Kiinnostaako ketään lukea matematiikan pääaineopiskelijan ja tohtorikoulutettavan blogia?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Yliopistoväki lukee näitä aika paljon, mutta niitä onkin kyllä aika paljon. Koita saada sinne jotain muutakin kuin se tavallinen valitus siitä, miten rahaa on vähän ja se on vääränlaista ja teitä ei arvosteta.
Itseasiassa olen ihan tyytyväinen opintotuen tasoon enkä ole kuullut että kukaan olisi puhunut meistä pahaa.
Joo jos se liittyy noihin aiheisiin eikä ole mitään sisustuslifestylemasennuskuraa
Kyllä varmasti, mutta onko kysymys ennemminkin siitä, kiinnostaako se tarpeeksi monia ihmisiä? Haluatko blogistasi ns. menestyvän? Vaikea sanoa, varmasti riippuu sisällöstä: mitä asioita päättää painottaa ja tyylilajista myöskin. Kokeilemalla kait selviää.
Riippuu varmasti, mistä aiheesta kirjoitat. Jos kirjoitat matematiikasta, potentiaalinen lukijakunta on aika rajallinen.
En minäkään kirjoita fysiikasta, vaikka fyysikko olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmasti, mutta onko kysymys ennemminkin siitä, kiinnostaako se tarpeeksi monia ihmisiä? Haluatko blogistasi ns. menestyvän? Vaikea sanoa, varmasti riippuu sisällöstä: mitä asioita päättää painottaa ja tyylilajista myöskin. Kokeilemalla kait selviää.
Jatkan vielä: tiedeyhteisö on kansainvälinen, joten jos omasta alastasi aioit kirjoittaa paljon, kannattaisi varmaan perustaa blogi enkuksi: silloin lukijoita saisi huomattavasti enemmän.
En minä ainakaan lukisi. Olen itsekin yliopisto-opiskelija, mutta sen verran on etäisyyttä siihen opiskelijaelämään, ettei kiinnosta ainejärjestöjen sisäpiirikuulumiset ja muka-kantaaottava lässynlää-opiskelijapolitiikka.
Jos kirjoitat matematiikasta, voisin ehkä lukeakin, jos siinä on jokin punainen lanka eikä vain teorioita opetettuna.
Olisi mielenkiintoista, jos siitä huokuisi epätoivo. Voisit olla matematiikan tohtorikoulutettava, joka ymmärtää päätyvänsä paistinpannulle valmistumisen jälkeen. Se tekisi siitä näin ei-matemaatikon näkökulmasta mielenkiintoisemman.
Minua kiinnostaisi! Harkitsen jatko-opintoja ja olisi mielenkiintoista lukea väikkärintekijän blogia.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi! Harkitsen jatko-opintoja ja olisi mielenkiintoista lukea väikkärintekijän blogia.
Olen kyllä totaalisen pihalla blogimaailmasta, kun en kertakaikkiaan tajua, mitä väikkärintekijä kirjoittaa blogiinsa. "Juu tänään kävin kirjastossa hakemassa aineistoa, tänään väänsin regressioita, tänään pitäisi kirjoittaa, mutta ei kiinnosta, tänään tapasin rahoittajan, tänään tapasin ohjaajani, tänään tapasin vastaväittäjän."
Meillä kuuluu opintoihin nyt blogin kirjoittaminen ja niiden lukeminen. Suurin osa kirjoittaa tylsää jargonia, kopioita siitä, mitä luennolla on puhuttu. Ei se ehkä ole ihan oppimisen idea? Tieteellistäkin tekstiä voi kirjoittaa kiinnostavasti tai opinnoistaan voi kertoa kansantajuisesti. Blogeja on valtavat määrät ja niiden suosio taitaa olla vähän hiipumassa, joten sinulla pitäisi olla se jokin, mikä saisi ihmiset kiinnostumaan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kuuluu opintoihin nyt blogin kirjoittaminen ja niiden lukeminen. Suurin osa kirjoittaa tylsää jargonia, kopioita siitä, mitä luennolla on puhuttu. Ei se ehkä ole ihan oppimisen idea? Tieteellistäkin tekstiä voi kirjoittaa kiinnostavasti tai opinnoistaan voi kertoa kansantajuisesti. Blogeja on valtavat määrät ja niiden suosio taitaa olla vähän hiipumassa, joten sinulla pitäisi olla se jokin, mikä saisi ihmiset kiinnostumaan siitä.
Eli mitä siitä blogin kirjoittamisesta pitäisi oppia? En ole koskaan tajunnut näitä oppimispäiväkirjoja, ellei ole tarkoitus oppia kirjoittamaan päiväkirjaa. Jos minä itse olen asiat sisäistänyt, miksi minun pitää jauhaa siitä ja keksiä vielä itse muka jotain omia mielipiteitä? Eikö riitä, että ymmärrän asian ja osaan soveltaa sitä käytännössä?
Yliopistoväki lukee näitä aika paljon, mutta niitä onkin kyllä aika paljon. Koita saada sinne jotain muutakin kuin se tavallinen valitus siitä, miten rahaa on vähän ja se on vääränlaista ja teitä ei arvosteta.