Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on keksinyt lapsi mukaan töihin-päivän? En olisi halunnut pitää etäpäivää mutta pakko.

Uskomatonta
23.11.2018 |

En tiennyt tällaisestä mitään. Töihin tullessa ihmettelin kun parkkipaikka ammotti tyhjyyttään. Muut lapsettomat siis ilmeisesti tiesivät tästä ja ymmärsivät jäädä kotiin työskentelemään.

Jossain parkuu kakara. Viereisessä huoneessa lapsi yskii röhää ulos keuhkoistaan. Käytävällä juoksennellaan.

Kuka on keksinyt jotain näin idioottimaista? Onko tämä ihan laillistakaan? Miksi en saa edes töissä olla rauhassa lapsilta?

Saako nuo lapsia paapovat ihmiset ihan normaalisti palkan tältä päivältä, vaikka työteho on pomminvarmasti aika paljon alentunut?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työteho kyllä nolla, kun vanhemmat juoksevat jälkikasvunsa perässä.

Vierailija
62/88 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtelevissa kohteissa töissä, tänään paikassa jossa ollit kerran aikaisemmin eli siellä oli yksi ihminen joka tiesi kuka olen eikä hänkään muistanut nimeäni.

Paikassa oli tämä lapsi päivä. Yksi toka luokkalainen poika tuli minulle juttelemaan ja kysyin jos häntä kiinnostaa samalla auttaa minua, isä oli vieressä ja se sopi. Teimme siinä ehkä 15 min yhdessä töitä ja lapsi lähti muualle.

Puolen päivän aikaan isä ja poika tuli takaisin kysymään jos lapsi voisi minua taas auttaa. No mikäs siinä, ihan mukavaa jos lasta oikeasti kiinnostaa tehdä töitä.

Isä sanoi lapselleen että hän menee nyt sinne palaveriin. Ei puhunut minulle mitään.

No minun oli aika lähteä pian siitä lounaalle ja lapselle sanoin että olen lähdössä mutta haluaako hän jatkaa? Hän halusi vaikka jäi yksin.

Tietysti sanoin ettei tarvitse töitäni tehdä jos ei huvita mutta jätän välineet siihen hänelle ja lähdin.

Tulin takaisin eikä yllättänyt että mukula oli siirtynyt muihin juttuihin kun siellä oli järjestetty lapsille piirtämistä ja muuta.

Kohta tuli isä myös palaverista ja oli minulle loukkaantunut kun en tiennyt missä hänen lapsensa on.

Ihan tosi. Se jätti lapsensa täysin tuntemattomalle ihmiselle jota ei ole nähnyt ennen ja mitään puhumatta oletti että minä hänen lapsestaan huolehdin

Minusta todella huolestuttava että joku edes tekee noin! Jos ottaa lapsen mukaan niin herran jestas pidä siitä edes huoli!

Paikkaan pääsee kuka vaan sisään vielä ilman että kuaan vahtii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä millaisilla työpaikoilla on ok ottaa lapset mukaan. Ei meillä kukaan saisi mitään aikakseksi. Itse istun nenä kiinni tietokoneessa, mitä se lapsi täällä tekisi? Tylsistyisi vieressä ja kärttäisi huomiota, enkä saisi mitään töitä tehtyä.

Ehkä joku koulu, päiväkoti tms voi olla hyvä paikka tutustuttaa lapsia vanhemman työpaikkaan. Itse jouduin lapsena pari kertaa isän mukana virastotalolle ja siellä olo todella tylsää. Katsoin vierestä kun isä istui koneella ja yritin kuluttaa aikaa lukemalla ja piirtämällä.

Meillä ainakin lapsille oli suunniteltu monenlaista ohjelmaa. Ei lapsi mun vieressä ollut kuin hetken, sen jälkeen muiden lasten kanssa omissa touhuissaan (oma lapsi ekaluokkalainen). Pienempien vanhemmat joutui toki aika paljon olemaan lapsensa kanssa

Toimistolla n 30 lasta, toinen samankokoinen porukka toisella toimipisteellä. Kyllähän siitä ääntä lähti ja työteho oli huonompi tämän yhden aamupäivän ajan. Mutta tuottaa paljon hyvää muulla tavalla (sitoutuminen työpaikkaan varmasti perheellisillä parempi kun oma työnantaja on perheystävällinen)

Vierailija
64/88 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tainnut mm. sairaaloissa, paloasemilla, vankiloissa, kaupan kassoilla tai takseissa olla tänään lapsia.

Meillä oli lähes kaikilla lapset mukana, mukavahan se on kerrankin nähdä lapsia, joilla asiat on kunnossa. T: lastensuojelussa töissä

Vierailija
65/88 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan toimistolla tänään 30 lasta ikähaitarilla 1-14 eikä yksikään heistä itkenyt missään vaiheessa

Vierailija
66/88 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos olet työpaikkasi pomo, voit kieltää työntekijöitäsi tuomasta lapsiaan töihin teemapäivänä. Mutta jos et ole niin olet vain säälittävä valittaja, pomo päättää tällaisiin teemapäiviin osallistumisesta. Voit aina irtisanoa itsesi ja etsiä toisen työn jonka pomo ei halua osallistua. Et päätä muistakaan työpaikkasi asioista ellet ole pomo.

Hetkinen? Onko "pomo" ainoa ihminen työpaikalla, joka saa puuttua epäkohtiin? Kamala ajatus.

Ei, en todellakaan ole pomo. Jos olisin, antaisin kirjallisen varoituksen jokaiselle, jotka luulevat työpaikkaa lastentarhaksi.

Ja ei, en todellakaan vaihda tämän takia työpaikkaa. Ilmeisesti tällaista tapahtuu muuallakin, ja lisäksi ilmeisesti joissain paikoissa raahataan koiriakin työpaikalle.

Aion viedä asian eteenpäin ja pyytää perusteluja tällaiseen järjettömyyteen. Eiköhän tästä eroon päästä, olen aika luottavainen. En usko, että "pomokaan" on ajatellut asiaa pidemmälle, työtehon laskun voi oikein haistaa. Ehkä halusi vaan olla jotenkin hip.

/Ap

Voi tsiisus, tähän päivään ei ole pakko osallistua vaan jokainen työpaikka, eli johto, tekee päätöksen siitä osallistutaanko siihen. Eivät kaikki osallistu, eikä ne lapset sinne ole vahingossa ilmestyneet, vaan teillä on ilmoitettu että ovat tervetulleita, eipä silloin oikein varoituksia jaella...

Oman mieheni työpaikalla oli järjestetty lapsille myös ohjelmaa ja herkkuja. Työtehon lasku ei siellä siis haitannut, kun firman pikkujoulutkin on ilmoitettu alkavan jo kello 13, eli työpäivän aikana, ihan siellä toimistolla. Ja silti työpäivä jatkuu normaalisti neljään, vaikka työteho ei taatusti ole kovin hyvä kun juomat ja muut tarjoilut saapuvat paikalle.

Jotkut työnantajat osaavat ajatella sitä yhden työpäivän työtehon alenemaa pidemmälle. Sinä taas kuulostat tiukkapipoiselta autistilta. Sille on varmaan syynsä miksi sinä ET ole se pomo...

Niimpä, syynä on varmaan se, että työskentelen osa-aikaisena projektityöntekijänä opiskelun ohessa. En mä tänne aio jäädä kun valmistun.

Ja ymmärrän kyllä nyt että tää toiminta on ihan luvallista. Se tässä yllättikin. Sanoin vaan, että jos olisin pomo ja joku toisi lapsensa töihin, antaisin varoituksen. Itsestäänselvää varmaankin se, etten moiseen idiotismiin antaisi lupaa.

Täytyy vaan alkaa nyt ajamaan tätä asiaa eteenpäin. Muuten tästä tulee tapa.

Ai sä oletkin joku keskenkasvuinen nirppanokka, mä jo ihmettelin miten aikuinen ihminen viitsii. Mutta opiskele rauhassa loppuun, hanki oikea aikuisten kokoaikainen työ ja ehkä ne lapsetkin lakkaavat noin kovasti harmittamasta, kunhan aikuistut itsekin.

Vierailija
67/88 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan lapsikin meni kouluun. Psykiatriselle osastolle en lastani veisi, vaikka se se olis sallittuakin. Mitä se ei siis ole.

Vierailija
68/88 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvänen aika. Ymmärrän, että kaikki eivät pidä lapsista, mutta jos ei yhtä tällaista teemapäivää vuodessa kestä niin on jo aika hurjaa. Ehkä vähän voisi opetella suhtautumaan positiivisemmin ja rennommin asioihin. Itsekään en ole mikään superlapsirakas ja olen sekä tulen aina omasta tahdostani olemaan lapseton, mutta kestän kyllä muutaman tunnin työkavereiden lapsia. Eikä meillä ainakaan ole tänään tarkoituskaan kenenkään olla tehokkaimmillaan vaan vanhempien huomiosta ja ajasta tottakai osa menee lapsiin ja niin myös meidän muiden siinä sivussa. Äskenkin tuossa käytiin ylimääräisellä kahvitauolla porukalla ja tarjolla oli välipalaa, joka oli lapsienkin makuun, työpaikan puolesta siis järjestetty pienimuotoista tarjoilua. 

Ja kyllä minusta on sitäpaitsi ihan kiva idea sinänsä, että lapset pääsee näkemään äidin/isän työpaikan. Varmasti jännittävää vaihtelua heille ja eiköhän monia lapsia voi kiinnostaa kuulla ja nähdä vähän tarkemminkin, että mitä siellä tehdään, jos siis ikää on sen verran enemmän, että ymmärrystä riittää edes jonkinverran. Meilläkin on täällä tänään vanhin vierailija ollut jo 14-vuotias, jota oikeasti kiinnostaa mahdollisesti tulevaisuudessa sama ala ja tosi asiallisesti ja kiinnostuneesti kuului kyselevän äidiltään asioita.

Mua ei tottapuhuen kiinnosta tikun vertaa onko niillä lapsilla nyt mukava "teemapäivä" vai ei. Mua kiinnostaa se, että mä en voi tehdä tänään töitä. Lapset kuuluvat kotiin tai tarhaan, piste.

/Ap

Relaa ap. Saat palkan tältä päivältä jokatapauksessa eli no worries, teet töitä tehokkaasti sitten ens viikolla taas! Ei yks päivä maailmaa eikä töitä kaada.

Sitä vaan harmittaa kun ei saanutkaan täyttä huomiota.

Vierailija
69/88 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös tuo lapsi töihin päivä. Työnantaja oli järjestänyt erillisen tilan jossa vanhemmat ja lapset oli ja ohjelmaa lapsille. Osastoille sai tuoda lapsia vain, jos oli erikseen sopinut lähiesimiehen kanssa.

Omalla osastolla oli muutama lapsi vanhempineen. He olivat yhdessä neukkarissa. Eivät häirinneet yhtään. Vasta loppuiltapäivästä alkoivat näkyä ja hieman kuuluakin, mutta silloin oli jo pitkä päivä takana.

Mielestäni työnantajalta mukava ele, että järjestivät tällaisen tapahtuman. Toivottavasti oli lapsilla ja vanhemmilla mukava päivä.

Vierailija
70/88 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kuulla minkälaisilla työpaikoilla tämä on ollut mahdollista ja lapsille jopa järjestetty ohjelmaa. Itse olen teollisuudessa, eikä meillä ole mitään mahdollisuutta tuoda lapsia toimihenkilöiden puolelle toimistoon eikä varsinkaan tuotantoon. Meillä varmaan 95% työntekijöistä ja kaikki pomot miehiä, vaikuttanee asiaan.

Vierailija
71/88 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi kuulla minkälaisilla työpaikoilla tämä on ollut mahdollista ja lapsille jopa järjestetty ohjelmaa. Itse olen teollisuudessa, eikä meillä ole mitään mahdollisuutta tuoda lapsia toimihenkilöiden puolelle toimistoon eikä varsinkaan tuotantoon. Meillä varmaan 95% työntekijöistä ja kaikki pomot miehiä, vaikuttanee asiaan.

Myös miesvaltaisella alalla teollisuudessa, toimistotilat teollisuusalueen porttien ulkopuolella ja sai tuoda lapsia. Pomoilla itselläänkin lapsia.

Vierailija
72/88 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaisilta kysyin, moniko heidän luokastaan oli ollut pois, toiselta kolme ja toiselta kaksi! yli 20 lapsen luokasta. Kaupungissa asutaan.

Vierailija
73/88 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut niin paha päivä kuin odotin. Tosin, eiköhän pomo kysynyt silti vaativaan sävyyn, että minun pitäisi järjestää hänen penskalle jotain tekemistä. No en todellakaan järjestänyt, vaan tein omia hommia kuten kuuluu. 

Vierailija
74/88 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos olet työpaikkasi pomo, voit kieltää työntekijöitäsi tuomasta lapsiaan töihin teemapäivänä. Mutta jos et ole niin olet vain säälittävä valittaja, pomo päättää tällaisiin teemapäiviin osallistumisesta. Voit aina irtisanoa itsesi ja etsiä toisen työn jonka pomo ei halua osallistua. Et päätä muistakaan työpaikkasi asioista ellet ole pomo.

Hetkinen? Onko "pomo" ainoa ihminen työpaikalla, joka saa puuttua epäkohtiin? Kamala ajatus.

Ei, en todellakaan ole pomo. Jos olisin, antaisin kirjallisen varoituksen jokaiselle, jotka luulevat työpaikkaa lastentarhaksi.

Ja ei, en todellakaan vaihda tämän takia työpaikkaa. Ilmeisesti tällaista tapahtuu muuallakin, ja lisäksi ilmeisesti joissain paikoissa raahataan koiriakin työpaikalle.

Aion viedä asian eteenpäin ja pyytää perusteluja tällaiseen järjettömyyteen. Eiköhän tästä eroon päästä, olen aika luottavainen. En usko, että "pomokaan" on ajatellut asiaa pidemmälle, työtehon laskun voi oikein haistaa. Ehkä halusi vaan olla jotenkin hip.

/Ap

Voi tsiisus, tähän päivään ei ole pakko osallistua vaan jokainen työpaikka, eli johto, tekee päätöksen siitä osallistutaanko siihen. Eivät kaikki osallistu, eikä ne lapset sinne ole vahingossa ilmestyneet, vaan teillä on ilmoitettu että ovat tervetulleita, eipä silloin oikein varoituksia jaella...

Oman mieheni työpaikalla oli järjestetty lapsille myös ohjelmaa ja herkkuja. Työtehon lasku ei siellä siis haitannut, kun firman pikkujoulutkin on ilmoitettu alkavan jo kello 13, eli työpäivän aikana, ihan siellä toimistolla. Ja silti työpäivä jatkuu normaalisti neljään, vaikka työteho ei taatusti ole kovin hyvä kun juomat ja muut tarjoilut saapuvat paikalle.

Jotkut työnantajat osaavat ajatella sitä yhden työpäivän työtehon alenemaa pidemmälle. Sinä taas kuulostat tiukkapipoiselta autistilta. Sille on varmaan syynsä miksi sinä ET ole se pomo...

Niimpä, syynä on varmaan se, että työskentelen osa-aikaisena projektityöntekijänä opiskelun ohessa. En mä tänne aio jäädä kun valmistun.

Ja ymmärrän kyllä nyt että tää toiminta on ihan luvallista. Se tässä yllättikin. Sanoin vaan, että jos olisin pomo ja joku toisi lapsensa töihin, antaisin varoituksen. Itsestäänselvää varmaankin se, etten moiseen idiotismiin antaisi lupaa.

Täytyy vaan alkaa nyt ajamaan tätä asiaa eteenpäin. Muuten tästä tulee tapa.

Ai sä oletkin joku keskenkasvuinen nirppanokka, mä jo ihmettelin miten aikuinen ihminen viitsii. Mutta opiskele rauhassa loppuun, hanki oikea aikuisten kokoaikainen työ ja ehkä ne lapsetkin lakkaavat noin kovasti harmittamasta, kunhan aikuistut itsekin.

Hieno kommentti. Aikuismainen. :)

Työelämässä olen kyllä viihtynyt jo ennen opiskelua, ja ikääkin on riittävästi jotta voin sanoa mielipiteeni tällaisesta lapsellisesta järjettömyydestä. Työelämää ja lastentarhaa ei ole syytä sotkea keskenään.

/Ap

Vierailija
75/88 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvänen aika. Ymmärrän, että kaikki eivät pidä lapsista, mutta jos ei yhtä tällaista teemapäivää vuodessa kestä niin on jo aika hurjaa. Ehkä vähän voisi opetella suhtautumaan positiivisemmin ja rennommin asioihin. Itsekään en ole mikään superlapsirakas ja olen sekä tulen aina omasta tahdostani olemaan lapseton, mutta kestän kyllä muutaman tunnin työkavereiden lapsia. Eikä meillä ainakaan ole tänään tarkoituskaan kenenkään olla tehokkaimmillaan vaan vanhempien huomiosta ja ajasta tottakai osa menee lapsiin ja niin myös meidän muiden siinä sivussa. Äskenkin tuossa käytiin ylimääräisellä kahvitauolla porukalla ja tarjolla oli välipalaa, joka oli lapsienkin makuun, työpaikan puolesta siis järjestetty pienimuotoista tarjoilua. 

Ja kyllä minusta on sitäpaitsi ihan kiva idea sinänsä, että lapset pääsee näkemään äidin/isän työpaikan. Varmasti jännittävää vaihtelua heille ja eiköhän monia lapsia voi kiinnostaa kuulla ja nähdä vähän tarkemminkin, että mitä siellä tehdään, jos siis ikää on sen verran enemmän, että ymmärrystä riittää edes jonkinverran. Meilläkin on täällä tänään vanhin vierailija ollut jo 14-vuotias, jota oikeasti kiinnostaa mahdollisesti tulevaisuudessa sama ala ja tosi asiallisesti ja kiinnostuneesti kuului kyselevän äidiltään asioita.

Mua ei tottapuhuen kiinnosta tikun vertaa onko niillä lapsilla nyt mukava "teemapäivä" vai ei. Mua kiinnostaa se, että mä en voi tehdä tänään töitä. Lapset kuuluvat kotiin tai tarhaan, piste.

/Ap

Relaa ap. Saat palkan tältä päivältä jokatapauksessa eli no worries, teet töitä tehokkaasti sitten ens viikolla taas! Ei yks päivä maailmaa eikä töitä kaada.

Sitä vaan harmittaa kun ei saanutkaan täyttä huomiota.

Huomiota en kaipaa yhtään, päinvastoin. Työrauhaa kyllä.

/Ap

Vierailija
76/88 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta te jaksatte inistä. Minusta oli hauskaa nähdä innokkaita lapsia työpaikalla pyörähtämässä. Eivät he minua häirinneet. Avokonttorissa lähtee meteliä meistä aikuisistakin ja nauretaankin usein, ei siinä päivä pilalle mennyt vaikka kuulinkin lapsen yskivän ja jonkun toisen hihkuvan.

Lapsille oli järjestetty myös ohjelmaa, oli visailua, erilaisia tehtäviä yms. eli olivat osan aikaa jossain palaverihuoneessa ohjaajan kanssa.

Vierailija
77/88 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoillepiiolle pitäisi kanssa järjestää teemapäivä, vanhanpiian päivä, jolloin herkistyttäisiin yhdessä katkeruuden ja lapsivihan äärelle.

Vierailija
78/88 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten olisi muistanut koko päivää, mutta lounasravintolassa oli muutama hyvin kova- ja kirkasääninen päiväkoti-ikäinen lapsi isiensä ja näiden kollegojen seurassa. Yritin istua mahdollisimman kauas. En ole lapsivihamielinen, mutta silti olen tyytyväinen, että tällaisia teemapäiviä on vain yksi vuodessa :D

Vierailija
79/88 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta te jaksatte inistä. Minusta oli hauskaa nähdä innokkaita lapsia työpaikalla pyörähtämässä. Eivät he minua häirinneet. Avokonttorissa lähtee meteliä meistä aikuisistakin ja nauretaankin usein, ei siinä päivä pilalle mennyt vaikka kuulinkin lapsen yskivän ja jonkun toisen hihkuvan.

Lapsille oli järjestetty myös ohjelmaa, oli visailua, erilaisia tehtäviä yms. eli olivat osan aikaa jossain palaverihuoneessa ohjaajan kanssa.

Hyvä että sulla oli erilainen kokemus. Meillä lapsille ei oltu järjestetty mitään, he olivat työhuoneissa huutamassa ja itkemässä.

/Ap

Vierailija
80/88 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoillepiiolle pitäisi kanssa järjestää teemapäivä, vanhanpiian päivä, jolloin herkistyttäisiin yhdessä katkeruuden ja lapsivihan äärelle.

Itse en tunne kuin yhden katkeroituneen "vanhan piian", ja hänen työpaikalleen ei onneksi lapsilla ole mitään asiaa.

/Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän