Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulevien ekaluokkalaisten äidit, miten selvitä?

Vierailija
10.05.2006 |

Minulle kerrottiin tänään että eskarilaisten päivähoito loppuu heinäkuun viimeinen päivä. Pari viikkoa ennen koulua, hoito pitäisi järjestää itse. Kouluaamuiksi ei ole mitään toimintaa vaikka ekaluokkalaisten koulupäivät alkavat myös klo 9 ja 10 ja siihen asti pitäisi olla yksin kotona. Arka eskarilaisemme ei uskalla olla yksin kotona, vaikka olisin vain pihalla, häntä alkaa pelottaa ja usein juokseekin sitten pihalle sydän pelosta hakaten. Miten ihmeessä hän tästä selviää? Miten kaikkien ekaluokkalaisten pitäisi olla jo valmiita yksinoloon...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka naapuri?

Vierailija
2/8 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut jää virkavapaalle, jotkut tekee lyhennettyä päivää...

Ratkaisuja on, mutta vaikeinta kait se on löytää se teille sopiva! paljon joustoahan se vanhemmilta vaatii...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onneksi meidän koulussa on kouluavustajan pitämä aamupäiväkerho joka kouluaamu kahdeksalta alkan eli yksin ei tarvii olla kotona.

Kannattaa miettiä osittaista hoitovapaata (kuuden tunnin työpäivää), se helpottaa koulunaloituspaineita. Äkkiä ne lapset tottuu uuteen tilanteeseen. Oma kännykkäkin vähän helpottaa tilannetta :)

Vierailija
4/8 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdot taitavat olla:

- yksityinen perhepäivähoito

- lastenhoitaja kotiin

- puolipäiväinen työ jommallakummalla vanhemmalla

Luultavasti päädymme viimeiseen ratkaisuun.

Vierailija
5/8 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saimme ekaluokkalaisten aamut alkamaan kello 8. Opettajahan ne lukujärjestykset laatii ja ainakin meidän ope kuunteli meitä aikuisia ja nyt on yksi yhdeksän aamu ja loput kahdeksan aamuja. Iltapäivällä on sitten iltapäiväkerho. kannattaa ottaa opeen yhteyttä jo ennen koulun alkua.

Eikö teillä ole ketään naapuria/mummia/ystävää joka voisi katsoa lasta aamuisin jos opettaja halua itse nukkua aamuisin ? Meillä ei lapset vieläkään (vanhin on nelosella) halua olla aamuisin yksin kotona, vaikka iltapäivisin ei ole mitään ongelmaa ollut vuosiin.

Vierailija
6/8 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on työn takia pois viikot ja minä opiskelen. Oma koulu alkaa elokuun alussa ja koska koulutus on työvoimapoliittista, siellä on läsnäolopakko. Lomaa ei saa pitää päivääkään. Kännykän hankkiminen on kyllä harkinnassa, että lapsella olisi turvallisempi olo. Kaikenlisäksi tukiverkko on toisella paikkakunnalla joten sieltäkään käsin ei pystytä auttamaan. Tosi inhottava tilanne..

ap

Vierailija
7/8 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon syysloma, kahden viikon joululoma, hiihtoloma ja 2.5 kk kesäloma....

Vierailija
8/8 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapoliittinen koulutus sisältää läsnäolopakon, mutta on myös inhimillistä. Itse olen ollut sellaisessa koulutuksessa ja meillä päivät alkoivat aikaisintaan klo 9 ja harvoin viittä tuntia kauempaa koulupäivä kesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi