Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!

Vierailija
21.11.2018 |

Tuntuu, että nyt kun mediassa puhutaan paljon alhaisesta syntyvyydestä ja pelotellaan sillä, niin naisia syyllistetään joka paikassa ihan kohtuuttomasti. Artikkeleista jää helposti kuva, etteivät koulutetut naiset kaipaa elämäänsä lapsia ja lykkäävät niiden hankintaa kunnes on monen kohdalla jo myöhäistä.

Musta kuitenkin tuntuu, että monissa parisuhteissa mies on se, joka sitä lapsenhankintaa haluaa lykätä. Ainakin omalla kohdalla ja monien kavereidenkin kanssa on näin: katsotaan vähän myöhemmin, ei vielä, työ täytyy olla ensin pisteessä X, pitää olla X määrä rahaa, tai auto, tai talo...tuntuu, että noita syitä olla hankkimatta lapsia löytyy loputtomiin! Haluisinkin siis kuulla, mistä se lapsettomuus parisuhteessa olevien miesten kohdalla johtuu? Halutaanko että kaikki olisi ns. valmista ennen vauvaa, ollaanko suhteessa väärään ihmiseen, onko omat harrastukset ja kaverit vielä tärkeämpiä, pelottaako oman elämän menetys, oma isyys tai onko huonoja lapsuusmuistoja? Painaako taloudelliset vai tunnesyyt enemmän? Eikö vaan haluta lapsia muttei kehdata sitä vauvakuumeilevalle kumppanille sanoa? Keskustelua, kiitos!

Kommentit (6577)

Vierailija
1641/6577 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas, lainaus ei toimi. No mutta viittasin yllä oleviin minua lainanneisiin.

Vierailija
1642/6577 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

abcd1234 kirjoitti:

Tässä ja allaolevassa kommentissahan se kiteytyy hyvin.. Ei käsitystä miehen roolista, tuskin oikeen naisenkaan ja rahat halutaan. Siinä vaiheessa kun nainen ajattelee elatusmaksuja ja muuta niin painan nextiä ja odotan lisää. En mä kuitenkaan ryhdy teijän kanssa väittelyyn, mulla on vaan yks elämä ja siihen ei kuulu se hemmoteltu kakara. Ja ei, isälläni ei ollu varaa kodinhoitajaan ja kyllä hän osallistuu kotitöihin. Kyse on äidin ylirasituksesta. Ilman isän palkkaa ei pärjätä.

Mutta kuitenkin pitäisi pärjätä ilman naisen palkkaa? Viitaten siis siihen, että mielestäsi naisen paikka on kotona, ei työelämässä.

Suomessa palkkaerot eivät kuitenkaan ole hurjan suuria ja harva mies tienaa niin paljon että nainen voisi olla kotona. Kyllä nykyään tarvitaan kummankin palkka jos mielii perheen perustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/6577 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta kun perheessä pitäisi tienata myös sen toisen puolesta. Naiset hakeutuvat jonnekin sosiaalialalle 2500 euron palkoilla ja siinä ei paljoa harrasteta, eikä matkustella, eikä perusteta perhettä. On totta, että naiset eivät halua miesten roolia, eivät ole valmiita tekemään niitä samoja uhrauksia opiskelun, työn ja uran suhteen mitä miehet. Eivät ottamaan elättäjän roolia, vaan puuhastelevat itselleen pienet turvalliset tulot ja eläkkeen julkisella sektorilla.

Tää on täyttä paskapuhetta. Tienaan reilut 2000€ nettona ja olen tällä palkalla onnistunut säästämään merkittävän omaisuuden, vaikka vietänkin 3 viikkoa vuodesta ulkomailla. Minulla ei toki ole perhettä, mutta jos nainen käyttää sijoittamani summan elämiseen, niin hänellä ei pitäis olla mitään ongelmaa tulla toimeen tai perustaa perhettä.

Vierailija
1644/6577 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

abcd1234 kirjoitti:

Tässä ja allaolevassa kommentissahan se kiteytyy hyvin.. Ei käsitystä miehen roolista, tuskin oikeen naisenkaan ja rahat halutaan. Siinä vaiheessa kun nainen ajattelee elatusmaksuja ja muuta niin painan nextiä ja odotan lisää. En mä kuitenkaan ryhdy teijän kanssa väittelyyn, mulla on vaan yks elämä ja siihen ei kuulu se hemmoteltu kakara. Ja ei, isälläni ei ollu varaa kodinhoitajaan ja kyllä hän osallistuu kotitöihin. Kyse on äidin ylirasituksesta. Ilman isän palkkaa ei pärjätä.

Isälläsi ei ollut varaa ostaa kodinhoitopalveluja, mutta silti hän olisi pystynyt palkallaan elättämään vaimon ja lapset? Äidilläsi on tainnut olla todella pieni palkka, muutaman satasen, mutta silti se tarvittiin perheen elatukseen. Miksi sitten väitit isäsi olleen niin hyvätuloinen, että sillä olisi koko perhe tullut toimeen?

Vierailija
1645/6577 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytäppä päätäs arvon mamma :D

Vierailija
1646/6577 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinappikoneet ei ole koskaan olleet mun juttu. Ei siinä sen kummempia syitä tarvita. Onneksi alkaa olemaan useampia naisia, ketkä tuntee samoin.

M+50

Vierailija
1647/6577 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon lisää tukia perheille ja etenkin äideille.

Kannustinrahaa 1200€/kk äideille lapsenhankkimisiin.

Ilmainen päivähoito kaikille lapsille aina 12 ikävuoteen asti.

Rahaa lasten harrastusten tukemiseen.

Paljon löytyy lisää kaikkea tarpeellista syntyvyyden lisäämiseksi. Se on tahdosta vaan kiinni.

Vierailija
1648/6577 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä 20-30 nykynaiset ei ole äitiainesta.

Elävät jossain haavemaailmoissa ja somen syövereissä.

Vierailija
1649/6577 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon löytyy lisää kaikkea tarpeellista syntyvyyden lisäämiseksi. Se on tahdosta vaan kiinni.

Pummi.

Vierailija
1650/6577 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pummi.

Halutaanko niitä lapsia vai ei? Jos halutaan, niin yhteiskunnan pitää tehdä lasten hankkiminen naisille houkuttelevaksi.

Vierailija
1651/6577 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

abcd1234 kirjoitti:

Itse miehenä koen että naiset yrittää rikkoa rooliaan perheessä ja näinollen keskityn tekemään itselleni  uraa, sekä pitämään huolta hyvinvoinnistani.

Nyt on pakko sanoa vaikka vihaan sanoa "fakta", mutta fakta on se että suurin osa naisista yrittää ottaan miehen roolia parisuhteessa hakeutumalla töihin ja paneutumalla siihen samalla tavalla kun mies.

Ja nyt ei ole kyse väittelystä vaan siitä että minä miehenä äänestän jaloillani.

Minulla on tietynlainen kuva perheestä jonka haluan perustaa ja isot linjat menee näin: Mies käy töissä, vaimo hoitaa kodin ja arkena lapset.

Ja ennenkuin liberaalit mammat provosoituu niin kyllä, minä haluan konservatiivisen naisen joka tietää paikkansa ja on valmis tukemaan minua uralla sillä bisnes on sotaa, ja sotaa ei voiteta yksin.

Mutta en ajattele vaan ottavani. Ennenkaikkea tuon talouteen rahaa, mutta ennenkaikkea olen kapteeni. Katson horisonttiin ja pidän perheeni turvassa. Ilman rakastavaa hyvinvoivaa perhettä en pärjää isossa maailmassa ja sen takia "uranainen" äärettömän myrkyllinen kotona. Äitini on sellainen joka käy töissä. Isä tienaisi tarpeeksi jotta äiti olisi voinut keskittyä hoitamaan kotia. Nyt tilanne on se että kotityöt edelleen täytyy hoitaa, mutta äitini on erittäin väsynyt ja masentunut, ahdistunut ja vihainen 5 päivää viikossa. Isällä taas on etätöitä. Se ei tarkota etteikö isä voi pitää taukoa ja osallistua mutta pääsääntöisesti äitini hoitaa kotityöt. En halua luoda samanlaista sotaa kotiin, sillä ulkona käyn sitä joka päivä.

Tuloksena siis se että suunnittelen ryhtyväni lastentekoon vasta kun sopiva konservatiivinen nainen löytyy, ja tällä hetkellä en aktiivisesti hae sellaista, en myöskään harrastele irtosuhteita vaan keskitän energiani tulevaisuuden luomiseen. Aijon siis todennäköisesti viettää seuraavat 7-10v vähintään ilman seurusteluja. En uskalla myöskään viedä mitään vakavalle tasolle ali-ihmisen liberaalin teinin kanssa sillä tässä tapauksessa avioehto on välttämätön, tosin nykyään muutenkin ja tulevaisuudessa vielä enemmän.

T. 23-vuotias mies.

Sait kyllä tuon kuulostamaan aika kauhealta. Mutta minä itse ja varmasti moni muukin mies haluaisi olla edelleen se perheen pää, vaikkei sitä ääneen kehtaa sanoa. Mies on ollut perheen päällikkö tuhansia vuosia ja se on toiminut. Miksei se toimisi vieläkin? Tai no ei se enää toimi, koska jos sanot näin ääneen niin todennäköisesti jäät perheettömäksi.

Vierailija
1652/6577 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

abcd1234 kirjoitti:

Itse miehenä koen että naiset yrittää rikkoa rooliaan perheessä ja näinollen keskityn tekemään itselleni  uraa, sekä pitämään huolta hyvinvoinnistani.

Nyt on pakko sanoa vaikka vihaan sanoa "fakta", mutta fakta on se että suurin osa naisista yrittää ottaan miehen roolia parisuhteessa hakeutumalla töihin ja paneutumalla siihen samalla tavalla kun mies.

Ja nyt ei ole kyse väittelystä vaan siitä että minä miehenä äänestän jaloillani.

Minulla on tietynlainen kuva perheestä jonka haluan perustaa ja isot linjat menee näin: Mies käy töissä, vaimo hoitaa kodin ja arkena lapset.

Ja ennenkuin liberaalit mammat provosoituu niin kyllä, minä haluan konservatiivisen naisen joka tietää paikkansa ja on valmis tukemaan minua uralla sillä bisnes on sotaa, ja sotaa ei voiteta yksin.

Mutta en ajattele vaan ottavani. Ennenkaikkea tuon talouteen rahaa, mutta ennenkaikkea olen kapteeni. Katson horisonttiin ja pidän perheeni turvassa. Ilman rakastavaa hyvinvoivaa perhettä en pärjää isossa maailmassa ja sen takia "uranainen" äärettömän myrkyllinen kotona. Äitini on sellainen joka käy töissä. Isä tienaisi tarpeeksi jotta äiti olisi voinut keskittyä hoitamaan kotia. Nyt tilanne on se että kotityöt edelleen täytyy hoitaa, mutta äitini on erittäin väsynyt ja masentunut, ahdistunut ja vihainen 5 päivää viikossa. Isällä taas on etätöitä. Se ei tarkota etteikö isä voi pitää taukoa ja osallistua mutta pääsääntöisesti äitini hoitaa kotityöt. En halua luoda samanlaista sotaa kotiin, sillä ulkona käyn sitä joka päivä.

Tuloksena siis se että suunnittelen ryhtyväni lastentekoon vasta kun sopiva konservatiivinen nainen löytyy, ja tällä hetkellä en aktiivisesti hae sellaista, en myöskään harrastele irtosuhteita vaan keskitän energiani tulevaisuuden luomiseen. Aijon siis todennäköisesti viettää seuraavat 7-10v vähintään ilman seurusteluja. En uskalla myöskään viedä mitään vakavalle tasolle ali-ihmisen liberaalin teinin kanssa sillä tässä tapauksessa avioehto on välttämätön, tosin nykyään muutenkin ja tulevaisuudessa vielä enemmän.

T. 23-vuotias mies.

Sait kyllä tuon kuulostamaan aika kauhealta. Mutta minä itse ja varmasti moni muukin mies haluaisi olla edelleen se perheen pää, vaikkei sitä ääneen kehtaa sanoa. Mies on ollut perheen päällikkö tuhansia vuosia ja se on toiminut. Miksei se toimisi vieläkin? Tai no ei se enää toimi, koska jos sanot näin ääneen niin todennäköisesti jäät perheettömäksi.

Jos teillä sitä pätäkkää löytyy niin kaverin mukaan täältä olisi tulossa heti isotaskuisten miesten mukana naisia. Osa näistä käy parhaillaan sairaanhoitajan-/lähihoitajan koulutusta joten voivat halutessaan työllistyä täällä Suomenkin päässä, mikäli kyseinen nainen kokee jostain syystä palavaa tarvetta mennä töihin.

Vierailija
1653/6577 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1654/6577 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesnäkökulma? Jos olisin nainen, mulla olisi monta lasta. Tai olisin ainakin yrittänyt. Se talouspaperiarkki ei ole vieläkään hedelmöittynyt siittiöistäni... Ja jos jonkun naisen saisinkin paksuksi, lapsi olisi silti hänen, ei minun. 

Vierailija
1655/6577 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

abcd1234 kirjoitti:

T. 23-vuotias mies.

Jos olisin nainen ja vähän nuorempi, meistä tulisi hyvä pari. Pidä lippu korkealla.

T.M30

Vierailija
1656/6577 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia koska siihen tarvittaisiin nainen. Ei pienintäkään hajua miten voi saada tyttöystävän. Mun mielestä lapsia kannattaa tehdä vain silloin kun on vakaa ja luotettava parisuhde. Se on äärettömän tärkeää niiden lasten henkisen hyvinvoinnin kannalta, että niillä on se turva minkä perheen tuki tuo.

Vierailija
1657/6577 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei ole enää perheissä perhekeskeistä. Miksi siis tehdä lapsia?

Perhe oli männävuosina instituutio, nykyään vain sakki mobiililaitteita hipelöiviä (toisilleen tuntemattomia) ihmisiä.

Tämän sanon ”perheen”isänä, joka itsekin hiplaa kotona ipadia jatkuvasti.

Huima ero omaan lapsuuteeni.

Tämä aiheutti spontaanin naurun vaikka itse aiheessa ei ole sinänsä mitään hauskaa. Jossain hesarin julkaisemassa tutkimuksessa puhuttiin digitalisaation vaikutuksesta seksin vähentyneeseen määrään. Eli räplätään sängyssäkin kumppanin sijaan sitä älypuhelinta.

Aika moni mies varmaan mielellään räpläis nättiä likkaa kännykän sijasta, jos joku niille suostuis antamaan. Saattais sen toiminnan seurauksena syntyä niitä lapsiakin. Mutkun tää tasa-arvo, naisten vapautusliike ja feminismi, katsos.

Vierailija
1658/6577 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhe oli männävuosina instituutio, nykyään vain sakki mobiililaitteita hipelöiviä (toisilleen tuntemattomia) ihmisiä.

Tämä aiheutti spontaanin naurun vaikka itse aiheessa ei ole sinänsä mitään hauskaa. Jossain hesarin julkaisemassa tutkimuksessa puhuttiin digitalisaation vaikutuksesta seksin vähentyneeseen määrään. Eli räplätään sängyssäkin kumppanin sijaan sitä älypuhelinta.

Aika moni mies varmaan mielellään räpläis nättiä likkaa kännykän sijasta, jos joku niille suostuis antamaan. Saattais sen toiminnan seurauksena syntyä niitä lapsiakin. Mutkun tää tasa-arvo, naisten vapautusliike ja feminismi, katsos.

Yhden illan suhteesta isäksi ja 18 vuoden elatusvelvollisuus, jo on miehellä toiveet.

Vierailija
1659/6577 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tasa-arvo yms liittyy siihen että parisuhteissa miehet räplää paljon mieluummin kännykkää yms digilaitteita kuin naistaan?

Ja kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia ja on aivan hullua ettå vuonna 2019 pitåå käyttäå aikaa ja energiaa siihen ettå naisillakin on heille syntymässå itseståän selvyytenä kuuluvat rikkomattomat ihmisoikeudet. Feminismi ajaa kaikille ihmisoikeuksia ja aivan hullua että nimenomaan naisilla tämän maailman luojilla ei ole millään ihmisarvoa.

Ja mies räplää kännykkää mieluummin kuin naistaan vaikka vieressä istuisi miss maailma vaimona. Mutta sekinhän on tietenkin naisen vika.

Ps. Vinkkinä miehille sillä suu ja anaaliseksillä ei lapsia saada aikaan.

Vierailija
1660/6577 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

abcd1234 kirjoitti:

T. 23-vuotias mies.

Ei ole toiminut koskaan.

Perheenpää ei ole koskaan se joka vain sanoo olevansa perheenpää tai yrittåä olla sitä alistamalla toista. Mikä perhe on sellainen jossa toinen alistaa? Se on alistussuhde ja sen perään te 'miehet' haikailette te naisesta syntyneet.

Suomessa nainen on aina perheenpää. Perheenpää on se joka tekee perheen asiat ja kantaa aikuisen vastuun eikä vain sano olevansa perheenpää. Nainen tekee ja hoitaa, kasvattaa lapset, hoitaa kodin ja toiminnot joka suuntaan niin kouluun , terveydenhuoltoon, harrastuksiin, lasten kaverisuhteisii ja lähisukuihin jne jne. Saman aikaan mies välttelee em asioita omassa kodissaan, omassa perheessä ja kehuu tekevänså miesten työt eli vie auton korjattavaksi ja renkaat vaihdettavaksi autoliikkeeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän