Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäsosiaalisen elämän vaikeuksia: en voi syödä roskaruokaa

Vierailija
22.11.2018 |

En kauheasti välitä roskaruuasta, mutta toisinaan tekisi mieli syödä vaikkapa hampurilainen tai kebabia. Pitäisi mennä hampurilais- tai kebab-ravintolaan, mutta en voi, koska siellä täytyy sano työntekijälle "hei, yksi hampurilainen/kebab, kiitos". En pysty, tuo on aivan mahdotonta. Ruokani ostan supermarketista, siellä ei kassatyöntekijältä tarvitse pyytää mitään. Valitettavasti hampurilaisia ja kebabia ei myydä supermarketeissa. Tai no, joissain pääkaupunkiseudun Lidleissä kuulemma myydään hampurilaisia, mutta en asu siellä. Joten minun täytyy vain elää ilman hampurilaisia ja kebabia.
Jos joskus olen riittävän varakas niin kenties voin tilata roskaruokaa kotiinkuljetuksella. Tai voin palkata jonkun hakemaan minulle roskaruokaa.
En ole laiska, voin ahkeroida vaikka kuinka paljon kunhan minun ei tarvitse olla tekemisissä ihmisten kanssa. Olen vain epäsosiaalinen.
Minkälaisia vaikeuksia epäsosiaalisuus on teille aiheuttanut?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolt, Foodora, Pizza-Online?

Vierailija
22/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole epäsosiaalisuutta tuo, vaan jotain burgerointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikanaan sosiaalisten tilanteiden pelko, en halunnut mennä kauppaan, en kouluun, en bussiin, en mihinkään missä oli ihmisiä ja olisi voinut joutua puhumaan heille. Kassa henkilönkin tervehtiminen oli vaikeaa.

Se kuitenkin helpotti ajan kanssa, kun tein vain näitä asioita, vaikka kuinka täristyti, hikoilutti, kurkkua kuristi, pyörytti jne.

Nykyään minulla ei ole vaikeuksia puhua ihmisille tai mennä paikkoihin, joissa ihmisiä on. Älä jää kotiin tuon vaivan kanssa, se vain pahenee.

Vierailija
24/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt ihan pelkkää epäsosiaalisuutta ole, vaan aika lamauttavaa sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Pelko rajoittaa elämääsi, etkä pysty tekemään edes tällaisia pieniä asioita, joita kuitenkin haluaisit. Kehottaisin hakemaan apua. Ei sinun ole pakko kärsiä yksin.

Vierailija
25/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin olisi täysi mahdottomuus mennä pikaruokapaikkaan sosiaalisten tilanteiden pelon vuoksi. En uskalla edes soittaa ja tilata ruokaa.

Nyt kelpaa kun muutti isoon kaupunkiin, ja saa tilattua ruokaa sovelluksella näpyttelemällä ja saa maksettua valmiiksi. Elämän pieniä iloja.

Vierailija
26/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun olisi pitänyt hommata uusi henkilökortti. Sain jopa käytyä passikuvassa. Sitten huomasin, että olisi pitänyt myös uusi allekirjoitus käydä tekemässä poliisiasemalla. Tämä sen takia, että korttini oli jo vanhentunut. Ikävä yllätys, kun ajattelin, että pelkkä passikuva riittää. Yritin koko kesän mennä poliisiasemalle, mutta ei tullut mitään. Välillä koko pulju kiinni silloin kun olisin "pystynyt" menemään ja välillä käännyin itse takaisin kun olisi ollut auki. Sitten oli päiviä jolloin on itse edes ehtinyt sinne. No, se allekirjoitus on edelleen tekemättä ja se passikuvakin jo vanhentunut eli ehkä pitää taas uusi hommata. Älkää ottako mallia. Nyt tämä koko prosessi taas alkaa alusta. Itkettää ja naurattaa samaa aikaan. Nuo ruokala ja ravintolakokemukset samoja minulla myös. Tähän syynä pitkällinen kiusaaminen. Eipä paljon tullut koulussa ruokailuissa käyty. Kaupassa pystyb jotenkin, mutta panikoin yleensä kaikissa uusissa kaupoissa, kun en löydä tuotteita. Välillä tuntuu, että olen ihan surkea ja olisi mukavaa olla se cool tyyppi, mutta ei minusta sellaista varmaan tulisi vaikka olisi 10 vuoden terapia. 

Vierailija
27/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla minusta pulla on pahinta roskaruokaa, ei vihanneksia eika proteiinia. Sita kylla mussutetaan antaumuksella.

Vierailija
28/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/d60344fe-3361-4d65-be48-08fc41a02624

Nyt kerrotaan Iltalehdessä tuosta tapauksesta jossa Intiassa nuo "sentinelit" (erittäin eristyksissä asuva ihmisheimo) surm.asivat amerikkalaisen miehen. Amerikkalainen meni heidän luokseen ja sanoi "Hei, olen John..." ja heti sentinelit ampuivat miehen nuolilla kuol.iaaksi. Ei noilla sentineleillä ole sosiaalisten tilanteiden pelkoa, eivät he tarvitse terapiaa tai lääkitystä, ei heidän terveydessään ole mitään vikaa. Tuollainen suhtautuminen ulkopuolisiin ihmisiin on heille täysin normaalia, tuo on heidän tapansa: kaikki ulkopuoliset ammutaan välittömästi.

No, he ovat jossain Intiassa omalla etäisellä saarellaan. Mutta ihan yhtä hyvin joka puolella maailmaa voi olla vastaavanlaista. Täällä Suomessa voi olla suomisentinelejä eli täyserakkoja joiden täysin normaali suhtautuminen ihmisiin on se että he eivät puhu kenellekään mitään.

Vierailija
29/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt ihan pelkkää epäsosiaalisuutta ole, vaan aika lamauttavaa sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Pelko rajoittaa elämääsi, etkä pysty tekemään edes tällaisia pieniä asioita, joita kuitenkin haluaisit. Kehottaisin hakemaan apua. Ei sinun ole pakko kärsiä yksin.

Kärsiä? Eipä tuo vaikuta kauheasti kärsivän. Pari hampurilaista sinne tänne, ruokaa se kuitenkin saa itselleen hankittua, paha tilanne olisi jos se olisi nälkäkuoleman partaalla tuon ongelman takia.

Haluaisi tehdä noita asioita? Eipä se vissiin aivan kamalasti niitä hampurilaisia halua. Jos se niitä todella haluaisi niin ehkä se sitten myös ostaisi niitä.

Me kaikki tehdään elämässä valintoja. Kun muutin niin mua harmitti kun jouduin yksin kantamaan kaikki tavarat ja viemään pienellä autolla. Muistin, että mun exällä on iso auto. Mietin, että jos soittaisin mun exälle niin se saattaisi kyllä tulla auttamaan mua mun muutossa, silloin muutto sujuisi paljon helpommin. Mutta ei, en soittanut mun exälle, eli jäin ilman muuttoapua ja jouduin muuttamaan vaivalloisesti - koska en tahtonut olla tekemisissä sen idiootin kanssa. Apua! Onko mulla siis lamauttava exän kohtaamisen pelko?

Vierailija
30/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tilauksen tekeminen eroaa siitä, että tervehdit ja kiität kassaa? Vai käytätkö vain itsepalvelukassaa? Tosin siinäkin on tapana sanoa kiitos sille päivystävälle myyjälle.

Taitavat erakot livahtaa käyttämään sitä itsepalvelukassaa juuri silloin kun se myyjä on hetken poissa.

Vierailija
31/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kauheasti välitä roskaruuasta, mutta toisinaan tekisi mieli syödä vaikkapa hampurilainen tai kebabia. Pitäisi mennä hampurilais- tai kebab-ravintolaan, mutta en voi, koska siellä täytyy sano työntekijälle "hei, yksi hampurilainen/kebab, kiitos". En pysty, tuo on aivan mahdotonta. Ruokani ostan supermarketista, siellä ei kassatyöntekijältä tarvitse pyytää mitään. Valitettavasti hampurilaisia ja kebabia ei myydä supermarketeissa. Tai no, joissain pääkaupunkiseudun Lidleissä kuulemma myydään hampurilaisia, mutta en asu siellä. Joten minun täytyy vain elää ilman hampurilaisia ja kebabia.

Jos joskus olen riittävän varakas niin kenties voin tilata roskaruokaa kotiinkuljetuksella. Tai voin palkata jonkun hakemaan minulle roskaruokaa.

En ole laiska, voin ahkeroida vaikka kuinka paljon kunhan minun ei tarvitse olla tekemisissä ihmisten kanssa. Olen vain epäsosiaalinen.

Mä en ymmärrä miksi tätä alapeukutetaan. Miksi? Miksi?

Ap sä oot mun sankari! Tahdon tulla sellaiseksi kuin sinä.

Vierailija
32/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi tätä alapeukutetaan. Miksi? Miksi?

Ap sä oot mun sankari! Tahdon tulla sellaiseksi kuin sinä.

Vierailija
33/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärsiä? Eipä tuo vaikuta kauheasti kärsivän. Pari hampurilaista sinne tänne, ruokaa se kuitenkin saa itselleen hankittua, paha tilanne olisi jos se olisi nälkäkuoleman partaalla tuon ongelman takia.

Haluaisi tehdä noita asioita? Eipä se vissiin aivan kamalasti niitä hampurilaisia halua. Jos se niitä todella haluaisi niin ehkä se sitten myös ostaisi niitä.

Me kaikki tehdään elämässä valintoja. Kun muutin niin mua harmitti kun jouduin yksin kantamaan kaikki tavarat ja viemään pienellä autolla. Muistin, että mun exällä on iso auto. Mietin, että jos soittaisin mun exälle niin se saattaisi kyllä tulla auttamaan mua mun muutossa, silloin muutto sujuisi paljon helpommin. Mutta ei, en soittanut mun exälle, eli jäin ilman muuttoapua ja jouduin muuttamaan vaivalloisesti - koska en tahtonut olla tekemisissä sen idiootin kanssa. Apua! Onko mulla siis lamauttava exän kohtaamisen pelko?

Lamauttavalta typeryydeltä tuo lähinnä kuulostaa.

Vierailija
34/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran menet tiskille ja tilaat kaksi (tai vaikka 3 tai 4) hampurilaista/ateriaa ja otat ne mukaan. Saat syödä herkkusi kaikessa rauhassa kotona ja kassa todennäköisesti olettaa sinun tilaavan sapuskaa koko perheelle. Jos siis ajattelee yhtikäs mitään. Sinä kuitenkin saat "säilytettyä" kasvosi ja saat himoitsemaasi roskaruokaa.

Yksinäisyys on p*rseestä jo muutenkin, ei sitä kurjuutta kannata enää ehdoin tahdoin itse lisätä.

t: yksinäinen minäkin

Vierailija
35/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ankea elämä

Vierailija
36/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita lapulle: Olen lääkärin määräämässä puhekiellossa. Voisinko saada kerroshampurilaisen? (Tai mitä nyt haluatkin, tarkista tuotteen nimi netistä. Ainakin ketjuilla on listat netissä. Ja jos haluat juoman tai muuta, kirjoita nekin. Ja se kiitos loppuun)

Pieni valkoinen valhe ei tässä haittaa. Tuollaisen puhekiellon voi saada kuka vaan jos esim. yskän takia ääni on pitkään käheänä, eli se ei tarkoita mitään vakavaa. Voit vaikka yskiä kassalla vähän...

XDDDDDDDd

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän