Hyväksytkö sen, että puolisollasi on kavereina exiä ja vanhoja säätöjä?
Siis entisiä seksisuhteita, mutta nykyään enää kavereita. Onko sulle ok, että he viestittelevät, ehkä myös tapaavat? Miksi on ok? Miksi ei ole ok?
Kommentit (1142)
Jos viestittely olisi tosi intensiivistä, päivittäistä esimerkiksi, niin vähän oudolta se tuntuisi ja epäilisin motiiveja. Etenkin kun miehellä ei ole tapana viestitellä oikein kenenkään kanssa, paitsi ehkä jostain moottoripyörän roplauksesta parille kaverilleen. Ja meidän deittailuaikana minun kanssani. Niin miksi ihmeessä viestittelisi jonkun vanhan hoidon kanssa...
Perus "moi mitä kuuluu" -tyyppinen viestittely silloin tällöin olisi ihan ok. En tiedä onko mies niin hyvissä väleissä jonkun exänsä kanssa, en ole tullut kysyneeksi kun en ole ajatellut asiaa tätä ennen. Sen tiedän, että ei tapaa kasvotusten ketään vanhoja hoitojaan, kun asumme ihan eri kaupungissa nykyään. Ehkä tämän takia en ole ajatellutkaan koko asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun joka ikinen ex-mies joka on halunnut pitää yhteyttä, on lopettanut yhteydenpidon kuin seinään kun vastaan on kävellyt se naaras johon he haluavat perehtyä tosissaan. Sen sijaan jos kierroksessa on ollut nainen, josta ei niin väliä, niin yökylätarjouksia ja ihan ihme yhteydenpitoa on tullut vähän väliä, tai aivan tavallista yhteydenpitoa minkä taustalta on aina jossain käänteessä tihkunut rivien välistä toiveita muustakin. Hyi ei kiitos.
Ihmettelin myös kun kaveri selitti miten tapasi miehensä entisistä kaksi, eli hänet oli esitelty heille. Itse en ikimaailmassa suostuisi esittäytymään millekään entisille ihan kuin he olisivat osa suurta perhettä ja mies odottaisi sopivaa hetkeä koska juttu on tarpeeksi vakava. Uskomatonta toimintaa.
Tiedätkö, mikä on eksiäsi yhdistävä tekijä? Sinä. Jos sinulle on eron jälkeenkin ehdoteltu suoraan tai epäsuoraan seksiä, kertoo siitä millainen nainen heille olet ollut. Itse olen ilmeisesti joko valinnut paremmin kumppanini tai sitten olen ollut heille enemmän kuin seksikumppani, koska yhteydenpitoa on jatkettu aidosti ystävinä.
Niinpä, tai sitten olet ollut jo seurusteluaikana paremminkin se ystävä ja kaveri, enemmän kuin intohimoinen seksikumppani ja sielunkumppani. Silloinhan mikään ei oikeastaan eron jälkeen ole muuttunut, joten on jatkettu siitä, mihin seurusteluaikana on päästy. Oltu kaveri, jatketaan kavereina.
Tätähän nämä ihmiset täällä juuri eivät ymmärrä, että kiihkeän ja tunnpitoisen suhteen jälkeen harvemmin suoraan heti ihminen muuttuu kaveriksi. Vaatii ainakin hiukan aikaa, ennenkuin tälle tasolle päästään, jos päästään.Kiitos!
Jostain syystä tuon kommentoijan älynväläys meni hiukan yli, koska olen aina ollut asiallinen ja rauhallinen enkä ole harrastanut yhden illan juttuja. Vielä vähemmän olen yöpynyt eksieni luona. Sitä enemmän olen väistellyt eksiäni ettei ole tarvinnut vastailla kysymyksiin yhteisistä öistä, mutta tuntuu joka kerta inhottavalta ensin vastaanottaa jopa todella nöyryyttävää käytöstä ja sen jälkeen kuunnella tuota syyllistystä toisilta naisilta.
Nuo sinun kommenttisi (useina eri henkilöinä esiintyen taas kerran) eivät kolahda minua mihinkään kohtaan, koska tiedän itse, millaisia suhteeni ovat olleet. Ihan vinkiksi, että jos aiot kirjoittaa useina eri henkilöinä niin pidä ainakin pitkä tauko kommenttiesi välissä ;)
Et pysty ottamaan vastaan kritiikkiä vaikka itse aloitit halventamalla, vaan alat keksiä vainoharhaisia juttuja eksyttääksesi tilanteesta. Musta tuntuu että sun eroihin on ollut hyvä syy.
Vierailija kirjoitti:
Rupea itsekin exän kaveriksi. Mun miehen exä on kaverillinen mieheni kanssa, molemminpuolista. Sitten jos minä paikalla niin ovat mykkiä ja kyräileviä. Tilanne on vihdoin muuttunut kun olen itse ruvennut myös "kaveraamaan". Käyttäydyn kuin mieheni exä olisi munkin vanha hyvä ystävä ja kerron avoimesti mukavia asioita minun ja mieheni elämästä. Exä on tajunnut ottaa vähän etäisyyttä.
Ihmissuhdepeli on hauskin kaikista peleistä.
Tää on erinomainen taktiikka heille, joita kumppania selkeästi piirittävä kolmas pyörä ärsyttää! Eikä kumppani osaa itse laittaa hommalle stoppia (mikä sekin on vähän epäilyttävää toimintaa kumppanin puolelta tosin). Kun et olekaan enää vain kasvoton puoliso ja pakotat tämän vieraan henkilön tutustumaan sinuun, niin joillakin iskee moraalinen seinä vastaan ja he älyävät kaikota. Vaihtoehtoisesti he sitten ottavat sinutkin lähipiiriinsä ja osoittautuvat oikeastikin ihan vaan kavereiksi.
Toki on sitten niitäkin, joita ei tämäkään hetkauta, mutta heitä on ehkä tilastollisesti vähemmän kuitenkin. Se nimittäin vaatii jo keskimääräistä narsistisempaa persoonaa, että sellaiseen peliin ryhtyy. Siis esittää kaveriasi, vaikka samalla iskee miestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupea itsekin exän kaveriksi. Mun miehen exä on kaverillinen mieheni kanssa, molemminpuolista. Sitten jos minä paikalla niin ovat mykkiä ja kyräileviä. Tilanne on vihdoin muuttunut kun olen itse ruvennut myös "kaveraamaan". Käyttäydyn kuin mieheni exä olisi munkin vanha hyvä ystävä ja kerron avoimesti mukavia asioita minun ja mieheni elämästä. Exä on tajunnut ottaa vähän etäisyyttä.
Ikävää, että ihmissuhteet ovat sinulle vain pelejä, koska silloinhan ihmiset ovat sinulle pelinappuloita.
Miksi puhut miehen eksälle teidän, sinun ja miehesi, elämästä? Itse keskustelen eksäni kanssa (silloin harvoin kun ylipäänsä yhteydessä olemme) siitä yhteisestä harrastuksesta/mielenkiinnon kohteesta, jonka kautta aikoinaan tutustuimmekin sekä yleisistä asioista liittyen vuodenaikaan, töihin, matkustamiseen jne. Minkä ihmeen takia minä hänelle parisuhteestani alkaisin avautua?
..Koska mieheni exä saattaa esim muistutella miestäni siitä kuinka on nyt tavannut heidän yhteisiä vanhoja tuttaviaan, käynyt lomalla jossakin paikassa missä he ovat yhdessä käyneet tms. vanha suola janottaa tyyppistä juttua kun sivukorvalla kuuntelee. Heillä myös yhteinen kummilapsi ja exä kyselee aina että mitäs laittaisivat yhdessä lahjaksi.
En minäkään mistään parisuhteesta avaudu vaan että ollaankin oltu juuri lomalla jossakin tai ollaan juurikin käyty miehen kummilapsen luona kylässä tms tai juurikin niistä harrastuksista.
Tietenkin kyseessä on peli (kuvainnollinen ilmaisu), exä haluaa miehen takaisin. Voin joku väistyä tai pelata mutta en väisty koska rakastan miestäni.
Vaikea kuvitella, että miehesi olisi sellainen helmi että eksänsä ihan hänet takaisin saadakseen puhuisi yhteisestä kummilapsesta :DDD
Etpäs tunne tuota exää :D Exällä sittemmin useampi epäonnistunut parisuhde, yksi kariutunut avoliittokin joka meni aika rumaksi. On nyt todennut että tämä nuoruuden suuri rakkaus olikin se oikea. Yrittää muistutella ihan kaikesta mitä yhdessä ovat kokeneet. Tottakai pelaan. Ei mun ikäisille naisille ole enää timantteja tarjolla, helmiin on tyydyttävä.
Vaimo viestitteli vuosia salaa exänsä kanssa.
Kun homma paljastui niin kyselin asiasta. Sain kuulla olevani vain vainoharhainen ja mustasukkainen. Kysyin, että harrastaisitko tuota viestittelyä ja tiesmitä jos seisoisin sinun vieressä katsomassa? En saanut vastausta.
Etsin itse Instasta erään naisen, jonka kanssa olen vaihtanut yhden kömpelön suudelman 20 vuotta sitten ja kirjoitin hänen kuvaan samanlaisen kommentin, minkä vaimoni oli kirjoittanut exänsä kuvaan.
Tästä seurasi keskellä yötä meillä huutoitkuraivarit, joka kuitenkin loppui kuin seinään kun näytin, että tämä on sama kommentti minkä itse olet kirjoittanut exäsi kuvaan...
Se mikä olikin vaimon mielestä hänelle sallittua ja täysin normaalia, olikin minulta kiellettyä.
Hassua.
En pidä itse yhteyttä exiini, mutta vaimolla on joku pakkomielle omiinsa.
Meillä on tehty alussa selväksi että molemmilla on menneisyytensä ja sen tuomat tuttavuudet ja siteet. Siksi kumpikaan ei vahdi toisen yhteyksiä eksiin eikä edes sitä jos toinen viettää kuuman hetken tai vaikka koko yön eksän kanssa. Homma toimii ja kaikki on tyytyväisiä.
Some on pilannut terveet ihmissuhteet. Ennen exissä roikkuminen vaati aktiivisuutta ja oli helpompaa call outata. Nyt sen voi tehdä ikään kuin passiivisesti, hengailemalla menneisyyden samoissa porukoissa virtuaalisesti ja pitämällä pakkomielteisesti yhteyttä kun kaikkiin on pidettävä elleivät välit ole totaalisen poikki.
Vertaan joskus facebookia tällaisiin "takanreunus"kuviin joskus. Kuvat joita en pitäisi kotini seinällä, eivät kuulu someenkaan. Tähän kategoriaan kuuluvat myös muistot existä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on erinomainen taktiikka heille, joita kumppania selkeästi piirittävä kolmas pyörä ärsyttää! Eikä kumppani osaa itse laittaa hommalle stoppia (mikä sekin on vähän epäilyttävää toimintaa kumppanin puolelta tosin). Kun et olekaan enää vain kasvoton puoliso ja pakotat tämän vieraan henkilön tutustumaan sinuun, niin joillakin iskee moraalinen seinä vastaan ja he älyävät kaikota. Vaihtoehtoisesti he sitten ottavat sinutkin lähipiiriinsä ja osoittautuvat oikeastikin ihan vaan kavereiksi.
Toki on sitten niitäkin, joita ei tämäkään hetkauta, mutta heitä on ehkä tilastollisesti vähemmän kuitenkin. Se nimittäin vaatii jo keskimääräistä narsistisempaa persoonaa, että sellaiseen peliin ryhtyy. Siis esittää kaveriasi, vaikka samalla iskee miestäsi.
Näin meinasi tehdä oman kumppanini exä, eli ensin käyttäytyi todella inhottavasti minua kohtaan (emmekä ole koskaan pitäneet toisistamme) ja kun sanoin etten halua kumppanini olevan tekemisissä tämän ihmisen kanssa, niin tämä sai kuningasidean että meistä pitäisi tulla hyviä ystäviä ja mennä kolmisin syömään ja tekemään sitä ja tätä. Ei kiitos, ihmeellistä pikkurillin ympärille pyörittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin meinasi tehdä oman kumppanini exä, eli ensin käyttäytyi todella inhottavasti minua kohtaan (emmekä ole koskaan pitäneet toisistamme) ja kun sanoin etten halua kumppanini olevan tekemisissä tämän ihmisen kanssa, niin tämä sai kuningasidean että meistä pitäisi tulla hyviä ystäviä ja mennä kolmisin syömään ja tekemään sitä ja tätä. Ei kiitos, ihmeellistä pikkurillin ympärille pyörittelyä.
Ajatus onkin että sen pitää lähteä siitä nykyisestä kumppanista, ei siitä ex-parista. Eikä nykyisen kumppanin kuulu rajoittaa kumppaninsa tekemisiä, vain omiin tekemisiinsä voi vaikuttaa. Itse olisinkin sitten vetäytynyt jos se puolisoni exä olisi lähtenyt mukaan siihen minun peliin että ollaan kavereita mutta on nyt onneksi tajunnut vetäytyä. Exän mielestä peli oli kiva vain niin kauan kuin se itse oli pelinjohtajana.
Itsetuntoa ihmiset, kyllä jos on hyvän puolison löytänyt niin siitä voi vähän pitää kiinni ja siitä voi vähän taistellakin. Ei se pelkkä rakkaus ja himo kaikilla niin kovin kauaa kanna.
Tää on taas yksi sellainen asia ilmeisesti jossa miehellä ei saa olla välejä entisten naisten kans saati panojen mutta nainen kyllä saa olla kaikkien kanssa väleissä ja käydä kylässä ja kahvilla jne ja siitä ei saa valittaa?
Hyväksyn. Oma exäni on meidän molempien hyvä kaveri ja rouvallakin mahtaa exänsä ainaki fb-kaverina olla. Mut mun ihastuksesta rouva on käärmeissään, kun hän on ystäväni enkä halua katkoa välejä, kun ei ole mitään kuitenkaan vehdattu, paitsi vähän viestitelty salaa ja sellaisiakin asioita, jotka menee vähän ystävyydestä yli ja näiden juttujen takia juuri ongelmaa onkin.
M40
Vierailija kirjoitti:
Tää on taas yksi sellainen asia ilmeisesti jossa miehellä ei saa olla välejä entisten naisten kans saati panojen mutta nainen kyllä saa olla kaikkien kanssa väleissä ja käydä kylässä ja kahvilla jne ja siitä ei saa valittaa?
Siltä vaikuttaisi.
Vosiko ystäviä etsiä muualta kuin ex-kumppaneista
Hyväksyn. Tässä iässä ei enää ajattele seksiä vaan sitä aitoa ystävyyttä, ja ne ystävät on jo vähissä.
Käyn eksän syntympäiväjuhlilla samoin kuin hän minun juhlissani.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta miten pystyt antamaan miehelle lämpöä, läheisyyttä ja rakkautta kun hän palaa sieltä eksän luota reissaamasta?
Itse asiassa tulee mieleeni, kun asutte eri paikoissa, että onkohan mies todellisuudessa vuorotellen sinun ja eksän luona? Osan aikaa sinun kanssasi ja osan aikaa eksän kanssa?
Onko nuo tapaamiseen aina miehen aikataulun mukaan ja tulee kuinka itse lystää? Vai voitko itse myös vaikuttaa tapaamisaikatauluihin?
Nyt vaikuttaa aina vaan enemmän, että mies ihan tahallaan pitää,teitä kahta yhtäaikaisesti, ettei se edes ole mikään oikea eksä, siis voi olla, että ovat eronneet tavallaan, mutta jääneet kuitenkin roikkumaan toisissaan.
Kun olosuhteet sen sallivat.
Moni eksä, varsinkin jos on ollut aviovaimo, haluaa pitää kiinni edelleen, se jostai syysrä hänelle sopii, itseasiassa ehkä ajattelee, että mies onkin hänen miehensä vielä. Että on edelleen se ykkönen ja sinä kakkonen.Jospa tosiaan odottelee, kuten palstalla joku kertonut, että suhteenne hiipuu ja mies palaa taas ruotuun. Eli hänen luokseen, ainakin joksikin aikaa.
Vaikka monet eivät usko, niin eivät nämä tämänkaltaista suhteet ole niin harvinaisia kuin luullaan.Määrätyn tyyppiset miehet tekevät tätä niinkauan kuin naiset sen sallivat. Mikäs heidän on siinä ollessa ja nauttiessa mukavuuksista.
Joku tutka heillä taitaa olla, en aloittajaa siis syyllistä, tunteet ovat joskus ja useinkin sellaisia, että järjellä ei ole aina siinä tekemistä.
Ihan juuri näin. Kun on vihitty vaimo ja synnyttänyt lapset, käyttää miehen sukunimeä ja joskus aina perheenä edustetaan niin onhan se vaikea unohtaa. Ja kun ei pienten lasten äiti edes kelpaa sinkkumiehille tai vain harvoille jotka oikeasti olisi vaarin ikäluokkaa lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vastaisi vain aloituksen kysymykseen, etkä olettelisi omiasi?
No jos hommassa ei oo mitään salattavaa tai epäilyttävää ja he on ollut koko ajan yhteyksissä niin tottakai on ok. Jos taas exä yhtäkkiä ilmestyy jostain niin se ois jo vähän epäilyttävää.
Olisi aika ristiriitaista mennä naimisiin tai seurustellakaan, jos ei uskoisi, että toinen osapuoli on jo päässyt yli exästään. Ja jos miehellä tosiaan olisi exän kanssa suhde, niin mihin minua siinä kuviossa tarvittaisiin. Miksi ihmeessä he olisivat eronneet, jos kuitenkin haluaisivat olla yhdessä. Tai jos kyseessä olisi joku vanha hoito, jonka kanssa mies ei ole edes seurustellut, niin olisi hassua olla siitä kateellinen, ikään kuin haluaisin vaimona vaihtaa osia sellaisen naisen kanssa.
Mulle on ok, että miesystävä juttelee ex-vaimon kanssa yhteisen lapsen asioista ja kysyy muuten kuulumisia ja sekin, että on toisen avoexän kanssa samassa työpaikassa ja juttelevat muutenkin. Se ei ole, että yhteyttä pidetään naisten kanssa, joiden kanssa on ollut seksi-/kaverisuhde ja naisilla on yhä tunteita. Olen lähtötelineissä.