Evoluutioteoria ja "tiede" ylipäätään vie ihmiselämältä merkityksen
Niin sanottu tieteellinen maailmankuva on äärimmäisen kylmä.
Kommentit (29)
Ihmiselämällä ei olekaan merkitystä. Tai oikeastaan on - tuhoaminen. Onneksi ihmiskunta tuhoaa itse itsensä, jolloin luonto voi vielä joskus toipua.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiselämällä ei olekaan merkitystä. Tai oikeastaan on - tuhoaminen. Onneksi ihmiskunta tuhoaa itse itsensä, jolloin luonto voi vielä joskus toipua.
Ja höpö höpö.
Olen jokseenkin samaa mieltä. Kaiken selittävä tiede tekee maailmasta "liian pienen". Mutta onneksi ihmisjärjen rajojen rajoihin rajoittuva tiede ei osaa selittää kaikkea. Esim. maailmankaikkeus tai useat maailmankaikkeudet, avaruuden äärettömyys pysyvät myös tieteelle salaisuuksina. On ihanaa katsella yötaivaan ihmeellistä selittämätöntä maailmaa.
Höps höö.
Tiede on on ainoa tapa hahmottaa maailmaa todenmukaisesti.
Esitieteellisen ajan maailma se vasta kylmää kyytiä tarjosikin.
Evoluutioteoria kertoo vain, miten lajit polveutuvat aiemmista lajeista.
Se ei kerro millaisia arvoja elämässä pitää noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen jokseenkin samaa mieltä. Kaiken selittävä tiede tekee maailmasta "liian pienen". Mutta onneksi ihmisjärjen rajojen rajoihin rajoittuva tiede ei osaa selittää kaikkea. Esim. maailmankaikkeus tai useat maailmankaikkeudet, avaruuden äärettömyys pysyvät myös tieteelle salaisuuksina. On ihanaa katsella yötaivaan ihmeellistä selittämätöntä maailmaa.
Päinvastoin.
Keskiaikainen pallonkuorikosmologia se pientä maailmaa tarjoilikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The greater the ignorance, the greater the dogmatism.
Science is ignorant.
Sitä siinä juuri meinattiin.
Kylläpä on uskovaisen usko heikossa jos tiede pelottaa.
Puhdas tiede tutkii maailmaa sellaisena kuin se on. Jos uskoo että maailma on luomistyön tulos tiede tutkii väistämättä luomistyötä. Jos tiede saa selville että vaikkapa eliö X eli NNN miljoonaa vuotta sitten ja sitten siitä kehittyi eliö Y tiede tutkii edelleen luomistyötä. Se ettei esim. Raamatussa ole mainittu eliö X:ää ja eliö Y:tä NNN miljoonaa vuotta sitten ei ole todiste että tiede on väärässä. Raamattu on moraaliopas ihmisille ja enimmäkseen juutalaisheimon historiaa päätyen Messiaan tuloon, ei seikkaperäinen opas luonnonhistoriasta, kristillisessä mielessä siitä miten Jumala luomistyönsä teki.
Tiede tuo elämään paljon enemmän sisältöä, mielekkyyttä ja mielenkiintoa kuin yksikään uskonto koskaan voisi.
Totuus: tiede ei sano elämän merkityksestä yhtään mitään. Ne ovat filosofisia johtopäätöksiä, joista voidaan keskustella ja joita voi kritisoida.