Hyväksytkö sen, että puolisollasi on kavereina exiä ja vanhoja säätöjä?
Siis entisiä seksisuhteita, mutta nykyään enää kavereita. Onko sulle ok, että he viestittelevät, ehkä myös tapaavat? Miksi on ok? Miksi ei ole ok?
Kommentit (1142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No omasta kokemuksesta voisin sanoa, että nainen pystyy olla puhtaasti kaveri exiensä kanssa, mutta mies vonkaa persettä aina ennemmin tai myöhemmin.
Eli tässäkin asiassa nainen on se, joka ohjaa tilannetta ja pitää huolen siitä mihin asti mennään.
On kyllä aivan toisin päin ;)
Huomannut saman, miehen exät yrittävät kaikin keinoin vikitellä ja häntä kiinnostaa niin vähän ettei aina edes tajua tätä. :D
Miehelläni ei ole aiempia seksisuhteita kuten ei minullakaan. Eksiä ei siis ole pyörimässä kuvioissa, ja se on hyvä. Yhdessä on oltu yli kaksikymmentä vuotta.
Tässä toimii ihan sama kuin uusperheessäkin, uudelle suhteelle pitää antaa rauha ja mahdollisuus kehittyä. Usein sen ihan itse haluaakin, jos on sitoutunut uuteen suhteeseen ja haluaa sen kestävän.
Kukaan tuskin hyväksyy sitä, että uusperheen perustamisen jälkeen eksät soittelee ja heille kerrotaan omasta elämästä ja ollaan yhteyksissä muista asioista kuin yhteisten lasten? Kerrotaanko ja raportoidaan omaa ja uuden kumppanin elämää?
Miksi sitten niiden muiden eksien (seurustelu- ja panosuhteiden) pitäisi kuulua ja roikkua mukana?
Miksi edes ollaan enää kiinnostuneita heidän elämästään kuin satunnaisten kuulumisien vaihtamiseen silloin tällöin tai sattumalta tavattavissa, jos lainkaan.
Hyvin harvoin intohimoisen ja syvän rakkaussuhteen jälkeen onnistuu sen muuttaminen neutraaliksi ystävyydeksi. Kyllä pinnan alla vaikuttaa ne vanhat, syvät tunteet. Miksi niitä tavallaan tekohengityksellä pidetään ystävyyteen verhoten yllä?
Sitten taas jos on ollut joku laimea tai yksittäinen suhde, niin miksi sitä edes pitäisi? Mitä eväitä ja tarvetta siinä on olla enää ystäväkään?
Itse en hyväksy kumppaniltani liian tiuhaan tapahtuvaa yhteydenpitoa tai tapailua entisten kanssa ja varsinkaan sellaista ystavyysssuhdetta, jossa kerrotaan uuden suhteen yhteisiä ja henkilökohtaisia asioita. Väksisinhän siinä tulee niitäkin kerrottua, eihän sitä vanhaa entistä aikaa jaksa jauhaa loputtomiin.
Itse en myöskään pidä läheisiä suhteita entisiin. Ei ole tarvetta, asialliset ja muuten sopuisat välit riittää. Tervehditään ja muutama sana vaihdetaan jos sattumalta nähdäån, muuten en soittele tai tekstaile. Facebookissa ja muissa vastaavissa en ole.
Vanhojen heilojen ja kumppaneiden on parasta antaa mennä kohti uutta ja niin on myös oman itsenkin.
Itsestäni koko exien pitäminen kavereina tuntuu aivan sairaalta ajatukselta. Jos palataan ajassa taaksepäin vaikka 20 vuotta niin oliko silloin exien valokuvia perhealbumit täynnä, selattiinko niitä valokuvia päivittäin, soiteltiinko exille viikottain ja kyseltiin kuulumisia? Onko jonkun perheellisen valokuvia-albumeissa perheen omien kuvien lisäksi niitä jomman kumman tai molempien vanhempien exien kuvia myös? "Tämä on Veikko-Jalmari, tämän kanssa äiti silloin nu55i pari kuukautta, silloin teini-ikäisenä vuonna 1989" Äiti on myös Veikko-Jalmarin facebook kaveri ja tykkää kaikista Veikko-Jalmarin postaamista päivityksistä ja kuvista.
Äitillä ja Veikko-Jalmarilla on yhteinen historia!!1 ja jos joku sitä vastustaa niin se on mustasukkainen!!1
Nykyään Äiti saa Veikko-Jalmariin yhteyden painamalla whatsappia tai instaa, facea, twitteriä, linkediniä tai vaikka spotifyä. Kaikissa sovelluksissa äiskä vähän vaklaa Veikko-Jalmaria ja chattaa salaa iskältä Veikko-Jalmarin kanssa.
snadisti vajaa turkulaine kirjoitti:
Poikakaverit vaihtuu, mut exät pysyy!
Tämä oli oikeasti hyvä :D
Näinhän moni tuntuu ajattelevan, siis kärjistäen. Ja siis tämä on yleistä nimenomaan nuorilla, perheettömillä itsensä kanssa hukassa olevilla ihmisillä, joilla ei vielä ole kokemusta tai kykyä aitoon läheisyyteen ja sitoutumiseen.
Muistan omasta nuoruudestani pari tämän tyylistä miestä, joita yritin tapailla, mutta eihän niistä suhteista tullut yhtään mitään. Nämä miehet ovat yhteydessä vain silloin, kun heille sopii ja muilta kiireiltään ehtivät. Ja hirveä armada niitä toivorikkaita eksiä purjehti kummankin vanavedessä. Olisi pitänyt lähteä oikein iltaa viettämään porukalla, ja joskus oli pakkokin, kun baarissa "se ihana eksä" tuli meidän pöytäämme istumaan. Voi sitä murhaavien katseiden määrää, minkä sain osakseni "vain ystävä" eksältä.
Suhteiden loputtua kumpikin näistä miehistä olisi halunnut edelleen olla yhteydessä. Ihan vaan ystävänä! :D
Ihmissuhteet ovat iänikuista draamaa, eksät ja nyksät vellovat ees taas ja nämä ihmiset oikein korostavat aina sitä, että itse eivät ikinä, kuuna kullan valkeana, ole lainkaan mustasukkaisia. Kun vapaus on niin tärkeää.
No jos se on niin hirveän tärkeää, niin miksi sitten ylipäänsä edes seurustella?
🇺🇦🇮🇱
Veikko-Jalmari kirjoitti:
Itsestäni koko exien pitäminen kavereina tuntuu aivan sairaalta ajatukselta. Jos palataan ajassa taaksepäin vaikka 20 vuotta niin oliko silloin exien valokuvia perhealbumit täynnä, selattiinko niitä valokuvia päivittäin, soiteltiinko exille viikottain ja kyseltiin kuulumisia? Onko jonkun perheellisen valokuvia-albumeissa perheen omien kuvien lisäksi niitä jomman kumman tai molempien vanhempien exien kuvia myös? "Tämä on Veikko-Jalmari, tämän kanssa äiti silloin nu55i pari kuukautta, silloin teini-ikäisenä vuonna 1989" Äiti on myös Veikko-Jalmarin facebook kaveri ja tykkää kaikista Veikko-Jalmarin postaamista päivityksistä ja kuvista.
Äitillä ja Veikko-Jalmarilla on yhteinen historia!!1 ja jos joku sitä vastustaa niin se on mustasukkainen!!1
Nykyään Äiti saa Veikko-Jalmariin yhteyden painamalla whatsappia tai instaa, facea, twitteriä, linkediniä tai vaikka spotifyä. Kaikissa sovelluksissa äiskä vähän vaklaa Veikko-Jalmaria ja chattaa salaa iskältä Veikko-Jalmarin kanssa.
No tätä ihmettelen itsekin. Ja olen myös saanut haukut siitä, että olen mustasukkainen ja ”ihan pimee”, kun minulle ei ollutkaan ok miehen päivittäinen yhteydenpito exien kanssa (toinen ex lähetteli jatkuvasti viestejä ja ruinasi apua ja tukea ties missä asioissa vaikka hän oli jo uudessa suhteessa itsekin, toinen taas koki jotenkin yhä omistavansa tyypin). Minusta taas oli kuvottava ajatus, että mies kertoi omien asioidensa lisäksi minuun ja meihin liittyviä asioita ihmisille, joista ei lähtökohtaisesti ole silloin aiemmin halunnut erota (petetty, jätetty, jne). Sen verran, mitä sitä hullunmyllyä siinä kesti, huomasin, että käyttivät miehen kiltteyttä aivan surutta hyväksen ja se varmaan olikin sitten motiivina, mene ja tiedä.
Loppujen lopuksi valitsi sitten kuitenkin sen, että meni itse eteenpäin ja jäi jakamaan elämäänsä minun kanssani. En kiristänyt enkä tätä sanonut, mutta jos olisi jatkanut samaa rataa niin olisimme kyllä eronneet aikapäivää sitten, kun koin arvomaailmamme huomattavasti liian erilaisiksi tuossa tilanteessa. Varmaan kuitenkin hänelle hyvä päätös, kun vaikuttaa nykyään moninkerroin onnellisemmalta kuin tavatessamme ja kun nämä henkilöt olivat vielä hänen elämässään tiiviimmin mukana.
Ei minulla erityisemmin ole näitä ihmisiä vastaan mitään kun en heitä tunne, mutta en välittäisi kyllä tutustuakaan. Kaikki ennakko-odotukset ihan kuuleman perusteella.
Veikko-Jalmari kirjoitti:
Kyllä, albumeissani on kuvia eksistä. Sain siskoltani 50-vuotislahjaksi kuva-albumin, johon hän oli koonnut kuvia minusta eri vuosikymmeniltä, ja siellä oli niin ensimmäinen poikaystäväni (1977-1979) kuin avioeksäni (1984-1993) ja vielä eräs seurustelukumppanikin (1996-1997). Nussimisesta ei kirjoitettu yhtään mitään. Miksi sinusta on tärkeää korostaa nimenomaan sitä?
Hääkuvani oli vanhempieni kirjahyllyssä useita vuosia avioeromme jälkeen.
Tämän ketjun ja omien nuoruuden muisteloiden siivittämänä menin googleen ja etsin näiden parin exän tietoja. Toinen heistä on julkaissut Vimeossa jotain ihme runotaidetta, hirveää paskaa. Kuuntelin yhden runon ja se kertoi miehestä (ilmeisesti itsestään, siis) joka haaveilee FB:ssä näkemästään tytöstä, ja johon oli jossain baarissakin törmännytkin, mutta ei kehdannut jäädä juttelemaan, kun eksä oli samassa baarissa. Ja siis tuo on ihan varmasti kohtaus hänen oikeasta elämästään. Juuri tuollaista se oli. Näitä FB-ihastuksia ja eksiä ja nyksiä! Siis se jatkaa ihan samaa rallia edelleen! Keski-ikäinen mies!
NAUROIN! :D
🇺🇦🇮🇱
Mulle asia oli ihan ok, näennäisesti. Ajattelin etten oikein kieltämäänkään pysty/voi.
No, olivat kavereita. Kummallakin perhe ja puoliso. Kunnes sitten tämä ex hoito, nimenomaan hoito pisti viestiä jossa ajatteli lämmittelevänsä suhteen eloon.
Tällä kertaa ei sitten onnistunut, nätisti mies kieltäytyi ihan suorasta pano tarjouksesta.
Ehkä sen jälkeen muutin mieltäni ;)
Kaipa sitä omaa viehätysvoimaansa piti testata? Pienestä ollaan kyllä elämä rikkomassa, toki kahden varatun salapanot pysyvät paremmin salassa.
Enpä hirveästi arvosta kyseistä toimintaa tai naista.
Hyvä miesmaku hällä kuitenkin ;) ihan paras
Terveisiä uudellemaalle :) Ja kaikkea hyvää......
Kyllä se vähän yksipuoliseksi menee ystäväpiiri, jos kaikki vastakkaisen sukupuolen eudstajat lopullisesti pitää kadottaa elämästä, jos on seksiä ollut. Ja sitten valittavat, että tulee all male-paneeleita, naisia ei oteta joukkoon yms...
Vierailija kirjoitti:
Myönnän, että olen sortunut joskus exieni ajatteluun lirputtellessani joten tästä syystä ehkä ei pitäisi kaveerata heidän kanssaan koska alitajuisesti ainakin hetkittäin haluaisin heiltä muutakin kuin pelkkää kaveruutta.
Eli sinä olet harrastanut seksiä kaikkien kavereittesi kanssa? Hmm. Mielenkiintoista. Minä en. Kaverit on eriasia kuin seksikumppanit.
Tuosta Veikko-Jalmarista tuli ihan oikeasti minulle muistoja mieleeni ja alkoi naurattaa, ensimmäinen seurusteluni oli nimittäin Veikko-nimisen kanssa. Vuonna jotakin. Olisikohan minun nyt ollutkin tarkoitus pitää eksä-Veikkoon yhteyttä liki 40-vuotta? En ole yhtään sitä tajunnut. Mukava mies kun oli.
Alkoi oikein mietityttää mitähän hänelle kuuluu, en nimittäin yhtään tiedä. 😃 varmaan vähän ihmettelisi, ei edes muistaisi kuka olisin.
Ei vaan, mutta mietin kuinka kauan näitä kaikkia eksiä nykyisin on tarkoitus roikottaa elämässä mukana? Loppuelämäkö, niin tietysti, eihän ystäviä voi hylätä! 😃
Itse kun on monenlaista suhdetta ja elettyä elämää takana, niin kyllä niitä, kuten joku sanoikin, melkoinen legioona jo olisi kertynyt.
Noh, olisihan siinä ajankulua ja eikäsittelen aika riittäisikään kun vaihdettaisi tiuhaan kuulumisia ja parhainten tapausten kanssa vietettään yhdessä aikaakin, nimimerkillä *kaiken kivan merkeissä*.
Omaa aikaakin joskus pitäisi jäädä ja myös aikaa katsella sinkkunaisena uusia apajia.
On tää kiireistä tämä nykyaika!
Vierailija kirjoitti:
Tuosta Veikko-Jalmarista tuli ihan oikeasti minulle muistoja mieleeni ja alkoi naurattaa, ensimmäinen seurusteluni oli nimittäin Veikko-nimisen kanssa. Vuonna jotakin. Olisikohan minun nyt ollutkin tarkoitus pitää eksä-Veikkoon yhteyttä liki 40-vuotta? En ole yhtään sitä tajunnut. Mukava mies kun oli.
Alkoi oikein mietityttää mitähän hänelle kuuluu, en nimittäin yhtään tiedä. 😃 varmaan vähän ihmettelisi, ei edes muistaisi kuka olisin.
Ei vaan, mutta mietin kuinka kauan näitä kaikkia eksiä nykyisin on tarkoitus roikottaa elämässä mukana? Loppuelämäkö, niin tietysti, eihän ystäviä voi hylätä! 😃Itse kun on monenlaista suhdetta ja elettyä elämää takana, niin kyllä niitä, kuten joku sanoikin, melkoinen legioona jo olisi kertynyt.
Noh, olisihan siinä ajankulua ja eikäsittelen aika riittäisikään kun vaihdettaisi tiuhaan kuulumisia ja parhainten tapausten kanssa vietettään yhdessä aikaakin, nimimerkillä *kaiken kivan merkeissä*.
Omaa aikaakin joskus pitäisi jäädä ja myös aikaa katsella sinkkunaisena uusia apajia.
On tää kiireistä tämä nykyaika!
Missä viestissä tai kuka on sanonut, että pitäisi roikottaa entisiä mukana? itse kun olen olettanut, että tässä keskusteltiin hyväksymisestä. Eikä senkään osalta ole missään kohtaa sanottu, että kaikkien eksien kanssa pitää myös jatkuvasti tapailla, nähdä, yöpyä, matkustella ja mitä kaikkea täällä nyt on kirjoitettukin.
Itse pidän yhteyttä yhteen eksään olemalla hänen kanssaan fb-ystävä, koska meillä on yhteinen mielenkiinnon kohde ja siihen liittyvä yhteinen ystävä-/tuttavapiiri. Lisäksi olen tavannut avioeksäni, koska yhteinen lapsemme järjesti kesällä juhlat, joihin olimme molemmat kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän, että olen sortunut joskus exieni ajatteluun lirputtellessani joten tästä syystä ehkä ei pitäisi kaveerata heidän kanssaan koska alitajuisesti ainakin hetkittäin haluaisin heiltä muutakin kuin pelkkää kaveruutta.
Eli sinä olet harrastanut seksiä kaikkien kavereittesi kanssa? Hmm. Mielenkiintoista. Minä en. Kaverit on eriasia kuin seksikumppanit.
No teknisesti ottaen nehän ovat sama asia, jos kaverit ovat exiä ja vanhoja seksikumppaneita.
301, eihän niitä silloin tarvitse hyväksyäkään jollei niitä eksiä elämässä ole mukana?
Eihän uudelle kumppanille edes tule mietittäväksi mikään vaihtoehtoa hyväksyä tai olla hyväksymättä? Kun niitä ei ole. Silloinhan juuri tulee esille se, että miten suhtautuu jos ne kuvioissa vielä roikkuvat?
Aloituksen kysymyshän on silloin turha niille, joilla eksät ovat olleet ja jääneet.
Kun ei ole niin ei ole mitään mietittävää.
Jos on niin silloin joko hyväksyy tai ei.
Jos uudelta kumppanilla pitää kysyä hyväksytkö kun kaveraan eksänin kanssa, niin eikö silloin juuri kaveraa ja eksä roiku kuviossa?
Vierailija kirjoitti:
301, eihän niitä silloin tarvitse hyväksyäkään jollei niitä eksiä elämässä ole mukana?
Eihän uudelle kumppanille edes tule mietittäväksi mikään vaihtoehtoa hyväksyä tai olla hyväksymättä? Kun niitä ei ole. Silloinhan juuri tulee esille se, että miten suhtautuu jos ne kuvioissa vielä roikkuvat?Aloituksen kysymyshän on silloin turha niille, joilla eksät ovat olleet ja jääneet.
Kun ei ole niin ei ole mitään mietittävää.
Jos on niin silloin joko hyväksyy tai ei.Jos uudelta kumppanilla pitää kysyä hyväksytkö kun kaveraan eksänin kanssa, niin eikö silloin juuri kaveraa ja eksä roiku kuviossa?
Toisille luetun ymmärtäminen tuntuu vaan olevan kamalan vaikeaa, tai jos osuu jotenkin omaan hermoon niin tahdotaan ymmärtää ihan tahalteen väärin.
Aloituksessa kysyttiin kaveeraamisesta, ei pelkästään siitä, että ne eksät ovat satunnaisesti olosuhteiden pakosta mukana.
Eli että pidetään tarkoituksella yhteyhtä ja tavataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No teknisesti ottaen nehän ovat sama asia, jos kaverit ovat exiä ja vanhoja seksikumppaneita.
Jos kaikki mopsit ovat koiria, niin ovatko kaikki koirat mopseja?
Tämä ongelma esiintyy kun yritetään vakiinnuttaa niitä komeita pelimiehiä. Eksiä, säätöjä, panoja jne. senkus vaan tulvii ovista ja ikkunoista.