Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "työkeää" pyytää jouluavussa Wobbleez- kävelevää pehmokoiraa, hinta 15,90€

Vierailija
23.11.2018 |

5-vuotiaan hartain joululahjatoive, minulla ei ole varaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyytää. Ja hintaluokka on sopiva. Käytät sitten oman 15 e ruokaan.

Vierailija
22/35 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä vain. Hyvää joulua teille. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap minä laitan sulle tuon 16e tilille.

Ainakaan lapsen lahjaan raha ei menisi 😂😂😂

Mistäs tiedät?

Vierailija
24/35 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihtori, teille ei sit mikään kelpaa. Jos on arvokkaampi toive, niin "eikö niillä ole mitään rahaa", jos on edullinen, mutta kovasti haluttu, niin "tuo sun pitäisi itsekin pystyä ostamaan". Olen itse keskituloinen eikä mulla ole mitään vaikeuksia ymmärtää, kuinka tiukilla jotkut perheet (ja myös yksineläjät) ovat. Se on selvinnyt ihan vain uutisia lukemalla. Hiukan empatiaa nyt, pliis.

Ei vaan tuo "eikö niillä ole mitään rahaa" tulee kommenttina jo siihen edulliseen toiveeseen. Ole vain keskituloinen, mutta minä en usko etteikö ap:llä olisi ollut oikeaa mahdollisuutta nipistää 16 euroa vuoden mittaan lapsen lahjaan vaikka jostakin. Ei se ole kuin muutama puhelu tai tekstari vähemmän kuussa. 

Sinä olet keskituloinen, et köyhä. Siinä se ero.

Vierailija
25/35 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, meinasin just kirjoittaa, että saat minulta tuon summan, jos täällä voi jakaa sähköpostiosoitteita.

Mutta joku ennätti ensin. Juttu on niin, että itse joskus kauan sitten olin niin tiukilla, että 2e oli iso rahaa, sillä sai esim. makaroonia ja makkaraa.

Nämä, jotka ihmettelevät, eikö voisi säästää 2e kuukausi, eivät ymmärrä. En todellakaan laita 2e säästöön, jos on nälkä.

Voit toivoa tätä lahjaa lapsellesi, mutten tiedä, miten systeemi pyörii. Mutta kyllä sen 16e minultakin saat jotenkin, jos sillä sen lahjan ostat.

Vierailija
26/35 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi nuori äiti toivoi stringejä

Vierailija
27/35 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, meinasin just kirjoittaa, että saat minulta tuon summan, jos täällä voi jakaa sähköpostiosoitteita.

Mutta joku ennätti ensin. Juttu on niin, että itse joskus kauan sitten olin niin tiukilla, että 2e oli iso rahaa, sillä sai esim. makaroonia ja makkaraa.

Nämä, jotka ihmettelevät, eikö voisi säästää 2e kuukausi, eivät ymmärrä. En todellakaan laita 2e säästöön, jos on nälkä.

Voit toivoa tätä lahjaa lapsellesi, mutten tiedä, miten systeemi pyörii. Mutta kyllä sen 16e minultakin saat jotenkin, jos sillä sen lahjan ostat.

Ihanaa että olet päässyt jaloillesi ja osaat auttaa muita, huonommassa asemassa olevia. 

Vierailija
28/35 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se köyhä lapsi saa pyytää? 400€ playstationia, jota eilen keski-ikäiset, keski-tuloiset metsästivät yötä myöden halpuutuksesta lapsilleen?

Ei hänen tulla olla tyytyväinen katkeilevaan blinbling lyijykynään, 0,50€, jonka "hyväntekijä" on ostanut rihkamakaupasta.

Vierailija
29/35 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena ajatus: kaikki wuffa-loppa-scruu-loosa-markkinat aina vain määräävät, mikä lelu lapsella on oltava, jotta hän sen hyväksyisi. Jotta hän olisi kuin muut. Onhan ne söpöjä, mutta... Kaun kaikkien pitää olla samassa, saman näköisistä ja samoista asioista haaveilevassa yhdessä joukossa, massassa lopulta.

Voi että jos jonain kauniina päivänä raha ei olisi se ihmisen ominaisuuksien mitta. Ettei tuijotettaisi, mihin on varaa. Ettei opetettaisi jo lapsille, mitä kuuluu olla. Sellaisia valintoja voi kai tehdä sitten, kun jokapäiväinen elämä ei ole yhtä kituuttamista.

Vierailija
30/35 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa että olet päässyt jaloillesi ja osaat auttaa muita, huonommassa asemassa olevia. 

Niin on, olen todella kiitollinen. Olin työtön pitkään ja sitten sairastuinkin. Kun työttömyystilanne parani, vaihdoin paikkakuntaa, sain töitä ja luonnollisesti tilanne koheni. Joten olen toivonutkin, että voisin antaa tarvitsevalle joskus esim 20e voi olla iso rraha, kun rahat loppu.

Ja nyt toivon, ettei ruvettaisi puhumaan huijareista. Olen aikuinen ihminen ja toki kaikki tarinat ei mene läpi.

Vierailija
31/35 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu toivoi lapsilleen jotain yli satasen lahjoja hyvin perustellen. Ja ne lapset sai ne!

Markettipehmot maksaa 10-15 euroa, minusta ap:n toiveen hintaluokka on oikein sopiva.

Vierailija
32/35 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihtori, teille ei sit mikään kelpaa. Jos on arvokkaampi toive, niin "eikö niillä ole mitään rahaa", jos on edullinen, mutta kovasti haluttu, niin "tuo sun pitäisi itsekin pystyä ostamaan". Olen itse keskituloinen eikä mulla ole mitään vaikeuksia ymmärtää, kuinka tiukilla jotkut perheet (ja myös yksineläjät) ovat. Se on selvinnyt ihan vain uutisia lukemalla. Hiukan empatiaa nyt, pliis.

Ei vaan tuo "eikö niillä ole mitään rahaa" tulee kommenttina jo siihen edulliseen toiveeseen. Ole vain keskituloinen, mutta minä en usko etteikö ap:llä olisi ollut oikeaa mahdollisuutta nipistää 16 euroa vuoden mittaan lapsen lahjaan vaikka jostakin. Ei se ole kuin muutama puhelu tai tekstari vähemmän kuussa. 

Sinä olet keskituloinen, et köyhä. Siinä se ero.

Suomessa kuitenkin on aika hyvät tuet asumiseen, elämiseen ja lastenelättämiseen ja hoitoonkin. Täällä ei vaan ole sellaisia köyhiä, jotka eivät voisi säästää yhtä euroa kuussa. Jos joku sellainen kokee olevansa, menee kesällä puistoon ja kerää aika äkkiä ne 12 euroa tölkeistä säästettäväksi.

Eri asia on sitten se, onko tarpeellista olla esimerkiksi hieman säästössä odottamattomia menoja varten. Jos vaikka liesi/uuni hajoaa, ja ruokaa pitäisi kuitenkin valmistaa. Jos aina kuluttaa nuo säästöt vaikka sitten 'helposti vuodessa säästettäviin' joululahjoihin, saattaa kostautua tulevaisuudessa. Ehkä wobbleezta saa pyytää myös apua hätätilanteissa.

Vierailija
33/35 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut köyhä, mutta kuvittelisin että minulle se olisi niin raskasta, ettei olisi voimavaroja tehdä kahden euron säästöprojekteja joululahjoihin, koska niin moni muukin asia vaatii veronsa.

Ihan kohtuullista toivoa lahjarahaa/ lahjoja 0-100 e/lapsi, jos on oikeasti köyhä.

Vierailija
34/35 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kaikki ymmärrä, ettei ole varaa ostaa. Ratkaisuksi tarjottiin, että säästää 2e kuukaudessa. Ei tiukilla oleva säästä ja jos yrittää säästää, kuuden kuukauden rahaa on 12e,jolloin tarvitaan ehkä se säästö kuitenkin. Köyhällä ei ole pitkän linjan suunnitelmia. Ei tammikuussa ajatella, että otetaan vähän säästöön lapsen lahjaa varten.

Väki täällä vaihtelee, mutta olen usein ajatellut, että täällä tuntuu olevan melko hyvin toimeentulevaa sakkia. Puhutaan ravintoillallisista, rotukoirista, autoista siihen malliin, että uskon, etteivät nämä ihmiset todellakaan ymmärrä.

Eräs opettajaystäväni kertoi, että ikävä katsella, että lapset syövät maanantaisin niin kamalasti.

Joku sanoi, että koska aikuiset juovat.

Yksinhuoltajaäidit eivät helposti yleensä kerro rahavaikeuksistaan, koska siitä voi seurata LASU.

Ap ilmeisesti katosi, mutta itsekin ajattelin, että voikun ennen joulua tutustuisin yh-äitiin, joka elää niukasti. (tiedän kyllä diakonia-avut), voisin viedä vaikka 50e.llä jouluostoksille.

Eikö meistä jokainen paremmintoimeentuleva voisi antaa vaikka K-marketin lahjakortin köyhälle, jos semmoisen tuntee. Tai S-marketin tai Lidlin.

Vierailija
35/35 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut köyhä, mutta kuvittelisin että minulle se olisi niin raskasta, ettei olisi voimavaroja tehdä kahden euron säästöprojekteja joululahjoihin, koska niin moni muukin asia vaatii veronsa.

Ihan kohtuullista toivoa lahjarahaa/ lahjoja 0-100 e/lapsi, jos on oikeasti köyhä.

Niin on, köyhällä ei ole mitään pitkänlinjan suunnitelmia. Ota sinäkin projektiksi löytää joku köyhä äiti ja antaa hänelle vaikka 50e lahjakortti. Minä taidan tehdä niin, tämä ap:n kirjoituksen kirvoittamana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi