Miten rauhoitutte yllättävästä ahdistuksesta?
Mitä teette, jos teille iskee ahdistus, hyperventilaatio, itkukohtaus tai kuulette vaikka ikäviä uutisia? Onko teillä jotain pikakeinoa kuten hengityksen säätely, jolla pääsette yli pahimmasta olosta?
Kommentit (23)
Paperipussi hyperventilaatioon ainaskin passeli.
Jos voin olla kännykällä, minua auttaa lyhyen eläinvideon katsominen. Esim. kissanpennuista on äärettömän suloisia ja hauskoja videoita, jotka piristävät aina vähän.
Klassinen musiikki toimii myös hyvin rauhoittajana. Ja ASMR-videot niillä, jotka siitä pitävät.
Minä jäädyn yleensä.
En tiedä, millainen ikävä tapahtuma saisi välittömän tunnereaktion aikaan.
Kun olin nuori, yksi poikaystävä sanoi minua kylmäksi, koska en vaikuttanut tuntevan mitään koska en osoittanut sitä. Ei se pitänyt paikkaansa. Osasin kyllä itkeä yksin, mutta en kenenkään nähden, koska sitä oli väitetty manipulaatioksi niin monta kertaa.
Pyydän jotain lähellä olevaa ihmistä pitämään kädestä. Se rauhoittaa.
Vierailija kirjoitti:
😃 hyvä läppä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😃 hyvä läppä
Ei ole läppä. Olen esimerkiksi kauppakeskuksessa pyytänyt tätä ohikulkijalta, kun paniikki oli iskemässä. Suostui. Hetken päästä pystyin jatkamaan matkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😃 hyvä läppä
Ei ole läppä. Olen esimerkiksi kauppakeskuksessa pyytänyt tätä ohikulkijalta, kun paniikki oli iskemässä. Suostui. Hetken päästä pystyin jatkamaan matkaa
🤔
Halaan mun luottopehmoa. Olen aikuinen.
Kädestä pitäminen todellakin auttaa! Hellä kosketus muutenkin, vaikka sitten tuntemattomalta on yllättävän rauhoittavaa.
Minua jännitti lukion yo-juhlissa ja onnitteluhalit hellittivät paniikkiani huomattavasti. Tilalle astui rauha.
Vierailija kirjoitti:
Paperipussi hyperventilaatioon ainaskin passeli.
Näinpä.
Hillitön masturbointi päälle. Se helpottaa.
Täriseminen rauhoittaa oloa. Purkaa pois pahimman jännitystilan.
Vierailija kirjoitti:
Kädestä pitäminen todellakin auttaa! Hellä kosketus muutenkin, vaikka sitten tuntemattomalta on yllättävän rauhoittavaa.
Minua jännitti lukion yo-juhlissa ja onnitteluhalit hellittivät paniikkiani huomattavasti. Tilalle astui rauha.
Autettas muakin tollein
Läheisyys ei välttämättä auta jos potee esim. haluttomuutta tai masennusta. Tosi ikävä homma. Toisaalta luulisi että useammat hyötyvät lemmikin läsnäolosta jos ihmiset ei ilahduta.
Alkoholi tai rauhoittava lääke on mulla ainoa mikä auttaa.
Muita ihmisiä en siedä lähelläni ollenkaan ahdistuneena, ne ahdistaa lisää. Jos alan yrittää tehdä hengitykselleni jotain esim. tarkkailla sitä tai rauhoittaa sitä, niin tulee ihan täysi paniikkikohtaus kun alkaakin tuntua että hengitys ei jotenkin "toimi" normaalisti. ASMR videot on minusta kammottavia ilman ahdistustakin, ahdistuneena en uskaltaisi kokeilla.
Musiikin kuuntelu, enkä nyt tarkoita pelkästään klassista musiikkia. Esimerkiksi itselläni toimii ne biisit, joissa tsempataan jaksamaan eteenpäin.
ei ole, mutta nostan ketjua ):