Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän siinä on ettei osata tulla ilman hajusteita yleisötapahtumiin?

Vierailija
22.11.2018 |

Terveisiä Logomosta, jossa eukot haisi kuin viimeistä päivää. En ole edes allerginen mutta päänsäryn sain.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua häiritsee paljon enemmän jos ihminen haisee hielle ja todella likaiselle. Olen yliherkkä noille hajuille. Saatan ruveta kakomaan. Yleiset vessat ovat itselleni myös painajainen. 

Pitäisikö nyt joka paikkaan pistää kylttejä ja huomautuksia että käythän suihkussa ennen kuin tulet ja laitat hajustamatonta dödöä? Joo mulle kävis, mutta olis tuokin nyt aika....

Vierailija
42/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän häiritsee hieltä, homekodilta ja muuten paskalta haisevat ihmiset julkisissa. Pysy kotona jos et kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

First world problem. Suomessa keksitty 2000 luvulla. 80' luvulla yksi suosituimmista hajuvesistä oli Poison ja se todellakin on voimakkaan tuoksuinen. Sitä suihkuteltiin menemään aika estoitta mutta yhtään "hajuyliherkkää" ihmistä ei silloin vielä ollut. Kumma juttu.

Minä kärsin siitä silloin 80-luvulla, kuten monista muistakin hajusteista.

Jos muistat, silloin ei ollut sosiaalista mediaa joten asiat eivät nousseet samalla tavalla kaikkien tietoisuuteen kuin nykyään.

Vierailija
44/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät osaa tulla edes terveysasemalle ilman hajusteita. Mukava pitää tunnin vastaanotto neuvolassa kun haju- tai partavesi ahdistaa hengitystä ja laittaa nenän ja silmät vuotamaan.

Eivät osaa? Minä ainakin osaan, mutta en näe miksi pitäisi. Aamulla laitan deodoranttia ja kaksi suihkausta eau de toilettea että tuoksun raikkaalle ja hyvälle. Kokeile sinäkin.

Vierailija
45/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MINÄ vaadin, etteivät muut ihmiset peseydy tuoksuvilla shampoilla koska MINÄ olen herkkä. Koen siis että MINULLA herkempänä kuin muilla on OIKEUS määritellä miten muut peseytyvät. Jos MINÄ en kestä muiden käyttämiä tuoksuja niin MINÄ voin vaatia etteivät muut niitä käytä.

Jep.

Kyllä se minäminä-ajattelu on nyt ko kommentoijassa ja hengenheimolaisissaan jos eivät ymmärrä/usko että joillekuille hajusteet tai osa niistä aiheuttaa todellista pahoinvointia/terveyshaittaa.

MIksi on niin tärkeää että juuri MINÄ saan aiheuttaa muille jopa vaarallisia reaktioita, miksi noiden tuoksupommien ei pitäisi pysyä kotona löyhkäämässä lempituoksuiltaan?

Oikeasti, kaikilla on oikeus tulla ihmisten ilmoille ja osallistua toimintoihin joihin haluavat.

Muita ihmisiä huomioiden = pitämällä huolta henkilökohtaisesta hygieniasta ja olemalla kohtuullinen tuoksujen kanssa.

Vierailija
46/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MINÄ vaadin, etteivät muut ihmiset peseydy tuoksuvilla shampoilla koska MINÄ olen herkkä. Koen siis että MINULLA herkempänä kuin muilla on OIKEUS määritellä miten muut peseytyvät. Jos MINÄ en kestä muiden käyttämiä tuoksuja niin MINÄ voin vaatia etteivät muut niitä käytä.

Jep.

Heikoimman mukaan jos mennään niin kukin kärsii vähiten.

Vierailija
47/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

First world problem. Suomessa keksitty 2000 luvulla. 80' luvulla yksi suosituimmista hajuvesistä oli Poison ja se todellakin on voimakkaan tuoksuinen. Sitä suihkuteltiin menemään aika estoitta mutta yhtään "hajuyliherkkää" ihmistä ei silloin vielä ollut. Kumma juttu.

Minulla on pullo Creedin Aventusta ja sillä saa muuten ympärilleen tuntuvamman tuoksupilven. Hieno tuoksu mutta yksi harvoja joiden kanssa pitää tosiaan olla varovainen. Kestää koko päivän toisin kuin suuri osa tuoksuista jotka ovat puolen tunnin jalkeen muisto vain ja on hyvinkin agressiivinen ja maskuliininen. Ei suositella yliherkille!

Vierailija
48/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Kyllä se minäminä-ajattelu on nyt ko kommentoijassa ja hengenheimolaisissaan jos eivät ymmärrä/usko että joillekuille hajusteet tai osa niistä aiheuttaa todellista pahoinvointia/terveyshaittaa.

MIksi on niin tärkeää että juuri MINÄ saan aiheuttaa muille jopa vaarallisia reaktioita, miksi noiden tuoksupommien ei pitäisi pysyä kotona löyhkäämässä lempituoksuiltaan?

Oikeasti, kaikilla on oikeus tulla ihmisten ilmoille ja osallistua toimintoihin joihin haluavat.

Muita ihmisiä huomioiden = pitämällä huolta henkilökohtaisesta hygieniasta ja olemalla kohtuullinen tuoksujen kanssa.

Mutta kun AP:n kaltaisille ei kelpaa kohtuus vaan ainoastaan täyskielto. Se tässä on ongelma.

Vierailija
49/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla suihkussa. Hiukset pesin Doven kosteuttavalla shampoolla ja samaisen parin hoitoainettakin laitoin. Suihkusaippua oli Palmoliven oliivisuihkusaippua. Suihkun jälkeen laitoin Rexonan aloe vera-dödöä. Suihkutin myös vielä suihkutettavaa hoitoainetta koska pitkät hiukset. Puin vaatteet päälle ja ne olin eilen pessyt Omon pesujauheella ja laitoin mukaan huuhteluainetta jotta vaatteet olisivat pehmeämmät. Suihkautin ranteisiini Versacen hajuvettä. Nyt ajattelin lähteä katsomaan jos löytäisin talvikengät.

Pitääkö minun nyt kuitenkin sulkeutua kotiin koska herrajemunjee olen pessyt itseni ja puin jopa puhtaat vaatteet?

Vierailija
50/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin aamulla suihkussa. Hiukset pesin Doven kosteuttavalla shampoolla ja samaisen parin hoitoainettakin laitoin. Suihkusaippua oli Palmoliven oliivisuihkusaippua. Suihkun jälkeen laitoin Rexonan aloe vera-dödöä. Suihkutin myös vielä suihkutettavaa hoitoainetta koska pitkät hiukset. Puin vaatteet päälle ja ne olin eilen pessyt Omon pesujauheella ja laitoin mukaan huuhteluainetta jotta vaatteet olisivat pehmeämmät. Suihkautin ranteisiini Versacen hajuvettä. Nyt ajattelin lähteä katsomaan jos löytäisin talvikengät.

Pitääkö minun nyt kuitenkin sulkeutua kotiin koska herrajemunjee olen pessyt itseni ja puin jopa puhtaat vaatteet?

Ainiin! Myös hampaani pesin Pepsodentilla ja käytin suuvettä. Olen kuin rikollinen!

Vierailija
51/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kylpeä hajuvedessä. Sen jälkeen hieron pierun hajua vaatteisiin ja suihkutan pullon Rexonaa ja lakkaa. Lisään kaikkia elementtejä päivän mittaan.

Vierailija
52/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen liikkeellä Keski-Euroopassa shoppailemassa ja vaikken ole hajusteyliherkkä, tavaratalojen alakerran kosmetiikkaosasto ja myös kemppariliike Douglas lemuavat ulos saakka. Niin voimakkaat tuoksut hajuvesistä ym että melkein joutuu pidättelemään hengitystään osaston läpi kulkiessa ylempiin kerroksiin.

En ole ikinä kuullut valituksia huumaavasta tuoksujen hyökyaallosta täällä asuessani. Eikö suomalaisten tavaratalojen kosmetiikkaosastoilla ole samaa ilmiötä? Tuleeko valituksia? Mennäänhän niiden läpi muihin kerroksiin. Kosmetiikka on kaikkialla aina ekassa kerroksessa.

Vierailija
53/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin, tuoksujen molekyylikokoja on viimeisen vuosikymmennen aikana pienenetty ja muutettu, joten erilaiset hajusteet toimivat tänä päivänä aivan erilailla kuin vaikkapa kasarilla. Tämä todennäköisesti yksi iso syy siihen, että aiemmin ei tuoksuyliherkkyyttä ole ollut isossa mittakaavassa.

Toiseksi, ei _kukaan_ ole omasta halustaan tuoksuyliherkkä, ainakin itse maksaisin ison summan rahaa ja antaisin vaikka yhden sormeni pois, jos en tästä kärsisi, olisi ihanaa jos voisin mennä elokuviin/kahvilaan/yleisötilaisuuteen ilman että tarvitsee pelätä hengityksen tukkeutumista ja kantaa lääkkeitä mukana.

Käytännössä en mene mihinkään tuollaiseen, en pysty tapaamaan kaikkia ystäviäni, kyläilemään normaalisti. Töissä pystyn käymään, koska meillä suositus hajusteiden välttämisestä kun asiakastyötä tehdään ja hyvin ilmastoidut tilat, satunnaisesti asiakas niin pahasti hajustettu että saan kohtauksen töissä, onneksi näitä ei usein.

Mä teen aika paljon töitä etten katkeroituisi ja masentuisi tästä elämisen rajallisuudesta ja sitten tällaisiin ketjuihin tulee porukkaa ilkkumaan "pysykää kotona että saan käyttää rauhassa miljoonaa hajustetta". Osoittaa miten empatiakyvyttömiä jotkut ihmiset on. Jos mä jotenkin voin vähentää muiden taakkaa, teen sen mielelläni. Ja ympäristön kannalta hajusteet on ihan vaan saastetta, joten kuvittelisi ekotietoisten edes vähän yrittävän hajusteiden käyttöä rajoittaa.

Vierailija
54/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät enää haista kuinka paha hajujen sekoitus tuollainen on. Ja en tiedä yhtäkään hajuvettä, joka ei jäisi vaatteisiin moneksi päiväksi. Joku sanoi, ettei tuoksut kestä koko päivää. Usein hajuvesi haisee vaatteessa pesun jälkeenkin. Ajatelkaa kuinka koirilla, kotieläimille yleensäkin ja lapsilla on paljon parempi hajuaisti. Miltä heistä tuntuu?

Vierailija
55/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän hajusteiden terveyshaitat ovat tiedossa. Ihan kuin muidenkin lisäaineiden. Paljon niitä kemikaaleja kielletään ja tiedetään niiden pitkäaikaisen käytön laukaisevan monia ongelmia altistuneilla. Hajusteet on iso bisnes. Ei siitä luovuta helpolla. Yksi kielletään, niin toinen kehitellään.

Miksi meillä on enemmän herkkiä, johtuu siitä että meillä on vähemmän hajusteita. Lasten tuotteeet suositellaan hajuttomina. Ihminen joka ei turru hajuun, kokee sen vahvemmin.

Vierailija
56/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuten kehittää ennemmin joku kypärä kunnon aktiivihiilisuodattimella kuin yrittää muuttaa kaikkien muiden käyttäytymistä.

Onko tupakansavu enää missään haitaksi muille?

Vierailija
57/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on että yliherkkien immeisten pitää tunkea jokaiseen paikkaa?

Mulla on täysi oikeus pistää dödöä jos haluun.

Vierailija
58/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Mutta kun AP:n kaltaisille ei kelpaa kohtuus vaan ainoastaan täyskielto. Se tässä on ongelma.

Ketjuni näköjään on elossa. Missä mä näin sanoin? Itselläkin oli dödöö kainalossa.

Vierailija
59/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Myös toisinpäin. MINÄ haluan lemuta, kun MINÄ tykkään lemuista. MINÄ en haista, koska MINÄ olen turruttanut MINUN hajuaistin. Toiset sopeutukaa MINUN edessäni.

Haju on ainetta. Harvoin ne on hyväksi. Miksi pitäisi laittaa turhaa myrkkykuormitusta ympäristöön?

Vierailija
60/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainiin! Myös hampaani pesin Pepsodentilla ja käytin suuvettä. Olen kuin rikollinen!

Mulle käy niin kauan kun et laita hajuvettä. T:AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan