Mikähän siinä on ettei osata tulla ilman hajusteita yleisötapahtumiin?
Terveisiä Logomosta, jossa eukot haisi kuin viimeistä päivää. En ole edes allerginen mutta päänsäryn sain.
Kommentit (68)
Terve sisätilojen hengitysilma tulee olemaan seuraava trendi. Kynttilöiden polttaminen, hajusteelliset pesuaineet ja kosmetiikka sekä tuoksutuotteet pilaavat sisätilan hengitysilmaa. Puhumattakaan sisäilmaongelmaisista rakennuksista. Vaikka kaikki eivät näistä heti sairastu, niin eivät ne terveellisiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINÄ vaadin, etteivät muut ihmiset peseydy tuoksuvilla shampoilla koska MINÄ olen herkkä. Koen siis että MINULLA herkempänä kuin muilla on OIKEUS määritellä miten muut peseytyvät. Jos MINÄ en kestä muiden käyttämiä tuoksuja niin MINÄ voin vaatia etteivät muut niitä käytä.
Jep.
Hyvin sanottu. Juuri näin. Minä, minä ,minä minä, minä, minä. Kaikki "minät" vois muuttaa Siperiaan , siellä on raitista ilmaa ja lääniä.
Ai Siperiaan voi muuttaa noin vaan?
HSEn adonis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät osaa tulla edes terveysasemalle ilman hajusteita. Mukava pitää tunnin vastaanotto neuvolassa kun haju- tai partavesi ahdistaa hengitystä ja laittaa nenän ja silmät vuotamaan.
Eivät osaa? Minä ainakin osaan, mutta en näe miksi pitäisi. Aamulla laitan deodoranttia ja kaksi suihkausta eau de toilettea että tuoksun raikkaalle ja hyvälle. Kokeile sinäkin.
Meillä on esimiehen lupa käännyttää nuo "raikkaan ja hyvän" tuoksuiset asiakkaat pois, koska työntekijän terveys on kuitenkin tärkeämpää. Harvoin kehtaan niin tehdä, mutta ei taida sinuakaan hymyilyttää jos olet järjestänyt työt niin että pääset neuvolaan, ja sitten pistetäänkin pihalle. Esim. raskaudenaikaiset käynnit olisi kuitenkin syytä hoitaa. Seinällä on kuitenkin useampi pyynto tuoksuttomuudesta, joten on vain piittaamattomuutta kuitenkin hajustaa itsensä.
T. Se terkka
Mitenkähän pahalle ne oikein haisevat, kun niissä hajusteissa pitää kylpeä ennen kotoa poistumista?
Vierailija kirjoitti:
Jännä että tätä hajusteherkkyyttä ei juuri tunneta muualla kuin suomessa. Ja vasta viime vuosina hajusteherkät ovat nostaneet nenänpäätään ja yhtäkkiä joka toinen onkin yliherkkä. Ja erityinen huomio siihen että herkkyys ilmenee monilla hajuista joista itse ei vain pidä.
Kyllä, minä pesen pyykkini pesupulverilla ja käytän huuhteluainetta. Käytän myös usein hajuvettä. Shampossani on tuoksi, samoin, hoitoaineessa. Suihkusaippuana on Dove. Enkä todellakaan lopeta oman shampooni käyttöä muiden vuoksi, se ei kuulu muille millä aineella hiukseni pesen.
Itsekään en TYKKÄÄ vahvasta parfyymin hajusta tai mistään ilmanraikastimista jne. Se ei minusta hajuherkkää tee.
Kyllä tunnetaan ja on muissakin maissa iso ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINÄ vaadin, etteivät muut ihmiset peseydy tuoksuvilla shampoilla koska MINÄ olen herkkä. Koen siis että MINULLA herkempänä kuin muilla on OIKEUS määritellä miten muut peseytyvät. Jos MINÄ en kestä muiden käyttämiä tuoksuja niin MINÄ voin vaatia etteivät muut niitä käytä.
Jep.
Kyllä se minäminä-ajattelu on nyt ko kommentoijassa ja hengenheimolaisissaan jos eivät ymmärrä/usko että joillekuille hajusteet tai osa niistä aiheuttaa todellista pahoinvointia/terveyshaittaa.
MIksi on niin tärkeää että juuri MINÄ saan aiheuttaa muille jopa vaarallisia reaktioita, miksi noiden tuoksupommien ei pitäisi pysyä kotona löyhkäämässä lempituoksuiltaan?
Oikeasti, kaikilla on oikeus tulla ihmisten ilmoille ja osallistua toimintoihin joihin haluavat.
Muita ihmisiä huomioiden = pitämällä huolta henkilökohtaisesta hygieniasta ja olemalla kohtuullinen tuoksujen kanssa.
Ai niin kuin että valtaväestö - joka ei ole yliherkkää - alkaa muuttaa käytöstään pienen marginaaliväestön vuoksi? Ja sinä et edes näe tässä mitään itsekästä?
Narsismi on saavuttanut huippunsa!
Jokainen elää omien vajaavuuksiensa kanssa miten pystyy. Vähemmistöt ei pakota valtaväestöä yhtään mihinkään!
En ole yliherkkä. Kritisoin hajusteiden liikakäyttö.