Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SSRI-lääkitys ja haluttomuus

Vierailija
22.11.2018 |

Mitä mieltä olette, jos käyttää SSRI-lääkkeitä useamman vuoden ja sivuoireena haluttomuus, voiko tällainen sivuoire jäädä pysyväksi? Eli vaikka lääkkeen lopettaisi niin haluttomuus tai sukuelinten tunnottomuus sen kun jatkuu.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei jää pysyväksi...Ei ole lääkkeen aloituksen jälkeen kyllä seksi kiinnostanut, täysin yhdentekvä nykyään ajatuksenakin. 

Vierailija
2/27 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jäädä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautui halut, en tosin käyttänyt kuin puoli vuotta.

Vierailija
4/27 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jäädä pysyväksi.  Faktat https://rxisk.org/post-ssri-sexual-dysfunction-pssd/

ja kuten näet, lähes 100% saa oireita.

Vierailija
5/27 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottava ajatus! En sinänsä kaipaa seksuaalisuuttani, mutta parisuhteen kannalta olisi hyvin harmillinen vaiva.

Ap

Vierailija
6/27 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palautui heti kun vaihdoin toisenlaisiin.

Vierailija
7/27 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin käyttää 3 vuoden ajan 20 mg annoksella escitalopramia, ei siis kovin suurella. Tuona aikana halut olivat aika miedot. Lopettamisen yhteydessä oli parin viikon ajan ihan kauheat himot koko ajan. Sanoisin että halut normalisoituivat parin kk:n sisällä lopettamisesta. 

Nuo havainnot pysyvistä muutoksista ovat kyllä pelottavia.

Vierailija
8/27 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne halut palautui aikanaan ja nyt himottaa joka päivä.

Vierailija
9/27 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä panettaa joka päivä ja vtuttaa koska ei ole miestä. Muisti kuitenkin mennyt, painoa +25 kg ja hikoilu vaivaa :(

Vierailija
10/27 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

venla snri lisäsi mulla halua

Vierailija
11/27 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jäädä pysyväksi, ja ne siitä kertyneet kilotkin on hyvin vaikeasti karistettavissa kun ne on kemikaalien eikä ruuan aiheuttamaa muutosta rasvasoluissa.

Vierailija
12/27 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia, joilla ne eivät palaudu. Minä olen yksi niistä. Aloitin psykiatristen lääkkeiden käytön 2013 Cymbaltalla, joka on SNRI (hyvin samanlainen kuin SSRI-lääkkeet). Käytin erinäisiä lääkkeitä yli kahden vuoden ajan jatkuvasti, joukossa myös neuroleptisiä lääkkeitä. Seksuaalisuus ei ole palautunut ollenkaan, sama on emootioiden kanssa. En esimerkiksi kykene ihastumaan/rakastumaan ollenkaan. Toivon joka ikinen päivä, etten olisi koskaan näitä lääkkeitä edes aloittanut. Ne pilasivat elämäni.

Vierailija
13/27 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja olen käyttänyt SSRI masennus lääkitystä jo seitsemän vuotta nyt.  Sivuvaikutuksena oli alkuaikoina selkeästi erektio-ongelmia, eli mikään impotentti en ollut mutta oli vaikeuksia saada erektio pysymään verrattuna aikaisempaan.  En kertonut lääkkeestä silloiselle tyttöystävälle kun häpesin jotenkin sitä että on masennusta yms,  joten tilanne oli ahdistava.    Jostain syystä nyt pari vuotta ei enää ole ollut mitään ongelmia vaikka käytän lääkettä edelleen.

Vierailija
14/27 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää miettimään kun samaa ainetta käytetään seksuaalirikollisten halujen hillitsemiseen. Itse sanoin ei lääkkeille.

Vierailija
15/27 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistää miettimään kun samaa ainetta käytetään seksuaalirikollisten halujen hillitsemiseen. Itse sanoin ei lääkkeille.

Dissatkaa vain, ei totuus siitä mihinkään muutu.

Vierailija
16/27 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The Guardian lehdessä oli tästä artikkeli 2013. Löytyy googlettamalla. Kyllä, nämä lääkkeet toimivat äärimmäisen tehokkaasti seksuaalirikollisten kemiallisessa kastroimisessa. En ymmärrä, miksi niitä määrätään tavan ihmisille.

Vierailija
17/27 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The Guardian lehdessä oli tästä artikkeli 2013. Löytyy googlettamalla. Kyllä, nämä lääkkeet toimivat äärimmäisen tehokkaasti seksuaalirikollisten kemiallisessa kastroimisessa. En ymmärrä, miksi niitä määrätään tavan ihmisille.

Lääkkeiden yhteydessä sivuvaikutuksista pitäisi puhua enemmän. Käytännössä saman aineen sivuvaikutus voi olla päävaikutus toisena lääkkeenä.

Vierailija
18/27 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä kuinka ihmisten on niin mahdottoman vaikeaa uskoa, että nämä lääkkeet saattavat jättää jälkeensä pysyvää haittaa. On tuhansia ihmisiä maailmassa, joille tulee näistä lääkkeistä pysyviä haittavaikutuksia. Se että sinulla ei niitä ole, ei tarkoita etteikö olisi niitä, joilla on. Minulla seksuaalisuus käytännössä ottaen katosi näiden lääkkeiden myötä, eikä se ole näyttänyt merkkejä itsestään sen koommin. Alapeukuttakaa niitä totuudenmukaisia viestejä niin paljon kuin haluatte, ei se totuutta miksikään muuta. Suosittelen äärimmäiseen varovaisuuteen tällaisia lääkkeitä käyttäessä.

Vierailija
19/27 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jäädä pysyväksi, ja ne siitä kertyneet kilotkin on hyvin vaikeasti karistettavissa kun ne on kemikaalien eikä ruuan aiheuttamaa muutosta rasvasoluissa.

Näinkö? Tutkimustietoa? Miten kemikaalit voivat aiheuttaa muutoksia rasvasoluissa? Olen nimittäin tässä yrittänyt nyt laihduttaa, kun lihoin kymmeniä kiloja, ja on hyvin hidasta. Vaikka syön kuin vuosia sitten, en enää ahmi, paino vaan pysyy ja pysyy...Olen syyttänyt itseäni, että syön liikaa.

Vierailija
20/27 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin Remeron tai Remorania 20v sitten. Nykyään kai Mirtazapin? Ei auttanut enkä seksiä ole sen jälkeen harrastanutkaan. Voisko tässä olla syy? Kuulostaa kauhealta. Yksi ihastus ollut sen jälkeen vaikka olen ihan terve muuten, masennuskin on enemmän vain sellaista normaalia luonteesta johtuvaa alakuloa nykyisin.

M40+

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi