Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän siinä on ettei osata tulla ilman hajusteita yleisötapahtumiin?

Vierailija
22.11.2018 |

Terveisiä Logomosta, jossa eukot haisi kuin viimeistä päivää. En ole edes allerginen mutta päänsäryn sain.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska juhlavaatteet pestään harvoin, hajut pitää peittää.

Vierailija
22/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, huh: miten meidän olis käynyt 70-luvulla: kaikki, joka paikassa polttivat tupakkaa, ei ollut liesituulettimia, vaan koko kerrostalon rappu haisi silakoille ja kaalilaatikolle. Oliko silloin hajuste/hajuyliherkkiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, huh: miten meidän olis käynyt 70-luvulla: kaikki, joka paikassa polttivat tupakkaa, ei ollut liesituulettimia, vaan koko kerrostalon rappu haisi silakoille ja kaalilaatikolle. Oliko silloin hajuste/hajuyliherkkiä?

Olihan meitä, astmaatikoiksi silloin väitettiin. Koko ajan vuosi nokka ja silmät punaisena.

Vierailija
24/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät osaa tulla edes terveysasemalle ilman hajusteita. Mukava pitää tunnin vastaanotto neuvolassa kun haju- tai partavesi ahdistaa hengitystä ja laittaa nenän ja silmät vuotamaan.

Vierailija
25/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä Logomosta, jossa eukot haisi kuin viimeistä päivää. En ole edes allerginen mutta päänsäryn sain.

Kyllä miehetkin tän osaa, jopa pahemmin usein kuin naiset. Ihan jumalattoman vahvan hajuisia partavesiä loiskitaan poskiin desilitra.

Ja ei, minä en ole hajusteherkkä, mutta välillä meinaa alkaa aivastuttaa joidenkin miesten lähellä.

Yleensä nämä miehet ovat taustaltaan jotakin muuta kuin kantasuomalasia. Aloin miettimään tuollaista tapausta, ei tulevihan lähitulevaisuudesta mieleen, missä mies olisi siis käyttänyt liikaa hajusteita. Muutama teinipoika tuli mieleen. Mutta naispuolisia muistan heti muutamia, kaikki "hienoja" vanhojarouvia tosin.

Vierailija
26/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoan tuoksu ei ole hajuste, vaikka se saattaa olla epämiellyttävä. Se ei aiheuta yliherkkyysoireita, ellei ole allerginen (esim. kalan haju). Tupakansavu taas on todistetusti myrkyllistä, ja varmasti aiheutti monille astmaa silloin 70-luvulla.

Vierailija
27/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät osaa tulla edes terveysasemalle ilman hajusteita. Mukava pitää tunnin vastaanotto neuvolassa kun haju- tai partavesi ahdistaa hengitystä ja laittaa nenän ja silmät vuotamaan.

Valitan mutta partavesi (tai siis -balsami) on välttämätön. Hajuvesiin en ota kantaa.

Vierailija
28/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse viime vkl Logomossa Lauri Tähkän keikalla. En haistanut yhtäkään ihmistä. Olimme ravintolassa pöydässä jossa myös 5 meille vierasta naista ja myös itse keikalla olimme naisvoittoisessa porukassa. Yhdenkään hajuvesi ei käynyt nenään. Ehkä sun on parempi pysyä kotona?😷

Vierailija
29/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitisijöiden kokoontumisajot täällä. Koettakaa kestää, ellette kestä menkää muualle.

Vierailija
30/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että tätä hajusteherkkyyttä ei juuri tunneta muualla kuin suomessa. Ja vasta viime vuosina hajusteherkät ovat nostaneet nenänpäätään ja yhtäkkiä joka toinen onkin yliherkkä. Ja erityinen huomio siihen että herkkyys ilmenee monilla hajuista joista itse ei vain pidä.

Kyllä, minä pesen pyykkini pesupulverilla ja käytän huuhteluainetta. Käytän myös usein hajuvettä. Shampossani on tuoksi, samoin, hoitoaineessa. Suihkusaippuana on Dove. Enkä todellakaan lopeta oman shampooni käyttöä muiden vuoksi, se ei kuulu muille millä aineella hiukseni pesen.

Itsekään en TYKKÄÄ vahvasta parfyymin hajusta tai mistään ilmanraikastimista jne. Se ei minusta hajuherkkää tee.

Vierailija
31/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitan mutta partavesi (tai siis -balsami) on välttämätön. Hajuvesiin en ota kantaa.

Mikä sen partabalsamin funktio on? Jos ihoa rauhoittamaan, niin voin kertoa että iho voisi paljon paremmin ilman ylimääräisiä kemikaaleja (lue: hajusteita).

Vierailija
32/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset lemuaa ihan järkylle. Miehet tai vanhemmat rouvat tuntuvat kylpevän niissä hajuisteissaan.

Perusdödöt ja pesuaineet ym on ihan ok.

Vierailija
33/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sen partabalsamin funktio on? Jos ihoa rauhoittamaan, niin voin kertoa että iho voisi paljon paremmin ilman ylimääräisiä kemikaaleja (lue: hajusteita).

Kerro vaan mutta kun olen taistellut parranajon ja ihoni kanssa reilut kolmekymmentä vuotta niin voi olla etten jaksa kuunnella kovin pitkään. Kun löytyy se yksi emulsio/balsami joka toimii niin siitä ei luovuta.

Vierailija
34/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla niinkin, että jos tapahtumasta ei jää mitään muuta käteen kuin muiden aiheuttamasta päänsärystä valittaminen, sinne ei olisi kannattanut mennä. Säästyy varmaan rahaakin, kun vuokraa kotona leffan.

Vierailija
35/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten kehittää ennemmin joku kypärä kunnon aktiivihiilisuodattimella kuin yrittää muuttaa kaikkien muiden käyttäytymistä.

Vierailija
36/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että jollakin on paha yliherkkyys ja nämä ihmiset sen tiedostaen eivät mene suuriin yleisötapahtumiin.

Harvemmin edes valittavat missään palstoilla.

En ymmärrä näitä kitisijöitä,

jotka vaan omaksi ilokseen valittavat joka asiasta.

Ihan hyvin voisin minä valittaa jos jollain on kissa kotona ja saan vaatteistaan allergisen reaktion yleisellä paikalla?

Tai jos joku tuo koitan bussiin!

Mutta kun se on elämää ja elämä välillä käy nokkaan.

No eihän voi olettaa tai vaatia että allergiset eivät saisi osallistua mihinkään kulttuuritapahtumiin.

Itse en ole allerginen tai yliherkkä hajusteille mutta osaan olla laittamatta tuoksuja tai sitten hyvin hillitysti, ihan muita ajatellen. Ei ole mikään uhraus tai omasta pois teko.

Vierailija
37/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset hurmataan muodikkailla tuoksuilla jota hieman laitetaan suihkun jälkeen 👍

M32

Vierailija
38/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problem. Suomessa keksitty 2000 luvulla. 80' luvulla yksi suosituimmista hajuvesistä oli Poison ja se todellakin on voimakkaan tuoksuinen. Sitä suihkuteltiin menemään aika estoitta mutta yhtään "hajuyliherkkää" ihmistä ei silloin vielä ollut. Kumma juttu.

Vierailija
39/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ vaadin, etteivät muut ihmiset peseydy tuoksuvilla shampoilla koska MINÄ olen herkkä. Koen siis että MINULLA herkempänä kuin muilla on OIKEUS määritellä miten muut peseytyvät. Jos MINÄ en kestä muiden käyttämiä tuoksuja niin MINÄ voin vaatia etteivät muut niitä käytä.

Jep.

Vierailija
40/68 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MINÄ vaadin, etteivät muut ihmiset peseydy tuoksuvilla shampoilla koska MINÄ olen herkkä. Koen siis että MINULLA herkempänä kuin muilla on OIKEUS määritellä miten muut peseytyvät. Jos MINÄ en kestä muiden käyttämiä tuoksuja niin MINÄ voin vaatia etteivät muut niitä käytä.

Jep.

Hyvin sanottu. Juuri näin. Minä, minä ,minä minä, minä, minä. Kaikki "minät" vois muuttaa Siperiaan , siellä on raitista ilmaa ja lääniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi