Kuka on keksinyt lapsi mukaan töihin-päivän? En olisi halunnut pitää etäpäivää mutta pakko.
En tiennyt tällaisestä mitään. Töihin tullessa ihmettelin kun parkkipaikka ammotti tyhjyyttään. Muut lapsettomat siis ilmeisesti tiesivät tästä ja ymmärsivät jäädä kotiin työskentelemään.
Jossain parkuu kakara. Viereisessä huoneessa lapsi yskii röhää ulos keuhkoistaan. Käytävällä juoksennellaan.
Kuka on keksinyt jotain näin idioottimaista? Onko tämä ihan laillistakaan? Miksi en saa edes töissä olla rauhassa lapsilta?
Saako nuo lapsia paapovat ihmiset ihan normaalisti palkan tältä päivältä, vaikka työteho on pomminvarmasti aika paljon alentunut?
Kommentit (88)
Teiän työkaverit on vaan p*skoja vanhempia, jos niiden _kouluikäset_ lapset meuhkaa ja huutaa ympäriinsä. Meiän lapset ainaki harjotteli nätisti, hiljaa erillisessä huoneessa koodaamista (kukin ikäsopivalla tavalla) ja kaikki muut sai tehä omia hommiaan rauhassa.
Miksei vanhemmat voi touhuta kotona lastensa kanssa, kerran on niin tärkeää, että lapsi viettää päivän vanhenpansa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ha :D mä oon kuvitellu olevani niuho, mut en sentää vedä herneitä nenää, jos yks päivä vuodessa on tuollanen. Opiskeluaikoina opiskelukaverilla oli joka päivä vauva mukana koulussa. Mietipä sitä. Ja suurin osa tunneista oli läsnäolopakollisia, ei ollu mtn etäpäivän mahollisuutta.
Meilläkin oli kerran luennolla jollain täysidiootilla vauva mukana. Luennoitsija oli onneksi hereillä ja kehotti heitä poistumaan.
/Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksei vanhemmat voi touhuta kotona lastensa kanssa, kerran on niin tärkeää, että lapsi viettää päivän vanhenpansa kanssa?
Tätä minäkin mietin. Millä ihmeen verukkeella on ok tulla häiritsemään normaalien ihmisten työrauhaa?
/Ap
No voi hyvänen aika. Ymmärrän, että kaikki eivät pidä lapsista, mutta jos ei yhtä tällaista teemapäivää vuodessa kestä niin on jo aika hurjaa. Ehkä vähän voisi opetella suhtautumaan positiivisemmin ja rennommin asioihin. Itsekään en ole mikään superlapsirakas ja olen sekä tulen aina omasta tahdostani olemaan lapseton, mutta kestän kyllä muutaman tunnin työkavereiden lapsia. Eikä meillä ainakaan ole tänään tarkoituskaan kenenkään olla tehokkaimmillaan vaan vanhempien huomiosta ja ajasta tottakai osa menee lapsiin ja niin myös meidän muiden siinä sivussa. Äskenkin tuossa käytiin ylimääräisellä kahvitauolla porukalla ja tarjolla oli välipalaa, joka oli lapsienkin makuun, työpaikan puolesta siis järjestetty pienimuotoista tarjoilua.
Ja kyllä minusta on sitäpaitsi ihan kiva idea sinänsä, että lapset pääsee näkemään äidin/isän työpaikan. Varmasti jännittävää vaihtelua heille ja eiköhän monia lapsia voi kiinnostaa kuulla ja nähdä vähän tarkemminkin, että mitä siellä tehdään, jos siis ikää on sen verran enemmän, että ymmärrystä riittää edes jonkinverran. Meilläkin on täällä tänään vanhin vierailija ollut jo 14-vuotias, jota oikeasti kiinnostaa mahdollisesti tulevaisuudessa sama ala ja tosi asiallisesti ja kiinnostuneesti kuului kyselevän äidiltään asioita.
Kyllähän tätä nyt päivän vuodessa jaksaa, mutta ihan typerä idea noin muuten. Kiva tällaisessa avokonttorissa puhua asiakkaan kanssa puhelimessa, kun vieressä kiljuu jonkun muksu. Ihmiset juosseet lastensa perässä koko päivän. Työnteosta ei tule oikeasti yhtään mitään näin.
Omia lapsia en tuonut, kun tiesin ettei sillä tavalla pysty keskittymään kumpaankaan, ei töihin eikä sataprosenttisesti siihen lapseenkaan.
Vierailija kirjoitti:
No voi hyvänen aika. Ymmärrän, että kaikki eivät pidä lapsista, mutta jos ei yhtä tällaista teemapäivää vuodessa kestä niin on jo aika hurjaa. Ehkä vähän voisi opetella suhtautumaan positiivisemmin ja rennommin asioihin. Itsekään en ole mikään superlapsirakas ja olen sekä tulen aina omasta tahdostani olemaan lapseton, mutta kestän kyllä muutaman tunnin työkavereiden lapsia. Eikä meillä ainakaan ole tänään tarkoituskaan kenenkään olla tehokkaimmillaan vaan vanhempien huomiosta ja ajasta tottakai osa menee lapsiin ja niin myös meidän muiden siinä sivussa. Äskenkin tuossa käytiin ylimääräisellä kahvitauolla porukalla ja tarjolla oli välipalaa, joka oli lapsienkin makuun, työpaikan puolesta siis järjestetty pienimuotoista tarjoilua.
Ja kyllä minusta on sitäpaitsi ihan kiva idea sinänsä, että lapset pääsee näkemään äidin/isän työpaikan. Varmasti jännittävää vaihtelua heille ja eiköhän monia lapsia voi kiinnostaa kuulla ja nähdä vähän tarkemminkin, että mitä siellä tehdään, jos siis ikää on sen verran enemmän, että ymmärrystä riittää edes jonkinverran. Meilläkin on täällä tänään vanhin vierailija ollut jo 14-vuotias, jota oikeasti kiinnostaa mahdollisesti tulevaisuudessa sama ala ja tosi asiallisesti ja kiinnostuneesti kuului kyselevän äidiltään asioita.
Mua ei tottapuhuen kiinnosta tikun vertaa onko niillä lapsilla nyt mukava "teemapäivä" vai ei. Mua kiinnostaa se, että mä en voi tehdä tänään töitä. Lapset kuuluvat kotiin tai tarhaan, piste.
/Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei tottapuhuen kiinnosta tikun vertaa onko niillä lapsilla nyt mukava "teemapäivä" vai ei. Mua kiinnostaa se, että mä en voi tehdä tänään töitä. Lapset kuuluvat kotiin tai tarhaan, piste.
/Ap
Relaa ap. Saat palkan tältä päivältä jokatapauksessa eli no worries, teet töitä tehokkaasti sitten ens viikolla taas! Ei yks päivä maailmaa eikä töitä kaada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/Ap
Relaa ap. Saat palkan tältä päivältä jokatapauksessa eli no worries, teet töitä tehokkaasti sitten ens viikolla taas! Ei yks päivä maailmaa eikä töitä kaada.
Ei kaada ei. Harmittaa tietysti kyllä, heräsin turhaan, käytin turhaan bensaa... Lisäksi työt on sen luonteisia että minkä tänään jätän taakseni sen maanantaina edestäni löydän. Eli siis kukaan muu ei tee näitä mun töitä kun ne nyt jää tekemättä. Ja vain siksi että imbesillit raahavat jälkikasvunsa TYÖPAIKALLE!
/Ap
Meilläpäs lapsi käy aika usein äitinsä työpaikalla ihan muuten vain. Joskus jopa niin, että äiti on töissä. Ja sielläkin on kiirettä ja hulinaa ja vaarallisia tilanteita, jos ei ole silmä tarkkana. Vaikea kuvitella, että jossain toimistotyössä kukaan saa vahinkoa aikaiseksi. Paitsi, että se on lapselle kuolettavan tylsää.
Siis mitä ihmettä ne lapset siellä koko ajan huutaa?! Onko niillä joku hätä? Ei kai ne sentään itke?
Ei se nyt vaan mene noin, että relaa tänään, kiva kun ei tarvii tehdä tänään töitä jne. Ne hommat on sitten maanantaina edessä ja kasaantuvat mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä ne lapset siellä koko ajan huutaa?! Onko niillä joku hätä? Ei kai ne sentään itke?
En tiedä onko hätä. Itkuhuutoa. Äsken oli hetken hiljaista ja alkoi taas. Ajattelin jo hetken että jään sittenkin töihin. :D
/Ap
Ei tainnut mm. sairaaloissa, paloasemilla, vankiloissa, kaupan kassoilla tai takseissa olla tänään lapsia.
Lapsia kyllä rakastan mutta typerä idea viedä työpaikalle.Kuka tuonkin taas on keksinyt?
Kaikkea pitää pelleillä kokoajan. Turhaa.
Kiva ajatus tuo päivä, työpaikalla vietetään niin suuri osa ajasta, että kiva kun lapsetkin näkevät minne vanhemmat painavat tukka putkella joka aamu. Ja kyseessä on yksi (1) päivä, kyllä aikuinen sen kestää.
-Vela, jonka mielestä lapset saa kuulua ja näkyä
Aloitus olisi voinut olla kuin minun suustani :D .
Siis pidin etäpäivän, koska huomasin että työpaikallamme pidetään tuo lapsi töihin -päivä. Meillä on muutamia ihmisiä töissä, jotka (liian) usein tuovat lapsiaan töihin kirkumaan ja juoksemaan, ja sitten pitää ihastella Pertti-Orvokin hienoja piirustustaitoja.
Voin kuvitellä että tänään siellä on ollut järkyttävä määrä kersoja kirkumassa ja vanhempansa odottamassa kehuja ihanasta jälkikasvustaan.
Mulla on niin paljon töitä, että en uskaltanut työpaikalle mennä, jäin kotiin tekemään työt. Ja joo, itselläni on myös lapsia ja koiria, mutta en niitä missään nimessä työpaikalleni vie. Se on minun työpaikkani.
Eipä tarvi miettiä tuommosia, onneksi minun töihin ei ole alaikäisellä mitään asiaa. Eikä muillakaan kun ajattelen.
Ha :D mä oon kuvitellu olevani niuho, mut en sentää vedä herneitä nenää, jos yks päivä vuodessa on tuollanen. Opiskeluaikoina opiskelukaverilla oli joka päivä vauva mukana koulussa. Mietipä sitä. Ja suurin osa tunneista oli läsnäolopakollisia, ei ollu mtn etäpäivän mahollisuutta.