Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulukalenterin hinta jopa 100€?!

Vierailija
21.11.2018 |

Joulukalenterit voivat maksaa ihan tolkuttomasti, jopa 100€, ja ihmiset ovat valmiita maksamaan.

Minkä hintaisia joulukalentereita te ostatte lapsillenne ja/tai itsellenne? Missä menee kipuraja hinnan suhteen?

Ei se tyhmä ole, joka pyytää...

https://mutsijamurupullat.blogspot.com/2018/11/penninvenyttajan-jouluka…

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,70€ maksoin tänä vuonna. Vitosessa menee kipuraja.

Vierailija
2/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin euron suklaakalenteri riittää lapsille. Partiolaisia tuli sen lisäksi tuettua ostamalla kalenteri.

Joskus olen ostanut joulun jälkeen legokalenterin alennusmyynnistä ja säilyttänyt sen seuraavaan vuoteen, mutta nyt jäi tekemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sai noin 15e maksavan schleih kalenterin kun oli tarjouksessa, itse en osta kalenteria itselleni. Kipuraja on yleensä siinä 20e paikkeilla

Vierailija
4/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekkin se joulukalenteri on tavallaan yksi "lahja". Itse olisin lapsena mieluummin halunnut jonkun mieluisen lelukalenterin kuin halppis suklaakalenterin tai kuvakalenterin ja sitten aattona olisi tullut vähemmän lahjoja. Vaan eipä minun lapsuudessa ollut noita lelukalentereita.

Vierailija
5/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukalenterit, halloween, mitä vielä keksitään mut rahat pois. Eiks ni?;)

Ihminen Päättää itse. Ajatteleva voi myös olla. Sekin on oma päätös.

Tottakai pitää markkinoiden keksiä usia juttuja joita "kuuluu" ostaa. No kuuluuko..lopulta?..

Vierailija
6/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi olla myös ekologinen ja ostaa kalenterin vaikka kankaisen minkä laittaa joka vuosi ja täyttää millä haluaa

Vierailija
7/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja voi olla myös ekologinen ja ostaa kalenterin vaikka kankaisen minkä laittaa joka vuosi ja täyttää millä haluaa

Ja tehdä siitä perheelle jouluperinteen)

Vierailija
8/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liberty tavaratalon luxuskalenteri oli tänä vuonna noin 200 puntaa, sisällä tosin yli 500 punnan kosmetiikkatuotteet.

Vierailija
9/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle riittää yksi kalenteri, maksaa pari euroa. Itse osaan kyllä laskea päivät ihan normi taskukalenterista sinne jouluaattoon, eli en osta joulukalenteria. En oikein ymmärrä miksi aikuinen haluaa joulukalenteria.

Vierailija
10/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta nää joulukalenterit vaan muistuttaa, että kohta on kulutusjuhla ja krääsää pitää tulla ovista ja ikkunoista. Oikeen kannustaa muksuja materialisteiksi ja sit jouluna petytään jos mieleistä lahjaa ei tullutkaan.

Kun olin muksuna päivähoidossa niin hoito-täti oli itse tehnyt yhteisen ison kankaisen joulukalenterin lapsille. Yleensä sieltä tuli joku kiva leikki jota leikittiin tai laulu jota laulettiin ja vielä näin kolmekymppisenä muistan sen.

Miksi juuri suklaa?

Vierailija
11/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://eleven.fi/eleven-christmas-calendar-2018-joulukalenteri-arvo-29…

Tuokin aika hintava, mutta sisältää jonkin verran sellaisia tuotemerkkejä joita ei saa suomalaisista tavarataloista tai kemppareista.

Vierailija
12/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on Kinder-kalenteri 14,90 ja tytöllä Essence 29,99.

Vierailija
13/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkauksen kalenteriarpa tulee ostettua joka vuosi

Vierailija
14/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liberty tavaratalon luxuskalenteri oli tänä vuonna noin 200 puntaa, sisällä tosin yli 500 punnan kosmetiikkatuotteet.

Oih, meillä täytyy tyytyä Lumenen kosmetiikkakalenteriin, 89e.

Vierailija
15/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta nää joulukalenterit vaan muistuttaa, että kohta on kulutusjuhla ja krääsää pitää tulla ovista ja ikkunoista. Oikeen kannustaa muksuja materialisteiksi ja sit jouluna petytään jos mieleistä lahjaa ei tullutkaan.

Kun olin muksuna päivähoidossa niin hoito-täti oli itse tehnyt yhteisen ison kankaisen joulukalenterin lapsille. Yleensä sieltä tuli joku kiva leikki jota leikittiin tai laulu jota laulettiin ja vielä näin kolmekymppisenä muistan sen.

Miksi juuri suklaa?

Mäkin muistan kuinka kivoja luokan joulukalenterit oli ala-asteella, olivat just jotain leikki/laulu-tyyppisiä. Nyt kuitenkin 36-vuotiaana ostan itselleni aina jonkun suklaa- tai karkkikalenterin, söisinhän niitä muutenkin, joten mikseipä sitten joulukalenterin muodossa.

Vierailija
16/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri suklaa?

Vastaan lapsieni puolesta. He eivät juuri perusta leluista eivätkä oikein enää leiki yhdessäkään ja meillä syödään herkkuja melko harvoin. Se suklaapala joka aamu on vain kiva, perinteeksi muodostunut osa joulun odotusta. Kiva pieni juttu kerran vuodessa. Kyllä, he pärjäisivät ilmankin ja olisivat aivan tyytyväisiä siihen että youtubessa on Tonttu Toljanteri, mutta he haluavat sen suklaa kalenterin. Sen perinteisen. Tarjosin tänä vuonna lelukalenteria ja kinder kalenteria ja itse täytettävää kankaista ihan kokeeksi, mutta ei kun ne halusi ne 2€ muumi-suklaakalenterit. Jos ne on niihin tyytyväiset niin en minä ala niitä kieltämään, koska kulutushysteria, suklaa ja krääsä on saatanasta. Eivät myöskään jouluna odota juuri mitään, siksi että mulla menee 6€ kakentereihin. Tämän vuoden kallein toive on ollut 50€ huppari. Joo voin ostaa, kun muuta ei tämä yksilö kuulemma tarvi. Pienemmät toivoo pehmoja.

Vierailija
17/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole lapsia, mutta jos olisi, niin voisin aivan hyvin ostaa sellaiset >10€ paremmat suklaakalenterit per nenä. Minusta joulussa parasta onkin se odotus; 26.12. jouluhan on jo ohi.

Minulla näin yksinasuvana sinkkuna tuo kalenteritouhu menee vähän kausittain; esim. tänä vuonna en osta kalenterin kalenteria, joskus olen ostanut (kyllä, ihan vain itselleni) jopa 3.

Lapsena sain joka joulu sellaisen halvimman peruskalenterin, jossa joka luukussa on sama "peukalonkynnen kokoinen" suklaa.

Sinä vuonna kun täytin 18 (asuin vielä kotona, mutta minulla oli ns. omat rahat), ostin joulukalenterini ensimmäistä kertaa itse; kerta heitolla tuon 3 kappaletta. :D Siitä tuo "kaikki tai ei mitään" -perinteeni joulukalentereissa sitten lähtikin.

Viime aikoina olen onnistunut innostumaan myös tavarakalentereista, ja olenkin jo vähän suunnitellut, että josko ostaisin ensi vuonna (pitkän "kalenterihiljaisuuden" päätteeksi) jonkun >50€ kosmetiikka- tai Yankee Candle -kalenterin... :p (Tai ehkä jopa kolme...?)

Vierailija
18/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapselle 20e kirjakalenteri, mutta käytetään samaa kuin viime vuonna kun lapsi on niin pieni ettei muista. Eli maksettu 10e/vuosi. 😄

Vierailija
19/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmannen kerran ihana Lookfantastic kalenteri. Lapsilla ne mitkä haluavat, hinnat 10€-80€ kpl

Vierailija
20/29 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänävuonna 11v sai konvehtikalenterin, olikohan 15€.

Itselleni ostin partiolaisten ja ja miehellä on joku kylkiäisenä tullut. Lapsukaista kiinnostaa jopa enemmän meidän aikuisten kalentereiden kuvat kuin omansa. On ihan tulisilla hiilillä ja kysyelee jokojokojoko... 😁

Monena vuonna ollut sellainen itsetäytettävä, nyt en keksinyt sopivaa täyttöideaa.