Mikä kestää Kelassa?
Olen ollut useiden leikkauksien jälkeen sairauslomalla. Eli tuloni tulevat jonkun aikaa olemaan sairauspäiväraha. Kelan sivuilla lukee että käsittelyaika on kolme viikkoa. Minun hakemustani on käsitelty 5 ja puoli viikkoa. Jätin Kelaan kuusi soittopyyntöä kun mentiin yli 3 viikon ja meni päiviä ennen kuin vaivautuivat soittamaan takaisin. Virkailijan vastaus kysymykseen oli "en minä tiedä näistä sairauspäiväraha-asioista mitään". No hienoa, onneksi juuri sinä otit yhteyttä kun asia koski juurikin sitä sairauspäivärahaa ja asian mainitsin soittopyynnössä! B-lausunnot sun muut on Kelaan toimitettu ja ne on vastaanotettu. Voinko valittaa asiasta eteenpäin? Laskuja alkaa olemaan vino pino ja ruokaakin pitäisi ilmeisesti syödä. Lainasin jo kaverilta rahaa että sain haettua lisää lääkkeitä ja hernesoppaa. Säästöistä pystyin maksamaan vuokran, se niistä säästöistä sitten. Kauanko nämä käsittelyajat saavat venyä? Haenko toimeentulotukea vai käsitelläänkö sitäkin hakemusta kuukausia?
Itse jätin soittopyynnön kuntoutustukiasioista. Mainitsin tämän selkeästi viestissäni. Seuraavana päivänä soitti virkailija joka oli ihan pihalla asioista. Ei osannut vastata yhteenkään kysymykseeni 🙄 Käsittelyajat eivät saisi viikoilla venyä, ala pommittamaan Kelaa asiasta. Jos kaikki tarvittavat lausunnot on toimitettu, ei käsittelyssä ongelmaa pitäisi olla. Onko ensimmäinen sairauspäivähakemus? Jos voit, niin pistä jo seuraava hakemus vireille. Yleensä se ensimmäinen hakemus jää roikkumaan, sitten alkaa normalisoitua tuen jatkuminen. Kuntoutustuen käsittelyaika on 2 viikkoa ja minun hakemusta käsiteltiin 4 viikkoa, aloitin verbaalisen pommittamisen niin tuli vipinää asian käsittelyyn 😂