nainen. Mutta siihen nyt tosiaankin riittää se hyvä ulkonäkö.
🇺🇦🇮🇱
Ulkonäöllä pääsee maailmassa pitkälle.
Miten ihmeessä liikut paikoissa joissa noi ruusilajengit liikkuu? Oikeasti syvälliset ei liiku samoissa mestoissa
Todella outo aloitus, eikä vieläkään ole selvinnyt missä oikein olet töissä kun näihin tyyppeihin törmäät. Kaikki tuntemani oikeasti älykkäät ihmiset ("älyköt", kuten itseäsi kutsuit) ulkonäköön katsomatta viettävät aikansa täysin erilaisissa paikoissa kuin tuo porukka.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä liikut paikoissa joissa noi ruusilajengit liikkuu? Oikeasti syvälliset ei liiku samoissa mestoissa
Tässä on sellanen juttu, että jos kertoisin, ymmärtäisitte. Mutta en voi yksityisyyssyistä kertoa, joten anti olla.
Vierailija kirjoitti:
Kauniit ihmiset ovat syvällisiä siinä missä muutkin.
He osaavat antaa paremman arvon myös muille, koska eivät ole kateellisia ja kielteisiä urputtajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He osaavat antaa paremman arvon myös muille, koska eivät ole kateellisia ja kielteisiä urputtajia.
Niin, on tullut huomattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on sellanen juttu, että jos kertoisin, ymmärtäisitte. Mutta en voi yksityisyyssyistä kertoa, joten anti olla.
Ymmärrän, pelkäät että tiput porukasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä aloittajan pointti sitten ’pintaliitoihmisistä’ edes oli? Hänhän on ainoa, joka tässä ulkonäön perusteella laittoi ihmisiä eri karsinoihin. Ja piti toisia pinnallisempina kuin toisia.
Tyypillisen suomalainen korkeaitsetuntoinen ja asiallinen vastaus