Onko "työkeää" pyytää jouluavussa Wobbleez- kävelevää pehmokoiraa, hinta 15,90€
5-vuotiaan hartain joululahjatoive, minulla ei ole varaa.
Kommentit (35)
Miten ei ole vuoden mittaan kertynyt varaa edes tuohon? Eihän se ole kuin 1,50 syrjään joka kuukausi. Ei voi olla noin kireä talous, ettei tuo onnistunut.
Ei mielestäni. Meillä toivottiin Scruffaluvs Lemmikkiä (n.25€) mutta luultavasti joku ns. hyväntekijä antaa taas jonkun 2 euron markettipehmon, kuten joka joulu.
Saa toki toivoa. Söpö toive ja onhan se paljon halvempi ja käytännöllisempi pikkulapselle kuin oikea koira :)
Vierailija kirjoitti:
Ei mielestäni. Meillä toivottiin Scruffaluvs Lemmikkiä (n.25€) mutta luultavasti joku ns. hyväntekijä antaa taas jonkun 2 euron markettipehmon, kuten joka joulu.
Jos tuo harmittaa, ei kannata jättäytyä hyväntekeväisyyden armoille. Sinun lahjatoiveesi olisi vuoden mittaan maksanut n. 2 euroa kuukaudessa sivuun pantua rahaa. Ei voi olla mahdotonta säästää kahta euroa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Miten ei ole vuoden mittaan kertynyt varaa edes tuohon? Eihän se ole kuin 1,50 syrjään joka kuukausi. Ei voi olla noin kireä talous, ettei tuo onnistunut.
Miten voi olla niin vaikea käsittää, että joilla tilanne voi olla se, että se mahdollisesti kaikki joustettava 1,50 euroa kuussa voi mennä vaikka maitopurkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämän viestin luettuani päätin olla antamatta edes tuota kahta euroa mihinkään keräykseen.
Ap minä laitan sulle tuon 16e tilille.
On töykeää. Tuollaisen lahjan pitää pystyä hankkimaan vanhempi ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla niin vaikea käsittää, että joilla tilanne voi olla se, että se mahdollisesti kaikki joustettava 1,50 euroa kuussa voi mennä vaikka maitopurkkiin.
Kyllä, minun on todella sitä vaikea käsittää. En yksinkertaisesti sitä usko. So ma litk in elelevät tuilla, mutta pystyvät säästämään kotimaahansa rakentaa omakotitaloja.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs vikaa markettipehmoissa on?
Vierailija kirjoitti:
Ap minä laitan sulle tuon 16e tilille.
Ainakaan lapsen lahjaan raha ei menisi 😂😂😂
Vihtori, teille ei sit mikään kelpaa. Jos on arvokkaampi toive, niin "eikö niillä ole mitään rahaa", jos on edullinen, mutta kovasti haluttu, niin "tuo sun pitäisi itsekin pystyä ostamaan". Olen itse keskituloinen eikä mulla ole mitään vaikeuksia ymmärtää, kuinka tiukilla jotkut perheet (ja myös yksineläjät) ovat. Se on selvinnyt ihan vain uutisia lukemalla. Hiukan empatiaa nyt, pliis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, minun on todella sitä vaikea käsittää. En yksinkertaisesti sitä usko. So ma litk in elelevät tuilla, mutta pystyvät säästämään kotimaahansa rakentaa omakotitaloja.
No mutta oli syy mikä tahansa niin lapsi ei saa kärsiä, hän on lelunsa ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vihtori, teille ei sit mikään kelpaa. Jos on arvokkaampi toive, niin "eikö niillä ole mitään rahaa", jos on edullinen, mutta kovasti haluttu, niin "tuo sun pitäisi itsekin pystyä ostamaan". Olen itse keskituloinen eikä mulla ole mitään vaikeuksia ymmärtää, kuinka tiukilla jotkut perheet (ja myös yksineläjät) ovat. Se on selvinnyt ihan vain uutisia lukemalla. Hiukan empatiaa nyt, pliis.
Korjaan automaattisen korjauksen: RAJAA.
Vierailija kirjoitti:
Oliskin markettipehmot edes niin edullisia. Just köyhdyin 12€ yksisarvisen ponin vuoksi 😉
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan tuo "eikö niillä ole mitään rahaa" tulee kommenttina jo siihen edulliseen toiveeseen. Ole vain keskituloinen, mutta minä en usko etteikö ap:llä olisi ollut oikeaa mahdollisuutta nipistää 16 euroa vuoden mittaan lapsen lahjaan vaikka jostakin. Ei se ole kuin muutama puhelu tai tekstari vähemmän kuussa.
No minne ap hävisi? Johan täällä koira olis ostettu.
Jos olet köyhä niin on töykeää pyytää.
t:palstakokkarit
Vierailija kirjoitti:
No minne ap hävisi? Johan täällä koira olis ostettu.
Ap-köyhimys oli pelkkä trolli.
Joo, siis töykeää, ei työkeää.
ap