Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksytkö sen, että puolisollasi on kavereina exiä ja vanhoja säätöjä?

Vierailija
22.11.2018 |

Siis entisiä seksisuhteita, mutta nykyään enää kavereita. Onko sulle ok, että he viestittelevät, ehkä myös tapaavat? Miksi on ok? Miksi ei ole ok?

Kommentit (1142)

Vierailija
941/1142 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Olisi vaan todella ylitsepääsemättömän kummallista kaveerata henkilön kanssa, joka olisi ollut rakkaus- ja seksisuhteessa puolisoni kanssa.

Vierailija
942/1142 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti luottaisin puolisoon, hän saa itse arvioida pystyykö olemaan asiallisesti ystäviä eksänsä kanssa.

Kuitenkin minulla on kaksi sukulaismiestä (n. 30-vuotiaita), jotka kumpikin pysyivät väleissä eksänsä kanssa. Miehet aloittivat uudet, toimivat seurustelusuhteet. Ja kummankin miehen eksät alkoivat yhtäkkiä haluta seksiä tai takaisin miehen kanssa! Miehet toki sitten ilmoittivat kumpikin osaltaan eksilleen, että nyt on aika lopettaa yhteydenpito: keskittyvät nykyisiinsä.

En tiedä onko tämä kuinka yleistä, mutta vähän veivät nämä ex-naisystävät uskoani tällaiseen järjestelyyn

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1142 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustasukkasuus harvoin parantaa parisuhdetta eli mun puolesta saa olla vaikka mitä säätöjä,

ei ne ole minulta pois

Vierailija
944/1142 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on syy siihen miksi en aloita suhdetta, jossa exät ovat vielä kuvioissa. En pelkää pettämistä, mutta ärsyttäisi se kommentointi ja valittaminen. Moni mies on exän tossun alla edelleen.

Vierailija
945/1142 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vanha suola janottaa?

Tarvitsisi olla järkevät suhteet, itse en pidä edes ystävinä vanhoja säätöjä, olen nainen, mutta muistakaa jokaisella naisella tulisi olla yksi homoystävä

En ehkä haluaisi että mieheni pitäisi yhteyttä entisiin säätöihinsä, mutta saisi pitää ystävinä naisia joihin ei ole säätöjä.

Vierailija
946/1142 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun joku oma exäni on ollut minuun yhteydessä, kyseessä on ollut tunnustelu sen suhteen, voidaanko nähdä ja katsoa mihin johtaa. Mielessä on ollut joko seksi tai uudelleen heränneet tunteet. Näiden kokemusten pohjalta suhtautuisin epäillen, jos mies yhtäkkiä haluaisi olla yhteydessä johonkin exäänsä.

Asia on eri, jos mies on ollut exän kanssa ystävät jo pitkään tai mahdollisesti erosta saakka. Tällainen ystävyyssuhde olisi puolestani ok. Miehelläni ei ole sattunut säilymään exiä ystävinä.

Vierailija
947/1142 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Onko yhteydenpito kahdenkeskistä, vai onko kyse siitä että joku ex hoito kuuluu isompaan kaveriporukkaan. Onko ollut pitkä suhde, vakavakin vai pelkkää seksiä. Onko yhteydenpito tasoa joulukortin vaihto vai pyjamabileet.

Jos jonkun kiihkeän seksisuhteen kanssa haluaisi viettää kahdenkeskisiä iltoja ja jopa yökyläillä, niin ei kiitos. Sitten taas eri juttu joku satunnainen lounas ex-avokin kanssa, kun suhde on ainanaan päättynyt siihen että se on väljähtynyt pelkäksi kämppisuhteeksi. Niin tapauskohtaista.

Vierailija
948/1142 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei olisi missään tapauksessa hyväksyttävää. Tässä on jo kyse aivan puolison kunnioittamisesta. Jos "menneisyyttä" on, se on ollutta ja mennyttä, ja jätetään taakse.

t. Naimisissa oleva mies 

Vierailija
949/1142 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No periaatteessa joo, hyväksyn, kunhan on varmaa ettei ainakaan kumppanillani ole herännyt vanha suola janottamaan. N35

Vierailija
950/1142 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti hyväksyn. Meillä on kummallakin hyvät suhteet aiempiin puolisoihin ja aivan varmasti meillä kummallakaan ei ole mitään haluja palata entiseen. Entiset on jo koettu ja epäkelvoiksi havaittu.

Jos olisi pettämään pakko päästä, siihen varmaan löytyisi raikkaampia vaihtoehtoja. 

Vierailija
951/1142 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurora avaramieli kirjoitti:

mustasukkasuus harvoin parantaa parisuhdetta eli mun puolesta saa olla vaikka mitä säätöjä,

ei ne ole minulta pois

Ulkopuolinen säätö tai eks vielä harvemmin parantaa parisuhdetta.

Vierailija
952/1142 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyyköhän tämä jotenkin siihen, miten sukupuolittuneita kaveripiirit ja/tai elämäntyylit ovat? Omissa tuttavapiireissä on tosi vaikea kuvitella, että kovin monilla olisi tarve pyyhkiä kaikki entinen pois elämästä. Jos on samankaltaisia kiinnostuksen kohteita, töitä ja harrastuksia elämässä, ihan täällä pääkaupunkiseudullakin on lopulta sen verran pienet piirit, ettei ole mitään järkeä yrittää pyöriä täysin eri piireissä kuin exät, jos sellaisia niissä piireissä on. On ihan normaalia olla exän kanssa kaveri tai ystävä.

Vierailija
953/1142 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai hyväksyn. Moni ero päättyy sanoihin: ollaan kavereita. On tosi huonoja kokemuksia ihmisistä, jotka alkavat rajoittaa kumppanin kaveripiiriä. 

Vierailija
954/1142 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne voi olla hyvänpäivän tuttuja tai vaikka tavatakin. Mutta harvakseltaan. Läheinen ihmissuhde exään on shady.

Vierailija
955/1142 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai hyväksyn. Moni ero päättyy sanoihin: ollaan kavereita. On tosi huonoja kokemuksia ihmisistä, jotka alkavat rajoittaa kumppanin kaveripiiriä. 

Etkö halua kunnioittaa nykyistä kumppaniasi?

Vierailija
956/1142 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Olisi vaan todella ylitsepääsemättömän kummallista kaveerata henkilön kanssa, joka olisi ollut rakkaus- ja seksisuhteessa puolisoni kanssa.

Ei ole tarkoituskaan että sä kaveeraat, vaan puolisosi tässä se kaveri on.

Vierailija
957/1142 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö halua kunnioittaa nykyistä kumppaniasi?

Haluan kumppanin joka kunnioittaa myös minua, muu ei mulle kelpaa.

ohis

Vierailija
958/1142 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, siis on pantu, mutta ei panna enää? Eli joko olen kyllästynyt mimmiin (pannut sitä tarpeeksi) tai saanut siltä lemput. Kummassakaan tapauksessa ei ole mitään syytä pitää yhteyttä enää.

Ehkä olette ystävystyneet siinä samalla? Sitten seksi on loppunut ja ystävyys jäänyt?

Sanonpa että pidän kyllä miehiä jotka parveilee jonkun hitokseen varatun ex:n hännillä, armonpaloja nokkimassa, aikamoisina vätyksinä. Eikö riitä kompetenssia lähestyä vapaita naisia?

Hamekangas heille. Tiedoksi myös että tuo mehiläiskuningatarsyndrooma tuottaa vain isättömiä lapsia.

Vierailija
959/1142 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No periaatteessa joo, hyväksyn, kunhan on varmaa ettei ainakaan kumppanillani ole herännyt vanha suola janottamaan. N35

Juuri noin. Voihan sitä itsekin tarkistaa kalenterista oman exän puhelinnumeron ja sopia tapaaminen suolaisuusasteen tarkasteluun juuri samalle päivälle.

Vierailija
960/1142 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luultavasti vastannut tähän ketjuun aiemminkin, mutta vastaan nytkin:

Ei minulla ole aavistustakaan, mistä puolisoni kaverinsa tuntee. Tietääkseni hänellä ei ole ketään läheistä naispuolista ystävää, vaan hänen ystävänaisensa ovat hänen kavereidensa vaimoja. Hänen ex-aviovaimonsa kuoli muutama vuosi ennen kuin me tapasimme. En ole kysellyt hänen muista tyttöystävistään, existään, säädöistään, hoidoistaan tai muista vastaavista. Eikä hän minulta.

Minulla ei liioin ole aavistustakaan siitä, keiden kanssa hän mahdollisesti viestittelee, kuten ei hänkään kysele minulta, keihin pidän yhteyttä.

Olemme sitoutuneet toisiimme sillä mielellä, että parisuhteemme kestää elämämme loppuun saakka. Ei ole mitään tarvetta alkaa muistella 40+ vuosien takaisia asioita tai edes tuoreempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän