Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rauhoitutte yllättävästä ahdistuksesta?

Vierailija
21.11.2018 |

Mitä teette, jos teille iskee ahdistus, hyperventilaatio, itkukohtaus tai kuulette vaikka ikäviä uutisia? Onko teillä jotain pikakeinoa kuten hengityksen säätely, jolla pääsette yli pahimmasta olosta?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teehän työssäni lähes päivittäin erilaisia mielikuva-, läsnäolo- ja kehollisua tunneharjoituksia asiakkaiden kanssa, joten löytyy noita jonkinlainen valikoima. Paniikkiin toimii parhaiten hengitys (tarvittaessa mantralla "tämäkin - menee ohi"), ahdistukseen pari vaihtoehtoista mielikuvaharjoitusta (esim. oivamieli.fi sivustolta kannattaa kurkistaa jos kiinnostaa) ja suuttumuksen/ärtymykseen toimii lihasten (jännitys-)rentoutus (rinta auki, olat korviin ja alas, kädet nyrkkiin ja auki, tietoinen leuan rentoutus).

Vierailija
22/23 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa koiran kans lenkille lähtö:) varsinkin jos heittää pitkän lenkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mulla paniikkikohtaus iskee illalla, kun pitäis alkaa nukkumaan\ olen jo nukahtanut ja herään siihen. Mulla auttaa, kun hoen itselleni: ei mitään hätää, tää on vaan paniikkikohtaus, ei mitään hätää, ei mitään hätää... Hengitys nenänkautta sisään ja suunkautta ulos. Myös kämmenellä silittäminen esim. Miehen jalkakarvoja auttaa :D tulee olo, että oon konkreettisesti paikalla. Kyljellä makaaminen ja mies ihan selkään kiinni ja halaa ympäriltä... Tämmösiä keinoja mulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme