Hyväksytkö sen, että puolisollasi on kavereina exiä ja vanhoja säätöjä?
Siis entisiä seksisuhteita, mutta nykyään enää kavereita. Onko sulle ok, että he viestittelevät, ehkä myös tapaavat? Miksi on ok? Miksi ei ole ok?
Kommentit (1142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen juuri saanut yhteyden eksääni jonka kanssa suhde ennen lapsia, siis minulla kaksi lasta ja hänellä kaksi lasta. Molemmat olemme tahoillamme myös eronneet ja nyt siis vapaita samaan aikaan. Olen aina ajatellut häntä lämmöllä sillä koimme paljon yhdessä ja erosimme juuri siihen aikaan kun lapsikysymys tuli ajankohtaiseksi enkä minä ollut äidiksi.
Nyt olemme käyneet suhdettamme läpi ja huomaan miten sydämeni alkaa lämmetä vaikken olisi sitä kuin uskonut, mutta hän on avautunut ihan uudella tavalla ja näen itseni hänen silmissä ja se on minulle uutta ja ihanaa. Hän oli kyllä jo aikanaan ensimmäinen mies joka ymmärsi ja näki minun sisälleni ja rakasti silti.... kyllä jotkut eksät voivat olla aika vaarallisia sillä tunteita näyttää voivan tulla vielä lähes 20 vuoden päästä takaisin, kun niille annetaan mahdollisuus ja esim tunteet omaa puolisoa kohtaan on viilenneet...
Yhtä lailla saattaisit olla ihastumassa johonkin täysin uuteen ihmiseen tilanteessa, jossa olet sinkkuna ja kaipaat rakkautta.[/
Mun pointti oli, että kun on kerran oltu hyvin läheisiä ja koettu syviä tunteita, niin kyllä ne on voineet jäädä vähän sinne ns lepotilaan ja kun uusi mahdollisuus tulee niin ne aktivoituvat. Varsinkin keski-iässä eksyin liittyy paljon nostalgiaa ja tunnelatausta, uuden suhteen aloittaminen taas vaatii tässä iässä sellaisen tajunnan räjäyttäjän tuttavuuden vastaantuloa ja se on tosi harvinaista....
Täysin samaa, aamutossut mieltä, ihan kuin minun ajatusmaailmastani. Miten vanhemmaksi tulee, niistä sitä vaikeampaa on edes löytää joku potentiaalinen saati sitten, että kolahtaa mitenkään. Myös on työlästä alkaa tutustumaan ihan uuteen ihmiseen ja treffailemaan.
Kyllä se on paljon helpompaa, jos on niitä vanhoja *tuttuuksia* pohjalla, sekin vaikuttaa jos seksi- ja tunne-elämä on tosiaan ollut hyvä. Vanhempana uuden ihmisen kansaa seksinkin aloittaminen on vaikeampaa saati se, että se miellyttää. Koska seksiltä toivoo muutakin kuin vain pelkää seksiä. Puolin ja toisin.
Nämä on vaikeita asioita käsittää jos ajatusmaailma ja ikä on kovin erilainen, mutta yhtä ja ainoaa näkökulmaa ei tässä ole eikä tarvitse ollakaan.
Apua, mistähän tuo aamutossut tuohon twkstiin putkahti, ei ollut tarkoitus. D
No, taidan olla jo aamutossuikäinen. D
Vierailija kirjoitti:
Paljastus. Omassa kaveripiirissä 90% panee exiä vaikka ovat uudessa suhteessa. M42
Olen pistänyt merkille saman. Lienee yleinen "salaisuus", kaikki tekee tätä ja julkisesti paheksuvat.
En hyväksy. Toki lasten vanhempien kanssa saa ja pitääkin olla tekemisissä, mutta tiivis ystävyys exän kanssa ei ole mulle ok.
Jäävät nämä eronneet sitten jotenkin pyörimään samoihin nurkkiin ja samoihin kuvioihin?
Jos minä olen vaikka Maija ja Matin kanssa seukataan ja erotaan, ei lapsia. Paikassa Helsinki.
Vähän aikaa kaveeraus toimii ja löytyy yhteisiä puheenaiheita. Sitten Maija jää työttömäksi ja saa työpaikan kaukaa pienemäntä paikkakunnalta. Matti jää pyörimään sinkkuna Hesaan. Käy baareissa ja tyttikset vaihtuvat yhdestä yöstä hiukan pitempään. Myös kaveripiirissä on uusiutumista.
Maija saa työssä uusia kavereita, seurusteleevähän aikaa, on sinkkuna ja sitten Alkaa olla parisuhteessa eronneen miehen kanssa ja alkaa uusperheen äitipuoleksi. Pian he saavat myös yhteisen lapsen jne. Hän ja kotiin hoitamaan vauvaa, samalla tulee miehelle tilaisuus jäädä kotitilalleenhoitamaan maataloutta, muuttavat sinne. Maija viettää aikaa miehensä, perheensä, miehensä sukulaisten ja uusien kavereidensa kanssa.
Matti edelleen sinkkuna vaihtelevasti Hesassa kunnes myös löytää vakituisen suhteen ja muuttaa uudelle paikkakunnalle ja uuteen työhön jne...
Tätä kautta en oikein ymmärrä miten niitten vanhojen eksien kautta on niin pitkäånkin muka paljon yhteistä ja kiinnostusta kuulla toisistaan kun monien elämänvaiheet muuttuvat (tai pitäis muuttua), jatkavat elämäänsä ja koko ajan tulee uusia eksiä ja uusi ja erilainen elämä?
Tuskin Hesassa sinkku-Mattia kiinnostaa uusperhe-Maijan lapsirikas ja työntäyteinen elämä jossain maatilalla isäntä-Kallen kanssa, jota ei ole koskaan edes nähnyt?
Tai uusperhe-Maija edes ehtii ja jaksaa muistaa tai miettiä jotain entistä heilaansa Mattia, kiinnostaako edes enää? Joku baarielämä Hesassa tai kertomukset uusista naisista?
Tai Mattia Maijan kertomiset lasten harrastuksista, koulujutuista ja vauvan vatsan toiminnasta, tai anopin luonteesta?
Vierailija kirjoitti:
Siis entisiä seksisuhteita, mutta nykyään enää kavereita. Onko sulle ok, että he viestittelevät, ehkä myös tapaavat? Miksi on ok? Miksi ei ole ok?
riippuu ihan miehestä.
jos mies on ihan hulluna suhun ja NÄKEE VAIN SINUT... silloin exät ja muut ihmiset on sille samantekeviä.
mutta jos noin ei ole, niin jättäsin väliin sellasen kumppanin joka pyörii exien yms. kanssa.
Riippuu ihan tapauksesta. Eksän kanssa en tykännyt asiasta ja homma sitten päätyikin (muista syistä) eroon. Nykyisen mieheni exät ja vanhat säädöt ovat meille tervetulleita, eivät kutittele minua millään lailla koska luotan mieheeni. Eksään en tainnut jollain tasolla luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Jäävät nämä eronneet sitten jotenkin pyörimään samoihin nurkkiin ja samoihin kuvioihin?
Jos minä olen vaikka Maija ja Matin kanssa seukataan ja erotaan, ei lapsia. Paikassa Helsinki.
Vähän aikaa kaveeraus toimii ja löytyy yhteisiä puheenaiheita. Sitten Maija jää työttömäksi ja saa työpaikan kaukaa pienemäntä paikkakunnalta. Matti jää pyörimään sinkkuna Hesaan. Käy baareissa ja tyttikset vaihtuvat yhdestä yöstä hiukan pitempään. Myös kaveripiirissä on uusiutumista.
Maija saa työssä uusia kavereita, seurusteleevähän aikaa, on sinkkuna ja sitten Alkaa olla parisuhteessa eronneen miehen kanssa ja alkaa uusperheen äitipuoleksi. Pian he saavat myös yhteisen lapsen jne. Hän ja kotiin hoitamaan vauvaa, samalla tulee miehelle tilaisuus jäädä kotitilalleenhoitamaan maataloutta, muuttavat sinne. Maija viettää aikaa miehensä, perheensä, miehensä sukulaisten ja uusien kavereidensa kanssa.Matti edelleen sinkkuna vaihtelevasti Hesassa kunnes myös löytää vakituisen suhteen ja muuttaa uudelle paikkakunnalle ja uuteen työhön jne...
Tätä kautta en oikein ymmärrä miten niitten vanhojen eksien kautta on niin pitkäånkin muka paljon yhteistä ja kiinnostusta kuulla toisistaan kun monien elämänvaiheet muuttuvat (tai pitäis muuttua), jatkavat elämäänsä ja koko ajan tulee uusia eksiä ja uusi ja erilainen elämä?
Tuskin Hesassa sinkku-Mattia kiinnostaa uusperhe-Maijan lapsirikas ja työntäyteinen elämä jossain maatilalla isäntä-Kallen kanssa, jota ei ole koskaan edes nähnyt?
Tai uusperhe-Maija edes ehtii ja jaksaa muistaa tai miettiä jotain entistä heilaansa Mattia, kiinnostaako edes enää? Joku baarielämä Hesassa tai kertomukset uusista naisista?
Tai Mattia Maijan kertomiset lasten harrastuksista, koulujutuista ja vauvan vatsan toiminnasta, tai anopin luonteesta?
Tätä ihmettelen itsekin, miksi ihmeessä pitää roikkua ihmisissä joista tulisi päästää irti? Onhan se kiva nähdä tai kuulla joskus että mitä kuuluu, että onko kaikki ihan ok, mutta jos tosiaan on niin eri elämäntilanteet ja -suunnitelmat että on täytynyt erota, niin en usko että ihan liikaa löytyy yhteistäkään enää tuon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Paljastus. Omassa kaveripiirissä 90% panee exiä vaikka ovat uudessa suhteessa. M42
Erikoinen kaveripiiri sinulla.
M39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maija saa työssä uusia kavereita, seurusteleevähän aikaa, on sinkkuna ja sitten Alkaa olla parisuhteessa eronneen miehen kanssa ja alkaa uusperheen äitipuoleksi. Pian he saavat myös yhteisen lapsen jne. Hän ja kotiin hoitamaan vauvaa, samalla tulee miehelle tilaisuus jäädä kotitilalleenhoitamaan maataloutta, muuttavat sinne. Maija viettää aikaa miehensä, perheensä, miehensä sukulaisten ja uusien kavereidensa kanssa.Matti edelleen sinkkuna vaihtelevasti Hesassa kunnes myös löytää vakituisen suhteen ja muuttaa uudelle paikkakunnalle ja uuteen työhön jne...
Tai Mattia Maijan kertomiset lasten harrastuksista, koulujutuista ja vauvan vatsan toiminnasta, tai anopin luonteesta?Tätä ihmettelen itsekin, miksi ihmeessä pitää roikkua ihmisissä joista tulisi päästää irti? Onhan se kiva nähdä tai kuulla joskus että mitä kuuluu, että onko kaikki ihan ok, mutta jos tosiaan on niin eri elämäntilanteet ja -suunnitelmat että on täytynyt erota, niin en usko että ihan liikaa löytyy yhteistäkään enää tuon jälkeen.
Ja tähän lisätäkseni, että en usko pätkääkään etteikö olisi vähintään toisella tunteita, jos pitää pysyä tiiviisti ystävinä. Minulla ainakin on hyvin vahvoja tunteita ystäviäni kohtaan ja suurimman osan kanssa myös ns. ”kemiat natsaa”, jonka takia ovat ystäviäni. En vaan voisi elää suhteessa, jossa tietäisin miehellä olevan sellaisia paras ystävä ja uskottu -tunteita jotain exää kohtaan...
Se kannattaako luottaa riippuu aivan kokonaan siitä mihin mahdollinen epäluottamus johtaisi.
Jos nainen säätää exien kanssa, niin syntyy mahdollisesti lapsi jota nykyinen mies joutuu tietämättään elättämään toisen miehen lasta. Varsin yleinen seuraus noista "säädöistä".
Jos miehellä on säätöä exän kanssa, ei tule minkäänlaista vahinkoa kenellekkään. Jos jotain elatusmaksuja tulisi, joka riski on erittäin pieni käytännössä, niin silti ne on erittäin paljon pienempi summa kuin lapsen elättäminen kokonaan aikuiseksi, ja emotionaalisesti merkityksetön verrattuna väärän lapsen pitämiseen omanaan.
Eli se on täysin eri asia riippuen siitä kumpi sukupuoli kyseessä.
On ok.
Mun mies on mun unelmien mies, eikä sen eksät sitä muuta.
Mies haluaa ja on valinnut olla minun kanssa. Ei siis tarvitse epäillä mitään koskien ystävyyttä exhoitojen tms kanssa. Se on pois minun käsistä. Kohtelen miestä hyvin ja rakastan kovasti.. jos vaihtaisi mut johonkin eksään, se olis sen typeryyttä ja menetys, ei se eksien kieltäminen tähän asiaan vaikuta rakastaako se mua.
Mulle vähän liian ekstroverttia pelailua. Olen yhden ihmisen ihminen ja samaa odotan kumppanilta.
Ei oo tullu vielä vastaan irl.
Koti on koti ja pyhä paikka.
Hyväksyn sen, että on tekemisissä exien kanssa. Tuntuisi kuitenkin pahalta, jos entinen puoliso tai tyttöystävä olisi miehen paras kaveri, jos miettii siltä pohjalta, mitä mies nyt puuhailee parhaiden ystäviensä kanssa. En vaan pystyisi hyväksymään exän kanssa tehtyjä vaelluksia, ulkomaanmatkoja, saunailtoja, pyöräreissuja, päivittäistä viestittelyä tai mökkireissuja.
Huväksyn. En jostain syystä tunne mustasukkaisuutta. Meil on hyvä avioliitto ja teen kaikkeni että se pysyy, mutta en järkyttyisi jos vaimo kävisi salaa kiksauttsmassa jonlun kanssa. Se olisi kyllä ikävä jos aikaa rupeaisi kulumaan muiden kanssa.
Minäkin hellin ajatusta siktä että joskus salaa duunaisin jotakuta muuta mutta kun ei työpaikan kuormasta välitä syödä ja kotona saa mitä haluaa niin toistaiseksi en ole pettänyt. M 50 naimisissa 25v
No omasta kokemuksesta voisin sanoa, että nainen pystyy olla puhtaasti kaveri exiensä kanssa, mutta mies vonkaa persettä aina ennemmin tai myöhemmin.
Eli tässäkin asiassa nainen on se, joka ohjaa tilannetta ja pitää huolen siitä mihin asti mennään.
Vierailija kirjoitti:
No omasta kokemuksesta voisin sanoa, että nainen pystyy olla puhtaasti kaveri exiensä kanssa, mutta mies vonkaa persettä aina ennemmin tai myöhemmin.
Eli tässäkin asiassa nainen on se, joka ohjaa tilannetta ja pitää huolen siitä mihin asti mennään.
On kyllä aivan toisin päin ;)
Hyväksyisin, jos miehellä sellaisia olisi. Hänkin hyväksyy sen, että olen muutaman entisen poikaystäväni ja panoni kanssa edelleen ystäviä.
N27