Miksi ihastukseni vaikuttaa välillä etäiseltä, mutta toisinaan kiinnostuneeltakin?
Olen ihastunut yhteen varattuun ihmiseen. Ok, moni moralisoi siitä, kuinka väärin se on ja tiedän itsekin, että olisi vastuullisempaa tavoitella vapaita ihmisiä. Mutta kiinnostaisi tietää se, miksi hän välillä vaikuttaa innokkaalta, kiinnostuneelta ja jopa flirttailevalta, mutta ajoittain alakuloiselta ja etäiseltä sekä hyvin ilottomalta. Aivan kuin hän väliölä pitäisi minusta, mutta taas toisinaan ei voisi vähempää välittää. Mikä voisi olla moiseen on-off-käytökseen syynä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo miehen käytös ole täysin normaalia? Vai minkälainen ihminen muka käyttäytyy AINA samalla tavalla?
Tämä. Joskus olen hyvällä tuulella, joskus huonolla tuulella, yksinkertaista. Ja kun olen huonolla tuulella niin on todella ärsyttävää jos ihmiset kyselevät "mikä sulla nyt on?". Jos kollega kysyy yhden kerran niin ei se haittaa koska vastaan "ei mikään" ja sitten kollega antaa asian olla. Mutta kun seurustelukumppani kysyy ja vastaan "ei mikään" niin hän ei anna asian olla vaan jatkaa sitä kyselemistä "kerro nyt! mikä sulla on? mikä sulla on? mikä sulla on? jokin ongelma sulla on! mikä ongelma?". Silloin rehellinen vastaukseni on: "äsken mulla ei ollut ongelmaa, mutta nyt mulla on ongelma eli se että sä käyt mun hermoille tuolla jankkaamisella, hyvästi!"
Hei ap, on suuri riski että olet ylispekuloitsija jankkaaja, ajat sen miehen tiehensä.
Kyllä tunteista täytyy puhua! Jos et ole hyvällä tuulella niin kyllä sulla jokin ongelma on ja se ratkeaa vain puhumalla siitä! Älä ole niin sulkeutunut! Olet tunnevammainen! Sinulla on patoutumia ja tunnelukkoja! Miksi et kommunikoi? Puhu! Sanoisit edes jotain! Miksi sinä et koskaan vastaa minulle kun minä kysyn sinulta jotain? Miksi sinä et avaudu? Etkö sinä välitä minusta yhtään? Etkö arvosta yhtään mitään, eikö mikään ole sinulle rakasta? Älä nyt ole tuollainen! Yritä edes! Eihän tästä mitään voi tulla jos sinä olet päättänyt olla tuollainen! Miksi sinä vihaat minua? Miksi vaikenet? Kai sinä ymmärrät että tuo vaikeneminen on väkivaltaa minua kohtaan? Kai sinä ymmärrät että vaikenemalla sinä kohtelet minua kuin p*skaa? Oikeesti, mikä sulla on? Mä en lopeta ennen kuin sä kerrot! Mä en anna periksi! Mä kyllä aion kaivaa susta vastauksen vaikka joutuisin paasaamaan koko loppuikäni, aion paasata sut hautaan, en anna sulle hetken rauhaa! Mikä sulla on? Mikä sulla on? Mikä sulla on? Mikä sulla on? Mikä sulla on?
PS. Koittakaa arvata miksi en enää ikinä aio ryhtyä "parisuhteeseen".
Näin! Vaihtoehdot on olla kokonaan mun ja vain mun, ei saa edes puhua muiden kans. Muuten se on joku hullu! Mä en halua enää ikinä nähdä sitä, mutta haluaisin sen kuin metsästyssaaliin, täytettynä seinälle! Mitä teen pakastimessa oleville eksille?
Apua mä en siis kestä.
Koska välillä panettaa, välillä ei. Ei ole mitään rakettitiedettä tämä.
Jos mies on varattu, niin ehkä annat hänen olla. Ei ole niin helppoa siirtyä suhteesta toiseen noin vaan.
Älä nyt sentään tavoittele varattua miestä. Sitä paitsi hän vaikuttaa ihmissuhdepelurilta. Unohda.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihastunut yhteen varattuun ihmiseen. Ok, moni moralisoi siitä, kuinka väärin se on ja tiedän itsekin, että olisi vastuullisempaa tavoitella vapaita ihmisiä. Mutta kiinnostaisi tietää se, miksi hän välillä vaikuttaa innokkaalta, kiinnostuneelta ja jopa flirttailevalta, mutta ajoittain alakuloiselta ja etäiseltä sekä hyvin ilottomalta. Aivan kuin hän väliölä pitäisi minusta, mutta taas toisinaan ei voisi vähempää välittää. Mikä voisi olla moiseen on-off-käytökseen syynä?
Mieskin voi olla kahden vaiheilla. Pikku seikkailu olisi mielessä, mutta omat ristiriitaiset tunteet estävät toimimasta ”oikein”. Mitä, jos olen tulkinnutkin toisen ihmisen väärin, niin ensimmäisen askeleen ottaminen pelottaa tilanteessa, jos siinä onkin vain pelkkää hävittävää. Myös sinun itsesi käytös voi olla vaikeasti tulkittavaa eli vaikutat välillä kiinnostuneelta ja välillä suorastaan vihamieliseltä.
No minä olen ihan sinkku ja kiinnostunut eräästä ihmisestä (myös sinkku) jota näen säännöllisesti. Mutta kyllä mulla on joskus todella huonoja päiviä monestakin asiasta johtuen, ja ne asiat ei liity millään tavalla tähän henkilöön. Varmasti vaikutan silloin siltä etten olisikaan hänestä kiinnostunut, mutta aikuisilla ihmisillä on elämässä paljon muutakin miettimistä ja huolen aihetta. Ja kun varatusta ihmisestä on kyse, niin ei oikeasti kannata vaivata päätä liikaa sillä että tykkääkö hän sinusta vai ei. Elä elämääsi ja flirttaile jos sille tuntuu mutta muuten suhtaudu hyvin kevyesti.
Petturi ei välttämättä pelaa, vaan on epävarma. Entä jos sinä et tunnekaan samoin ja hän uhraa elämänsä. Suosittelen puhumaan suoraan.