Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!

Vierailija
21.11.2018 |

Tuntuu, että nyt kun mediassa puhutaan paljon alhaisesta syntyvyydestä ja pelotellaan sillä, niin naisia syyllistetään joka paikassa ihan kohtuuttomasti. Artikkeleista jää helposti kuva, etteivät koulutetut naiset kaipaa elämäänsä lapsia ja lykkäävät niiden hankintaa kunnes on monen kohdalla jo myöhäistä.

Musta kuitenkin tuntuu, että monissa parisuhteissa mies on se, joka sitä lapsenhankintaa haluaa lykätä. Ainakin omalla kohdalla ja monien kavereidenkin kanssa on näin: katsotaan vähän myöhemmin, ei vielä, työ täytyy olla ensin pisteessä X, pitää olla X määrä rahaa, tai auto, tai talo...tuntuu, että noita syitä olla hankkimatta lapsia löytyy loputtomiin! Haluisinkin siis kuulla, mistä se lapsettomuus parisuhteessa olevien miesten kohdalla johtuu? Halutaanko että kaikki olisi ns. valmista ennen vauvaa, ollaanko suhteessa väärään ihmiseen, onko omat harrastukset ja kaverit vielä tärkeämpiä, pelottaako oman elämän menetys, oma isyys tai onko huonoja lapsuusmuistoja? Painaako taloudelliset vai tunnesyyt enemmän? Eikö vaan haluta lapsia muttei kehdata sitä vauvakuumeilevalle kumppanille sanoa? Keskustelua, kiitos!

Kommentit (6577)

Vierailija
2981/6577 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö millainen helvetti on menettää omat lapsensa, kuten eroissa edelleen käy? Onneksi vuoroasuminen on yleistynyt viime vuosina. Lisäksi suurin osa naisista omii lapset ja kaikki perhevapaat, eikä mies saa edes pidettyä isyysvapaita (3vko saa olla äidin kanssa yhdessä vapaalla), kun ”minne minä menisin?” tai ”imetys häiriintyy” tai ”ei se meidän Make pärjää vauvan kanssa” (ei ole saanut koskaan opetella ja vauvan arjen pitää pyöriä juuri kuten äiti sanelee).

Erittäin hyvin sanottu. Omalla kohdalla myös koettu. Lisäksi talousasiat ja työssäkäynti jäi yksin minun vastuulleni. Vähemmästäkin mieli särkyy. Onneksi saan olla lasteni kanssa edes puolet ajasta, vaikka eihän se oikeasti riitä.

Hassua, sillä muutama sivu sitten esitin, että voihan mies pitää hoitovapaata, kun nainen menee töihin. Lapselle saisi vielä lisäaikaa kotona. Minun kommentit haukuttiin alusta loppuun ja selitettiin, että miehillä ei riitä rahat eikä miehet rupea miksikään varaäidiksi ja miten on kohtuutonta vaatia miehiltä tuollaista uhrausta. Teidän mielipiteet pyörii kuin lottopallot arvonnassa.

Olen eri, mutta ei keskustelun miehillä ole mitään velvollisuutta muodostaa yhtä ainutta yhteistä mielipidettä. Kyllä he ovat yksilöitä omine mielipiteineen ihan samoin kuin naisetkin. Joten se on ihan okei, jos pari sivua sitten joku oli eri mieltä kuin joku toinen tällä sivulla.

Vierailija
2982/6577 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö millainen helvetti on menettää omat lapsensa, kuten eroissa edelleen käy? Onneksi vuoroasuminen on yleistynyt viime vuosina. Lisäksi suurin osa naisista omii lapset ja kaikki perhevapaat, eikä mies saa edes pidettyä isyysvapaita (3vko saa olla äidin kanssa yhdessä vapaalla), kun ”minne minä menisin?” tai ”imetys häiriintyy” tai ”ei se meidän Make pärjää vauvan kanssa” (ei ole saanut koskaan opetella ja vauvan arjen pitää pyöriä juuri kuten äiti sanelee).

Erittäin hyvin sanottu. Omalla kohdalla myös koettu. Lisäksi talousasiat ja työssäkäynti jäi yksin minun vastuulleni. Vähemmästäkin mieli särkyy. Onneksi saan olla lasteni kanssa edes puolet ajasta, vaikka eihän se oikeasti riitä.

Hassua, sillä muutama sivu sitten esitin, että voihan mies pitää hoitovapaata, kun nainen menee töihin. Lapselle saisi vielä lisäaikaa kotona. Minun kommentit haukuttiin alusta loppuun ja selitettiin, että miehillä ei riitä rahat eikä miehet rupea miksikään varaäidiksi ja miten on kohtuutonta vaatia miehiltä tuollaista uhrausta. Teidän mielipiteet pyörii kuin lottopallot arvonnassa.

Olen eri, mutta ei keskustelun miehillä ole mitään velvollisuutta muodostaa yhtä ainutta yhteistä mielipidettä. Kyllä he ovat yksilöitä omine mielipiteineen ihan samoin kuin naisetkin. Joten se on ihan okei, jos pari sivua sitten joku oli eri mieltä kuin joku toinen tällä sivulla.

Kun se olisikin ollut joku, mutta niitä oli monta. Joka tapauksessa nainen tekee aina väärin, se on tullut selväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2983/6577 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naiset antavat vinkkejä niin he eivät ota mitään vastaan ja sama kitinä jatkuu.

Vierailija
2984/6577 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä palstoja kun lukee ja miesten oikeita todellisia mielipiteitä niin ei halua enää parisuhdetta. Ihan sairasta nykyään mielipiteet naisista.

Vierailija
2985/6577 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä palstoja kun lukee ja miesten oikeita todellisia mielipiteitä niin ei halua enää parisuhdetta. Ihan sairasta nykyään mielipiteet naisista.

Ja parisuhteissa raha on tärkein. Oikeasti rakastuneita pariskuntia ei edes ole.

Vierailija
2986/6577 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän internetin ihmemaailmaan soisi suhtautuvan tietyllä varauksella. Oikeasti on paljon hyviä ja katkeroitumattomia miehiä, ne eivät vaan sattuneesta syystä roiku perjantai-iltana tällä palstalla haukkumassa naisia.

Vierailija
2987/6577 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaipaisin elämääni naisen joka rakastaa minua ja haluaa olla kanssani, vaikka ilman lapsia. Lapsi ei paikkaa tai luo parisuhdetta. Jos lapsen luo tähän maailmaan, siitä pitää myös pitää huolta. Raha ei kasvata lasta.  Jos saa sano, turhan usein lapsia tehdään vääristä syistä ja tikitys ei ole syy tehdä lasta?

Vierailija
2988/6577 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja parisuhteissa raha on tärkein. Oikeasti rakastuneita pariskuntia ei edes ole.

Todella todella toivon, ettei kukaan ole niin tahvo että perustaisi maailmankuvansa ja ihmiskäsityksensä tällaisille keskustelupalstoille.

Vierailija
2989/6577 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kaipaisin elämääni naisen joka rakastaa minua ja haluaa olla kanssani, vaikka ilman lapsia. Lapsi ei paikkaa tai luo parisuhdetta. Jos lapsen luo tähän maailmaan, siitä pitää myös pitää huolta. Raha ei kasvata lasta.  Jos saa sano, turhan usein lapsia tehdään vääristä syistä ja tikitys ei ole syy tehdä lasta?

Mielenkiinnosta, mikä sinusta on oikea syy tehdä lasta?

Vierailija
2990/6577 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet tutustunut näihin turhan yleisiin syihin?

Vierailija
2991/6577 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella todella toivon, ettei kukaan ole niin tahvo että perustaisi maailmankuvansa ja ihmiskäsityksensä tällaisille keskustelupalstoille.

Itse ajattelen jo töissä ja muualla, että miehet ajattelee niinkuin täällä. En enää tykkää miehistä.

Vierailija
2992/6577 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen jo töissä ja muualla, että miehet ajattelee niinkuin täällä. En enää tykkää miehistä.

Ei tämä voi vaikuttaa kenekään oikeisiin ihmissuhteisiin.

Mutta itseä ei haittaa tinderissä huvittaa itseäni. En minä niitä aio tavata ja hyvin suurella todennäköisyydellä minua saattaa siellä viihdyttää joku tänne kirjoittava kun se app nousee niin usein esille.

Vierailija
2993/6577 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko myöntää että itsekin joskus mietin puolitutuista sinkkumiehistä noin, että onkohan nekin täällä illasta toiseen suoltamassa naisvihap*skaa näppikseltä. Oma mies on onneksi löytynyt ennen tällaisille palstoille eksymistä eikä kavereidenkaan miehet näiden pahimpien nettihullujen profiiliin onneksi sovi.

Vierailija
2994/6577 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä voi vaikuttaa kenekään oikeisiin ihmissuhteisiin.

Mutta itseä ei haittaa tinderissä huvittaa itseäni. En minä niitä aio tavata ja hyvin suurella todennäköisyydellä minua saattaa siellä viihdyttää joku tänne kirjoittava kun se app nousee niin usein esille.

Valitettavasti vaikuttaa.

Järkyttävää on myös tuo työttömien haukkuminen. Pitäisi varmaan haukkua myös syöpään sairastuneet, poltetaan tupakkaa, juodaan alkoholia, käytetään kemikaaleja eli ihan yhtä itse aiheitettua kuin työttömyys.

Vierailija
2995/6577 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

138 sivua femspleinausta ketjussa jonka otsikossa valehdellaan "miesnäkökulmaa kaivataan"

Ideologisesti väärä näkökulma kun ei tullutkaan feministisen linssin läpi. Hyi paha patriarkka uudelleenkoulutusleirille opettelemaan ajattelemaan oikein. Feminismi tuhoaa länsimaisen liberaalin sivistysvaltion.

Miehet on kirjoittaneet tänne sivutolkulla ehdotuksia siitä, miten naisten elämää pitäisi hankaloittaa ja miesten helpottaa. Epäilemättä joidenkin miesten lisääntymishalukkuutta edistäisi se, ettei niitä lapsia tarvitsisi hoitaa eikä niistä tarvitsisi maksaa. Kuitenkin, jos haetaan ratkaisua kokonaissyntyvyyteen, niin pitäisi tyhmemmänkin tajuta että kovin ankarasti naisia kepittävät ehdotukset ei sitä tee. Täällä tarjotuilla ideoilla kun naisten synnytyshalukkuus romahtaisi.

Aivan kuten yhteiskunta on saanut miesten lapsentekohalukkuuden romahtamaan.

No, tehkää lapset yksin, omista soluistanne.

Miksi omista soluista? Ei täällä mikään spermapula ole syntyvyyden pullonkaulana, vaan naiset jotka eivät halua lisääntyä a) yksin b) tarjolla olevien lisääntymishaluisten miesten kanssa.

Sukusolujen luovuttajista on jatkuva pula koko maassa.

– Sukusoluja tarvitsevia potilaita on enemmän kuin sukusolujen luovuttajia, kertoo Husin lisääntymislääketieteen yksikön osastonylilääkäri Hanna Savolainen-Peltonen.

Erityisesti pulaa on siittiöistä.

Lähes joka toinen julkisella puolella hedelmöityshoitoon lähetteen saanut ja lahjasiittiöitä tarvitseva potilas on itsellinen eli yksin lasta toivova nainen.

Naisparka ei tajua olevansa evoluution umpikuja eikä kenelläkään ole sydäntä sitä hänelle kertoa. Feminismin uhreja käy oikeasti sääliksi.

Ihanko totta sinä väität, että on naisia joiden haaveet lapsen saamisesta kaatuu siihen ettei yksikään mies suostu antamaan spermaa?

Jos kenenkään halukkaan siementäjän sperma ei kelpaa niin lopputulos on sama.

Vierailija
2996/6577 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kelpuuttavat nykyään noin 3 prosenttia miehistä. 

Vierailija
2997/6577 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

138 sivua femspleinausta ketjussa jonka otsikossa valehdellaan "miesnäkökulmaa kaivataan"

Ideologisesti väärä näkökulma kun ei tullutkaan feministisen linssin läpi. Hyi paha patriarkka uudelleenkoulutusleirille opettelemaan ajattelemaan oikein. Feminismi tuhoaa länsimaisen liberaalin sivistysvaltion.

Miehet on kirjoittaneet tänne sivutolkulla ehdotuksia siitä, miten naisten elämää pitäisi hankaloittaa ja miesten helpottaa. Epäilemättä joidenkin miesten lisääntymishalukkuutta edistäisi se, ettei niitä lapsia tarvitsisi hoitaa eikä niistä tarvitsisi maksaa. Kuitenkin, jos haetaan ratkaisua kokonaissyntyvyyteen, niin pitäisi tyhmemmänkin tajuta että kovin ankarasti naisia kepittävät ehdotukset ei sitä tee. Täällä tarjotuilla ideoilla kun naisten synnytyshalukkuus romahtaisi.

Aivan kuten yhteiskunta on saanut miesten lapsentekohalukkuuden romahtamaan.

No, tehkää lapset yksin, omista soluistanne.

Miksi omista soluista? Ei täällä mikään spermapula ole syntyvyyden pullonkaulana, vaan naiset jotka eivät halua lisääntyä a) yksin b) tarjolla olevien lisääntymishaluisten miesten kanssa.

Sukusolujen luovuttajista on jatkuva pula koko maassa.

– Sukusoluja tarvitsevia potilaita on enemmän kuin sukusolujen luovuttajia, kertoo Husin lisääntymislääketieteen yksikön osastonylilääkäri Hanna Savolainen-Peltonen.

Erityisesti pulaa on siittiöistä.

Lähes joka toinen julkisella puolella hedelmöityshoitoon lähetteen saanut ja lahjasiittiöitä tarvitseva potilas on itsellinen eli yksin lasta toivova nainen.

Naisparka ei tajua olevansa evoluution umpikuja eikä kenelläkään ole sydäntä sitä hänelle kertoa. Feminismin uhreja käy oikeasti sääliksi.

Ihanko totta sinä väität, että on naisia joiden haaveet lapsen saamisesta kaatuu siihen ettei yksikään mies suostu antamaan spermaa?

Jos kenenkään halukkaan siementäjän sperma ei kelpaa niin lopputulos on sama.

Saatiin taas se sama miesnäkökulma mitä ketjussa toistettu. Lapsen saaminen = hedelmöitys.

Vierailija
2998/6577 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MustaPilleri kirjoitti:

Naiset kelpuuttavat nykyään noin 3 prosenttia miehistä. 

Ketjun perusteella taitas 97% miehestä olla sitä mieltä että siittiö ja munasolu riittää eikä muuta tarvita. Ei ihme ettei ne kelpaa isäksi, se kun on paljon muutakin.

Vierailija
2999/6577 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme onnistuneet luomaan kulttuurin, jossa ns. nuoret aikuiset eivät aikuistu koskaan eivätkä kermaperseinä voi sulattaa minkäänlaista materiaalisen elintasonsa alentamista edes perheen takia. Hyvä me. Tämä näkyy lisääntymisen lisäksi työelämässä. Ei tule veroeuroja, tuottavuutta eikä uusia sukupolvia veronmaksajia. Itseämme saamme syyttää.

+ lyhentää työaikaa; eli toteuttaa itseään. Progressiivinen verotus toimii myös toisinpäin.

+ sijoittaa ja kulut minimiin.

Downshiftaus on halpaa.

Vierailija
3000/6577 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme onnistuneet luomaan kulttuurin, jossa ns. nuoret aikuiset eivät aikuistu koskaan eivätkä kermaperseinä voi sulattaa minkäänlaista materiaalisen elintasonsa alentamista edes perheen takia. Hyvä me. Tämä näkyy lisääntymisen lisäksi työelämässä. Ei tule veroeuroja, tuottavuutta eikä uusia sukupolvia veronmaksajia. Itseämme saamme syyttää.

+ lyhentää työaikaa; eli toteuttaa itseään. Progressiivinen verotus toimii myös toisinpäin.

+ sijoittaa ja kulut minimiin.

Downshiftaus on halpaa.

Olen nyt työttömänä ollut joka toinen vuosi uudessa työpaikassa opettelemassa samat hommat kuin vakituiset, koska työkkäri ei anna mennä samaan paikkaan palkkatuella uudelleen. Perhe elämä kärsii valtavasti kun kaikki päivät on töissä yhtä jännittämistä, pitää vastata asiakaspuheluihin suomeksi ja englanniksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi